Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Trenger hjelp med et sukkerbrød

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-06-12, 22:39   #1
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Trenger hjelp med et sukkerbrød

Jeg fikk plutselig i oppdrag i å lage bløtkake på fredag. Og siden jeg er en amatør og kløne ut av en annen verden når det kommer til bakst tyr jeg til dere Jeg har søkt rundt her inne og alltid mangler jeg et eller annet til de forskjellige oppskriftene, og siden jeg ikke har tid til å flyge Romerike rundt på jakt etter det ene eller det andre så håper jeg dere kan hjelpe meg litt
I skapene mine har jeg egg, meierismør, kokkosmel, fiberhusk, jbkm, div søtstoff, vaniljepulver, fløte, bakepulver, kakao og ketolyse bakemiksen. Er det mulig å slenge i hopes et sukkerbrød med disse ingrediensene, evnt med noe mere som jeg får tak i på super'n?

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 23:10   #2
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger hjelp med et sukkerbrød

piska egg, sukrin, jhbk og kokosmel kan bli kakebunn.
gerds:
Oppskrift på "bløtkake"bunn:
3 egg
70 g mandler
2-3 ss Natreen

Pisk eggene til tykk eggedosis
Mal mandlene eller kjør dem i hurtigmikser til mel
bland mandler og Natreen forsiktig i røren.

Smør en LITEN form(lasagneform) med smør eller legg i bakepapir. Hell røren i. (Ser veldig mye ut) og settes i forvarmet ovn i 200 grader i 10 min.
Avkjøles I FORMEN med lokk over seg. Da blir den saftig, fuktig og seig. Faller sammen.


Jeg lagde 2 bunner til 1 kake.

---

Pc-snuppas kakebunn:

3 egg
3 ss natren (eller det søtn. stoffet du liker best. F.eks Fruktose for de som kan spise det, men da må du smake deg frem for jeg har aldri brukt det)

Pisk dette til eggedosis. Jeg pleier og ta hvittene først og plommene oppi når hvitten er stiv.

2 toppede ts. Johnnesbrødkjernemel siktes i blandingen
(ikke de bittebitesmå ts, men de som er litt større)

Bruk deretter miksmasteren og visp kraftig i eggedosisen med Johhanneskj.melet slik at røren blir jevn og uten klumper og veldig luftig. Du vil oppdage at røren blir veldig fluffy, og det er det som gjør at kaken blir luftig som, ja nettopp, bløtkakebunn!
Ha oppi vaniljedråper/vaniljesukker hvis ønskelig, for og gjøre smaken litt rundere.

kaken stekes nederst i ovenen på 200 gr. i 10 min. (kjappeste kakebunn jeg noensinne har laget i hvertfall...!)

Jeg brukte 20 cm form.

For variasjon kan dere også lage med kakaopulver for sjokoladesmak, vær da bare obs på konsistensen slik at den ikke blir for tørr.

Siden det ikke smaker noe av Johanneskjernemelet smaker det faktisk bløtkakebunn.

Denne oppskriften ville jeg doblet hvis du skal lage en bløtkake med to lag. Stek da den doble oppskriften i TO omganger slik at når kaken faller sammen, og det vil den gjøre noe, så får du til slutt to fyldige kakebunner som kan legges sammen med fyll i mellom. Ettersom massen blir så fluffy, holder røren seg fint i ti minutter til du skal steke den andre halvdelen.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 22:19   #3
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp med et sukkerbrød

Takk, takk Da skal jeg se om jeg får til dette

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sjokoladekake, pannekaker og sukkerbrød Gla`laksen Bakst 4 15-07-10 17:23
Sukkerbrød med mandelmel og sukrin? Trenger oppskrift! trollfjord Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 03-05-09 21:45
Sukkerbrød Lindabtn Ketolysekuren 5 28-01-08 14:09
Jeg har laget sukkerbrød!!!!!!! elian Bakst 1 03-09-04 23:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no