Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Tyggis? Og sukkerfrie pastiller ...

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-09-05, 18:00   #1
misseve
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 41
Innlegg: 36
misseve er på en erverdig vei

Tyggis? Og sukkerfrie pastiller ...

Er det noen tyggiser og sukkerfrie pastiller som har lavt karb innhold?føler jeg har så dårlig ånde av denne maten her...kjøpte en pakke i sted og den var jo 60gram karb i 100g. Altså nesten 2g i to tyggiser...makan...føler meg litt lurt av ordet sukkerfritt...hihi...men man lærer av feilene sine

misseve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 26-09-05, 19:58   #2
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Det er sukkeralkoholer...Lächerol, Menthos drops (grønn/blå/orange eske). Extra tyggis (sikkert annen tyggis også) kan du godt tygge på..Det meste som er sukkerfritt er bare tilsatt sukkeralkoholder - det vil stå "Karbohydrater ... gram, hvorav ... gram polyoler" etc..Polyol er bare et eksempel på en sukkeralkohol.

Om du søker på "sukkeralkohol" med søk funksjonen finner du nok mer om denne

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 26-09-05, 21:04   #3
misseve
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 41
Innlegg: 36
misseve er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Lita84

Det er sukkeralkoholer...Lächerol, Menthos drops (grønn/blå/orange eske). Extra tyggis (sikkert annen tyggis også) kan du godt tygge på..Det meste som er sukkerfritt er bare tilsatt sukkeralkoholder - det vil stå "Karbohydrater ... gram, hvorav ... gram polyoler" etc..Polyol er bare et eksempel på en sukkeralkohol.

Om du søker på "sukkeralkohol" med søk funksjonen finner du nok mer om denne

åjaa...hihi...*rødme* tusen takk...nå vart jeg skikkelig glaskynde meg å lese mer...

misseve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 06:42   #4
KW87
Medlem
 
KW87 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Nordland
Alder: 36
Innlegg: 220
KW87 er på en erverdig vei

Sv: tyggis?og sukkerfrie pastiller..

Hmm,stemmer dette da?

__________________
Oppstart 5.jan.10
-8,5kg
KW87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 09:52   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: tyggis?og sukkerfrie pastiller..

Stemmer hva?

Kommer an på filosofien, tenker jeg! På ketolyse skal vi jo ikke ha xylitol blant annet!

Og tråden er fra 2005. Kanskje de ikke var så opplyste på den tiden?

Vi holder oss til store IFA og Fribol, vi, så er vi på den sikre siden!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 20:38   #6
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Sv: tyggis?og sukkerfrie pastiller..

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Stemmer hva?

Kommer an på filosofien, tenker jeg! På ketolyse skal vi jo ikke ha xylitol blant annet!

Og tråden er fra 2005. Kanskje de ikke var så opplyste på den tiden?

Vi holder oss til store IFA og Fribol, vi, så er vi på den sikre siden!


Er det da altså slik at jeg ikke kan tygge tyggis? Sølv ekstra. Er jo avhengig av dette

cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 20:43   #7
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: tyggis?og sukkerfrie pastiller..

Opprinnelig lagt inn av cmh, her.

Er det da altså slik at jeg ikke kan tygge tyggis? Sølv ekstra. Er jo avhengig av dette

Er vel xylitol i den?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 20:43   #8
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Sv: tyggis?og sukkerfrie pastiller..

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Er vel xylitol i den?


Ja

cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 20:45   #9
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: tyggis?og sukkerfrie pastiller..

Opprinnelig lagt inn av cmh, her.

Ja

Da bør du nok spare den til senere...
Fribol som kjøpes på apoteket samt store IFA er lovlig

Trodde også jeg var avhengig av tyggis, men nå tenker jeg ikke på den engang

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 20:48   #10
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Tyggis? Og sukkerfrie pastiller ...

Hei,
Anbefaler dere å lese tråden: Unngå å bli lurt av søtstoffer, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27464

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 20:56   #11
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Sv: tyggis?og sukkerfrie pastiller..

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Da bør du nok spare den til senere...
Fribol som kjøpes på apoteket samt store IFA er lovlig

Trodde også jeg var avhengig av tyggis, men nå tenker jeg ikke på den engang


Hva skulle man gjort uten denne siden altså!!!!

cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 20:57   #12
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: tyggis?og sukkerfrie pastiller..

Opprinnelig lagt inn av cmh, her.

Hva skulle man gjort uten denne siden altså!!!!

Vært lykkelig uvitende og kost seg med tyggisen?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 21:05   #13
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Sv: tyggis?og sukkerfrie pastiller..

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Vært lykkelig uvitende og kost seg med tyggisen?


Kanskje like greit å hoppe i det med begge føttene. Kutte ut det man kan kutte ut og heller spe på litt etterhvert når man vet litt mer om kroppens reaksjoner på
det man putter i munnen
Nå skal det sies at jeg er ikke kommet helt i gang enda. Fikk boka i dag, men har prøvd å holde meg under 15 gr grensa i 2 dager nå. Og til å være ett karbotroll går det overraskende bra. Håper bare resultatene blir like positive!!

cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 21:34   #14
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: tyggis?og sukkerfrie pastiller..

Opprinnelig lagt inn av cmh, her.


Kanskje like greit å hoppe i det med begge føttene. Kutte ut det man kan kutte ut og heller spe på litt etterhvert når man vet litt mer om kroppens reaksjoner på
det man putter i munnen

En meget lur taktikk!

Opprinnelig lagt inn av cmh, her.

Nå skal det sies at jeg er ikke kommet helt i gang enda. Fikk boka i dag, men har prøvd å holde meg under 15 gr grensa i 2 dager nå. Og til å være ett karbotroll går det overraskende bra. Håper bare resultatene blir like positive!!

Om det skulle butte litt har man alltid forumet å støtte seg på
Lykke til videre!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 19:49   #15
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: tyggis?og sukkerfrie pastiller..

Opprinnelig lagt inn av cmh, her.

Nå skal det sies at jeg er ikke kommet helt i gang enda. Fikk boka i dag, men har prøvd å holde meg under 15 gr grensa i 2 dager nå. Og til å være ett karbotroll går det overraskende bra. Håper bare resultatene blir like positive!!

På Atkins induksjon skal du ligge på 20 karber pr dag. Helst IKKE under. For lite karber kan sende kroppen i sparemodus... ikke bra. Ketolyse har en litt annen sammensetning og Torkil sier at man ikke bør ligge under 15 karber der heller. Atkins og Ketolyse er litt forskjellig da noe som er tillatt på den ene ikke er tillatt på den andre etc.

Siden dette er en Atkins tråd regner jeg med at det er Atkins du skal følge

Anbefaling på Atkins induksjon; Prøv å spise så lite med kunstig søtstoff som mulig de første 14 dagene. Tenk på at det er en renseperiode. Du skal bli kvitt søtsuget/karbosuget, ikke erstatte sukker med noe annet. Det er derfor du er "avhengig" av tyggisen Det som står i den gamle tråden gjelder fortsatt. Noen sukkeralkoholer kan skape ubalanse i blodsukkeret og trigge søtsuget. Hva som gjelder for din kropp finner du ut av etterhvert !

Lykke til

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 16:10   #16
hoppetussa
Medlem
 
hoppetussa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 114
hoppetussa er på en erverdig vei

Sv: Tyggis? Og sukkerfrie pastiller ...

Horfor er det dumt med sukkerfri tyggis? bortsett fra at man kansje får litt ekstra søtsug/sultfølelse??
Jeg har gått ned 4kg.på litt over ei uke,og har gomla tyggis....
kaffe har jeg og drukket. Det står det jo og at man ikke skal...

Da er vel jeg er bevis på at man kan ha litt tygis alikevel da,uten å påstå noe da

__________________




hoppetussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 12:11   #17
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tyggis? Og sukkerfrie pastiller ...

Sukkerfri tyggis inneholder som regel xylitol eller sorbitol. Disse søtningsstoffene omdannes til sukker i kroppen, eller kroppen reagerer på dem som sukker. Skal du være i ketose, er det derfor dumt å dytte i seg sånt!
Kunstig søtning kan også hindre vektnedgang hos noen!

Kaffe er det utrolig mange som drikker, selv de med mer enn 20 kg vekttap, så det er nok bare noen få som ikke kan drikke det og gå ned i vekt samtidig!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tyggis og sukkerfrie pastiller cilemora Dr Lindbergs 15 25-04-10 13:17
Tyggis /pastiller SuperMamma Ketolysekuren 2 31-01-10 09:40
sukkerfrie pastiller i fase 1? Fedona Eurodiett 1 26-03-07 11:49
Tyggis / Pastiller Daizy Lavkarbo generelt 7 20-12-04 22:36
Sukkerfrie pastiller Zoë Atkins kosthold 3 19-04-04 22:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no