Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 30-04-10, 15:03   #1951
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ok, kan gjere det på laptopen min her heime då Takk!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 30-04-10, 15:32   #1952
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor kan ikke produsentene lage klær i noenlune samme størrelse? Nå har jeg klær i en stor spredning størrelser, alt fra small til large, til 40 og 44, og det er liksom ikke bare å raske med seg det man tror passer

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 30-04-10, 15:56   #1953
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Hvorfor kan ikke produsentene lage klær i noenlune samme størrelse? Nå har jeg klær i en stor spredning størrelser, alt fra small til large, til 40 og 44, og det er liksom ikke bare å raske med seg det man tror passer

Signerer den! Hater å prøve i prøverom

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 30-04-10, 15:59   #1954
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det er kjempeirriterende når man kjøpe klær på nett også! Vet jo aldri om det passer.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat!
Gammel 30-04-10, 16:05   #1955
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Trur EU har vore inne på tanken å ha reglar for ein mal for samme storleikar i alle EU-land, men tvilar på om Italia, Spania, Frankrike etc vil vere med på det. Tyskland har jo til dømes ofte større storleikar enn desse. Men det hadde vore praktisk ja!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 30-04-10, 18:26   #1956
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Hvorfor kan ikke produsentene lage klær i noenlune samme størrelse?

Det jobbes faktisk med en internasjonal standard for klesstørrelser. Men det tar sin tid... De begynte da jeg jobbet med standarder i 2005, så de er nok ikke ferdig på noen år enda.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 30-04-10, 18:44   #1957
Timona
Medlem
 
Timona sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 245
Timona er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har kuttet ut meieriprodukter og lurer på:

Kan jeg bruke snøfrisk (geit) i Nannahs vafler? (Lurer mest på om det er noen bismak på den)

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 30-04-10, 18:50   #1958
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

ehh... ene hvitløken min har begynt å spire i kjøleskapet..
kan jeg bruke spirene i maten?

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 30-04-10, 18:52   #1959
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Timona, her.

Jeg har kuttet ut meieriprodukter og lurer på:

Kan jeg bruke snøfrisk (geit) i Nannahs vafler? (Lurer mest på om det er noen bismak på den)

Det kommer jo an på om du liker smaken eller ikke det.
Jeg elsker snøfrisk, men vet mange ikke syns noe om den!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 30-04-10, 19:15   #1960
Timona
Medlem
 
Timona sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 245
Timona er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det kommer jo an på om du liker smaken eller ikke det.
Jeg elsker snøfrisk, men vet mange ikke syns noe om den!

Har ikke turt å smake på den enda
Men ser nå at den inneholder 20 % kufløte, *får lære seg å lese bedre i butikken*
Men finnes det noen andre alternativ til ost, som smaker ok?

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 30-04-10, 19:20   #1961
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Og, hvorfor får jeg ikke lagt inn bilde tatt med mobilen?
Har tatt bilder med mobilen før, og brukt som avatar, men dette går ikke..
og jeg lastet det opp/ned på photobucket, men da sier lavkarbo at det er for stort??
Har hele tiden bare lagret alle opplastede bilder fra mobilen på samme måte,
så jeg skjønner ikke hvorfor dette ene ikke går gjennom.

Og jeg som hadde lyst å ha meg selv som avatar uten å rekke tunge...

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 30-04-10, 22:13   #1962
Sisteinnsats
Medlem
 
Sisteinnsats sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 249
Sisteinnsats er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvilken nettside er best å bruke til å legge inn det man spiser? Jeg registrerte meg på mylog, men likte ikke den siden så godt. Det var vanskelig å legge inn egne varer, og da blir det litt håpløst når man spise ketolysebrød, sauser man har laget selv osv..

__________________


Sisteinnsats er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren
Gammel 01-05-10, 00:01   #1963
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

jeg bruker mylog, syns det er den beste jeg har prøvd! hva er det du syns er vanskelig? Om du lager ketolysebrød feks legger du først inn alle tingene du har i brødet som et måltid, du får da opp totalinnhold i hele greia. Deretter går du på "legg til matvare" og legger inn det som sto av karbo, protein etc. og kaller det ketolysebrød. Deretter er det bare å finne det på lista hver gang du har spist det og skrive mengde ikke noe problem i det hele tatt?

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 01-05-10, 11:38   #1964
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

ehh... ene hvitløken min har begynt å spire i kjøleskapet..
kan jeg bruke spirene i maten?

Du kan plante hvitløksfedd i jorda og dyrke egne hvitløk, må jo være genialt om de har begynt å spire allerede!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 01-05-10, 12:45   #1965
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan man fryse hjemmelaget kokosboller? Uten at de blir seige og slikt.
Laget igår, men er jo litt mange å spise opp på en dag.
16 stykker, halvparten vanlig sjokolade, halve med "min" sjokolade...

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs.
Gammel 01-05-10, 13:40   #1966
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Holder ikke kokosboller ganske lenge i skapet?


Jeg trenger tips om symaskinreparatør i oslo/bærum...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 01-05-10, 14:24   #1967
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg trenger tips om symaskinreparatør i oslo/bærum...

Elna i Thorvald Meyers gate.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 01-05-10, 15:16   #1968
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

ehh... ene hvitløken min har begynt å spire i kjøleskapet..
kan jeg bruke spirene i maten?

kan du vel, jeg pleier putte noen fedd i en blomsterpotte om sommeren og så bruker jeg "gresset" som kommer opp i maten.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet
Gammel 01-05-10, 15:46   #1969
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Elna i Thorvald Meyers gate.

Men er ikke de svindyre?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 01-05-10, 16:14   #1970
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Du kan plante hvitløksfedd i jorda og dyrke egne hvitløk, må jo være genialt om de har begynt å spire allerede!

Jepp, har de begynt å spire, sett ett og ett fedd i hver sin liten potte, eller i en stor krukke... Og du får masse deilig sprø og god hvitløk utover sommeren

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 01-05-10, 18:08   #1971
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

utrolig fin tråd dette her gitt..!
har begynt med maisgrøt til lillemor på 6mnd for en uke siden, og nå lurer jeg på hvor lenge jeg må vente før jeg kan introdusere mer mat til henne. hva er lurt å fortsette med..

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish
Gammel 01-05-10, 20:14   #1972
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan høyt blodtrykk samt ødemer forårsake at man IKKE går noe særlig ned i vekt??

Jeg har nå begynt med kraftige vanndrivende medisiner og har gått ned endel kilo som seff er vann. Men det det jeg lurer på er:

Kan hjertet bruke såpass mye energi på pumpe blod gjennom en kropp som er ganske så ødemøs at den ikke klarer nyttigjøre seg alle godene ved lavkarbo/ketose??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 01-05-10, 22:54   #1973
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Denne tråden mener jeg sier endel bra om opphoping/utskillelse av vann: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30287

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 02-05-10, 07:01   #1974
Sweet Pink Kitty
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 246
Sweet Pink Kitty er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan jeg spise kålrot forresten? Jeg er nemlig litt sær ift grønnsaker og synes det er vanskelig å finne noen jeg liker, men kålrot synes jeg er veldig godt. Og om noen har forslag til grønnsaker så tar jeg gjerne i mot, for alle de grønnsakene jeg liker virker det som jeg ikke får spise, slik som mais og gulerøtter (sukk!). Og tomat og salatblader er utelukket, jeg får brekningsfornemmelser bare av tanken (liker dog tomater i f.eks hjemmelaget tomatsaus osv). Jeg går på Lindberg, bare sånn til informasjon.

Sweet Pink Kitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 02-05-10, 11:05   #1975
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av matvraket, her.

utrolig fin tråd dette her gitt..!
har begynt med maisgrøt til lillemor på 6mnd for en uke siden, og nå lurer jeg på hvor lenge jeg må vente før jeg kan introdusere mer mat til henne. hva er lurt å fortsette med..

Her er en tråd du kan titte på!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no