Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

GG helseklibrød

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-02-04, 15:33   #1
ayliah
Medlem
 
ayliah sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: norway
Alder: 49
Innlegg: 224
ayliah er ny på veien

GG helseklibrød

hvordan stiller gg helsekli brød seg i forhold til atkins??Bare lurer ..da det står ganske mye innhold av karboser i det!Men er jo enormt med fiber..så det går kanskje opp i opp??hm...

__________________
32.0 kilo mindre nå enn da jeg jeg ble medlem her på denne flotte websiden
ayliah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen lavkarbodiett!;O) Svar med sitat
Gammel 19-09-04, 22:07   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

genialt

jeg har vært på induksjon i fem dager nå, og spiser 1-3 skiver gg helsekli hver dag, og er lilla som bare det på stripa, og raser ned i vekt den smaker jo ikke allverdens, men om man har på leverpostei er det ganske festlig smak altså

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 19-09-04, 22:26   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Helseklibrød har vel ca. 3,5 gram netto karber pr skive så vidt jeg husker. På norske innholds/næringsinnholdsfortegnelser er fiberet allerede trukker fra så alt som sier karbohydrater er netto karbohydrater.

Skal man spise klibrød på induksjon bør man normalt holde seg til 1 pr dag pga. høyt karboinnhold - sett i forhold til dagsrasjonen på 20.

Alle er forskjellige, så man kan prøve seg frem - går man ned i vekt MED klibrød er det ikke noe i veien for å spise det så lenge man holder seg innenfor karbomengden man skal ha.

At stixen er lilla har ikke så mye å bety fra eller til. Man kan ha stort utslag uten å ta av et gram og mange har ikke noe utslag mens kiloene renner av. Det er det skrevet om flere steder her i forumet. Men det er jo en fin oppmuntring å få utslag da !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-02-05, 18:27   #4
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

GG helseklibrød inneholder da 2,6 karber per skive??? Det er ihvertfall det jeg regner meg frem til! Og dette er jo mye mindre enn i fiberrik. Det er 100 g i en pakke, og det er 31,3 g karboser per 100 g, og det er 12 stykker i en pakke.


GG helseklibrød blå pakke (med hvetekli, ikke havrekli)

Energi: 217 kcal
Kostfibre (AOAC): 44,7g
Protein: 14,2
Karbohydrater: 31,3g
Herav sukkerarter: 4,35
Fett: 3,9g

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-05, 20:27   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Har ikke sett på GG sitt jeg. Syns det smakte så fælt så jeg ga det bort. Har ikke veid skivene heller. Men jeg har kontrollveid Fiberrik med solsikkefrø og de veier 10 gram pr skive i snitt.... Det er ikke store forskjellen da - max 1 karb pr skive, kanskje bare 0.5 om det er 12 i pakken der og !!

Men får finne det en liker

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no