Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

jeg er blitt syk -hva gjør jeg med kuren?

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-01-05, 18:29   #1
monalisa
Gjest
 
Innlegg: n/a
Unhappy

jeg er blitt syk -hva gjør jeg med kuren?

Hei!
er ny i forumet, og lover å skrive mer når jeg føler meg bedre. har ligget rett ut i sengen 1 uke nå, med forkjølelse og blæh, og hva gjør jeg med kuren? er i induksjonens andre uke -men den siste uken har jeg ikke fått i meg stort, og sikkert ikke mer enn 20 g om dagen-men jeg har jo heller ikke bevegd meg. og det blir vel ikke riktig da og fortsette, eller dvs, å si at jeg snart har vært to uker i ketose? vekten har også stagnert, men det kan man jo si jeg har også for tiden..hehe..

det jeg lurer på er om jeg skal la sykdom være sykdom, og få i meg masse frukt og bli frisk -og så starte på induksjonen igjen etter det, eller skal jeg fortsette med 20 g om dagen mens jeg er syk også.
I og med at vekten har stagnert -det gikk fint den første uken da jeg var frisk- tror jeg ikke jeg gjør meg selv godt nå når kroppen er syk.
hva tror dere?

gleder meg til å bli med i forumet!

  Svar med sitat
Gammel 22-01-05, 11:40   #2
aveline
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 77
Innlegg: 416
aveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt likt

Hei Mona Lisa*

Nå skal jeg hjelpe deg å ROPE på råd der utefra!!
Dessverre føler jeg meg inkompetent til å svare.
Men om du hadde vært datteren min, så hadde jeg nok antagelig sagt at du burde blir frisk først. Sørg for å gi kroppen tilbake vitaminer og mineraler den har tapt under sykdom.
Men - sett ut fra et "medisinsk synspunkt," kan det nok være mulighet for å fortsette med induksjon....

HJELP SØKES!!!!

aveline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-01-05, 12:09   #3
elco
Medlem
 
elco sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 66
Innlegg: 67
elco har en fantastisk aura rundt segelco har en fantastisk aura rundt seg

Så leit at du ble dårlig etter en uke på induksjon, da. Jeg er heller ikke ekspert på området - etter at jeg begynte på Atkins har jeg nesten ikke vært forkjøla, heldigvis, for det er sånt som virkelig kan ta rotta på alle mine gode forsetter. Hvis det BARE er forkjølelse og du gjerne vil fortsette med induksjonen, KAN du jo prøve å drikke mye, vann, kokt vann med ingefærbiter og sitrondråper kan være lindrende, ta mye C-vit. og ellers være ekstra nøye med å få i deg nok mat, av både grønnsaker og proteiner. Kroppen trenger jo næring for å slå tilbake sykdom. Men hvis du ikke føler for det eller ikke orker, så la induksjon være induksjon og spis det du føler kroppen din har best av (frukt er jo heller ikke det verste, da). Induksjonen kan du som du selv sa fortsette når du er helt frisk. Kanskje ikke så mye hjelp i dette, men god bedring, iallfall!

__________________
"En vakker og gjennomklok og akkurat passe tykk
(hmm - snart!) dame i min beste alder"

fritt etter "Karlson på taket"







elco er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, mer og mindre Svar med sitat
Gammel 22-01-05, 12:18   #4
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Du kan fint følge Atkins men du er syk, det får du kjenne på degselv og se hvordan du føler deg. Hvis ikke det går så bra så kan du jo øke mengden grønnsaker og ta c-vitamintilskudd. Hvis du velger å bryte ut av dietten en stund med mer karbohydrater så kan du jo prøve å kutte ned på fettintaket litt samtidlig så ikke du går opp i vekt.

God bedring!

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-01-05, 15:24   #5
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs


Velkommen Monalisa!
Ikke noe gildt å være syk, men du blir jo bedre etter hvert. Her sier vi at en forkjølelse varer i "14 dager, 2 uker eller 1/2 måned!!!" Vet ikke hva du synes er kortest,-men du er nok snart over det verste!
Du er alt kommet langt i induksjonen så den kan du fullføre hvis du synes du orker. Du er alt i ketose, så hvis du føler at 20g karbohydrater blir litt lite kan du forsøke å øke opp med 5 g., da er du likevel igang.

Det er opp til deg selv om du vil

Sitat:

la sykdom være sykdom, og få i meg masse frukt og bli frisk -og så starte på induksjonen igjen

Uansett må du få i deg nok væske,proteiner , karbohydrater og selvsagt vitaminer og mineraler,- for frisk blir du!
At vekta har stagnert skal du ikke tenke på så lenge du er i ketose!
Ha en riktig god bedring og lykke til!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 22-01-05, 17:30   #6
monalisa
Gjest
 
Innlegg: n/a

hei igjen!

tusen takk for gode råd, jeg skal nok bli frisk først og deretter fortsette på kuren Men skal tenke på det jeg spiser litt når jeg er syk også -trenger ikke mumle godis og karbohydrater fordet.

ellers vil jeg si at jeg synes dere er flinke som har gått ned så mye! gratulerer så mye!

  Svar med sitat
Gammel 23-01-05, 00:34   #7
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av monalisa

..... Men skal tenke på det jeg spiser litt når jeg er syk også -trenger ikke mumle godis og karbohydrater fordet.

Det høres bra ut! Monalisa!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 23-01-05, 10:51   #8
aveline
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 77
Innlegg: 416
aveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt likt

Går det bra med deg, Mona Lisa?
Klem!

aveline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-01-05, 13:22   #9
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Hei Mona Lisa

Velkommen til Lavkarbo, men det var jo synd du ble sjuk nå da. Håper du allerede er bedre.
Jeg tror ikke det er noe problem å fortsette med induksjon, men du trenger ekstra vann og c-vitaminer. Karbohydrater hjelper ikke mot forkjølelse..

Det viktigste er at du holder deg litt i ro og ikke overbelaster kroppen unødig mens du er syk. La den hvile og drikk masse.

Lykke til videre

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 24-01-05, 13:25   #10
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

HVordan syk er/var du da?

Det er endel som spiser for lite på induksjon.. viktig å spise nok! Tar du vitamin og mineraltilskudd? Det er viktig under induksjon! Og 2-3 liter med vann om dagen!

Velkommen, forøvrig

(hadde jeg blitt syk, ville jeg ha trappet opp endel på karber.. men det er meg da..)

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 24-01-05, 18:34   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Kjære monalisa !

Håper det går bedre med deg nå !

Å være syk er ingen grunn til å kutte ut induksjonen. Du blir ikke friskere av å spise frukt fremfor skikkelig grønnsaker, kjøtt, fisk og fugl. Frukt er ikke galt, og spis det gjerne i tillegg en periode (selv om det ikke står på induksjonslista) men frukt må ikke erstatte grønnsaker. Spesielt når du er syk er det ekstra viktig å få i seg nok næring - og det får du best med gode vitaminholdige grønnsaker og proteiner. Vitaminrådene du har fått er også en god ide ! Du blir garantert IKKE friskere av brus og godterier. Det eneste du oppnår er å ødelegge det flotte grunnlaget du har lagt med 1 ukes induksjon !
Det er viktig å spise - å få i deg mat, - samt å drikke mye.

Ikke erstatt den gode sunne maten med "junk" iallefall !!

Håper du blir frisk snart !! God bedring !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no