Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Servere til gjester?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-02-08, 17:22   #1
Sanko
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 47
Sanko er på en erverdig vei

Servere til gjester?

Hva i alle dager kan jeg servere venner når jeg går på ketolyse og skal spise sammen med de? Tenker på noe lett. hadde jeg ikke gått på ketolyse, så hadde jeg nok tatt noe ala ost og kjeks, baguetter, etc.
'Noen forslag???

Sanko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker! Muligens atkins?? Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 17:29   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Servere til gjester?

Taco? Der kan du spise kjøtt og ost og salat, og så kan de andre har nachips eller lefser og sånn?

Eller du kan lage noe tapas, med flere forskjellige retter (salater, lammekjøttboller med hvitløk, reker osv. )

Eller stek, der de andre får poteter, mens du spiser grønnsaker og ha en fløte/rømmesaus til?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 17:30   #3
snurresprett
Juniormedlem
 
snurresprett sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 22
snurresprett er på en erverdig vei

Sv: Servere til gjester?

Hva med tapas?Småretter?
TAPAS:

Sauser/dip:
- Hakka tomater i skål med hvitløk, salt, pepper og hakka jalapenospepper
- Rømme med urtekrydder, 1ss majones og litt allkrydder
Småretter:
- Stekt smårettsbacon og fersk champignon (sammen)
- Noen stykker stekt indrefilèt av svin
- Stekte cherrytomater
- Freste scampi på panne (1 min). Disse hadde ligget 30 min i olje/hvitløk/salt/pepper
- Mexicansk krydderpølse (stekt 2 min på panne) u/melk og karbohydrater...(idsøe)
- Stekte kjøttboller av kyllinkjøttdeig (med hakka oliven, hvitløk og chili)
- Sukkererter
- Grønn salat
- Blomkål/brokkoli

__________________
snurresprett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 17:30   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Servere til gjester?

Opprinnelig lagt inn av Sanko, her.

Hva i alle dager kan jeg servere venner når jeg går på ketolyse og skal spise sammen med de? Tenker på noe lett. hadde jeg ikke gått på ketolyse, så hadde jeg nok tatt noe ala ost og kjeks, baguetter, etc.
'Noen forslag???

Lag til ost og kjeks du.. Men til deg selv kan du jo servere enten klibrød (3 karberstk) eller disse havre superfiberknekkisene (5 karber pr stk) delt i biter med myyyye ost og grønt på

Eller bare ost på en tannpirker?? Med tilbehør da... Du trenger jo ikke spise alt av tilbehøret

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 17:30   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Servere til gjester?

Du kan jo også ha ost og kjeks, og så spiser du sånn fiberknekkebrød med oster?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 17:31   #6
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Servere til gjester?

Der svarte Kanutten og jeg samtidig.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 17:36   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Servere til gjester?

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Der svarte Kanutten og jeg samtidig.

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 17:41   #8
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Servere til gjester?

Ville også satset på ost og kjekt, siden jeg tolket deg slik at du ønsker noe lettvint. Regner med at du ikke mente "lett" som i magert.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 18:54   #9
Sothøna
Seniormedlem
 
Sothøna sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Møre & Romsdal
Alder: 57
Innlegg: 6.752
Sothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastisk

Sv: Servere til gjester?

Vi hadde ost og kjeks på lørdag,
og syntes jeg løste dette på en veldig god måte

Jeg tok en skål med baconcrisp til meg,
og smurte osten på, kjempegodt,
det endte faktisk med at de andre også ville ha det

Sothøna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig lavkarbo for å ha det bra. Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 19:17   #10
Oban
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 148
Oban er på en erverdig vei

Sv: Servere til gjester?

Opprinnelig lagt inn av Sothøna, her.

Jeg tok en skål med baconcrisp til meg,
og smurte osten på, kjempegodt,
det endte faktisk med at de andre også ville ha det

Det hørtes veldig smart ut. Jeg savner nemlig å bite i noe som knaser, når jeg kun spiser ost. Dette skal jeg prøve.

__________________



Min journal
Oban er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 19:35   #11
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Servere til gjester?

Stangselleri og ost er også godt

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 21:12   #12
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Servere til gjester?

Opprinnelig lagt inn av Sothøna, her.

Vi hadde ost og kjeks på lørdag,
og syntes jeg løste dette på en veldig god måte

Jeg tok en skål med baconcrisp til meg,
og smurte osten på, kjempegodt,
det endte faktisk med at de andre også ville ha det

Mmmmm, takk for tips, det har aldri slått meg

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 21:36   #13
Safir
Medlem
 
Safir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 44
Innlegg: 172
Safir er ny på veien

Sv: Servere til gjester?

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Mmmmm, takk for tips, det har aldri slått meg

Signerer!

Jeg satt og spite baconcrisp (endelig er jeg ikke lei lenger) nå, og løp og hentet meg litt ost og stangselleri. Nyyydelig!

Safir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 21:51   #14
Sanko
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 47
Sanko er på en erverdig vei

Sv: Servere til gjester?

ja, tenkte på lettvindt ja!

Ost og kjeks er ikke dumt nei, og det er jo sånn som du kan ha i kjøleskapet i "evigheter" og som kan ligge på lur når det kommer gjester!


Takk for tips!

dizze

Sanko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker! Muligens atkins?? Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 10:02   #15
Sanko
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 47
Sanko er på en erverdig vei

Sv: Servere til gjester?

Glemte å oppdatere denne tråden! Det ble servert ost og kjeks. og bacongull! Jøssenavn så godt det var med hvitost og tubeoster /smøroster på den! En skikkelig favoritt!!!! Det endte med at de andre som var her og spiste det, og syntes det var mer smak i enn kjeksene!

__________________


Sanko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker! Muligens atkins?? Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 10:39   #16
bergeland07
Medlem
 
bergeland07 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 60
Innlegg: 50
bergeland07 er ny på veien

Sv: Servere til gjester?

Noe å legge/smøre osten på er ostechips.Skjær terninger av gulosten,legg på bakepapir,krydre etter smak,midt i ovnen,220 grader til osten har smeltet og en anelese stekt rundt kanten.Avkøles til kalde,da er de sprø og fine.Gode å spise som de er også

__________________
Klem...,Billeba
bergeland07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-) Caxa Åpne dagbøker 257 31-08-06 14:00
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no