Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Hmmm.. vekta stopper opp..

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-02-10, 19:25   #1
På vei mot 60!
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Romerike
Innlegg: 5
På vei mot 60! er på en erverdig vei

Hmmm.. vekta stopper opp..

Hei!

Etter å ha gått ned 7 kg på ca 2 uker har det stoppet helt opp, er på 4. uka nå! Har valgt å fortsette induksjonen noe lengre enn to uker. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke går mer ned i vekt (hehe, det er nok å ta av! ). Spiser under 20 g hver dag- og iflg. ketostixene er jeg konstant i ketose.

Spiser ikke noe tilsatt søtningsstoffer, det går i grønnsaker, egg, kjøtt, litt rømme, fløte, norwegia etc. På søndag spiste jeg litt Heistad Gele- den med 0 karbo (eneste kilden til litt søtstoff).... Drikker masse vann hver dag, men har ikke kuttet ut kaffe da jeg ikke får søthunger av det.

Er i mer aktivitet enn før, men ikke nok til at jeg bygger SÅ mye muskler at det forsvarer manglende vekttap dessverre Noen kloke hoder som har en ide eller to?

På vei mot 60! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins!! :-) Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 19:35   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hmmm.. vekta stopper opp..

Er helt vanlig med en stopp i uke 3/4, bare fortsett å spis ruktig så løsner det
Om du scroller helt nederst på denne siden ser du noen tråder med samme spørsmål

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 19:43   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hmmm.. vekta stopper opp..

Hei,
Helt normalt man går ikke ned like mye hver uke og man vil oppleve perioder hvor man ikke går ned. Du har jo gått ned ganske mye på to uker så det er ikke unormalt at det stopper opp litt, mange mister mye vann i begynnelsen.
Man snakker ikke om platå før vekten har stått bom stille i minst 4 uker. Ketose er ikke ensbetydende med vektnedgang. Dersom du står stille over en lengre periode så kan man vurdere å kutte ut de vanligste partystopperne (dvs ting som hindrer vektnedgang uten at man egentlig kan forklare hvorfor): søtningsmidler, nøtter, tomater, brøderstatninger, meieriprodukter –smør, stress, sykdom, dårlig/lite søvn…
For den kvinnelige halvdelen av befolkningen så kan mens og eggløsning gi vektstagnasjon og for enkelte vektoppgang, dette er vannansamling og disse kiloene forsvinner fort igjen.
Dersom du har spist saltmat så kan kroppen binde vannet, det samme skjer også dersom man drikker for lite vann.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
vekta stopper opp eva83 Spørsmål og svar 3 12-01-10 17:11
Vekta stopper etter 2 uker Schmoopy Ketolysekuren 17 20-01-09 20:52
Når vekta stopper! Siss1 Spørsmål og svar 10 05-06-07 02:37
Hvorfor stopper vekta her? Maggi Eurodiett 3 12-10-06 12:06
Hmmm...... Vekta er min fiende nr. 1! donjuanwannabe Vedvarende vekttap 5 23-03-04 09:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no