Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Dårlig ånde og trøtthet

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-02-09, 20:29   #1
Sukra
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 55
Innlegg: 9
Sukra er på en erverdig vei

Dårlig ånde og trøtthet

Dette er dag 11 på lavkarbo og jeg er fortsatt trøtt og har lite energi!
Når kan jeg forvente at dette går over ? Trodde det kun skulle være den første uka og at deretter blir man full av energi, men det har ikke skjedd hos meg.
Et annet problem er at mann og barn klager på ånden min. Har dere sett reklamen for SB12 ? Sønnen min reagerte som dama i billett luka når han skulle gi meg en klem.. Må jeg leve med dette så lenge jeg går på lavkarbo, eller er dette også noe som går over raskt.... Håper det. Pusser og bruker SB12, men hjelper kun en kort stund. Jeg har et jobb intervju om 2 dager og lurer på om jeg må spise noe karbohydrater slik at jeg ikke er i ketose lenger, men det er jo skikkelig trist å måtte gjøre det.
Takknemlig for svar og forslag!

Sukra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 20:35   #2
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig ånde og trøtthet

Kan du ikke bare ta deg en IFA sukkerfri pastill da?
Jeg må ty til det innimellom.. Tror det er verst i begynnelsen når kroppen venner seg til lavkarbo.. Har ikke hørt at jeg har dårlig ånde støtt iallefall..


Spiser du vitaminer? Magnesium, selen og sink?

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 22:32   #3
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Dårlig ånde og trøtthet

Dårlig ånde og trøtthet = ketose sånn er det bare. Tro det eller ei men du trenger ikke være i ketose får å gå ned i vekt, snarere tvert i mot. Men det er ditt valg, får optimal helse bør du holde deg over ketose nivå.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 22:36   #4
Aphrodithe
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 147
Aphrodithe er ny på veien

Sv: Dårlig ånde og trøtthet

Det var da voldsomt til glefs? Går det ikke an å gi et tips på en annen måte enn det der?

Jaja, jeg skal ikke blande meg, for har egentlig ikke så mange tips...

Men Store IFA kan, som sagt over her, spises, og er en god hjelp når du skal på intervju

__________________
Aphro sin journal








Aphrodithe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 22:40   #5
Maimor
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 108
Maimor er på en erverdig vei

Sv: Dårlig ånde og trøtthet

Jeg bruker Frisk for å holde ånden i sjakk om jeg skal noe spesielt. En hel boks med Frisk er bare ca 5 gram og da velger jeg å bruke denne selv om den inneholder sorbitol. Om jeg tar en eller to slike pr dag så er det så forsvinnende lite at det vil ikke bety noe som helst!

Ellers vet jeg at min bror brukte Vademecum munnspray (fra apoteket tror jeg). Aner ikke hva den inneholder, vet bare at han gikk ned 30 kilo på 6 mnd, så den kan ikke ha ødelagt stort for ham hvertfall!

__________________
Maimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 23:22   #6
valleygirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Dårlig ånde og trøtthet

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Dårlig ånde og trøtthet = ketose sånn er det bare. Tro det eller ei men du trenger ikke være i ketose får å gå ned i vekt, snarere tvert i mot. Men det er ditt valg, får optimal helse bør du holde deg over ketose nivå.

har vært i ketose store deler av de siste syv månedene, og kan ikke skrive under på at det = trøtthet. Så det ville jeg nok differensiert litt, hvis jeg var deg. Ånden som går derimot...... er stor sett ille!

  Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 23:35   #7
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Dårlig ånde og trøtthet

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

du trenger ikke være i ketose får å gå ned i vekt, snarere tvert i mot. Men det er ditt valg, får optimal helse bør du holde deg over ketose nivå.

Utdyp er du grei?

Edit: Og hei! Lenge siden

  Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 02:15   #8
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Dårlig ånde og trøtthet

Opprinnelig lagt inn av Aphrodithe, her.

Det var da voldsomt til glefs? Går det ikke an å gi et tips på en annen måte enn det der?

Jaja, jeg skal ikke blande meg, for har egentlig ikke så mange tips...

Men Store IFA kan, som sagt over her, spises, og er en god hjelp når du skal på intervju

ikke meinga å være glefs, bare hard fakta men ja trøtthet er kanskje individuelt, men det er gjort mange studier på fett tab i ketose og rett over og ketose har ikke gitt større vekttap.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 02:16   #9
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Dårlig ånde og trøtthet

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Utdyp er du grei?

Edit: Og hei! Lenge siden

hmm skal gjøre det, må legge meg nå men skal grave frem en del i morgen hvis det absolutt trengs. Lenge siden ja, ossen går det?

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 17:43   #10
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Dårlig ånde og trøtthet

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

hmm skal gjøre det, må legge meg nå men skal grave frem en del i morgen hvis det absolutt trengs. Lenge siden ja, ossen går det?

Jeg venter

Går bra her; jeg er på første uka med et nytt program, og har bytta ut karbo-helgene med 60g maltodekstrin etter trening. Var mer eller mindre sammenhengende sjuk i tre mnd, så har en del å ta igjen

Enn du?

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dårlig ånde og dårlig kroppslukt ved ketolyse, stemmer dette? isbjørndama Generell diskusjon 8 26-03-10 18:16
Dårlig ånde Mazzy Fysisk og mental helse 3 10-06-08 23:04
Dårlig ånde? hallaise Induksjonen 6 13-08-07 23:21
Dårlig Ånde krussidulla Generell diskusjon 8 09-02-07 15:22
Dårlig ånde!! ;) Tingeling Induksjonen 11 04-05-05 00:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no