Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Sommerferie sommer 2006

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-12-05, 20:39   #1
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sommerferie sommer 2006

sitter og blar på internett og prøver å finne på en ferie til sommeren, var INGEN steder i år og VIL ut av landet til sommeren.

men vi er litt uenige her i huset jeg vil til varme strøk, han vil til storby.

og så er det det med penger da..

en sydenferie kommer på 6-8 000 på begge.. men da er det ikke SÅ dyrt å leve der nede.. men en storbyferie kan bli billigere i reise men dyrere å leve..

og så har jeg satt sammen en reise i dag selv med fly til london fra bergen være noen dager i london 1-2 dager og ta toget til Bournemouth, elsker den lille byen og være der noen dager før vi tar fly tilbake fra London.. det og havner på 6000 om jeg setter det sammen selv..

noen som har andre forslag eller vil dele med oss sine planer for sommeren?

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-12-05, 21:23   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Sommerferie sommer 2006

Hva med et kompromiss? Finne en storby ved stranden et sted? Halv dag shopping/storbyaktiviteter, og halv dag med soling? Franske riviera, eller costa del sol?

Evt. noen dager i madrid/barcelona/italiensk by, og så reise ned noen dager på stranda?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 29-12-05, 21:32   #3
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Sommerferie sommer 2006

Litt avhengig av når dere skal reise. Det kan være "stupvarmt" i storbyene nedover i Europa i juli/august.

Ellers så er jo forslaget til mofe smart...litt av hvert.
Mallorca har alt mulig...... og bestiller du nå, så kan det bli rimelig.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 29-12-05, 22:51   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Sommerferie sommer 2006

Jeg aner ikke hva vi skal gjøre i år. Men Cornwall, enten St. Ives eller Penzance ligger høyt på lista. Hvis vi ikke drar til USA da. Vestkysten. Får se hva råd vi får.

Vi var jo i Bournemouth i fjor da.... eller midt imellom Poole & Bournemouth. 2 min. fra stranda. Storkoste oss !

Ellers syns jeg Jersey er et utmerket alternativ. Har tilbragt 5-6 sommere der. For oss har det passet best å bo i St. Helier og leie bil slik at vi kan kjøre rundt. St. Helier har ALT. Masse restauranter med fantastisk mat (favoritten heter Blue Fish), masse barer/cafeer/pub'er, masse butikker og koselige gater. Men den beste stranda er St. Brelade. 10 min kjøretur fra St. helier (det går buss og). Der kan du leie solsenger/stoler og det er flere hotell med kafeer/restauranter langs stranda. Hotellet vil pleide å bo på er stengt nå, men de to siste gangene fant vi et annet, Glenthorne. http://www.glenthornehotel.com/ Sentralt og greitt og billig. Kjempekjekke folk som driver det. Les mer om Jersey her: http://www.jersey.com/ . Sjekk disse. Tror de har turer dit om sommeren, direkte fra Bergen.

Ellers anbefaler flere av mine kollegaer Malta !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-12-05, 23:06   #5
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Sommerferie sommer 2006

Jeg liker borunemouth, liten by med strand mitt i sentrum, 1 1/2 time med tog til London og palmer i gatene. jeg bodde 15 min med buss utenfor byen når jeg var der for mange år siden.. så det ble til at vi var mest i sentrum.

Vi har snakka litt nå og funne ut at vi bestiller ikke noe.. men venter og håper på en resteplass. Vi har jo ikke noen andre enn oss selv og ta med.

Vi setter sikte på Tyrkia, egypt eller Bulgaria fordi det er billig å bo der nede. Jeg har overtalt han til å være med på en "syden" tur. (men jeg liker ikke å ligge på stranden så det blir ikke mer en noen timer med bassenget hver dag. ) Han har aldri vært lenger sør en tyskland, og ellers bare i skandinavia. så det er på tide å komme seg ut i verden.

Sliter litt med pengene fordi jeg bare lever på studielån og småinntekter som 1-200kr når jeg kjører folk hjem fra fest osv. litt barnevakt og sånt.

Håper på å få meg noe mer utover våren. tiden vil vise.

nå har jeg funne frem en sparebørse og heve på ukens inntjente kjøre penger 350kr. så nå skal jeg spare.

Har et lite iritasjonsmoment når det gjelder penger fortiden, fordi Jeg fikk masse penger til jul, eller vi fikk. over 3000kr. men Svigermor har funne ut at vi trenger en kenwood kjøkkenmaskin fordi jeg låner hennes av og til (fordi hun har sagt jeg får lov) så hun har gitt oss 1000kr i innskudd til en sån maskin. noe som er snilt i seg selv. bare det at denne maskinen koster 3000! og hvem må inn med de 2 andre 1000lappene? jo det er meg. jeg hadde ikke planer om å kjøpe en sån maskin nå mens jeg studerer.. men jeg kan heller ikke bruke de 1000kr jeg har fått og gå å låne hennes. eller legge de til side å låne hennes.. da må jeg bake for hånd i årene fremmover.

Så nå håper jeg at det blir noe av denne resteplass turen vi har bestemt oss for. og at vi har litt lommepenger.

(studenter får ikke penger om sommeren så jeg må og spare opp ekstra penger i vår til husleige og strøm osv. )

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-12-05, 23:08   #6
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Sommerferie sommer 2006

Opprinnelig lagt inn av Anne

Litt avhengig av når dere skal reise. Det kan være "stupvarmt" i storbyene nedover i Europa i juli/august.

Ellers så er jo forslaget til mofe smart...litt av hvert.
Mallorca har alt mulig...... og bestiller du nå, så kan det bli rimelig.

vi må reise mitt i fellesferien fordi han jobber i produksjonsfirma (askeladden) og de stenger ned da. for min del kan vi reise i september.

jeg har ikke så lyst å reise til mallorca. og vi kan ikke bestille nå. da må jo vi betale nå og.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-12-05, 01:48   #7
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Sommerferie sommer 2006

Viss du leter litt inne på medlemsområdet så er det en london-tråd der med linker tihostels man kan bo på. Ellers anbefaler jeg å reise på restebilett. Det er skjelden man kommer på en skikkelig ille plass, og viss man gjør det så kan man betale litt ekstra for å få bedre standard. Men det er jo litt opp til dere hvor mye penger dere ønsker å bruke når dere eer der da. Jeg liker å ligge på stranden når jeg er på typisk "syden-tur". så kan man ta en dag eller to på en utflukt/ta bussen inn til en by eller et marked. Jeg kjøper aldri så mye på slike turer. Det meste av penger går til mat/drikke på resturanter, en og annen kvelden på etutested, og masse vann til å drikke på stranden. (og jeg hater små blå delfiner i krus som det står Rhodos, Korfu eller Mallorca på, så slike ting kjøper jeg aldri) Det er masse fine utflukter og ting og se, og i tilegg kan man spørre guidene om tips.

Du kan jo forske å si til svigermor at du ønsker å prioritere en tur til sommeren, og at du gjemmer pengene til kjøkkenmaskinen til du er ferdigutdannet, for du har ikke råd til begge deler, og at du er taknemlig om du får fortsatt låne den hun har???

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 30-12-05, 09:38   #8
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Sommerferie sommer 2006

Opprinnelig lagt inn av Helene

Har et lite iritasjonsmoment når det gjelder penger fortiden, fordi Jeg fikk masse penger til jul, eller vi fikk. over 3000kr. men Svigermor har funne ut at vi trenger en kenwood kjøkkenmaskin fordi jeg låner hennes av og til (fordi hun har sagt jeg får lov) så hun har gitt oss 1000kr i innskudd til en sån maskin. noe som er snilt i seg selv. bare det at denne maskinen koster 3000! og hvem må inn med de 2 andre 1000lappene?

Ikke så lett med gaver som koster.

Forklar problemet for henne og si at dere ikke har råd nå, men at dere vil legge til side utover.... Så spør du om du kan låne hennes så lenge. Eller du kjøper en billig håndmikser så lenge. Uansett forklar henne problemet. Hun skjønner det sikkert.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 01-01-06, 18:33   #9
sunbeam
Medlem
 
sunbeam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 235
sunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snill

Sv: Sommerferie sommer 2006

Barcelona må jo være et fantastisk kompromiss. Varmt - storby - strand - og i det hele tatt en helt amazing by !

Mange bra og billige hostaler også hvis dere ikke vil bo på hotell..

Hvis dere klarer å ikke gå amok på shopping da.. DET er nemlig ikke bare lett..

sunbeam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (inspirert av atkins) Svar med sitat
Gammel 02-01-06, 18:16   #10
Elena
Seniormedlem
 
Elena sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 522
Elena har en fantastisk aura rundt segElena har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sommerferie sommer 2006

åh sommerferie... jeg håper å reise til colombia...
også MÅ jeg få med meg en eller to festivaler.

men jeg anbefaller praha, barcelona, nice det er fantastisk

men innen ferien skal jeg brenne noen kilo

__________________
No gut's no glory

Elena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ca 30 karbs om dagen Svar med sitat
Gammel 04-01-06, 02:09   #11
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Sommerferie sommer 2006

[quote=Elena]men innen ferien skal jeg brenne noen kilo[/QUOTE

Signerer

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no