Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hva slags søtning funker best i marsipan?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-12-12, 22:02   #1
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Hva slags søtning funker best i marsipan?

Jeg skal lage marsipan og veit ikke hvilken søtning som funker best. I fjor brukte jeg en blanding av splenda(melis) og sukrinmelis, men syns ikke den blei så god. Var heller ingen andre som likte marsipanen
I skapet har jeg splenda, sukrin, sukrinmelis, natreen strø + flytende og flytende stevia med og uten smak.
Noen som veit om noe av dette kan blandes for å få mest mulig lik smak som sukker? Evnt blandingsforhold til 1 kg mandler? Eller er det andre søtninger som funker bedre enn det jeg allerede har?

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 23:06   #2
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva slags søtning funker best i marsipan?

Sukrinmelis er nok best på konsistens... men det er nok delte meninger om smaken, ja. Tagatesse pleier jo å være en vinner på smak, men om det er finmalt nok vet jeg ikke. Du får lage en prøveklatt. Å gå til innkjøp av Tagatesse vil jeg si er verdt det uansett. Jeg kan desverre ikke hjelpe deg med blandingsforhold, men kan si så mye som at Tagatesse er mye søtere enn sukrinmelis, så det må jo tas i betraktning.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 23:27   #3
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Hva slags søtning funker best i marsipan?

Jeg klarer ikke den kalde smaken på sukrinmelisen :P Tagatesse har jeg ikke testa ut ennå, men da får jeg prøve den

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 00:28   #4
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Re: Hva slags søtning funker best i marsipan?

Jeg bruker Konjakk, tørkede aprikoser, flytende natreen og stevia.
Husker ikke helt hvor mye av hver, men det er veldig lite søtning i forhold til tradisjonell marsipan som pleier å ha mer sukker enn mandler. Jeg liker forøvrig Anthon berg og forsøker å få en smak/konsistens i nærheten av det.

Det er flere oppskrifter på forumet som du kan ta utgangspunkt i

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 13:57   #5
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Hva slags søtning funker best i marsipan?

Da trur jeg at jeg kanskje prøver flytende søtning jeg også, enklere det enn å male opp strø søtning til melis
Har pløyd meg gjennom mange oppskrifter, men de har vært gamle så tenkte kanskje det var noen som hadde nye oppskrifter ettersom det har mere søtningsalternativer i landet

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Billige pulsklokker - funker/funker ikke? Jaudå Trening 13 06-05-12 21:53
Marsipan LMPH Spørsmål og svar 55 21-12-11 06:50
Marsipan<3 kirami Generell ernæringsdebatt 4 09-12-10 08:49
Marsipan! Ulex Kake/dessert og snacks 43 08-03-10 14:06
Marsipan Tess Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 27-03-08 12:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no