Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Mugg på osten - kaster dere hele?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-02-12, 20:27   #1
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Mugg på osten - kaster dere hele?

Pingla som lurer igjen...

Hadde en uåpna ost i kjøleskapet - en gulost med cumin fra Nederland. Denne hadde jeg gledet meg til ja! På datoen skulle den holdt til uti mars, men jammen hadde den fått hvite muggflekker.

Hadde det vært norsk ost hadde jeg ikke vært i tvil... i søpla med den. Men denne var jo utenlandsk... Hva gjør dere med sånn?

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 20:32   #2
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Mugg på osten - kaster dere hele?

Jeg har muggskrekk, så i søpla hadde det blitt her i huset....

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 20:34   #3
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Mugg på osten - kaster dere hele?

Den er der nå... smakte på den - og følte jeg ble litt kvalm.

Sikkert IKKE bare i hodet.... hehehe.... Jaja..

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 20:36   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Mugg på osten - kaster dere hele?

Nei.. Kaster aldri mat unødvendig. ALDRI!!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 20:37   #5
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Mugg på osten - kaster dere hele?

Men de sier jo det er muggtråder gjennom hele...???? Nei??

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 20:39   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Mugg på osten - kaster dere hele?

Hehe, spiser jo muggost da. Neida. Når det bare er mugg på en liten flekk? Har skjært bort områder med mugg mange ganger og ikke merka noe mer til det..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 20:43   #7
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Mugg på osten - kaster dere hele?

Plukka'n opp jeg... pappa sa det var greit! Haha!

Nå er halve i fryseren..

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 20:47   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Mugg på osten - kaster dere hele?

Hvis faren din er som samboern min, så ville han nok sagt det uansett hvor ille det var.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 20:48   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Mugg på osten - kaster dere hele?

Jeg skjærer også bort mugg viss det har kommet på

Like god, bare mer moden

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 20:50   #10
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Mugg på osten - kaster dere hele?

Når jeg tenker tilbake til hva man er vokst opp med, og hvor lite man har vært syk så tipper jeg det går greit jeg.. Verre med porselensdukkene som vokser opp mange steder i dag.
Men jeg tar nok utløpsdatoer litt veeeel på ordet!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 20:55   #11
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Mugg på osten - kaster dere hele?

Det er jo forskjell på "Best før" og "utløpsdato"/"siste forbruksdato"..
Ser det bra ut og lukter bra, så er det som regel trygt.

F.eks kylling spiser jeg ALDRI etter siste forbruksdato, skeptisk et par dager før også. Da skal det lukte godt.. Men annet kjøtt kan jeg brått finne på å steke selv om det gikk ut på dato for 1-2 dager siden.

"Best før" bryr jeg meg aldri om.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 21:02   #12
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Mugg på osten - kaster dere hele?

Jeg har jo fortsatt begge lerumsyltetøyene mine enda. Åpna begge to!
Begynner og bli skikkelig modig!

Men kylling og skalldyr nei.. der er det ingen bønn.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 21:04   #13
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Mugg på osten - kaster dere hele?

Jeg er superpingle, men jeg stoler mer på nesa enn på datoen ved visse matvarer. Mugg= kast for meg, jeg spiser heller ikke muggost.... mobb i vei!

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 21:06   #14
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Mugg på osten - kaster dere hele?

Spiser ikke muggost jeg heller, bare tulla
Men det er fordi at jeg ikke liker smaken da.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 21:06   #15
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Mugg på osten - kaster dere hele?

Opprinnelig lagt inn av Victory, her.

Jeg har jo fortsatt begge lerumsyltetøyene mine enda. Åpna begge to!
Begynner og bli skikkelig modig!

Men kylling og skalldyr nei.. der er det ingen bønn.

Nei, kylling og skalldyr skal man være forsiktige med


Opprinnelig lagt inn av Qlio, her.

Jeg er superpingle, men jeg stoler mer på nesa enn på datoen ved visse matvarer. Mugg= kast for meg, jeg spiser heller ikke muggost.... mobb i vei!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 21:07   #16
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Mugg på osten - kaster dere hele?

Skjærer bort og gomler ivei (liker ikke muggoster jeg heller)

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 21:20   #17
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Mugg på osten - kaster dere hele?

Muggost er ikke ost!!!

Men cuminost fra selve utlandet..... det er verdt og sjanse på!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 21:28   #18
Rebeldama
Medlem
 
Rebeldama sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østfold
Innlegg: 67
Rebeldama er ny på veien

Sv: Mugg på osten - kaster dere hele?

Denne tråden påminte meg om en kveld sist sommer..
Jeg satt i stua og 10 åringen ville ha et glass melk. Han stakk hodet inn på stua fra kjøkkenet og spurte:"Mamma, skal det være sånne bobler i melka?"
Jeg tenkte på de små "boblene" som gjerne oppstår i overflaten av melkeglasset, og var litt oppgitt "JA!! Det er helt normalt!"
Det ble først stille.. også ropte han fra kjøkkenet: "MAMMA!! DET SMAKER IKKE NOE GODT!!!"
Jeg gikk ut på kjøkkenet og så glasset hans
- Det var KLUMPER i glasset

Huff.. jeg var den som brakk meg med tanke på at han hadde drukket av det.. Og 10 åringen fikk brus resten av den dagen hehe

__________________

Min Journal:
Rebeldama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 21:51   #19
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Mugg på osten - kaster dere hele?

Det jeg har lært er at hvis det er mugg på mykost, går hele i søpla. Altså, utover sånn "vanlig" mugg... Men muggost er stort sett ugg uansett, så ikke så ofte jeg må vurdere akkurat det.
Mugg på hard ost, da kutter jeg vekk selve muggen, og 1 cm alle veier fra den.

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 22:15   #20
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Mugg på osten - kaster dere hele?

Kaster bare det ligner på mugg.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 22:15   #21
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mugg på osten - kaster dere hele?

Dette snakket de akkurat om på radio i dag. Skjær bort muggen så er den ok. Info skulle visst finnes på matvett.no

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 22:22   #22
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Mugg på osten - kaster dere hele?

Et tillegg - har det vært mugg på osten er jeg likevel litt pinglete, og bruker den "rensede" osten bare når den har vært oppvarmet. Liker ikke tanken på å spise den naturell da...

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 22:27   #23
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mugg på osten - kaster dere hele?

Mugg på fast ost, er bare å skjære bort. Men i syltetøy bør man kaste det pga muggtråder som kan ha spredd seg lenger ned i glasset. Tror uansett det vil sette smak på syltetøyet.

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 22:30   #24
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Mugg på osten - kaster dere hele?

Muggtråder er kanskje det ekleste ordet jeg vet kjenner jeg akkurat nå!

Ser for meg trådene, gjerne med utstikker tråder vrigle seg innover i maten som et langt tynt troll..... stygge tingen!!!!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 22:35   #25
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mugg på osten - kaster dere hele?

http://www.nrk.no/programmer/tv/puls...n/1260575.html

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Takk til Osten, Baconet, Eggene og Kyllingen! Pocahontas Ketolysekuren 5 19-01-09 03:56
Denne osten (Atkins vs. ketolyse) matitt Lavkarbo generelt 4 18-01-09 11:44
Kaster opp i dag -7kgtakk Ketolysekuren 2 15-09-08 13:26
Er dere mette hele tiden? Calvin Lavkarbo generelt 3 17-04-08 10:08
Teller dere karber hele dagen? Bee Ketolysekuren 17 23-08-07 07:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no