Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Fortvilet- ketolyse kuren fungerer tydeligvis ikke for meg

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-11-09, 21:18   #1
fleur
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 18
fleur er på en erverdig vei

Fortvilet- ketolyse kuren fungerer tydeligvis ikke for meg

Nå må jeg si at jeg er skuffet. Har vært på ketolyse kuren i tre uker og har gått ned to kilo. Har hørt dere sagt at en kilo i uken er bra så jeg har godtatt det. Men hva i all veden skjer da jeg denne uken ikke har gått ned noen ting.Jeg har jo lest at det store vekt tapet virkelig kikker inn rundt 3-4 uke. Jeg er følger kuren bra tror jeg, holder meg under 15 karb hver dag og spiiser fett, går lange turer 3 ganger i uken hvis travelt, noen ganger flere. Kan noen forklare meg hva som skjer for nå er det ikke morro lengre, dette hjelper virkelig ikke på motivasjonen. Kanskje denne kuren virker på meg. Jeg er aldri på mer enn liten til middels ketolyse, drikker riktig nok mye vann,

fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 21:22   #2
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Fortvilet- ketolyse kuren fungerer tydeligvis ikke for meg

Det er svært mange som opplever at vekttapet stopper opp i uke 3. Ikke gi opp enda - prøv minst et par uker til før du gir deg.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 21:25   #3
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Fortvilet- ketolyse kuren fungerer tydeligvis ikke for meg

Jeg syns det er litt tidlig å konkludere med at ketolysekuren ikke funker på deg etter bare noen dager med stillstand. Vekttapet kommer gjerne i rykk og napp. Det kan være mange grunner til at det står stille noen dager. Syklusen din kan for eksempel spille inn.

Du bør fortsette som du gjør. Hvis det fortsatt står stille om noen uker, så kan det være på tide å undersøke hva som kan være grunnen. Ikke etter noen dager.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 21:28   #4
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Fortvilet- ketolyse kuren fungerer tydeligvis ikke for meg

Vil forresten også anbefale deg å lese denne tråden.

Og ellers bare ønske deg lykke til videre

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 22:27   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fortvilet- ketolyse kuren fungerer tydeligvis ikke for meg

Jeg har gått ned 1.2kg på 8 uker, så jeg syns ikke du har noe å klage over!
Forøvrig skal man ikke ligge så mye under 15g, men på 15-20g om man følger kuren og spiser grønt til alle måltider.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 22:42   #6
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Fortvilet- ketolyse kuren fungerer tydeligvis ikke for meg

Hei!
Muttern har gått ned like "treigt" som du. 8 kg på 10 uker. Hadde hun vært på GR så hadde hun vært årets slanker ... Gjennomsnittet teller!

Alt kommer an på hvor mye du skal ned, om du har underliggende problemer, medisiner etc... Og så må du huske at det er deilig å spise slik mat. Mutt spiser egg og bacon til frokost hver dag...og er endelig mett for første gang i livet...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 23:05   #7
Krizzi
Medlem
 
Krizzi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 101
Krizzi er på en erverdig vei

Sv: Fortvilet- ketolyse kuren fungerer tydeligvis ikke for meg

Opprinnelig lagt inn av fleur, her.

Har vært på ketolyse kuren i tre uker og har gått ned to kilo.

Hva..er ikke 2 kilo på 3 uker bra ?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Hei!
Muttern har gått ned like "treigt" som du. 8 kg på 10 uker.

Er det "treigt" ?


Jeg har gått ned 4.4 kg på 7 uker og er fornøyd med å være kvitt de kiloen, selv om det er langt igjen til målet .

__________________


Krizzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 23:06   #8
fleur
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 18
fleur er på en erverdig vei

Sv: Fortvilet- ketolyse kuren fungerer tydeligvis ikke for meg

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg har gått ned 1.2kg på 8 uker, så jeg syns ikke du har noe å klage over!
Forøvrig skal man ikke ligge så mye under 15g, men på 15-20g om man følger kuren og spiser grønt til alle måltider.

uff da, kanskje jeg ikke har noe å klage over....du er flink som er tålmodig og ikke gir deg da:-) Hører dere allle snakker om grønt, er det ok med bare salat også eller må det være brokkoli etc? forresten stå på du også, viktig at vi ikke gir opp:-)

fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 23:08   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Fortvilet- ketolyse kuren fungerer tydeligvis ikke for meg

Bruk av all slags grønnsaker som vokser over jorda
Variasjon er viktig

Og lykke til videre

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 23:20   #10
fleur
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 18
fleur er på en erverdig vei

Sv: Fortvilet- ketolyse kuren fungerer tydeligvis ikke for meg

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Bruk av all slags grønnsaker som vokser over jorda
Variasjon er viktig

Og lykke til videre

jeg har nettopp vært inne på din oppskrift side, den er super. Beunder hvor flink du har vært. Det er kloke råd du gir oss, takker for det. Jeg skjønner vel egentlig hva du sier , men det er nå en gang slik at vi vil kvitte oss med de ekstra kiloene, spesielt mot jul, vi (iallefall jeg)blir utålmodig, man hører jo stadig at mange går ned enormt. Jeg vet av noen som har gått fort ned i vekt med denne kuren og de maser på meg hvor mye jeg har gått ned, får nesten et prestasjonsangst . Blir stresset av det i tillegg til at min hverdag er rimelig stresset for tiden. Dette fører til at det blir ekstra hardt å holde seg til kuren, hardt å la være sjokolade og andre ting med karbo. Men må vel prøve å være flink å være tålmodig, vil jo så gjerne gå ned de 15 kg da vet du.

fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 23:27   #11
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Fortvilet- ketolyse kuren fungerer tydeligvis ikke for meg

Opprinnelig lagt inn av fleur, her.

jeg har nettopp vært inne på din oppskrift side, den er super. Beunder hvor flink du har vært. Det er kloke råd du gir oss, takker for det. Jeg skjønner vel egentlig hva du sier , men det er nå en gang slik at vi vil kvitte oss med de ekstra kiloene, spesielt mot jul, vi (iallefall jeg)blir utålmodig, man hører jo stadig at mange går ned enormt. Jeg vet av noen som har gått fort ned i vekt med denne kuren og de maser på meg hvor mye jeg har gått ned, får nesten et prestasjonsangst . Blir stresset av det i tillegg til at min hverdag er rimelig stresset for tiden. Dette fører til at det blir ekstra hardt å holde seg til kuren, hardt å la være sjokolade og andre ting med karbo. Men må vel prøve å være flink å være tålmodig, vil jo så gjerne gå ned de 15 kg da vet du.

Kjenner til utålmodigheten

Men ikke sammenligne deg med andre...(veldig viktig!)
Og ved tålmodighet og å følge kuren, så vil gram etter gram, kilo etter kilo bli borte Husk at de overflødige kiloene ikke kom på over natta.
Jeg gikk ned sånn ca 500g i uka. Noen uker ikke noe.... Men totalen ble bra lell
Og med all den deilige og reine maten man spiser, slippe å gå sulten... Ja da lever man imens man går ned i vekt.
Husk også at ved en slik kostomlegging, så er det mange vaner som må endres, nye vaner innarbeides... Hodet skal følge med på veien.... Jeg syns det var veldig greit at vekta ikke rasa ned... For da fikk jeg tid til å være med i prosessen

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 23:36   #12
fleur
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 18
fleur er på en erverdig vei

Sv: Fortvilet- ketolyse kuren fungerer tydeligvis ikke for meg

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Kjenner til utålmodigheten

Men ikke sammenligne deg med andre...(veldig viktig!)
Og ved tålmodighet og å følge kuren, så vil gram etter gram, kilo etter kilo bli borte Husk at de overflødige kiloene ikke kom på over natta.
Jeg gikk ned sånn ca 500g i uka. Noen uker ikke noe.... Men totalen ble bra lell
Og med all den deilige og reine maten man spiser, slippe å gå sulten... Ja da lever man imens man går ned i vekt.
Husk også at ved en slik kostomlegging, så er det mange vaner som må endres, nye vaner innarbeides... Hodet skal følge med på veien.... Jeg syns det var veldig greit at vekta ikke rasa ned... For da fikk jeg tid til å være med i prosessen

Akkurat nå har jeg det ikke så bra og mat har alltid vært min trøst, har alltid prøvd å ta bort den indre smerten med mat...men det har jo da selvfølgelig blitt forsterket etter på for da kommer jo kiloene også. Plages med å holde meg unnå kjøleskapet når jeg ikke har det så bra, hode sier konstant putt mat i munnen. jeg har vært flink å stå i mot men det holder veldig hardt. Det hjalp ikke spesielt bra i med resultatet med 0 vektnedgang i går. Har du noen forslag til meg i forhold til hvordan jeg kan klare å holdemeg unna maten når jeg kommer inn i disse periodene, for det gjør jeg inni mellom, har en sykdom som gjør at dette skjer. Hardt å stå i mot maten. Vet du om det er noe som er godt som ikke fører til vekt oppgang, problemet er spsielt stort på kvelds tid....

fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 23:42   #13
Krizzi
Medlem
 
Krizzi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 101
Krizzi er på en erverdig vei

Sv: Fortvilet- ketolyse kuren fungerer tydeligvis ikke for meg

Mist ikke motet og gi ikke opp, hvis du fortsetter i det tempoet er du i mål om under et halvt år
Til sommeren kan du vise alle nordpå din nye superkropp
Lykke til !

__________________


Krizzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 23:42   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fortvilet- ketolyse kuren fungerer tydeligvis ikke for meg

Opprinnelig lagt inn av fleur, her.

min hverdag er rimelig stresset for tiden.

Der har du sannsynligvis årsaken til at du ikke "raser" ned i vekt
Kroppen prioriterer å fikse det viktigste først, og akkurat nå anser den det med høyt stress som mer viktig enn å forbrenne noen kilo.

Sitat:

Vet du om det er noe som er godt som ikke fører til vekt oppgang, problemet er spsielt stort på kvelds tid....

Frisk luft...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 23:43   #15
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Fortvilet- ketolyse kuren fungerer tydeligvis ikke for meg

Opprinnelig lagt inn av fleur, her.

Akkurat nå har jeg det ikke så bra og mat har alltid vært min trøst, har alltid prøvd å ta bort den indre smerten med mat...men det har jo da selvfølgelig blitt forsterket etter på for da kommer jo kiloene også. Plages med å holde meg unnå kjøleskapet når jeg ikke har det så bra, hode sier konstant putt mat i munnen. jeg har vært flink å stå i mot men det holder veldig hardt. Det hjalp ikke spesielt bra i med resultatet med 0 vektnedgang i går. Har du noen forslag til meg i forhold til hvordan jeg kan klare å holdemeg unna maten når jeg kommer inn i disse periodene, for det gjør jeg inni mellom, har en sykdom som gjør at dette skjer. Hardt å stå i mot maten. Vet du om det er noe som er godt som ikke fører til vekt oppgang, problemet er spsielt stort på kvelds tid....

Uff da

Det beste er jo at du ikke har noe "ulovlig" mat i hus... Jeg kasta allt som ikke hadde med rein mat å gjøre... Og det ble forbudt å kjøpe godis, annet enn på lørdager og da bare akkurat tilmålt slik at det ikke ble rester igjen.
Lage store middagsposrsjoner og fryse ned... ha kokt egg, reint pålegg og ost i kjøleskapet.
Jeg er sjøl en kveldsspiser, har alltid vært det. Kjenner jeg at jeg fyser, så er ost noe jeg tyr til.. Og vann....
Ellers så er jeg sukkeravhengig, og trøstespiser.... Og får fremdeles mine kick, hvor sukkertrangen er sterkere enn meg Mengden er ikke slik som før, men følelsen, måten man "knekker" på er like vond..... Det å jobbe med topplokket er et evighetsarbeid....
MEN det går Det er å ta en dag av gangen, og hver dag er en seier

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 23:49   #16
fleur
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 18
fleur er på en erverdig vei

Sv: Fortvilet- ketolyse kuren fungerer tydeligvis ikke for meg

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Uff da

Det beste er jo at du ikke har noe "ulovlig" mat i hus... Jeg kasta allt som ikke hadde med rein mat å gjøre... Og det ble forbudt å kjøpe godis, annet enn på lørdager og da bare akkurat tilmålt slik at det ikke ble rester igjen.
Lage store middagsposrsjoner og fryse ned... ha kokt egg, reint pålegg og ost i kjøleskapet.
Jeg er sjøl en kveldsspiser, har alltid vært det. Kjenner jeg at jeg fyser, så er ost noe jeg tyr til.. Og vann....
Ellers så er jeg sukkeravhengig, og trøstespiser.... Og får fremdeles mine kick, hvor sukkertrangen er sterkere enn meg Mengden er ikke slik som før, men følelsen, måten man "knekker" på er like vond..... Det å jobbe med topplokket er et evighetsarbeid....
MEN det går Det er å ta en dag av gangen, og hver dag er en seier

Godt at du sier at det blir bedre å at det går over etter hvert...når du sier godis, kan jeg spørre hva du tillot deg å spise på lørdagskveldene?
Kan man spsie "ordentlig" slik som en liten vanlig sjokolade eller små godet etc? Jeg spiser bacon gull, er det ok? Og jeg er glad i rødvin og driker to tre glass på lørdagskvelden...er det ok?

fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 23:50   #17
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Fortvilet- ketolyse kuren fungerer tydeligvis ikke for meg

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.
Hei!
Muttern har gått ned like "treigt" som du. 8 kg på 10 uker.

Er det "treigt" ?

Nei, på ingen måte. Mitt poeng. Det klassifiserer vel som flott og sunn nedgang, faktisk...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 23:52   #18
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Fortvilet- ketolyse kuren fungerer tydeligvis ikke for meg

Opprinnelig lagt inn av fleur, her.

Godt at du sier at det blir bedre å at det går over etter hvert...når du sier godis, kan jeg spørre hva du tillot deg å spise på lørdagskveldene?
Kan man spsie "ordentlig" slik som en liten vanlig sjokolade eller små godet etc? Jeg spiser bacon gull, er det ok? Og jeg er glad i rødvin og driker to tre glass på lørdagskvelden...er det ok?

Jeg spiser 70% sjokolade og bacongull... ostechips, stangselleri, agurk med norzoladip, salsadip... Div. nøtter....
På ketolysekuren skal du unngå alkohol de første 4 ukene (står i boka) Det forstyrrer ketosen... For alkoholen er lettere å forbrenne enn fett, og når du har alkohol i kroppen, forbrennes den først. Da blir fettforbrenningen satt på vent til alkoholen er ute av kroppen

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 23:57   #19
Krizzi
Medlem
 
Krizzi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 101
Krizzi er på en erverdig vei

Sv: Fortvilet- ketolyse kuren fungerer tydeligvis ikke for meg

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Nei, på ingen måte. Mitt poeng. Det klassifiserer vel som flott og sunn nedgang, faktisk...

sorry, da misforsto jeg

__________________


Krizzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 23:57   #20
fleur
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 18
fleur er på en erverdig vei

Sv: Fortvilet- ketolyse kuren fungerer tydeligvis ikke for meg

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Jeg spiser 70% sjokolade og bacongull... ostechips, stangselleri, agurk med norzoladip, salsadip... Div. nøtter....
På ketolysekuren skal du unngå alkohol de første 4 ukene (står i boka) Det forstyrrer ketosen... For alkoholen er lettere å forbrenne enn fett, og når du har alkohol i kroppen, forbrennes den først. Da blir fettforbrenningen satt på vent til alkoholen er ute av kroppen

uff da, da har jeg vel gjort en stor feil......har drukket rødvin i helgene, kanskje bør jeg skylde meg selv at jeg ikke har gått ned i vekt da??? Har blitt en flaske vin i løpet av helgen.....
takk for at du er så klok, det er til stor hjelp, og beklager at jeg maser litt på deg.......men du, når det står på f.eks 70% sjokoladen at det er ja la oss si 33 karbo pr. 100 g, men at det er 30 g sukker arter...betyr det at d nesten ikke er karbo i den da eller? Kan man trekke fra sukkerartene?

fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 00:02   #21
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Fortvilet- ketolyse kuren fungerer tydeligvis ikke for meg

Opprinnelig lagt inn av fleur, her.

uff da, da har jeg vel gjort en stor feil......har drukket rødvin i helgene, kanskje bør jeg skylde meg selv at jeg ikke har gått ned i vekt da??? Har blitt en flaske vin i løpet av helgen.....
takk for at du er så klok, det er til stor hjelp, og beklager at jeg maser litt på deg.......men du, når det står på f.eks 70% sjokoladen at det er ja la oss si 33 karbo pr. 100 g, men at det er 30 g sukker arter...betyr det at d nesten ikke er karbo i den da eller? Kan man trekke fra sukkerartene?

Sukkerartene kan du ikke trekke fra. For min del er denne sjokoladen beste alternativ, fordi jeg orker så lite, og den er mer kakaosmak. Smaker ikke så søtt. Det finnes flere typer sukkerfrie sjokolader, jeg tåler slikt dårlig... Får både luft i magen og blir like søtsjuk som om jeg spise lys sjokolade...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 00:02   #22
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fortvilet- ketolyse kuren fungerer tydeligvis ikke for meg

Opprinnelig lagt inn av fleur, her.

har drukket rødvin i helgene

Alkohol kan også forverre stresstilstanden i kroppen.

Sukkeralkoholer kan trekkes fra, sukkerarter må telles.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 00:05   #23
fleur
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 18
fleur er på en erverdig vei

Sv: Fortvilet- ketolyse kuren fungerer tydeligvis ikke for meg

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Alkohol kan også forverre stresstilstanden i kroppen.

Sukkeralkoholer kan trekkes fra, sukkerarter må telles.

Ok kjekt å vite hav man kan trekke fra:-) Takk for råd:-)

fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 00:08   #24
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Fortvilet- ketolyse kuren fungerer tydeligvis ikke for meg

Når jeg vil ha noe snop i helgene kjøper jeg den mørke sjokoladen til Sukkerfritt, smelter den sammen med en halv pakke Delfiafett og rører inn ca 50-60 gram med kokosmasse og noen hakkede nøtter.
Pga alt fettet blir det ganske mektig, man orker ikke store mengder og er forholdsvis lovlig

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 00:10   #25
fleur
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 18
fleur er på en erverdig vei

Sv: Fortvilet- ketolyse kuren fungerer tydeligvis ikke for meg

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Når jeg vil ha noe snop i helgene kjøper jeg den mørke sjokoladen til Sukkerfritt, smelter den sammen med en halv pakke Delfiafett og rører inn ca 50-60 gram med kokosmasse og noen hakkede nøtter.
Pga alt fettet blir det ganske mektig, man orker ikke store mengder og er forholdsvis lovlig

Hørtes godt ut det da. finnes denne sjokoladen i vanlige butikker eller? Det samme med delfia fett eller hva det var du kalte det? Ligger det på samme plass i butikken som vanlig smør/fett eller?

fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fungerer ikke ketolyse på meg? Har jeg ikke nok fett på kroppen? KetoLinen Ketolysekuren 19 19-07-10 09:40
Fungerer ikke Grete Roede? Kenny Bones Spørsmål og svar 100 18-11-09 01:45
Hvordan fungerer dette med å ikke få i seg for mye karbohydrater? anca-77 Spørsmål og svar 20 30-08-08 09:31
Ikke ned i vekt - fortvilet Mdarling Spørsmål og svar 3 10-05-08 14:20
Ny på ketolyse-kuren Juli-jente Ketolysekuren 9 19-03-06 16:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no