Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hjelp meg, kjære dere!

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-11-07, 20:22   #1
iren84
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 150
iren84 er på en erverdig vei

Hjelp meg, kjære dere!

Vi skal ha en finere sammenkomst på lørdag, med noen barselvenninner. Og siden jeg nå går på lavkarbo, så vil jeg gjærne at vi skal lage noe sånt da. Men jeg er IKKE noe flink til å lage menyer. Vi skal ha treretter.
Er det noen som kan kan hjelpe meg litt? Noen av oss spiser det meste og noen er litt sånn middels kresen.

Anyone???

iren84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 20:37   #2
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, kjære dere!!

hehe.... må jo le litt, blir jeg som kommer med noen nye velmenende ord.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16086

To like tråder betyr ikke dobbelt med svar. Du kan likeså godt skrive noe nytt i det innlegget du har fra før ... og vips så er tråden din øverst igjen

Har du kikket litt rundt hva du kunne tenke deg?... det er et lite hav av oppskrifter og de fleste er godt over gjennomsnittet gode

Hvis du kanskje tilføyer litt av hvilken sjanger mat du ønsker, kanskje folk syns det er enklere å hjelpe.

Lykke til... kan jo ikke bli feil med rett lvkarbomat

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 20:42   #3
iren84
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 150
iren84 er på en erverdig vei

Sv: Hjelp meg, kjære dere!!

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

hehe.... må jo le litt, blir jeg som kommer med noen nye velmenende ord.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16086

To like tråder betyr ikke dobbelt med svar. Du kan likeså godt skrive noe nytt i det innlegget du har fra før ... og vips så er tråden din øverst igjen

Har du kikket litt rundt hva du kunne tenke deg?... det er et lite hav av oppskrifter og de fleste er godt over gjennomsnittet gode

Hvis du kanskje tilføyer litt av hvilken sjanger mat du ønsker, kanskje folk syns det er enklere å hjelpe.

Lykke til... kan jo ikke bli feil med rett lvkarbomat

hehe.. vet, jeg surrer litt her. Tenkte jeg skulle lage en tråd med en litt med fengende tittel jeg da

Men jeg har kikket masse i opprkriftene nå... og foreslått myyye forskjellig til jentene. så da er det igrunn opp til dem selv.

iren84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 20:45   #4
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Hjelp meg, kjære dere!!

Kanskje noe sånn?
Kamskjell på lekkert dandert ruccola med bittelitt veldig god olivenolje på, og gjerne sånn gourmetsalt med sitron...
Lammelår stuffet med hvitløk og masse persille... grillede hele tomater, eller halve, gratinert blomkål...
og så hadde jeg gått for Gerds ostekake: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15963

Siden det er barselvenninner, blir det vel ikke vin...

Nå ble jeg sulten!!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 20:48   #5
iren84
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 150
iren84 er på en erverdig vei

Sv: Hjelp meg, kjære dere!!

Opprinnelig lagt inn av indi, her.

Kanskje noe sånn?
Kamskjell på lekkert dandert ruccola med bittelitt veldig god olivenolje på, og gjerne sånn gourmetsalt med sitron...
Lammelår stuffet med hvitløk og masse persille... grillede hele tomater, eller halve, gratinert blomkål...
og så hadde jeg gått for Gerds ostekake: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15963

Siden det er barselvenninner, blir det vel ikke vin...

Nå ble jeg sulten!!


Åååå! Det hørtes kjempedeilig ut! Det er kun en av oss som ammer, så det går bra iallefall for meg

iren84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 20:59   #6
iren84
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 150
iren84 er på en erverdig vei

Sv: Hjelp meg, kjære dere!!

hmmm, jeg foreslo lammelår, men ei som ikke likte det. Fikk avsmak i sv.skapet. Så foreslo jeg kalkun. Det skulle visst smake "fjøs", så foreslo jeg ovnsbakt ørret. "lika ikke fisk..." fikk jeg til svar da....

Dette blir ikke lett dere...

iren84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 21:10   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, kjære dere!!

Opprinnelig lagt inn av iren84, her.

hmmm, jeg foreslo lammelår, men ei som ikke likte det. Fikk avsmak i sv.skapet. Så foreslo jeg kalkun. Det skulle visst smake "fjøs", så foreslo jeg ovnsbakt ørret. "lika ikke fisk..." fikk jeg til svar da....

Dette blir ikke lett dere...

Kjøtt, bacon og sopp, alt i terninger, surra i ei gryte med creme fraiche??

Fett og godt, og ikke minst mettende..

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 21:21   #8
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Hjelp meg, kjære dere!!

Ovnstekte kyllingfileer? Eller svin indrefilet stekt sakte i ovnen med frisk timian og rosmarin og gjerne litt parmesandryss på toppen? og en god chianti?

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 21:30   #9
Sweetflower
Medlem
 
Sweetflower sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 166
Sweetflower har en fantastisk aura rundt segSweetflower har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp meg, kjære dere!!

Jeg lagde en fantastisk god forrett/appetizer til mitt barseltreff for lenge siden.

2-3 diiigre champignon pr person
Vipp av stilkene forsiktig, kutt de opp i småbiter.
Ha i en bolle. Ha finkuttet (rå) bacon oppi, + hvitløk om man liker det.
Ha også oppi ansjos, og mos alt sammen til en pasta.

Fyll soppene med fyllet, gratiner med en god ost.
Ha i litt olje i en ildfast form, plasser soppene, ha på salt + pepper,
stekes... husker ikke hvor lenge eller hvor varmt, men vil tippe 200 grader i 10-12 minutter.

Nammenamm!!!

__________________
- Sweetflower
Sweetflower er avlogget   Min kostholdsfilosofi: . Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 21:31   #10
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, kjære dere!!

Opprinnelig lagt inn av indi, her.

Ovnstekte kyllingfileer? Eller svin indrefilet stekt sakte i ovnen med frisk timian og rosmarin og gjerne litt parmesandryss på toppen? og en god chianti?

Guuuurrriiiiiiii så avansert og så deilig det hørtes ut!!!!

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 21:37   #11
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Hjelp meg, kjære dere!!

Ikke avansert i hele tatt, du trenger bare gode råvarer og friske urter, så er du garantert suksess

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 23:47   #12
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp meg, kjære dere!

Fylt, baconsurra svinefilet er veeeldig godt Fylles med Philadelpiaost med urter og hvitløk, surr baconskiver rundt. Fres i pannen slik at det blir stekeskorpe. Stekes ferdig i stekeovnen. Blir utrolig saftig og god. Server med de grønnsaker du har lyst på. Jeg har brukt salat.....

__________________
Hilsen Selma
Klar for kamp
Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 09:29   #13
Sweetflower
Medlem
 
Sweetflower sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 166
Sweetflower har en fantastisk aura rundt segSweetflower har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp meg, kjære dere!

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Fylt, baconsurra svinefilet er veeeldig godt Fylles med Philadelpiaost med urter og hvitløk, surr baconskiver rundt. Fres i pannen slik at det blir stekeskorpe. Stekes ferdig i stekeovnen. Blir utrolig saftig og god. Server med de grønnsaker du har lyst på. Jeg har brukt salat.....

Oj! Høres ut som en sikker vinner - skal testes

__________________
- Sweetflower
Sweetflower er avlogget   Min kostholdsfilosofi: . Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 10:30   #14
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp meg, kjære dere!

Opprinnelig lagt inn av Sweetflower, her.

Oj! Høres ut som en sikker vinner - skal testes

Kanongod Lagde slik til bursdagen til søsteren min....følte jeg var på litt usikker grunn og ikke helt sikker på hva jeg holdt på med, men det ble kjempesuksess

__________________
Hilsen Selma
Klar for kamp
Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 12:45   #15
bergeland07
Medlem
 
bergeland07 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 60
Innlegg: 50
bergeland07 er ny på veien
Thumbs up

Sv: Hjelp meg, kjære dere!

Heia!
Her var det mange gode oppskrifterHar du prøvd denne?

Fylte kyllingbryst m.blomkålris,saus og broccoli:
-Lag et snitt,en lomme i fileten
-Skær 1cm tykk skive brie el.annen ost,legg i snittet.
-Surr 3 skiver bacon rundt hver filet
Ildfast form,midterste rille,ca20min,200grader

Blomkålris:
-Riv blomkål grovt
-I micro,7min,full effekt

Saus
-Lag din egen favoritt
-Bruk sjyen som samler seg i formen
-Evt.ferdiglaga med lite karber

Smørdampa broccoli
-Damp møre i lite vann,mye smør og salt

Lykke til med selskapet ditt!

__________________
Klem...,Billeba
bergeland07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sniker meg inn hit til dere jeg da ... Chia Ketolysekuren 17 15-08-07 22:21
Kan dere hjelpe meg litt? xxl Generell ernæringsdebatt 4 26-03-04 17:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no