Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 01-03-12, 15:25   #12876
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Egwene, her.

Jeg lurer på en ting, håper ikke noen synes dette er ekkelt..
Men gikk på do tidligere i dag og la merke til at avføringen var svart/veldig mørk.
Har blitt blodgiver og må da ta jerntabletter, kan det skyldes dette?

Ingenting annet er forandret innen kostholdet eller noe annet enn disse pillene.

Det er nok jerntablettene, jeg har opplevd det samme selv

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 01-03-12, 16:04   #12877
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Det er nok jerntablettene, jeg har opplevd det samme selv

Det er kjent her i huset også

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 01-03-12, 19:46   #12878
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Og medisinsk betinget betyr at øyelokket henger så langt ned at det hindrer synet, ikke sant?

Og så er det forskjell på hvordan de gjør det, øyeleger (som er de som opererer off) fjerner bare overskuddshuden, mens plastikkirurger også fjerner fettputen som ligger under huden, ifølge Dr Steinbach ved Sørlandsparken Spesialistsenter.

Det stemmer ikke helt. Øyeleger kan også fjerne fettvev.
Det er dessuten mange grunner til å få det medisinsk; innskrenket synsfelt, hodepine, nakketrøbbel, sliten panne etc.

En operasjon som IKKE er medisinsk betinget koster 13000-15000 kr.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 01-03-12, 20:04   #12879
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har nettopp operert mine øyeokk på sykehuset, av medisinske gunner. Er slett ikke fornøyd og merker selv ingen forandring, selv om venninnene mine sier at det ser bra ut De kuttet og sydde kun i vinkelen melom øyeokk og over, mens jeg selv helst ville ha fjernet den puten som er mellom øyeokk og øyenbryn...
Det var gratis, og det ble sikkert bedre enn det var før.

Jeg klaget min nød til øyenlegen, som jeg pleier besøke et par ganger i året pga. at jeg har sånn gønn stær. Han sendte henvisning til operasjon for meg.
Det tok et par år, men det skyldes nok at han glemte å sende henvisningen en god stund.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Gammel 02-03-12, 18:36   #12880
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Jeg har nettopp operert mine øyeokk på sykehuset, av medisinske gunner. Er slett ikke fornøyd og merker selv ingen forandring, selv om venninnene mine sier at det ser bra ut De kuttet og sydde kun i vinkelen melom øyeokk og over, mens jeg selv helst ville ha fjernet den puten som er mellom øyeokk og øyenbryn...
Det var gratis, og det ble sikkert bedre enn det var før.

Jeg klaget min nød til øyenlegen, som jeg pleier besøke et par ganger i året pga. at jeg har sånn gønn stær. Han sendte henvisning til operasjon for meg.
Det tok et par år, men det skyldes nok at han glemte å sende henvisningen en god stund.

Jeg er også operert. Jeg ser ikke store forskjellen, men jeg merker den. Jeg blir ikke så fort trøtt i øynene! Og har ikke så vondt i panna lengere.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 02-03-12, 19:36   #12881
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Jeg har nettopp operert mine øyeokk på sykehuset, av medisinske gunner. Er slett ikke fornøyd og merker selv ingen forandring, selv om venninnene mine sier at det ser bra ut De kuttet og sydde kun i vinkelen melom øyeokk og over, mens jeg selv helst ville ha fjernet den puten som er mellom øyeokk og øyenbryn...
Det var gratis, og det ble sikkert bedre enn det var før.

Jeg klaget min nød til øyenlegen, som jeg pleier besøke et par ganger i året pga. at jeg har sånn gønn stær. Han sendte henvisning til operasjon for meg.
Det tok et par år, men det skyldes nok at han glemte å sende henvisningen en god stund.

Jeg har ikke noen "pute" eller fettfold, kun tynn hud som ligger over øyet. Det kan sees bilde ett noen uker bakover i journalen min.. la ut ett bilde av meg med ansiktsmaske på, og der viser det godt på ene øyet hvertfall..

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg er også operert. Jeg ser ikke store forskjellen, men jeg merker den. Jeg blir ikke så fort trøtt i øynene! Og har ikke så vondt i panna lengere.


Trøtt i øynene ja.. hmm, og kanskje linsene ligger mer i ro etter en slik operasjon og?

Nei, skal nok prate med doktormannen en dag ja, og kommer jeg videre til operasjon, skal jeg jammen ha ett ord med i laget der og! Det får gjøres skikkelig hvis jeg først skal skjære...

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 02-03-12, 19:42   #12882
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Jeg har ikke noen "pute" eller fettfold, kun tynn hud som ligger over øyet. Det kan sees bilde ett noen uker bakover i journalen min.. la ut ett bilde av meg med ansiktsmaske på, og der viser det godt på ene øyet hvertfall..




Trøtt i øynene ja.. hmm, og kanskje linsene ligger mer i ro etter en slik operasjon og?

Nei, skal nok prate med doktormannen en dag ja, og kommer jeg videre til operasjon, skal jeg jammen ha ett ord med i laget der og! Det får gjøres skikkelig hvis jeg først skal skjære...

Linsene ligger absolutt mer i ro etter en operasjon!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 02-03-12, 19:52   #12883
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Linsene ligger absolutt mer i ro etter en operasjon!

Da er det nesten grunnlag nok alene! wuhu

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 02-03-12, 20:48   #12884
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Da er det nesten grunnlag nok alene! wuhu

Mine linser fant i allefall roen.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 03-03-12, 13:00   #12885
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg var hos legen i går. Grunnet stor effekt av vanndrivende medisiner har jeg seff fått blodprosent mellom 17-19. Pappa har hemokromatose og jeg arver alt etter mamma og pappa. Legen satte meg på blodfortynnende i går. Er det på grunn av blodprosenten eller mulig hemokromatose eller??

Og er det merkelig at jeg føler umiddelbar bedring av hodepinen etter at jeg begynte med blodfortynnende?? Dvs sprengfølelsen i hodet er borte?? Og så ble jeg atter en gang spurt om å bli blodgiver for det kan gjøre ting enda bedre.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 03-03-12, 13:50   #12886
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg var hos legen i går. Grunnet stor effekt av vanndrivende medisiner har jeg seff fått blodprosent mellom 17-19. Pappa har hemokromatose og jeg arver alt etter mamma og pappa. Legen satte meg på blodfortynnende i går. Er det på grunn av blodprosenten eller mulig hemokromatose eller??

Og er det merkelig at jeg føler umiddelbar bedring av hodepinen etter at jeg begynte med blodfortynnende?? Dvs sprengfølelsen i hodet er borte?? Og så ble jeg atter en gang spurt om å bli blodgiver for det kan gjøre ting enda bedre.

Hemakromatose her også
Skjønner ikke helt hvorfor du skulle få blodfortynnende i forbindelse med hemakromatose, men hva vet vel jeg. Jeg bruker ikke det (har aldri vært diskutert engang). Derimot så skal jeg tappe blod hvis blodprosenten blir for høy. Det er derfor det er så genialt å være blodgiver
Jeg bruker riktig nok en liten dose blodfortynnende, men det er pga leidenmutasjon, og ikke hemakromatosen.
Du får sikkert et mer fornuftig svar fra andre Kanutten

Edit: Hvor mye og hvilken type blodfortynnende har du fått ?

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 03-03-12, 13:53   #12887
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Hemakromatose her også
Skjønner ikke helt hvorfor du skulle få blodfortynnende i forbindelse med hemakromatose, men hva vet vel jeg. Jeg bruker ikke det (har aldri vært diskutert engang). Derimot så skal jeg tappe blod hvis blodprosenten blir for høy. Det er derfor det er så genialt å være blodgiver
Jeg bruker riktig nok en liten dose blodfortynnende, men det er pga leidenmutasjon, og ikke hemakromatosen.
Du får sikkert et mer fornuftig svar fra andre Kanutten

Edit: Hvor mye og hvilken type blodfortynnende har du fått ?

Albyl-E, husker ikke dosen, sitter på solsenga ute vettu!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 03-03-12, 17:43   #12888
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Et søskenbarn av meg slet med migreneliknende hodepine - som viste seg å være hemakromatose. Han fikk umiddelbar effekt av blodtapping. Dessverre ville de ikke bruke blodet hans (kan ha vært andre årsaker), men han gikk altså jevnlig til tapping for å på en (nesten) bivirkningsfri måte holde nivået nede.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 04-03-12, 16:31   #12889
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

trener jeg før eller etter et glass med tørr hvitvin i dag? hva er lurest?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 04-03-12, 18:49   #12890
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

trener jeg før eller etter et glass med tørr hvitvin i dag? hva er lurest?

Før fordi da får du fyllt opp væskelagrene før hvitvin i stedet for å trene i lettere dehyrert tilstand. Dehyrering er ikke bra for noe unntatt et par falske hekto på vekta.
Dessuten er ikke alkohol + trening så lurt helt generelt - selv om det er mange grader mellom "et glass" og "snørrfylla".

Du forbrenner nok like mye gitt at du klarer lik innsats (jeg ville tippet på bedre innsats upåvirket, selv om du planlegger en liten mengde) og etterbrenningen blir nok også upåvirket.

Det eneste lille argumentet jeg kan se for å trene med et glass innabords er at du kanskje blir litt varmere.... Men jeg tipper at det ikke gir "netto pluss" i praksis.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 04-03-12, 19:02   #12891
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen her som går påblodfortynnende? Albyl-e?
Jeg lurer på bivirkninger.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 04-03-12, 19:11   #12892
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Noen her som går påblodfortynnende? Albyl-e?
Jeg lurer på bivirkninger.

Jeg, men veldig liten dose.
Eneste bivirkningen jeg merker er litt økt tendens til blåmerker, og at jeg blør litt lenger enn jeg ellers ville ha gjort

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 04-03-12, 19:11   #12893
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Før fordi da får du fyllt opp væskelagrene før hvitvin i stedet for å trene i lettere dehyrert tilstand. Dehyrering er ikke bra for noe unntatt et par falske hekto på vekta.
Dessuten er ikke alkohol + trening så lurt helt generelt - selv om det er mange grader mellom "et glass" og "snørrfylla".

Du forbrenner nok like mye gitt at du klarer lik innsats (jeg ville tippet på bedre innsats upåvirket, selv om du planlegger en liten mengde) og etterbrenningen blir nok også upåvirket.

Det eneste lille argumentet jeg kan se for å trene med et glass innabords er at du kanskje blir litt varmere.... Men jeg tipper at det ikke gir "netto pluss" i praksis.

takk. nå hadde jeg planer om å trene uansett, det var ikke en tanke bak det, annet enn at jeg også hadde lyst på et glass vin til middag. nå kan det egentlig være det samme uansett, for vinen smakte gress og py. så det ble med to slurker.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 04-03-12, 19:27   #12894
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Jeg, men veldig liten dose.
Eneste bivirkningen jeg merker er litt økt tendens til blåmerker, og at jeg blør litt lenger enn jeg ellers ville ha gjort

Hva er liten dose? Jeg går sikkert på liten dose 75 mg. Jeg ser jeg får blåmerker, men jeg blir også så kvalm! Har spydd hver dag siden jeg begynte med disse tabelettene, men siden de gjør meg såpass mye bedre på andre områder får jeg bare godta det. Jeg har forresten fått et vanvittig sug på agurk etter oppstart.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 04-03-12, 19:45   #12895
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hva er liten dose? Jeg går sikkert på liten dose 75 mg. Jeg ser jeg får blåmerker, men jeg blir også så kvalm! Har spydd hver dag siden jeg begynte med disse tabelettene, men siden de gjør meg såpass mye bedre på andre områder får jeg bare godta det. Jeg har forresten fått et vanvittig sug på agurk etter oppstart.

75 mg her også. Har aldri merket noe til kvalme jeg, men kanskje det går over etter tilvending.
Er kvalme en kjent bivirkning ? Tenkte kanskje det stod noe i pakningsvedlegget. Hvis det ikke slutter, ville jeg ha hørt med legen om det finnes et alternativ.
Men du, min kjære Kanutten Kvalme, daglig oppkast og ustyrlig lyst på sylteagurk - sier ikke det deg noen ting ?????????

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 04-03-12, 19:53   #12896
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk
Thumbs down

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

75 mg her også. Har aldri merket noe til kvalme jeg, men kanskje det går over etter tilvending.
Er kvalme en kjent bivirkning ? Tenkte kanskje det stod noe i pakningsvedlegget. Hvis det ikke slutter, ville jeg ha hørt med legen om det finnes et alternativ.
Men du, min kjære Kanutten Kvalme, daglig oppkast og ustyrlig lyst på sylteagurk - sier ikke det deg noen ting ?????????

Haha skjønneste du! Jeg er laaaaaaaaaaaaaaangt derifra.
Glufsa er fremdeles produktiv, men jeg gidder ikke mer barnemas. Har nok med sambomas. Han var på en skikkelig snurr i går kveld.... Såpass på snurr at han ikke turte GÅ ned trappa. Så han satte seg ned og bompettibomte hvert trinn ned. Gjett hvem som var flau, men som også lo godt, i dag tidlig da jeg viste ham videoopptaket av trappeseansen?!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 04-03-12, 19:59   #12897
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Haha skjønneste du! Jeg er laaaaaaaaaaaaaaangt derifra.
Glufsa er fremdeles produktiv, men jeg gidder ikke mer barnemas. Har nok med sambomas. Han var på en skikkelig snurr i går kveld.... Såpass på snurr at han ikke turte GÅ ned trappa. Så han satte seg ned og bompettibomte hvert trinn ned. Gjett hvem som var flau, men som også lo godt, i dag tidlig da jeg viste ham videoopptaket av trappeseansen?!

He, he. Mener å ha fått med meg at vi ikke er så langt fra hverandre i alder, men "shit happens" i vår alder også
Skulle gjerne vært flue på veggen under den seansen i går ja - eller når videoen ble vist i dag.
Jeg lurer på om jeg ikke skal bli flue på veggen i mitt neste liv

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 04-03-12, 20:01   #12898
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

He, he. Mener å ha fått med meg at vi ikke er så langt fra hverandre i alder, men "shit happens" i vår alder også
Skulle gjerne vært flue på veggen under den seansen i går ja - eller når videoen ble vist i dag.
Jeg lurer på om jeg ikke skal bli flue på veggen i mitt neste liv

Jeg er like ung som deg.
Midt oppi vår beste alder!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 04-03-12, 23:20   #12899
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vil se den videoen, Knutten

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 05-03-12, 17:09   #12900
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Siden jeg ikke kan poste videoen som blir etterspurt her, så kommer jeg med et helt annet spørsmål i stedet

Har fått tak i svart vlieseline, men glemte å spørre hvor varmt strykejernet må/bør være for at det skal feste/lime seg på et bomullstoff?

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no