Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Juleferie fra ketolyse?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-11-11, 20:18   #1
Kjersti1982
Medlem
 
Kjersti1982 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 87
Kjersti1982 er på en erverdig vei

Juleferie fra ketolyse?

Er det helt fy fy å ta "pause" fra Ketolyse en mnds tid?
Jeg vet jeg har holdt på bare en og en halv mnd.
Men lite julestemning gitt når man ikke kan spise klementiner og en del lavkarbokaker
Tenkte å ligge på 40-50 om dagen. (med unntak av planlagt sprekk 23. og 24. des) Forberedt på at vekta blir stående stille, og tilogmed kan øke.
Ingen problemer med å ta en mnd med høyere karboinntak for å så fortsette med ketolyse etter nyttår?

Jeg liker veldig godt ketolyse og er veldig innstilt på å fortsette senere.

__________________


Kjersti1982 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 20:22   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Juleferie fra ketolyse?

Hvorfor en hel måned? Du rekker å spise endel klementiner og julekaker den ene uka jula varer

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 20:26   #3
Kjersti1982
Medlem
 
Kjersti1982 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 87
Kjersti1982 er på en erverdig vei

Sv: Juleferie fra ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hvorfor en hel måned? Du rekker å spise endel klementiner og julekaker den ene uka jula varer

Hele desember er liksom klementintid Neida, men jeg pleier å spise mer klementiner før jul enn selve jula. For meg er det en del av førjulskosen
Julekakene kan jeg fint vente med til selve juleuka.

__________________


Kjersti1982 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 20:47   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Juleferie fra ketolyse?

Da synes jeg ikke du skal ta "pause" fra ketolysen. Du bør spise "ketolyse, men med unntak for klementiner".

Tanken min er nemlig at noen klementiner neppe gjør soå sltor skade som en hel pause kan gjøre.... om du skjønner?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 20:50   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Juleferie fra ketolyse?

To klementiner er ca 10 karbohydrater. Så hvis du spiser som du pleier og nyyyyyyyyyter to klementiner om dagen så kommer du opp i type 25 Høres ut som en god deal. Bare IKKE la dem ta plassen for grønnsaker.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 20:54   #6
Kjersti1982
Medlem
 
Kjersti1982 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 87
Kjersti1982 er på en erverdig vei

Sv: Juleferie fra ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Da synes jeg ikke du skal ta "pause" fra ketolysen. Du bør spise "ketolyse, men med unntak for klementiner".

Tanken min er nemlig at noen klementiner neppe gjør soå sltor skade som en hel pause kan gjøre.... om du skjønner?

Ja du sier noe der. Klementiner kan få en egen "kvote"

__________________


Kjersti1982 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 20:57   #7
Kjersti1982
Medlem
 
Kjersti1982 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 87
Kjersti1982 er på en erverdig vei

Sv: Juleferie fra ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

To klementiner er ca 10 karbohydrater. Så hvis du spiser som du pleier og nyyyyyyyyyter to klementiner om dagen så kommer du opp i type 25 Høres ut som en god deal. Bare IKKE la dem ta plassen for grønnsaker.

Neida skal ikke erstatte grønnsaker med andre ting uannsett. Er det ikke verre en 10 for 2? Har noen stooore her hjemme nå. 170 gram for en 14 karber ca. ifølge diett.no

25 er ikke helt ketolyse, men kanskje lov når det er jul?

Jeg er ikke så glad i hverken marsipan eller pepperkaker så er klementiner som blir min synd i jula

__________________


Kjersti1982 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 21:01   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Juleferie fra ketolyse?

170 gram i en uten skall?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 21:13   #9
Kjersti1982
Medlem
 
Kjersti1982 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 87
Kjersti1982 er på en erverdig vei

Sv: Juleferie fra ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

170 gram i en uten skall?

Nei med skall. Orket ikke å skrelle den da jeg ikke skulle spise den nå. Hva veier egentlig skallet?

__________________


Kjersti1982 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 21:21   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Juleferie fra ketolyse?

Det varierer vel med størrelsen Du skal veie dem uten skall da, evt. Men store klementiner har sikkert mer enn 5 kh pr stykk!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 21:29   #11
Kjersti1982
Medlem
 
Kjersti1982 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 87
Kjersti1982 er på en erverdig vei

Sv: Juleferie fra ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det varierer vel med størrelsen Du skal veie dem uten skall da, evt. Men store klementiner har sikkert mer enn 5 kh pr stykk!

Regner med det ja. Men tenkte uansett bare en stor om dagen. De er gjerne litt søtere enn de små føler jeg

__________________


Kjersti1982 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 21:42   #12
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Juleferie fra ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Kjersti1982, her.

Regner med det ja. Men tenkte uansett bare en stor om dagen. De er gjerne litt søtere enn de små føler jeg

Det tror jeg ikke er noen stor sprekk akkurat - mer en adventskalender.

Dessuten skal du se at selv de små blir søtere om man har gått uten sukker en stund.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 10:39   #13
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Juleferie fra ketolyse?

Må alternativene være enten ketolyse eller høykarbofest i en måned, da? Som andre skriver, noen klementiner er det fint plass til på et lavkarbokosthold, og mel- og sukkerfrie kaker er det jo plenty av oppskrifter på her inne. For min egen del tenker jeg at under sånne nesten unntakstilstandsperioder som jula, så må planen bli å skeie ut med ting som ikke trigger den syke hjernen min til å få total meltdown. Prøve å ligge på 50-70 g, for eksempel?

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 11:40   #14
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Juleferie fra ketolyse?

Jeg skeiet ut for mye sist jul, gikk opp 5.5 kg og sto rolig 4 mnd etterpå ....

Var det verdt det? Tja, igrunn ikke

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 11:43   #15
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Juleferie fra ketolyse?

Jeg skeia ut en uke på SYKKELFERIE i sommer og har enda ikke blitt kvitt de kiloene. Tenk at det går ann å gå opp seks kilo selv når man sykler to mil om dagen? Anyways. Jeg har mer troa på å være LITT gærn (ala to klementiner om dagen) enn å ønske og ønske og holde tilbake i lange tider også bare sprekke så det synger etter en stund.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 11:45   #16
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Juleferie fra ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Kjersti1982, her.

Regner med det ja. Men tenkte uansett bare en stor om dagen. De er gjerne litt søtere enn de små føler jeg

Store klementiner høres ut som mandariner for meg... En sitrusfrukt det også, men det er forskjell på mandarin og klementin( jeg aner ikke noe om karboinnholdet). Sikker på at det ikke er mandarin du har funnet?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 11:51   #17
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Juleferie fra ketolyse?

Mandariner selges ikke i Norge. Kun hermetiske. De ble tatt av markedet her på 90-tallet.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 11:53   #18
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Juleferie fra ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Mandariner selges ikke i Norge. Kun hermetiske. De ble tatt av markedet her på 90-tallet.

Jeg har sett de, men de er supersjeldne. Ola Nordmann er nok ikke så glad i alle steinene.. Og jeg stusser litt over en klementin på 170g.. De fleste vi har hatt innom hus veier jo ca 1/3 av dette..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 11:55   #19
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Juleferie fra ketolyse?

Begynner å lure litt innimellom for jeg har lest at mandariner ikke selges pga alle steinene. Men det er jo søren meg mye steiner i klementiner innimellom også.. Men siden klementin er en krysning mellom mandarin og en annen sitrusfrukt, så må man vel kjenne forskjell i smaken på en klementin og en mandarin?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 12:14   #20
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Juleferie fra ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Begynner å lure litt innimellom for jeg har lest at mandariner ikke selges pga alle steinene. Men det er jo søren meg mye steiner i klementiner innimellom også.. Men siden klementin er en krysning mellom mandarin og en annen sitrusfrukt, så må man vel kjenne forskjell i smaken på en klementin og en mandarin?

Klementiner kan visstnok ha mye steiner om de står i nærheten av sitrontrær og blir bestøvet av de, og det virker logisk, for steinene er klin like sitronsteiner.

Uff, alt dette snakket om klementiner gir meg lyst til å spise noen båter klementin sammen med krem i kveld...

Jeg husker fra jeg var yngre at mandarinene hadde sykt mye steiner, var større og hadde en søtere smak. Og skallet mener jeg var tykkere, men akkurat det mistenker jeg kan være variasjoner slik det er på klementiner. For noen klementiner har tykt skall som er lett å skrelle og andre er så tynt at de er umulig å skrelle uten at det blir hundre biter.

Jeg må i allefall kjøpe noen klementiner til ungene, de spiser så lite frukt at innimellom minner jeg på de at det er LOV å spise klementiner og ikke bare tomater av frukt( vi har en i hus som gjerne spiser en hel boks cherrytomater ). De er flinke til å spise grønnsaker, men unger kan da gjerne få litt frukt synes jeg.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 12:22   #21
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Juleferie fra ketolyse?

Klementiner med mye stein er visst krysspollinert med sitron. :P Og både mandarin og klementin er varianter av samme frukten, citrus reticulata.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 12:55   #22
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Juleferie fra ketolyse?

Jeg har det akkurat slik som du. Jeg er avhengig av clementiner. Ingen jul uten. MEN det er helt opp til deg hvordan du gjør det. Det er kun du som bestemmer og det er fritt fram. Jeg syns det virker veldig drøyt å ta pause en hel mnd. Er du sånn som meg så kan spise 3 kg for dag?

Jeg for min del styrer unna alt sånt i år. Av den gode grunn at jeg er lei av å se meg i speilet og se at jeg er overvektig. At jeg ikke kan gå på butikken å kjøpe akkurat det jeg vil for det buler her og der. Eller at selvtilliten har tatt seg ferie for man kan ikke være fin når man er så overvektig. Ja slik har jeg følt det i mange år. Og ofre clementiner da er ingen problem med tanke på hva du har igjen for det. Det er min mening. Men jeg skal unne meg ett par stk i jula og ikke noe mer. For da skal jeg utav ketose men vedlikeholde vekta. Har ikke tenkt å gå opp.
Jeg er i ketose nå og det går som det suser. jeg kan ikke beskrive hvor mye det betyr for meg når jeg har hatt stillstand så lenge.

Du må finne deg andre ting som kan gi førjuls stemning. Fenalår er jo jul. Det kan du spise. Kaker? Tja.... mange lavkarbo kaker man kan lage. Men vent med det til jul. Og stå på frem til julen kommer.

Neste år kommer atter ei ny jul. Da har du nådd målet og kan unne deg mye mer enn du bør/kan nå. Grensa for lavkarbo er jo opptil 150g så spekteret blir jo mye videre.

Men nok en gang det er DU som bestemmer. Og det er overhode ikke meningen å være bedreviter eller hoverende(skrives det sånn?).

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 13:03   #23
jojomesteren
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 183
jojomesteren er ny på veien

Sv: Juleferie fra ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Kjersti1982, her.

25 er ikke helt ketolyse, men kanskje lov når det er jul?

Er det ikke sånn at når man har gått på 15 g i noen uker, så kan man øke forsiktig (5g/ uke) og sjekke med stixen om man fortsatt er i ketolyse?

Mener å ha lest at noen kan være helt opp i 40 om dagen (etter forsiktig opptrapping) og fortsatt være i ketolyse?
Men man må ha holdt på en stund, da, minst 4 uker..

__________________


jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 13:20   #24
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Juleferie fra ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av jojomesteren, her.

Er det ikke sånn at når man har gått på 15 g i noen uker, så kan man øke forsiktig (5g/ uke) og sjekke med stixen om man fortsatt er i ketolyse?

Mener å ha lest at noen kan være helt opp i 40 om dagen (etter forsiktig opptrapping) og fortsatt være i ketolyse?
Men man må ha holdt på en stund, da, minst 4 uker..

Bare husk at det å være i ketose IKKE er ensbetydende med at man går ned i vekt

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 14:53   #25
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Juleferie fra ketolyse?

Jul skal selvfølgelig være kos, men det er jo heller ingenting i veien for å lage noen nye tradisjoner som passer bedre med det nye kostholdet man har valgt. Ny livsstil betyr også noen endringer på hvordan man tenker kos i forbindelse med mat, tenker nå jeg

Til jul i år blir det hjemmelaget marsipan med sukrinmelis, hjemmelaget konfekt med sjokolade laget av råkakao og forskjellige typer lavkarbo fyll og selvfølgelig hjemmelagde lavkarb kaker, søtning blir en blir en blanding av stevia og sukrin Og nøtter er jo deilig snacks.

Ribbe er jo perfekt mat om man dropper poteten, bruker masse grønnsaker og lager rødkålen/surkålen selv med stevia som søtning.
Pinnekjøtt også - men her kommer jeg nok til å gjøre et unntak for kålrabistappen, kanskje blande den med litt blomkål og ekstra mye fløte og smør

Kalkun, fenalår, spekeskinke, juleskinke, lammerulll, eggesalat, kveite, laks, ørret osv er jo perfekt lavkarbo mat med masse grønt og fete sauser og dressinger til.

Til desserter er det mange gode oppskrifter her inne og bær med krem eller fløte er jo alltid godt. Ungene kommer nok til å kreve riskrem på julaften, men i år lager jeg den med mindre ris og mer fløte og søter med stevia, sausen blir hjemmelaget av bringebær.

Planen min er å ligge på mellom 30 og 50 g kh pr dag i jula, og etter å ha satt meg ned og tenkt litt over hva jeg skal lage og hvordan, tror jeg egentlig ikke det blir noe stort problem. Så lenge man unngår sukker, mel, pasta, ris og poteter fullstendig synes jeg egentlig man får pllass til utrolig mye godt innenfor 30-50. Men nå skal det siees at jeg ikke er noen stor fruktelsker da, så jeg slipper tenke på hvor mye frukt jeg skal inkludere, den dropper jeg bare.....

Uansett tror jeg det er viktig å tenke alternativer på de tingene det fins gode alternativer til, og så heller ha et bevisst forhold til hvilke ting som faktisk er viktige for en der en ikke finner gode alternativer.
-Og velger man å skeie ut med høykarbo kost, så er det selvfølgelig stor forskell på om man gjør det de tre juledagene eller om man gjør det hele desember

Lykke til med juleforberedelsene alle sammen!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolyse produkter - forhandlerliste på ketolyse.no marjusen Ketolysekuren 2 15-08-11 17:54
Er ketolyse best? Og fungerer ketolyse for alle? pityriasis Ketolysekuren 4 07-08-10 10:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no