Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Har jeg kanskje valgt feil?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-08-08, 20:50   #1
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien
Question

Har jeg kanskje valgt feil?

Valgte Ketolyse fordi det er en kur som virker fort og man går ned i vekt ganske raskt.Di kiloene jeg skal ha av,er fra svangerskapet.Har aldri drevet med stor spising eller over godis kosing!
Jeg har hele tiden spist normalt FØR graviditet og ketolyse,aldri hadd noen spesiell vekt oppgang..Det har holdt seg jevnt.Til sommerferier og slikt har jeg kanskje tatt meg sammen ved å kutte ut snop og andre søt saker,trent litt extra for så å nå den vekta jeg har VILLET være i.
Det jeg lurer på er om jeg ved å være på ketolyse kur,ødlegger mine sjangser for et liv slik som jeg hadde?Med litt brød,pasta og poteter...Er ingen stor spiser av det fra før av,men liker det godt til middag!Er det sånn nå at siden jeg har valgt ketolyse så er det ingen vei tilbake til det vanlige kostholdet,det vanlige livet hvis dere skjønner.Har som sagt IKKE hatt problemer med overspising eller godis spising,ville rett å slett bare bli kvitt disse kiloene FORT!!!!

Hva mener dere????Noen tips eller synspunkter?Har hadd disse tankene en stund...Kanskje jeg skulle latt vær ketolyse siden jeg aller mest sannsynlig ville klart å slanket vekk disse kiloene..Bare over litt lenger tid,kunne spist "vanlig" mat og ikke blitt så følsom på diverse mat sorter som jeg nå er i denne tilstanden...Føler meg litt forvirret,men tørr ikke slutte på ketolyse nå siden kiloene mest sannsynlig kommer tilbake med en gang...

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 20:55   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Har jeg kanskje valgt feil??

Kg vil komme tilbake hvis du går over til høykarbo igjen, men en opptrapping på karbs må du selvsagt gjøre når målet er nådd eller når du vil over til å kunne spise andre ting.
Store spørsmålene er jo hvordan formen din er, humøret , kroppen din er ute alle karboene? Mange mener at vekta er en ting, men at man føler seg bedre generellt sett er vel så viktig og derfor velger de aller fleste (sånn som jeg har skjønt det) å gå over på en generell lavkarbo a la fedon. Men er ingen ekspert her, men svarer bare utifra hva jeg tror kan være lurt
Håper du finner ut av hva du ønsker

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 21:09   #3
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Sv: Har jeg kanskje valgt feil??

Du sier noe der...Kanke si jeg føler meg så exelent som mange andre her inne.Klart det er kult å se vekta går ned,meeen humøret er ikke slik det var!!!Føler meg mest i et fengsel...

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 21:13   #4
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Har jeg kanskje valgt feil??

Huff det er jo ikke bra da, føler igrunn at jeg kan spise det meste av god mat så akkurat den følelsen har ikke jeg, savner frukt og ris av og til men ellers synes jeg det er utrolig at jeg kan spise meg mett på god mat og samtidig gå ned i vekt. Skal iallefall ikke tilbake til det karbohelvete jeg har levd før....hehe

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 21:28   #5
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Sv: Har jeg kanskje valgt feil??

Jeg vet ikke helt hva som skjer.Lurer på om det er psyken som spiller meg et puss!!Begynner å bli ille opptatt av karber og sukker!!Kan ikke si jeg har levd i noe karbo helvette,siden jeg har levd normalt hele tiden..Spist regelmessig,sundt og variert,grønnsaker,frukt og annen sunn mat.Kost meg litt i helgene uten noe problem.Føler på en måte at det kostholdet jeg hadde før er blitt min fiende nå uten at det var det før..Skjønner??? At jeg har snudd opp ned på noe som før var helt normalt.....

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 21:46   #6
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Har jeg kanskje valgt feil?

Ja skjønner godt hva du mente, trodde jeg spiste sunt jeg også. Var stort sett grønnsaker, kylling og ris som ble konsumert. Spiste ikke gotteri hver dag, men i helgene. Men tror nok at det er risen som har gjort at jeg ikke har gått ned i vekt før jeg kuttet ned på karbsene. Har ikke så problemer med magen lengre, kan godt trene to ganger for dagen, ingen luft i magen lengre og føler meg rett og slett bedre
Kanskje du skulle prøve noe a la fedon, der er det jo mer karbs og mer som er lov. Kutte ut brød (butikkbrød), poteter, ris og pasta. Ellers spise masse mindre av det. Før var ris hoveddelen på tallereken min, så kylling og grønnsaker liksom

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 22:24   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg kanskje valgt feil?

Det høres ut på meg som om et Lindberg-kosthold kan passe bedre på deg, det er ikke alle som klarer regimet ved et ketogent kosthold.
Men det er jo ikke sånn at du har ødelagt sjansen til det som var ditt gamle liv, sånn du beskriver det.
Men om du plages såpass, så synes jeg du bør sette deg godt inn i Lindberg, og gradvis øke karbene og kutte litt på fettet, til du er på hans nivå, du kommer sikkert til å fortsette å gå ned i vekt ettersom det virker som om du ikke alltid har vært overvektig, om enn noe saktere, for som du jo tydeligvis vet er ketogent kosthold mer effektivt på vektnedgang, men når alt kommer til alt så er det viktigste at man trives med hvordan man spiser, og hvor mye hastverk har vi egentlig?
Om du velger å gå over til Lindberg, og føler du begynner å få taket på kostholdet, så vil du også etterhvert se hva du tåler og føler deg vel med. Lindberg tillater jo noe fullkornpasta, lavglykemisk brød og enkelte typer ris. Du vil med litt erfaring fint kunne skreddersy et kosthold som du vil trives med, og som føles riktig for deg og godt for kroppen

Lykke til!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 22:32   #8
tammen
Medlem
 
tammen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 38
Innlegg: 79
tammen er på en erverdig vei

Sv: Har jeg kanskje valgt feil?

Jeg er jo nybegynner i detet og vet minimalt, men tenkte også som Photobscura at du kanskje burde gå over til et kosthold ala fedon.

Det er ikke sunt eller godt å føle seg fanget av mat, den ene eller andre veien. Slik du beskriver høres det ut som om du ikke har hatt et prøblematisk forhold til mat tidligere, da er det ingen grunn til å få det nå.

Ønsker deg lykke til på veien, og håper du kan få et sunt kosthold som også får deg til å slappe av og trives.

__________________
Journal


tammen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 22:40   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg kanskje valgt feil?

Lindberg rules

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 00:09   #10
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Sv: Har jeg kanskje valgt feil?

Tusen takk for alle svar!!Det hjalp virkelig..Tror nesten jeg må sette meg inn i lindberg jeg,for å kunne nyte denne vekt nedgangen mer uten å bli helt fjollete i hode.Hadde jeg vært overvektig så greit,men jeg er jo ikke FOR tykk i utgangs punkte,jeg bare stresser noe fryktelig med disse gravid kiloene....Det er ingen vits å bli helt manisk!!!Det går på psyken løs!!!

Tusen takk igjen jenter....Dere er fantastiske

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 07:19   #11
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg kanskje valgt feil?

Jeg kan virkelig anbefale Lindberg! Får akkurat de samme godene der, som jeg fikk på ketolyse (som mindre søtsug, penere hud osv)

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 21:36   #12
mini me
Medlem
 
mini me sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 52
Innlegg: 63
mini me er på en erverdig vei

Sv: Har jeg kanskje valgt feil?

Hei og gratulerer med fremgangen så langt! Jeg tenker nå litt, at det er heller ikke umulig at hormonendringen etter fødselen kan påvirke humøret ditt. Ser ikke hvor lenge det er siden du fikk babyen, eller om du ammer. Alt sånn har jo stor innvirking på hormonballansen i kroppen. Hadde i grunn vært interessant å høre hva Ketolysens store far har å si til dette.

mini me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 23:54   #13
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Sv: Har jeg kanskje valgt feil?

Sønne min er 3 mnd Jeg ammer ikke...
Ja,du sier noe der!!Har ikke tenkt på det selv nei...Hmm,kanskje "sjefen" kunne svart (?)!!!

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 00:02   #14
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg kanskje valgt feil??

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Kg vil komme tilbake hvis du går over til høykarbo igjen,

"Vannvekten" vil komme tilbake igjen, men med mindre man får i seg for mange kalorier, vil man ikke legge på seg fett.

Man blir ikke automatisk fet av høykarbo. Man kan leve på smågodt uten å legge på seg et gram. Det handler bare om mengder.

Sunt er det selvsagt ikke, though.


Sist redigert av Sugarpill : 20-08-08 kl 00:08.
Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 10:51   #15
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg kanskje valgt feil??

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Man kan leve på smågodt uten å legge på seg et gram.

Jo, en stund kan man nok det, men man vil trolig omkomme av alvorlige mangelsykdommer...



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 13:43   #16
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Har jeg kanskje valgt feil?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.
Kg vil komme tilbake hvis du går over til høykarbo igjen,

Mente ikke at man vil legge på seg med en gang igjen, men sånn som jeg har forstått det så vil man legge på seg igjen, er jo en grunn til at man kanskje har blitt overvektig, og går man tilbake til det gamle kostholdet så vil man vel bli det eller?
Som jeg har selv har skrevet lengre oppe så trodde jeg at jeg spiste sunt. Trente også så skjønte ikke hvorfor jeg aldri ble mindre, utenom ett par kg i ny og ne liksom.
Frokost og lunsj besto av brød, middag i ekstremt mange tilfeller av kyllingfilet, grønnsaker og ris. Da var risen numero uno

Så jeg tror iallefall at går man rett tilbake til det man i utgangspunktet ble overvektig av så kommer kg enten raskt eller sakte men sikkert på igjen...

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 15:23   #17
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Har jeg kanskje valgt feil?

Om du er satt helt ut etter fødsel be om blodprøve for vitaminer, mineraler og stoffskifte hos legen! Alt fra jernmangel til hypotyreose kan forårsake det du føler!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 23:15   #18
mini me
Medlem
 
mini me sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 52
Innlegg: 63
mini me er på en erverdig vei

Sv: Har jeg kanskje valgt feil?

Jeg stemmer for "megvel" sit forslag. Få sjekket om du har alt du trenger for å holde deg gående. Det er i hvertfall min erfaring at det kan ta en stund før man er helt på topp igjen, og du både har svært krevende tilværelse med en liten baby og så helt nytt kosthold oppå. Kan ikke skade å sjekke
Lykke til!

mini me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 00:26   #19
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Sv: Har jeg kanskje valgt feil?

Skal ta meg en prat med legen min ja!!!Kunne vært greit å sjekke.
Takk for svar

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kanskje det ENDELIG ... cilemora Dr Lindbergs 4 03-12-07 14:03
Kanskje du kan hjelpe meg?? Lindabtn Ketolysekuren 7 22-07-07 21:11
Oppskrifter som kan brukes til noe kanskje Seigdama Oppskrifter 0 10-06-06 12:16
Folsyre-spm.. Iset, kanskje du vet? mofe Kosttilskudd 12 02-11-05 08:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no