Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Når vekten står stille?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-06-08, 11:24   #1
Lobelia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 39
Innlegg: 6
Lobelia er på en erverdig vei

Når vekten står stille?

Hei,

Ny her på forumet jeg, og har gått på ketolysekuren i to uker nå, er i begynnelsen av uke 3 nå.

Det jeg lurer på er om hva skal gjøres om vekten står stille?
Jeg er i ketose, går en times tur hver dag, drikker masse vann, og spiser frokost, lunsj, middag og kvelds.
Frokosten min består (som oftest) av: 2 stekte egg, 4 biter bacon
Lunsj: En halv grillet kylling el. salat med isbergsalat/hjertesalat, fetaost, kylling eller skinke, noen ganger hvitost.
Middag: Kyllingfileet med brokkoli og blomkål, hjemmelaget saus (med masse smør og fløte) (er ikke så veldig glad i rødt kjøtt, men, det hender jeg spiser en biff eller to i løpet av uken)
Kvelds: Omelett eller salat.

Er det det at jeg spiser for mye karbohydrater eller for lite som gjør at vekten står stille?


Sist redigert av Lobelia : 03-06-08 kl 12:08.
Lobelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 11:52   #2
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Når vekten står stille?

Er det slik at du ikke har gått ned noe ila disse 3 ukene?

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 12:08   #3
Lobelia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 39
Innlegg: 6
Lobelia er på en erverdig vei

Sv: Når vekten står stille?

Jo, jeg gikk ned litt over 4 kg første uken, men, under 1 kg denne uken, men, jeg har gjort akkurat det samme denne uken som forrige.
(Litt over 5 kg totalt på 14 dager).

Er nok bare jeg som tuller meg, for, cm forsvinner jo.

Lobelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 12:22   #4
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Når vekten står stille?

Ehhh.. Kaller du minus 5 kilo på to uker for "vekten står stille"?? Det er jo en knallstart!! Det optimale for kroppen er å gå ned 0,5-1 kg i uka.

Lykke til videre!!

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 12:39   #5
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Når vekten står stille?

Den første uka forsvinner det mest vann fra kroppen - derfor gjerne et stort vekttap den uka. Så vil det normalisere seg etter hvert, og som Lisbeth sier ligge på en halv til en hel kilo pr. uke. Huden skal også få sjansen til å trekke seg sammen hvis du skal mye ned, og det gjør den best ved at du bruker litt tid.
5 kilo på 2 uker tilsvarer 2,5 kilo pr. uke - så du ligger veldig, veldig godt an! Lykke til videre!

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 12:52   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Når vekten står stille?

Gratulerer med en skikkelig pangstart

Som de andre sier, kroppen kvitter seg med en del vann og avfallstoffer i starten. Så vil vekttapet normalisere seg

At kroppen stopper opp litt etter en slik vektnedgang er helt normalt.

Fortsett i samme dur du driver, kroppen kommer etter når den får tenkt seg om

Lykke til videre

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 12:56   #7
Lobelia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 39
Innlegg: 6
Lobelia er på en erverdig vei

Sv: Når vekten står stille?

Tusen takk for svar

Vet at det er en bra start, men, dere vet, når du en uke har gått ned så masse, så er det rart at neste uke er det nesten ingenting.

Men, da fortsetter jeg på denne stien
Uansett, så når jeg målet mitt en gang *smiler*

Lobelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 21:10   #8
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Når vekten står stille?

En kg i uka er ikke "nesten ingenting", bare så det er klart... veldig mange her går ned ca en halv kg i uka i gjennomsnitt. Det gjelder å være realistisk når det gjelder nedgang i snitt.
Dersom du står stille over flere uker av gangen, sjekk den klistrede tråden om stagnasjon og se om det er noe du kan kutte ut i en periode.

Men for all del: Ikke mal fanden på veggen her. Hvis du ikke står stille, er det jo ikke noe å tenke på foreløpig.

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 21:31   #9
Lobelia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 39
Innlegg: 6
Lobelia er på en erverdig vei

Sv: Når vekten står stille?

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

En kg i uka er ikke "nesten ingenting", bare så det er klart... veldig mange her går ned ca en halv kg i uka i gjennomsnitt. Det gjelder å være realistisk når det gjelder nedgang i snitt.

Er realistisk
Men, som sagt, litt "rart" å gå ned så mye på en uke, og en god del mindre uken etter da. Om du skjønner?
Jeg vet at gjennomsnitts vektnedgang er på 0,5 til 1 kg i uken..
Hadde vel bare håpet på at det skulle gå like fort denne uken.
Men, som skrevet i ett tidligere innlegg; cm forsvinner jo, så gjør vel ting rett

Lobelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 21:42   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Når vekten står stille?

Det er begrenset hvor mye vann du kan ha i kroppen også! De fleste her inne er inforstått med vannvekta, dermed så synes vi liksom ikke det er å rart å gå ned så mye første uka
De første kg du gikk ned er nok mer vann enn fettvekt. Det er nesten alltid det som skjer ved slanking, at kroppen slipper vannet først, så kommer fettet diltende etter. Dette er IMPONERENDE resultater på kort tid! Fortsett i samme tralten, og for all del: Ikke stress, det gjør det bare vondt verre. Kos deg med deilig mat, bedre form, og et jevnt og trutt vekttap!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 09:02   #11
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Når vekten står stille?

Hei
Når det forsvinner CM mens vekten står stille er det muskelmassen som øker og fettmassen som minsker. Det skyldes oftest økt mosjon og er forbigående. Finn motivasjon i en mindre og strammere kropp!
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vekten står stille tech Spørsmål og svar 6 18-02-07 21:20
Vekten står stille Risneshuldra Ketolysekuren 14 15-02-07 12:43
Når vekta står stille - vektplatå... Chumpsy Lavkarbo generelt 24 28-11-05 16:16
Vekten står stille her Dagros Ketolysekuren 5 26-05-05 14:49
Hjelp - vekten står stille! Nutte Eurodiett 3 07-09-04 11:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no