Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-09-08, 19:14   #1
Kattabom
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: I et lite hvitt hus på landet utenfor Bergen
Innlegg: 9
Kattabom er på en erverdig vei
Unhappy

Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Jeg ser hvor ufattelig mye dere har gått ned i vekt, og det er forferdelig imponerende! Jeg òg vil! Hvordan klarer dere det?
Men fare for å få fyrstikken slukket med vannkanon.
Jeg er ny her. Jeg begynte å slanke meg i februar d.å, da vi solgte bilen og bestemte oss for å klare oss uten og tilogmed gå ned i vekt og bli spreke.
Jeg trodde faktisk at bare overgangen til ALL DEN GÅINGEN OG SYKLINGEN vi har begynt med etter at vi kvittet oss med bilen, pluss å kutte ned på godteriet, ville få oss ned i vekt, men jeg har bare gått ned tre-fire kilo. Min mann omtrent det samme. Siden februar!
Selvfølgelig er det kommet på en del muskelmasse som veier en del og sånn, men klærne er fortsatt like trange...
Er så drittlei av å være overvektig!
Jeg skulle gjerne lagt om til Fedon, men det har jeg rett og slett ikke råd til! Problemet er at vi må kjøre samme kosthold på alle i huset, og min mann tåler ikke fet fisk og skalldyr, og han liker ikke tanken på å spise mer enn ett egg i uken. Han kan heller ikke tenke seg et liv uten brød...
Hva svarten skal jeg gjøre?

*smådesperat, innrømmer det...!*

Kattabom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse virker! Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 19:54   #2
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Alle de kiloene.... Hvordan klarer dere det????!!!!

Kan jeg spørre hvorfor du ikke har råd til å spise Fedon-mat? Jeg mener - det dreier seg jo om ganske vanlige matvarer, bare et litt annet utvalg. Ser ikke helt hvordan det blir så veldig mye dyrere enn annen mat, sånn bortsett fra "studentklassikere" som nudler og frossenpizza, da - men jeg regner med dere spiser litt annet enn det? I mitt hode er det i alle fall en myte at lavkarbomat er noe særlig dyrere enn annen mat - søker du i forumet her, finner du også sparetips for lavkarbere med trange budsjetter. Det lar seg helt fint gjennomføre! Fedon-mat er jo en kostholdsfilosofi som er sunn for de fleste, så den burde passe fint for hele familien. Og man spiser vel litt brød på Fedon, om enn ikke akkurat loff og kneipp, så mannen din kan da få brød... Hvorfor vil han ikke spise mer enn 1 egg i uken, forresten?

Poenget mitt er: kostholdsomlegging, uansett hvordan man velger å gjøre det, betyr at man ofrer noe for å oppnå noe annet. Hvis man ikke er innstilt på dét, så kommer man antakelig ikke så langt før det krasjer. Jeg mener ikke å høres negativ ut, vil bare understreke at det aller viktigste for å kunne gjennomføre en hvilken som helst livsendring er det mentale. Er man ikke motivert og innstilt på å endre gamle vaner, så faller det fort i fisk. Jeg er helt sikker på at dere kan gjennomføre en eller annen form for (moderat) lavkarbo for hele familien, og klare det greit økonomisk uten å øke utgiftene, men da er det viktig å dra i samme retning. Håper du kan overbevise mannen din om at det er et lurt valg, ønsker deg lykke til

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 21:49   #3
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Det faktisk veldig lett å gå ned i vekt med lavkarbokosthold! Jeg vil anbefale deg å lese litt om de ulike kostholdsfilosofiene (selv om de fleste går ut på det samme), så forstår du sikkert bedre hvorfor vi går ned i vekt uten å anstrenge oss.

Lavkarbo er ikke bare for å gå ned i vekt, men også for å få bedre helse. Hvis du ikke har råd til å kjøpe bøker, kan du låne på biblioteket. En veldig bra bok er "Bedre uten brød" av Lutz. Den er veldig forklarende på hvorfor man bør velge lavkarbo for vektnedgang og bedre helse. Det finnes mange andre også - bare spør på biblioteket.

Her er en kjapp innføring i lavkarbokostholdet. Skriv den ut - brett og gi den til mannen din, så kanskje han endrer seg med dette ene egget i uka.

Når dere har begynt på lavkarbokosthold, finner dere sikkert ut at dere ikke bruker så mye penger på mat likevel? Lykke til med endring av kosthold!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 22:06   #4
Miffy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 2
Miffy er på en erverdig vei

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Hmmm.... Du kan jo vanskelig slanke mannen din - det må han klare selv.... Jeg spiser samme mat som de andre i familien, bare med litt justeringer slik at det skal passe med et kosthold på Fedons prinsipper:

Feks dersom vi har spagetti med kjøttsaus, så spiser jeg kikerter istedenfor pasta og har litt salat til.

Når de andre spiser brød med "vanlig pålegg", spiser jeg feks Rugsprø med makrell i tomat/hardkokt egg/leverpostei og masse grønnsaker (tomat, agurk, paprika).

Spiser de andre fruktyoghurt, så spiser jeg cottage cheese med litt banan og masse kanel.

Til fisk har vi sluttet med potet, men har tilbehør som broccoli, kikerter som er surret i olje sammen med hvitløk og chili.

Men jeg skjønner argumentet ditt om pris: Jeg spiser masse nøtter, tørket aprikos, cottage cheese, egg etc og det koster jo litt. Men det kan gjøres billigere ved å feks kjøpe tørkede kikerter/bønner/linser som du koker selv. Ellers gjelder det jo å hamstre når det er tilbud på kyllingfilet, grønnsaker, avocado etc.

Miffy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 10:30   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Jeg handler mat til to personer, setter opp middagsplaner og handler en gang i uka for å spare tid. Da pleier jeg å handle for 500-700 kr, og det synes jeg er mer enn overlevelig.
Stort sett er det snakk om grønsaker, salatgrønnsaker, kjøttdeig, fisk, kyllingfileter og belgefrukt, samt litt nøtter og oliven.
Jeg prøver å være veldig obs på tilbud (eksempelvis handler jeg inn alle grønnsaker på innvandrerbutikker, ellers en del fra First Price o.l.).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 10:51   #6
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Jeg lager ikke egen middag til meg, men i steden for pasta, potet osv som ungene vil ha så har jeg rå grønnsaker. Kjøttkaker, kyllingfilet osv kan fint serveres alle. Det er ikke nødvendig å ha to typer kosthold, men man må lære seg å tenke lurt og finne alternativer til sauser osv.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 21:03   #7
Kattabom
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: I et lite hvitt hus på landet utenfor Bergen
Innlegg: 9
Kattabom er på en erverdig vei

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Tusen takk for svar, alle sammen
Det er mange grunner til at vi ikke får dette til, hovedgrunnen er nok at vi ikke er strukturerte nok. Jeg jobber en del ettermiddag-kveld, så de flotte ukeplanene går som regel i vasken.
Jeg leste den kjappe innføringen i lavkarbo: Kan jeg ikke spise gulrøtter....???
Fikk så dilla på det da jeg var gravid, og det har bare hengt ved siden. Gulrøtter og selleri med tzatziki...?
Mannen min er overbevist om at kolesterol i blodet og eggehvitestoffer i urinen har sammenheng med å spise egg, derfor vil han ikke spise mer enn ett egg i uken. Han ble skremt til å tro slikt av sesjonslegen for snart tjue år siden...

Jeg kan jo i slengen nevne at legen min ville sette meg på Xenical (riktig skrevet?), slankepiller som gir deg alvorlig diarè hvis du spiser fett, og da jeg takket nei til denne bombesikre veien til diabetes, skrev hun ut en resept på Reductil, som bare tuller med hodet ditt sånn at du ikke får lyst på mat (eller noen ting annet...)
Jeg kjøpte èn pakke, men den ligger fortsatt uåpnet på kjøkkenhyllen til skrekk og advarsel, hehe.

Kattabom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse virker! Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 21:20   #8
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Håper virkelig dere klarer å prøve i allefall. Gi det 14 dager, og se hva det gjør med formen deres. Det er det virkelig verdt - kors på halsen!

Det er helt forferdelig at man deler ut slike piller du nevner ved legekontorene. Fett gjør deg ikke fet - det er sukker og stivelse som sørger for det. Å gi deg en slags antabus for fett høres ut som en veldig plagsom og kort vei til dårlig helse. Naturlig fett er vår viktigste energikilde og kilde til alle vitaminer kroppen har behov for i riktig mengde.

Piller for mindre matlyst høres heller ikke særlig bra ut. Å sulte seg slank har aldri virket på noen med god effekt, og ihvertfall ikke helseeffekt. Det er viktig å kunne spise seg god og mett, men på riktig mat! Med et fettrikt kosthold holder du deg mett lenge og du mister den konstante sultfølelsen og matsuget. Det høres utrolig ut, men det er faktisk sånn.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 23:03   #9
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

DU kan jo spise ketosekost, f. eks. en uke, og så vise resultatet til din mann...?

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 23:38   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Det er jo hårreisende trist at noen fremdeles tror at egg øker det dårlige kolesterolet. Dette er jo faktisk avmytet for lenge siden, og de fleste leger er ganske opplyste om dette nå, heldigvis. Du kan vise mannen din dette:

http://www.aftenposten.no/helse/article766596.ece

http://www.matoppskrift.no/sider/artikkel1216.asp

http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.3684116

Nå står det riktignok noen teite "fakta" om mettet fett der, men det overser du glatt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 23:55   #11
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Økonomi. praktiske ting og Fedonismen.

Fedon kan koste skjorta. Blir billigere hvis man planlegger, og har faste innkjøpsruiner.
Det praktiske er noe av samme greia.
Rugbrød i moderate mengden fungerer som brød.

Jeg har diabetes, og vi har brukt endel tid på å unngå matsplitt. Spiser det samme alle, bortsett fra tilbehøret.
Jeg rører ikke potedes,gulrot og kålrabies.(sykdom)

Det viktigste er å skjønne prinsippene.
Deretter sette seg opp en ukemeny med alle måltidene.
Gjennomføre uke en.
Revidere menyen.
osv.
Etterhvert vet du ca. hva du må handle, og hva du kan spise.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 15:38   #12
Kattabom
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: I et lite hvitt hus på landet utenfor Bergen
Innlegg: 9
Kattabom er på en erverdig vei

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

DU kan jo spise ketosekost, f. eks. en uke, og så vise resultatet til din mann...?

Nemlig Og takk for støtte alle sammen!

Kattabom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse virker! Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 20:57   #13
beths
Medlem
 
beths sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 46
Innlegg: 189
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Synes jeg leste at : "Det er faktisk veldig lett å gå ned i vekt med lavkarbokosthold!"

...vel vel... noen av oss stopper litt opp etter hvert så VELDIG lett er det nok ikke alltid for alle Kan kreve en god del prøving og feiling for mange, så det kreves viljestyrke på dette kostholdet også!

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 22:35   #14
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Jeg lever lavkarbo og jeg er student med under 3000kr som skal dekke alt etter husleie er betalt... og jeg klarer meg helt fint?
Det handler egentlig mest om å ikke overtenke filosofien for mye - jo mer avansert og jo fler alternativer du vil ha, jo dyrere.. Sier ikke at man ikke skal variere, men man sparer faktisk mye på å ikke kjøpe inn 1000 ting. F.eks så kjøper jeg bare så jeg har 2-3 påleggssorter av gangen - har jeg fler, rekker jeg ikke å spise de opp før de går ut på dato, og da ender jeg jo med å kaste mat, ikke sant?

Ellers er kostholdet i grove trekk sånn her for min del
- Dagens eneste måltid med korn i er til frokost.. 2-3 knekkebrød avhengig av sort med pålegg
- Frukt/yoghurt og nøtter til mellommåltid
- Middag av rent kjøtt/fisk med uansett hvilke grønnsaker jeg vil ha (ikke potet/pasta)
- Kveldsmat er to frukter oppskjært med yoghurt på

Har lagt inn en karbedag i uka, som er lørdager for min del...

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 10:46   #15
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Opprinnelig lagt inn av Marita, her.

Jeg lever lavkarbo og jeg er student med under 3000kr som skal dekke alt etter husleie er betalt... og jeg klarer meg helt fint?
Det handler egentlig mest om å ikke overtenke filosofien for mye - jo mer avansert og jo fler alternativer du vil ha, jo dyrere.. Sier ikke at man ikke skal variere, men man sparer faktisk mye på å ikke kjøpe inn 1000 ting. F.eks så kjøper jeg bare så jeg har 2-3 påleggssorter av gangen - har jeg fler, rekker jeg ikke å spise de opp før de går ut på dato, og da ender jeg jo med å kaste mat, ikke sant?

Ellers er kostholdet i grove trekk sånn her for min del
- Dagens eneste måltid med korn i er til frokost.. 2-3 knekkebrød avhengig av sort med pålegg
- Frukt/yoghurt og nøtter til mellommåltid
- Middag av rent kjøtt/fisk med uansett hvilke grønnsaker jeg vil ha (ikke potet/pasta)
- Kveldsmat er to frukter oppskjært med yoghurt på

Har lagt inn en karbedag i uka, som er lørdager for min del...


Bare 4 måltider?
Dør du ikke av sult?
Hvor har du gjort av alle eggene, og den fete fisken. Jeg greier meg ikke uten.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 14:15   #16
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Opprinnelig lagt inn av beths, her.

Synes jeg leste at : "Det er faktisk veldig lett å gå ned i vekt med lavkarbokosthold!"

...vel vel... noen av oss stopper litt opp etter hvert så VELDIG lett er det nok ikke alltid for alle Kan kreve en god del prøving og feiling for mange, så det kreves viljestyrke på dette kostholdet også!

Jeg har nå gått ned i underkant av 10 kg på snart ett år. For noen her inne oppleves det som treg vektnedgang, noe jeg også var enig i da jeg startet på ketolysekuren i november i fjor.

Men: etterhvert som jeg har fulgt kuren, har jeg opplevd noe rart: Jeg har fåt senket det dårlige kolesterolet fra 6 til 3,8 på et halvt år, jeg har så og si ikke problemer med allergien min, og jeg har kuttet ned på astmamedisinen min. jeg har også fått mykere hud, knuppene på overarmen er så og si borte, og jeg blør ikke lenger i tannkjøttet når jeg pusser tenner...

Jeg føler meg utrolig vel, og har det veldig godt, både humørmessig og formmessig, noe jeg ikke kan påstå at jeg gjorde for et år siden.

Jeg startet kuren for å slanke meg, men jeg har endt opp med et kosthold jeg aldri vil slutte med, om jeg skulle nå ønsket vekttap. Det gjelder ikke kun for vektnedgang lenger, det gjelder for helsa mi nå, først og fremst...vektnedgangen er blitt en bonus.

På den måten depper jeg ikke heller når vektnedgangen ikke er så rask som hos enkelte andre her inne.

Lykke til!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 14:23   #17
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Sitat:

Bare 4 måltider?
Dør du ikke av sult?
Hvor har du gjort av alle eggene, og den fete fisken. Jeg greier meg ikke uten.

Spiser kun to ganger for dagen eg da Og ikkje så masse egg at det gjør noe
Forresten er heller ikke sulten...

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 14:33   #18
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Får man i seg fet nok mat, orker man ikke så mye, og man blir ikke så fort sulten...
det er for mye av karbene som gjør at man blir fortere sulten...

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 15:08   #19
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Fedon var det vel?
Bør være 5-6 måltider da.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 15:24   #20
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Spiser 4 om dagen og det er MYE til å være meg! Tvinger megselv til 1 mm om dagen, selv om jeg ikke er sulten.. Spiser mye fet fisk både som pålegg(makrell) og middag (laks) men eggene uteblir nok en stund til... gikk noen måneder på ketolyse først, så nå er jeg litt sånn anti visse ting jeg spist meg superlei på

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 15:36   #21
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Her er mange tips som handler om hvorfor folk her inne har gått ned i vekt.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20923

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 16:49   #22
beths
Medlem
 
beths sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 46
Innlegg: 189
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Opprinnelig lagt inn av Karbosara, her.

Jeg har nå gått ned i underkant av 10 kg på snart ett år. For noen her inne oppleves det som treg vektnedgang, noe jeg også var enig i da jeg startet på ketolysekuren i november i fjor.

Men: etterhvert som jeg har fulgt kuren, har jeg opplevd noe rart: Jeg har fåt senket det dårlige kolesterolet fra 6 til 3,8 på et halvt år, jeg har så og si ikke problemer med allergien min, og jeg har kuttet ned på astmamedisinen min. jeg har også fått mykere hud, knuppene på overarmen er så og si borte, og jeg blør ikke lenger i tannkjøttet når jeg pusser tenner...

Jeg føler meg utrolig vel, og har det veldig godt, både humørmessig og formmessig, noe jeg ikke kan påstå at jeg gjorde for et år siden.

Jeg startet kuren for å slanke meg, men jeg har endt opp med et kosthold jeg aldri vil slutte med, om jeg skulle nå ønsket vekttap. Det gjelder ikke kun for vektnedgang lenger, det gjelder for helsa mi nå, først og fremst...vektnedgangen er blitt en bonus.

På den måten depper jeg ikke heller når vektnedgangen ikke er så rask som hos enkelte andre her inne.

Lykke til!


Høres ut som en sunn innstilling

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 18:21   #23
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Mellommåltid er for sukkerspisere

Det er ikke alle som kan spise Lindberg-kost. Selv må jeg holde meg til streng lavkarbo/mye fett for å beholde helse og humør. Blir så forferdelig sulten og fysen hvis jeg spiser brødmat og frukt. Dessuten legger jeg på meg også.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 20:46   #24
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Nuh well.
Man kan leve svært nært atkins på Fedon da.

Yoghurt naturell+bær+splenda er fin mat.
Funlight+ Kesam1% er godt.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 11:44   #25
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Funlight+kesam? Hvorfor ikke seterrømme eller creme fraiche?
Blir ikke så skarp smak da...

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Cocosa, hvordan klarer du å få det i deg? Lisbeth Spørsmål og svar 51 16-02-08 20:16
Hvordan får man fikset på kiloene på telleren ? Kokosbolla :o) Ketolysekuren 2 18-07-07 19:05
hvordan klarer dere det?? karlista Lavkarbo generelt 6 04-01-06 18:56
Klarer dere det! Marit Lavkarbo generelt 11 22-08-04 16:00
Hvordan klarer dere det? magdalena Induksjonen 5 10-03-04 23:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no