Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Matintoleranse

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-11-10, 20:02   #1
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Matintoleranse

Det later til at jeg har en eller annen form for matintoleranse. Jeg har hatt magetrøbbel på fredag, søndag og i dag. På fredag trodde jeg det var fordi jeg spiste ekstremt mye fett i forhold til vanlig. På søndag hadde jeg ikke anelse hva det var og i dag vet jeg slettes ikke.

Jeg hadde spist ost på fredag, drukket melk natt til søndag og drukket melk i morges. Jeg rett og slett syns veldig synd på meg selv om jeg i tillegg til å ikke gå ned i vekt av melkeprodukter faktisk skal være allergisk mot dem. Veeeeldig leit å spise kjøtt og fisk uten rømme

Men så la jeg merke til at jeg får akutt ondt om jeg drikker veldig kaldt vann, som forøvrig er nydelig nydelig godt. Det går da ikke an å IKKE tåle vann?

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 20:14   #2
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 40
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Matintoleranse

jo jeg har hørt om folk som ikke tåler vann... men det er uansett ikke sunt å drikke VELDIG kaldt vann.. faktisk..

Men ta en prøve hos legen, jeg tok en laktoseintoleranse-blodprøve hos legen fordi jeg ble ofte dårlig i magen.. Vet enda ikke hvorfor, men jeg hadde heldigvis ikke intoleranse.. Nå er jeg forresten ok i magen også etter jeg begynte med lavkarbo...

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 20:38   #3
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Matintoleranse

Jeg ville nok testet meg, ja, både for laktose og melkeproteiner (og kanskje andre matvarer i tillegg). Veldig dumt å stresse kroppen med ting den ikke tåler. Det tok meg over 6mnd å se sammenhengen med plagene mine og melkeproduktinntaket, og jeg tror ikke kroppen var så fornøyd med meg på den tiden

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Matintoleranse Tiger Generell ernæringsdebatt 9 09-01-08 17:48
Advarsel mot tester mot matintoleranse asok12544 Barns kosthold 3 02-02-07 02:56
Matintoleranse Skorpia Fysisk og mental helse 19 14-08-06 16:46
Pollenallergi og matintoleranse og.. ææh! mofe Fysisk og mental helse 15 10-05-06 17:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no