Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Sukk, hva gjør jeg nå!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-05-07, 20:02   #1
annemerete
Medlem
 
annemerete sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 56
Innlegg: 77
annemerete er på en erverdig vei

Sukk, hva gjør jeg nå!

Har gått på ketolyse i over 10 uker nå, og har gått ned over 13 kg. Men de siste ukene har jeg slitt med motivasjonen. Har greid å følge kuren stort sett hele tiden, men sist fredag så sprakk jeg totalt. Ble servert is, banan og vaffler på jobben og da greide jeg ikke å motså det. Og det samme skjedde i går. Er lei all mat, og føler at alt smaker bare papp selv om jeg hele tiden prøver å variere maten. Og resultatet av dette er at jeg nesten ikke spiser noe som helst.

Begynner å lure på om jeg burde ta en pause. men er redd for å gå opp igjen også.

Så nå trenger jeg råd, veiledning eller hva som helst.

__________________


annemerete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekur Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 20:23   #2
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Sukk, hva gjør jeg nå!

Du har vært flink, og har tatt av halvparten!!!

Kansje det er tid for en pause. Hva med å gå over til Fedon Lindbergh en stund? Unne deg en skive Fedon-brød til frokost, havregrøt eller Fedon-musli med Yoplait yoghurt. Nå er det de kjappe karbohydratene du må passe deg for. Du vil ikke ødelegge den fine vektnedgangen og gå opp alt sammen igjen vet du.

Når du går over til Fedon, så må du passe på og spise mindre fett. Fedon er lavkarbo, men ikke ketose, og han er mer påpasselig på fettet. Du kan sikkert gå ned litt på Fedon også, men sikkert ikke så fort.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 20:43   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sukk, hva gjør jeg nå!

Det er ikke uvanlig å bli matlei. Det tror jeg alle opplever ved ett eller flere punkter.
Hva er det du spiser mest av da? Kanskje vi kan komme med noen forslag om nye variasjoner for å gjøre maten litt mer spennende?

Å sprekke er heller ikke uvanlig, og det er bare glemme det og gå videre. Å gi etter totalt er dødskysset...!
Det tipset om Fedon er heller ikke dumt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 14:45   #4
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Sukk, hva gjør jeg nå!

Hei

Først og fremmest: Noter deg både i bok og bak øret hvordan du opplevde det da du hadde hevet innpå sukker og godteri. Følte du deg fysisk uvel?, kvalm?, oppblåst? deprimert?, full av anger? Kjenn på følelsene. Det kan være en skikkelig "vaksinasjon" mot fremtidige sprekker, og da har det ikke vært helt bortkastet.

Enten tar du "fedon-pause" eller også starter du på ketolysekuren etter 17. mai og konsentrere deg om mosjon og å holde et høyt fettinnhold i ALT du spiser, da vil det plutselig løsne for deg.

God Sommer

Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 18:07   #5
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk
Thumbs up

Sv: Sukk, hva gjør jeg nå!

Hei, ikke mist motet!

Rådene om alternativ er allerede gitt (Lindberg), det samme om å fortsette men bestrebe variasjon. Kjenn etter hva du vil mest og hvordan du tror du vil lykkes best: Anna kost eller mer variasjon. Tilgi deg selv for sprekken, om du har skyldfølelse, og la dagen i dag/morgen være en fortsettelse av det utrolig flotte du har fått til!!

Jeg har vært gjennom den samme frustrasjonen i forhold til å bli matlei. Jeg har sagt til meg selv at jeg var ikke all verdens på variasjon før heller, jeg har bare byttet noen varer ut med andre ting, men har i den forstand et like stort repertoar å spille på som før. Oppskriftene her er fine å ty til.

Hilsen meg som i dag bikka minus 25 kg på 27 uker (med innlagt hvileskjær på 4 uker)

BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 18:25   #6
annemerete
Medlem
 
annemerete sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 56
Innlegg: 77
annemerete er på en erverdig vei

Sv: Sukk, hva gjør jeg nå!

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei

Først og fremmest: Noter deg både i bok og bak øret hvordan du opplevde det da du hadde hevet innpå sukker og godteri. Følte du deg fysisk uvel?, kvalm?, oppblåst? deprimert?, full av anger? Kjenn på følelsene. Det kan være en skikkelig "vaksinasjon" mot fremtidige sprekker, og da har det ikke vært helt bortkastet.

Enten tar du "fedon-pause" eller også starter du på ketolysekuren etter 17. mai og konsentrere deg om mosjon og å holde et høyt fettinnhold i ALT du spiser, da vil det plutselig løsne for deg.

God Sommer

Torkil

Etter å ha tenkt mye det siste døgnet, så har jeg bestemt meg for å gjøre akkurat det du foreslår Torkil, nemlig å fortsette etter 17 mai.
Syntes jeg har kommet alt for langt til å gi opp nå, nemlig.
Og har virkelig fått føle på dette med å ha i meg sukker osv, for jeg var helt slått ut etterpå og ble fryktelig trøtt, oppblåst og ikke minst så kom følelsen av å misslykkes.

Så 18 mai er det ingen bønn, påen igjen.

__________________


annemerete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekur Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 19:23   #7
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Sukk, hva gjør jeg nå!

Hei
Jeg ønsker deg en flott 17. mai og all lykke til f.o.m. 18 mai.

Stå på

Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no