Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

HJELP! Trenger råd fort!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-09-09, 21:35   #1
Issy1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 6
Issy1 er på en erverdig vei

HJELP! Trenger råd fort!

Heisann!
Jeg er helt fersk på dette med lavkarbo, men det er noe jeg virkelig vil prøve. Har trua på dette siden jeg ikke kan leve uten kjøtt og fet mat og alt det der. Men jeg har altså støtt på en del problemer...... Er det noen som har en liste over JA og NEI da det gjelder gr.saker? Jeg vet at gulerøtter og mais er fyfy, men det er vel så og si alt jeg vet der. Og en ting til.. finnes det noe som helst av frukt man kan spise????? Vet jeg skal holde meg unna alt som heter brødprodukter,pasta, poteter, ris og sånn, men er som sagt ganske ukjent med dette lavkarbo-"styret".
Takker for all hjelp så jeg kan komme igang med dette.

Issy1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 21:40   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: HJELP! Trenger råd fort!!

Tenk grønnsaker som vokser over jorda.

Søker du litt, så finner du tråder med masse gode forslag til grønnsaker

og næringsinnholdet finner du bl.a på www.matvareguiden.no

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 21:59   #3
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: HJELP! Trenger råd fort!!

Du kan spise bær, bringebær inneholder minst karbs.
Fedon tillater noe frukt i sin filisofi, men generelt på kurer og livsstiler som baserer seg på low carbs high fat så er det lite frukt å hente.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 22:18   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: HJELP! Trenger råd fort!!

Hei,
Lavkarbo ”styret” er ikke så mye styr egentlig, du må i hovedsak lage mat fra bunnen av og så er det en del som må jobbe med tankemønsteret sitt i forhold til mat. For eksempel de som har brukt mat som straff/belønning og så må man hive over bord noen utdaterte sannheter, noe som kan være en utfordring dersom man for eksempel har fettforbi…
Ser at du ikke har bestemt deg for hvilken lavkarbo retning. Her finner du informasjon om de ulike retningene her på forumet, http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=6
Dersom ønsket med kostholdsomleggingen er en god progresjon i vektnedgang vil jeg anbefale deg å lese om de ulike lavkarbo filosofiene og velge deg en du kan leve med. Les og lær, lån bøler på biblioteket og supplementer med informasjon du finner her på forumet.
Hva du kan spise og ikke kan spise varierer, lavkarbo er et paraplybegrep på karboredusert kost og dagskvoten for kh varierer fra tilnærmet 0 til 150.
De aller fleste på lavkarbo holder seg unna frukt da de inneholder mye sukker, bær som bringebær, blåbær og jordbær kan spises i begrensede mengder.
For å ikke gå matlei, så finne det masse inspirasjon her på forumet, http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=45
Husk å les alle klistrede trådene her inne på forumet, de kan gi deg svar på mange spørsmål du måtte ha.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 06:53   #5
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: HJELP! Trenger råd fort!

ting som vokser over jorda untatt mais.
frukt: avocado, tomat(ja, en frukt)

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 07:15   #6
Issy1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 6
Issy1 er på en erverdig vei

Sv: HJELP! Trenger råd fort!

Takker Avocado altså! Digg. Det er jo kjempe godt! Og tomat er jo heller ikke å forakte.

Issy1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 06:51   #7
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: HJELP! Trenger råd fort!

Her er en brosjyre du kan printe ut: LCHF på tre minutter

Der er det listet opp hva du kan spise, hva du kan spise litt av og hva du bør unngå. Og en veldig kort info om hvorfor LCHF virker på vektreduksjon.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 19:18   #8
Issy1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 6
Issy1 er på en erverdig vei

Sv: HJELP! Trenger råd fort!

Til VEGGPRYD: TUSEN HJERTELIG TAKK
Denne skal printes ut i alle slags mulige former og henges over alt
Bare for å sette det litt på spissen......
Gjenntar meg selv; TUSEN TAKK

Issy1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
GI på rødvin?? Trenger svar FORT!! Tiril77 Lavkarbo generelt 11 07-05-10 16:58
Hjelp, trenger svar fort! Spørsmål om søtningsmiddel og Sverigetur! Iselilja Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 01-05-09 22:05
Hjeeeeeelp, trenger hjelp fort! candyland Ketolysekuren 5 27-04-08 11:04
Marengs, -Trenger hjelp fort! HP Kake/dessert og snacks 7 22-04-04 11:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no