Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

November-startere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-11-09, 17:00   #76
Flittige bie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Værøy
Alder: 55
Innlegg: 19
Flittige bie er på en erverdig vei

Sv: November-startere

Har vært borti et eller annet sted om en ny yogurt som er kommet som skal inneholde lite karbohydrater og sukker og det vi ikke skal ha i oss, sans heter den visst med forbehold om at jeg kan ta feil på hva den heter. Det er en yogurt i fine pakninger som er smalere nedert ihvertfall, men jeg har ikke sett den her nordpå, så jeg har ikke fått sett på innholdet i den. Men ta en sjekk i butikken og se om du finner den der du er.

__________________
Bloggen min



Flittige bie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 17:03   #77
Flittige bie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Værøy
Alder: 55
Innlegg: 19
Flittige bie er på en erverdig vei

Sv: November-startere

ned 4,2 kg på min første uke vet det meste er vann men er storfornøyd allikevel, det meste gikk jeg ned i begynnelsen av uken så gikk det siste kiloet saktere av. Regner med at neste uke ikke bli som denne men er no glad allikevel jeg.

__________________
Bloggen min



Flittige bie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 18:00   #78
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: November-startere

Opprinnelig lagt inn av Flittige bie, her.

sans heter den visst

Nei, det er nok Skyr du tenker på. Søk på det så finner du flere tråder om det her inne.
Den inneholder lite karbo, men likevel 6,6 i et helt beger, (og veldig lite fett) så den er ikke helt optimal. Men ok som krisemåltid.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 18:38   #79
Flittige bie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Værøy
Alder: 55
Innlegg: 19
Flittige bie er på en erverdig vei

Sv: November-startere

oki skyr hehe hmm høres jo ut som vi mest mulig må sky den og

__________________
Bloggen min



Flittige bie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 18:25   #80
Stixiepix
Juniormedlem
 
Stixiepix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Øy på Sunnmøre
Innlegg: 40
Stixiepix er på en erverdig vei

Sv: November-startere

Takk for svar ! Hjelpe meg, har drevet å steikt i margarin her!
Det er nok melk som blir mitt største savn. Har drukket nesten en liter daglig. Men det skal gå bra det også.

Laget foresten cheesburger uten brød igår, det var godt. Prøvde å lage Oppsie roll også en dag, som eg har lest så mykje om, det var faktisk kjempegodt! Det kan brukse som hambrgerbrød f.eks. Anbefales! Dere finner oppskriften om dere søker på google, eller her inne.

Lykke til videre alle sammen, og ha en fin helg !

Stixiepix er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 21:31   #81
ebeths
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nord i Rogaland
Innlegg: 5
ebeths er på en erverdig vei

Sv: November-startere

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Hei, jeg vil også gjerne være med.
Jeg har egentlig startet for 2 mnd siden, ufrivillig, men da visste jeg ikke hva jeg drev med, så jeg vil gjerne være med her for det er først nå jeg gjør dette "på skikkelig".

Målet er at jeg skal kunne komme inn i bunaden til neste jul (30 kg ned).

Jeg vil inn i bunaden til 17. mai... det er mitt hovedmål nå. Mange kilo som skal av, men jeg har troen...

ebeths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 01:32   #82
Jojodama
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: i nord
Innlegg: 273
Jojodama er på en erverdig vei

Sv: November-startere

Får jeg være med?
Begynte på mandag som var, og har gått ned 2 kg på mine første 6 dager. Har veiedag på mandager, men snikveier meg hver dag.

Har gått på ketolyse før, og gått ned, men gikk opp alt og mere til ila svangerskapet...
Skal egentlig ned 40 kg, men er fornøyd om jeg klarer 20 i første omgang.

__________________
Jojodama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 10:20   #83
Linda Kristin
Medlem
 
Linda Kristin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Askim, Østfold
Alder: 44
Innlegg: 130
Linda Kristin er på en erverdig vei

Sv: November-startere

Hei danku01.

Velkommen inn her i november tråden og velkommen tilbake til ketolysekuren.
Svangerskap er en kjent legge-på-seg-faktor. Har selv lagt på meg myyye i mine to svangerskap og har prøvd siden 2005 og ta av meg 25 kg. Har gått opp og ned, men nå har jeg trua.

Håper at du vil trives her med oss.

Mvh Linda Kristin

__________________

Linda Kristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 10:33   #84
Linda Kristin
Medlem
 
Linda Kristin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Askim, Østfold
Alder: 44
Innlegg: 130
Linda Kristin er på en erverdig vei

Sv: November-startere

Hei alle november startere.

Hvordan går det med dere alle?
Hos meg går det faktisk fremover. Har begynt å legge alt inn på diett.no og føler at jeg har en bedre oversikt nå. Ihvertfall på karb og fett. Litt keitete side, men veldig ok når man kommer inn i det.
Har falt i min egen felle med veiing hver dag og falt nesten av kuren her fordi det gikk litt opp i to dager. Ikke mye og det kom sikkert av mye mat i magen og vann, så nå er det veiing kun hver uke. Jeg kan ikke veie hver dag for jeg blir nesten avhengig av vekta.

Ellers var jeg og min mor på hundelivsmessa i går og koste oss med bikkjene. Smørte med matpakke så jeg slapp å bli fristet av maten der og det virket supert. I slutten av månden er det Dogs4All i Lillestrøm så da skal jeg gjøre det samme. Kanskje litt kjiipt å ikke støtte handelsstanden med kjøp av mat, men gjør det for min egen del.

Mvh Linda Kristin

__________________

Linda Kristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 12:27   #85
pleiadene
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
pleiadene har en fantastisk aura rundt segpleiadene har en fantastisk aura rundt seg

Sv: November-startere

Opprinnelig lagt inn av danku01, her.

Får jeg være med?
Begynte på mandag som var, og har gått ned 2 kg på mine første 6 dager. Har veiedag på mandager, men snikveier meg hver dag.

Har gått på ketolyse før, og gått ned, men gikk opp alt og mere til ila svangerskapet...
Skal egentlig ned 40 kg, men er fornøyd om jeg klarer 20 i første omgang.

Hei på deg! 2 kilo på 6 dager er jo fantastisk! Jeg har 3 på 4 uker ... Mitt råd er: kast vekta! driiiit i vekta, sett den i skapet og ta den fram hver måned! Jeg må ha gått ned mer enn 3 kilo egentlig,for jeg har en bluse som jeg er så glad i, og som passer til julebordene. Dessverre for trang over "melonene" og valkene på ryggen ble svært synlig. Ubrukelig altså. Men i dag veide jeg meg ikke, men prøvde blusen! Den hang pent og rettnedover ryggen, litt trang,men ingen valker syntes. "Melonene må også ha krympet, for jeg fikk igjen de øverste knappene. 1. julebord er 8. desember, og da er jeg sikker på at den henger pent på plass på meg!

pleiadene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 12:30   #86
pleiadene
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
pleiadene har en fantastisk aura rundt segpleiadene har en fantastisk aura rundt seg

Sv: November-startere

Opprinnelig lagt inn av pleiadene, her.

Hei på deg! 2 kilo på 6 dager er jo fantastisk! Jeg har 3 på 4 uker ... Mitt råd er: kast vekta! driiiit i vekta, sett den i skapet og ta den fram hver måned! Jeg må ha gått ned mer enn 3 kilo egentlig,for jeg har en bluse som jeg er så glad i, og som passer til julebordene. Dessverre for trang over "melonene" og valkene på ryggen ble svært synlig. Ubrukelig altså. Men i dag veide jeg meg ikke, men prøvde blusen! Den hang pent og rettnedover ryggen, litt trang,men ingen valker syntes. "Melonene må også ha krympet, for jeg fikk igjen de øverste knappene. 1. julebord er 8. desember, og da er jeg sikker på at den henger pent på plass på meg!

PS! Jeg skal altså ned 20 kilo, dvs. 17 kilo igjen. Når jeg dit, kan jeg tenke meg å gå ned 5 kilo til! Lever i håpet.

pleiadene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 08:33   #87
Jojodama
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: i nord
Innlegg: 273
Jojodama er på en erverdig vei

Sv: November-startere

Hipp hurra! Første "offisielle" veiedag, og 2.9 kg lettere. Selv om mesteparten er vann (dog ikke alt, jeg kommer jo rett fra Lindberg), er det en super psykologisk effekt i å se tallenes tale!

Har et lite håp om å komme under 100 til jul... Det er 4,9 kg til. Skal gå, ikke sant?
Vet jo ennå ikke hvor godt jeg responderer på kuren denne gang.

Nå skal jeg steke meg noe sunt til frokost, hihi.
Så ha en flott ketolyse uke, folkens.

__________________
Jojodama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 08:43   #88
Linda Kristin
Medlem
 
Linda Kristin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Askim, Østfold
Alder: 44
Innlegg: 130
Linda Kristin er på en erverdig vei

Sv: November-startere

Grattis danku01. 2,9 kg er kjempebra.

Her har vekten sigi ned til 85,2. Ser at dere andre får tallene bak komma med i tickerene deres, men jeg får ikke til. Den hopper til 85 isteden for 85,2. Merkelige greier altså.

Ganske så fornøyd med nedgang faktisk.
Stå på ketolyse venner.

__________________

Linda Kristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 08:46   #89
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: November-startere

Dersom du bruker punktum i stede for komma i tickeren, får du med desimalene!
Hvert gram teller jo!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 08:54   #90
Linda Kristin
Medlem
 
Linda Kristin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Askim, Østfold
Alder: 44
Innlegg: 130
Linda Kristin er på en erverdig vei

Sv: November-startere

Takker for det Kitt.
Punktum er nå lagt inn.

__________________

Linda Kristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 08:56   #91
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: November-startere

Så bra du fikk det til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 14:40   #92
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: November-startere

Hei November-startere!
Jeg startet på ketolyse-kuren 9.november, oppdaget denne tråden nå og slenger meg med! Jeg har allerede vært inne på lavkarbo.no i et års tid,og synes det er et utrolig nyttig nettforum. Gikk ned 20 kg på eurodiett fra januar til mai i år, men ble da så møkkalei av den maten, at i perioden fra mai til november har jeg gått opp og ned som en jo-jo med vekselvis karbofråtsing og forsøk på å starte med eurodiett igjen. Kaster inn håndkleet på den kuren og prøver ketolyse istedet, kanskje dette er mat jeg greier å leve med i lengden! Startet på 90,5 kg (opp 6,5 kg fra mai....) den 9.november som sagt, og på veiing i dag ser jeg at jeg har gått ned 3 kg på en uke!!!! Det er kjempemotiverende, selv om jeg faktisk føler meg temmelig dårlig av kostomlegginga enda.... Er kjempekvalm, det verker i hele kroppen,spesielt i magen, akkurat som jeg har mensen. Går på hormonspiral, så jeg har egentlig hverken mens eller menssymptomer lenger, men nå kjennes det sånn ut! Er egentlig flink til å trimme (1,5 times gåtur 4-5 ganger i uka), men har ikke orket det denne uka, er kjempeslapp. Jeg håper dette er forbigående, ønsker meg den energien som jeg vet man kan få på lavkarbo!

Har lest en gang om at det er lagret hormoner i fettet,slik at når du begynner å forbrenne av fettlagrene, så slippes det ut endel hormoner i kroppen???? Noen som har hørt om det? Kunne forklare endel....

Eurodiett er også lavkarbo,(noe høyere en ketolyse) men også lavfett, så jeg merker også at det er uvant å spise så mye fett! Men det er en fordel at jeg allerede i et år har prøvd å leve lavkarbo, så jeg er litt kjent med hvilke matvarer jeg kan spise.
Bakte i går et brød som jeg fant på oppskriftssiden:"det perfekte ketolysebrødet", og jeg syntes det var kjempegodt! Så da blir det enda lettere å følge denne dietten for meg, er nemlig brødelsker, mens poteter,pasta og ris overhodet ikke er noe savn.

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 16:47   #93
Linda Kristin
Medlem
 
Linda Kristin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Askim, Østfold
Alder: 44
Innlegg: 130
Linda Kristin er på en erverdig vei

Sv: November-startere

Velkommen til oss solange.
Sammen er vi sterke.

__________________

Linda Kristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 19:24   #94
Chess79
Medlem
 
Chess79 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 76
Chess79 er på en erverdig vei

Sv: November-startere

Jeg er ny, begynte for en uke siden, har gått ned 1 kilo. Hadde håpet på mer, men har ikke tilført fett til alle måltidene, kun ett. Så det kan jo være grunnen, er bare redd for å legge på meg av fettet:P Men dette er føste gangen jeg prøver meg på en sånn diett, har jo heller ikke lest boken, kun på nettet. Så defor kan den hende jeg er lit klønete i begynnelsen Men man lære mye av å lese her inne da..masse gode råd her

Men begynte på 86,3 i dag veiden jeg 85,1, så det går da den riktige veien Ketolysestixen viser at jeg er i ketose ialeefall..så da satser jeg på at det stemmer

Chess79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren/Atkins Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 21:24   #95
Linda Kristin
Medlem
 
Linda Kristin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Askim, Østfold
Alder: 44
Innlegg: 130
Linda Kristin er på en erverdig vei

Sv: November-startere

Hei chess79.
Velkommen inn til oss.

Jeg er en "fersking" innen ketolyse selv og var litt redd i begynnelsen for det samme som deg. Tenkte lissom;hva med alt fettet?? Detta føles ikke riktig.
Nå har jeg kommet med litt over denna kneika og er i uke 2. Første uka mi gikk jeg ned 2 kg. Var ganske fornøyd, men ødla nesten for meg selv da jeg veide nesten hver dag og plutselig hadde jeg gått opp 0,5 kg de neste 2 dagene. Begynte faktisk å bli litt bekymret. Tenkte at dette ikke kunne virke på meg. Sluttet helt med vekten og veide meg normalt etter ca 1 uke igjen og ned 0,8 kg. Dette viser at jeg er på riktig vei og jeg vet at jeg er i ketose så da fortsetter jeg.
En annen ting som hjelper meg er at jeg fører alt inn på diett.no. Her regner systemet sammen hvor mye av alle verdier man får i seg i løpet av dagen. Har litt problemer med å holde total kcal under 1800 i løpet av dagen, men holder meg stort sett på 15 karb. Litt kjeitete program til å begynne med, men kom fort inn i det når jeg satte meg ned å tok introen.

Lykke til på kuren.
Sammen er vi sterke

__________________

Linda Kristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 09:18   #96
Chess79
Medlem
 
Chess79 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 76
Chess79 er på en erverdig vei

Sv: November-startere

Opprinnelig lagt inn av Linda Kristin, her.

Hei chess79.
Velkommen inn til oss.

Jeg er en "fersking" innen ketolyse selv og var litt redd i begynnelsen for det samme som deg. Tenkte lissom;hva med alt fettet?? Detta føles ikke riktig.
Nå har jeg kommet med litt over denna kneika og er i uke 2. Første uka mi gikk jeg ned 2 kg. Var ganske fornøyd, men ødla nesten for meg selv da jeg veide nesten hver dag og plutselig hadde jeg gått opp 0,5 kg de neste 2 dagene. Begynte faktisk å bli litt bekymret. Tenkte at dette ikke kunne virke på meg. Sluttet helt med vekten og veide meg normalt etter ca 1 uke igjen og ned 0,8 kg. Dette viser at jeg er på riktig vei og jeg vet at jeg er i ketose så da fortsetter jeg.
En annen ting som hjelper meg er at jeg fører alt inn på diett.no. Her regner systemet sammen hvor mye av alle verdier man får i seg i løpet av dagen. Har litt problemer med å holde total kcal under 1800 i løpet av dagen, men holder meg stort sett på 15 karb. Litt kjeitete program til å begynne med, men kom fort inn i det når jeg satte meg ned å tok introen.

Lykke til på kuren.
Sammen er vi sterke

Tusen takk for det

Akkurat, godt å høre at det ikke bare er meg som er lit usikker..hehe. Men du veier altså maten din du da Det gjør ikke jeg, spiser til jeg er mett og det blir jeg jo fort av karobofrimat så synes ikke at jeg spiser mye Tenkte det gikk greit å ta det på filingen ..så lenge jeg er nøye på antallet karbo jeg putter i meg..og at jeg får i meg fett..eller hva mener du??

Chess79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren/Atkins Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 11:27   #97
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel
Smile

Sv: November-startere

Hei Chess! Jeg gjør det akkurat slik som deg, passer på at jeg ikke får for mye karbohydrater, og hva jeg synes er nok fett, og spiser ellers til jeg er passe mett. Det har gått bra hittil! Men så vet jeg endel fra før om hvor mye karbohydrater det er i ulike matvarer. Har aldri greid slankekurer med hvor man må være petimeter Får man ikke den ønskede virkningen derimot, må man vel være litt mer nøye, for da er det et eller annet man feilberegner på.

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 11:50   #98
Linda Kristin
Medlem
 
Linda Kristin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Askim, Østfold
Alder: 44
Innlegg: 130
Linda Kristin er på en erverdig vei

Sv: November-startere

Opprinnelig lagt inn av Chess79, her.

Tusen takk for det

Akkurat, godt å høre at det ikke bare er meg som er lit usikker..hehe. Men du veier altså maten din du da Det gjør ikke jeg, spiser til jeg er mett og det blir jeg jo fort av karobofrimat så synes ikke at jeg spiser mye Tenkte det gikk greit å ta det på filingen ..så lenge jeg er nøye på antallet karbo jeg putter i meg..og at jeg får i meg fett..eller hva mener du??

Hei igjen.

Jeg veier maten min fordi jeg er vant til det fra vektklubben. Og jeg føler meg mye sikrere på at jeg får i meg det jeg skal og ikke mer. I vektklubben ble jeg ganske flink etterhvert og veide lit mindre, men her går det på karb og ikke så mye total kcal, dog det også teller, så da følte jeg det sikrest å veie.
For meg fungerer dette bra fordi jeg fant ut at det var langt mere karb i gr. saker enn jeg trodde. Jeg elsker blomkål, broccolig, løk, sitron og paprika. Når jeg begynte å veie fant jeg fort ut at jeg måtte passe på. Gr. saker er noe jeg kan spise masse av og det passer seg ikke helt med karb. grensen på 15-20 karb.

Nå er det opp til hver enkelt hvordan de vil utføre kuren og jeg tror alle gjøre det på "sin" måte. Jeg er mest komfertabel med veiing av maten da jeg vet at min mentalitet med det-man-ikke-vet-legger-man-ikke-på-seg-av fungerer på sitt aller høyeste når jeg ikke veier.
Gjør som du selv syntes er best så lenge det fungerer for deg
Klem

__________________

Linda Kristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 12:26   #99
Panterpia
Medlem
 
Panterpia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nordlenning
Innlegg: 71
Panterpia er på en erverdig vei

Sv: November-startere

Jeg blir med på denne tråden jeg også. Jeg startet den 31.10 og er nå i min 3. uke a ketolysen.

Etter at jeg fikk sistemann i juni i fjor gikk jeg ned fra 107 til 92 på egenhånd, stagnerte og begynte på ketolyse. Det ble -5 kg til på den, men etter lang tid med stillstand ramla jeg a kuren. Nå, etter et år veide jeg 95 kg. og er kjempelei av å være smådissete. Jeg er nesten 180 høy, så det ser ikke så ille ut, men jeg trives ikke. Jeg vil tilbake til 70-og noen kilo - det jeg var før 3 stk. barn.
Så - pr. idag veier jeg 91,7 kg etter litt over to uker på ketolyse. (veier på lørdager)
Planen er å holde kuren til jul, ta en juleferie for så å holde på til jeg er i mål.

__________________


My Weight Chart:
>
Panterpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - fri meg fra kroppsfettet :) Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 14:30   #100
pleiadene
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
pleiadene har en fantastisk aura rundt segpleiadene har en fantastisk aura rundt seg

Sv: November-startere

Nå trenger jeg hjelp!
Jeg begynte på Atkins - etter boka. Trodde jeg gikk på ketolyse, men går tydeligvis på lavkarbo. Vil noen av veteranene være så snill å svare meg på nedenstående spørsmål, - da blir jeg kjempeglad, for jeg føler meg i øyeblikket fullstendig forvirret:
1. Går jeg like mye ned på ketolyse som på lavkarbo?
2. Kan jeg spise gele med krem på lavkarbo om kvelden hvis jeg fyser på noe?
3. Jeg klarer ikke å regne ut hvor mye fett jeg skal ha i forhold til resten, jeg spiser kanskje 2 ss seterrømme pr. dag. Er det for mye? Sper panna med fløte når jeg steker noe, det er vel lov? Har rømme på salaten.
4. Synes det går sent. I morgen har jeg vært på kostendringen i 4 uker, tror det blir 3 kilo. Er det veldig lite?
Jeg spiser 2 kokte egg til frokost, samt en skive ost. Kaffe og vann.
Lunsj: en stekt karbonade (rent kjøtt) med salt og pepper, eller stekt laksefilet. kanskje en salat med tunfisk. Litt issalat med en ss rømme, kanskje en bukett blomkål.
Middag: kjøtt eller fisk (til jeg blir mett) blomkålstuing eller noen kokte brokkolibuketter, sper panna med fløte og føler meg syndig. Men Gud så godt.
Kvelds: resten av lunsj/middag: fisk eller en kjøttkake, litt ost. Eller bare gele med litt krem eller fløte. Selvlfølgelig sukkerfri gele.
Er jeg på ketolyse eller lavkarbo? Regner meg som det siste, for innimellom tar jeg fire - fem mandler, eller en osteskive hvis jeg er sulten.
Drikker så mye vann jeg klarer. Blir vel 1,5 - 2 liter, pluss kaffe/te.
Ser dette helt galt ut? Jeg blir litt forvirret av ketolyse/lavkarbo.... men tror ikke jeg er alene om det.
Jeg er så glad for å ha dere veteraner her, det kommer så mange gode råd og oppmuntringer, og korreksjoner for de som trenger det.
Takk for hjelpen.

pleiadene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Handleliste til startere K`s choice Ketolysekuren 93 10-09-11 16:23
Noen andre oktober-startere her? KattyM Ketolysekuren 262 01-03-10 20:37
September-startere! Lillevoff Ketolysekuren 184 14-01-10 23:29
Start November 08 Nynne♥ Eurodiett 55 28-01-09 23:15
Skaldeman til Oslo i november janmesi Spis deg ned i vekt med Skaldeman 8 19-10-06 18:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no