Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

God matlyst!

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-02-11, 15:06   #1
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

God matlyst!

Jeg har vært på lavkarbo ganske lenge nå, i ca 10 mnd.
Først hadde jeg ikke matlyst, og magemålet mitt gikk drastisk ned, samtidig med kiloene.
Nå har jeg tatt av rundt 20 kg. Men nå opplever jeg stor matlyst, og om jeg spiser når kroppen føles sulten, så går jeg hvertfall ikke ned i vekt.

F.eks til frukost idag, så spiste jeg omelegg av 3 egg, en skvett fløte, og kjøttppålegg, stekt i meierismør + 5 hjemmelagde kjøttkaker. Det er 3 timer siden, og nå er jeg sulten igjen. Sånn var det ikke før jul! Dessuten føles det som om magemålet har økt igjen.

Har vært i ketose hele veien, utenom da jeg datt så vidt ut i jula, pga kålrabistappe og sånn. Men spiste ikke poteter, sukker, og alt det andre høykarbogreiene.

Hva skjer?

rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 11:19   #2
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: God matlyst!

Hei! Det høres litt mye ut til et måltid. Kanskje vente noen timer mellom egg/pålegg og kjottkakene? Kroppen rekker kanskje ikke brenne noe av fettet på kroppen mellom måltidene? En teori jeg har plukket opp i skaldemans bok iallefall.. Lykke til!

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 11:32   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: God matlyst!

Opprinnelig lagt inn av rut311, her.


Hva skjer?

Jeg hadde en slik "ulvehungerperiode" etter jul. Da la jeg inn alt jeg spiste på diett.no, rett og slett for å se hvor mye jeg egentlig fikk i meg. Ble enig med meg selv om at jeg ikke hadde bruk for enorme mengder mat (over 2000-2500 kcal) hver dag og spiste ganske enkelt etter klokka en stund

Frokosten kl 8 skulle inneholde nok næring og mat til at jeg VISSTE at det var litt "innbilt" sult og at jeg ikke hadde bruk for å spise igjen før kl 12 Drakk heller en del te og vann. Så spiste jeg igjen kl 16 og kl 20.

Dette hjalp for meg, kroppen roet seg og matlysten normaliserte seg.
Kan kanskje være forsøket verdt?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 12:14   #4
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: God matlyst!

prøv deg på å lage skaldemans kjøttkaker, de metter veldig og du kan lage de så store som panna de..flate selvfølgelig. en sånn med smør og eggeomelett av 1 egg + 2 eggeplommer.
tror nok du vil føle deg mett da

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dårlig matlyst Bøtt Ketolysekuren 9 24-09-10 16:09
Matlyst Bonsai Spørsmål og svar 6 28-07-10 00:46
Matlyst ... Konkelimonke Spørsmål og svar 3 01-06-10 11:31
Dårlig matlyst Smiley123 Spørsmål og svar 8 22-02-10 19:19
Ikke matlyst Elinengelen Ketolysekuren 11 20-08-09 21:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no