Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Handling i Sverige - tips

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-11-04, 11:02   #26
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av ryli

Var i Sverige og handlet i går.

Hvorfor ble ikke jeg invitert med på handletur da?

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 19-11-04, 11:11   #27
aveline
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 77
Innlegg: 416
aveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt likt

Hei Marianne!

Sitter med arsenalet med kosttilskudd foran meg, som jeg har handlet i "bole-butikk" på Svinesund.
Spectro3 - multi-vita-min kr 219 (90tabl)
Super c-kompleks-1000, ekstra sterke kr139 (90 tabl.)
Selen kr 67(100tabl.)
E-vitamin kr 229 (150 tabl.)
Kelp kr 39 (100tabl.)
Kjøpte Omega-3 på MaxiMat, står ikke pris på glasset - men mener det lå mellom 50-60 kr
Lidl.har deilig grønn te med vanilje. All te koster 7.90 for 25 poser. Håper du har en Lidl-butikk i nærheten da.

God tur!!!

aveline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-11-04, 11:13   #28
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av ryli

Tror jeg har funnet ut hva den haien er.

Det var da enda bra at det var kassalappen du ikke skjønte. Trodde du bare kjøpte noe som det stod hai på, uten å vite hva det var...

Jeg har ikke samvittighet til å kjøpe kjøtt i Sverige, fordi vi har fryseren full. Men det er fristende noen ganger, for kjøttet i fryseren er helt naturell, og vi må da marinere, krydre og smaksette selv. Synes løvbiff, bacon, marinert kylling m.m. er godt. Men det må da være billigere å kjøpe en halv gris i Norge enn å kjøpe pakninger i Sverige? (just asking, don't kill me...)

Er ikke så ofte i Sverige, men det er moromt å handle der. Bra utvalg, og litt nye, spennende saker. Kjøpte i sommer syrnet melk med blåbærsmak søtet med fruktose (bilde av LilleMy fra Mumidalen utenpå). Den var veldig god.

Er det lov å ha med egg inn i Norge da Ryli? Tro'kke det...

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 19-11-04, 11:25   #29
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av aveline

Hei Marianne!

Sitter med arsenalet med kosttilskudd foran meg, som jeg har handlet i "bole-butikk" på Svinesund.
Spectro3 - multi-vita-min kr 219 (90tabl)
Super c-kompleks-1000, ekstra sterke kr139 (90 tabl.)
Selen kr 67(100tabl.)
E-vitamin kr 229 (150 tabl.)
Kelp kr 39 (100tabl.)
Kjøpte Omega-3 på MaxiMat, står ikke pris på glasset - men mener det lå mellom 50-60 kr
Lidl.har deilig grønn te med vanilje. All te koster 7.90 for 25 poser. Håper du har en Lidl-butikk i nærheten da.

God tur!!!

Javisst har vi Lidl! Jeg har vært der en gang dagen etter den åpnet, og det krydde av merkelige mennesker. Jeg er ikke spesielt fordomsfull, men der var det virkelig mye rart! Så ikke teen du nevner, men kjøpte fersk tunfisk, ferske kalkunfileter (vakuumpakket kanskje det var?), cottage cheese 0,1 % tror jeg, laktosefri smøreost med 0,1 % fett (DET får du ikke mange andre steder altså), stoor og billig pakke med valnøtter og endel 0,1 % yoghurter i andre smaker enn vi har her. Hmm...kanskje jeg skal tørre å ta en tur til???

marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 19-11-04, 12:16   #30
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MHM

Men det må da være billigere å kjøpe en halv gris i Norge enn å kjøpe pakninger i Sverige? (just asking, don't kill me...)

Når man får den til smugler-pris så. Men det er ikke ofte, skulle vist bli i år også men. Når man bare spiser filetten og kotelettene - da blir det litt dyrt med halve grisen, tenk på all den feite, ekle medisteren da ..

Men skulle gjerne hatt tilgang på tilsvarende til alt det deilige øko-kjøttet du har ..... Lurer altid litt på hva det egentlig er jeg kjøper når jeg handler i Sverige. Tørr ikke handle der når det er som mest etterspørsel, da sender de vell all søpla mot grensen ...

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 19-11-04, 12:26   #31
ryli
Danseløve
 
ryli sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Alder: 46
Innlegg: 890
ryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MHM

Det var da enda bra at det var kassalappen du ikke skjønte. Trodde du bare kjøpte noe som det stod hai på, uten å vite hva det var...

Må jo krydre hverdagen litt med å kjøpe noe nytt og ukjent også vel? Det stod bacon på pakka, men chark på kassalappen. Er det rart jeg ble litt forvirret. Svenska är inte alltid så lett att forstå!

Opprinnelig lagt inn av MHM

Men det må da være billigere å kjøpe en halv gris i Norge enn å kjøpe pakninger i Sverige? (just asking, don't kill me...)

Men da trenger jeg hjelp til parteringen. Og jeg har ennå ikke opplevd at du har troppet opp på døra mi med slakterkniv i hånda. Hvor mange kyllingfileter får man fra en halv gris, da?

Er ikke så ofte i Sverige, men det er moromt å handle der. Bra utvalg, og litt nye, spennende saker. Kjøpte i sommer syrnet melk med blåbærsmak søtet med fruktose (bilde av LilleMy fra Mumidalen utenpå). Den var veldig god.

Opprinnelig lagt inn av MHM

Er det lov å ha med egg inn i Norge da Ryli? Tro'kke det...

Det er ikke lov å ha med mer enn 10kg kjøtt, det er heller ikke lovlig å kjøpe stereoanlegg og videokamera uten å fortolle det tror jeg, og det er ikke lov å kjøpe tobakk og alkohol uten å ha vært ute av landet i 24 timer. Men jeg er så tøff og barsk og kul at det bryr jeg meg ingenting om.

Opprinnelig lagt inn av aveline

Sitter med arsenalet med kosttilskudd foran meg, som jeg har handlet i "bole-butikk" på Svinesund.

Hvor er dette hen, da. Vet den gamle tobakkslåven var bolebutikk nr.1, men den er vel lagt ned?

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Hvorfor ble ikke jeg invitert med på handletur da? .

Fordi du satt i kantina og skravlet sånn med MHM, så jeg kom ikke til orde så jeg fikk spurt, vel.

__________________

Ryli

ryli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Varierende... Svar med sitat
Gammel 19-11-04, 12:45   #32
aveline
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 77
Innlegg: 416
aveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt likt

Hei Marianne!

Nå skal jeg prøve en gang til. Jeg skrev nemlig opp alt jeg hadde handlet i en "bole-butikk" på Svinesund.....men innlegget har forsvunnet ut i det store intet, ser jeg.

Spectro 3 - Multi-Vita-Min 90 tabl. kr.219
Super C-Comples-1000 90 tabl.kr.139
Selen 100 tabl. kr.67
Kelp 100tabl. kr.39
Omega 3 extra kjøpte jeg på MaxiMat, står ikke pris på, men jeg mener det var kr 50-60

Hvis du har Lidl i nærheten, så selger de alle typer te for kr 7.90 (25poser) Også grønn vanilje-te.
God tur!

aveline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-11-04, 12:48   #33
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Dagens lille svensk-info fra ho bæssmor !

Chark på svensk betyr oppstykket kjøtt/fugl-produkt på norsk. De har iallefall Chark-SM og det er svensk mesterskap for slaktere, hvor de konkurrerer om pølse, kjøttdeig, pate- etc laging !


.....alt jeg vet !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-11-04, 12:55   #34
ryli
Danseløve
 
ryli sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Alder: 46
Innlegg: 890
ryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Dagens lille svensk-info fra ho bæssmor !

Chark på svensk betyr oppstykket kjøtt/fugl-produkt på norsk. De har iallefall Chark-SM og det er svensk mesterskap for slaktere, hvor de konkurrerer om pølse, kjøttdeig, pate- etc laging !

Tror jeg skal oppnevne deg til offisiell lavkarbotranslatør også jeg, Nille. Du kommer inn og hjelper meg samme hvilket språk vi snakker, du.
I så fall venter jeg på at sjefs-charkemesteren fra Hedmarken kommer hjem og parterer grisen min.

__________________

Ryli

ryli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Varierende... Svar med sitat
Gammel 19-11-04, 13:17   #35
aveline
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 77
Innlegg: 416
aveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt likt

Stikker innom igjen, jeg!!
Måtte flire over obeservasjonen du hadde gjort av kundene på Lidl, Marianne. Jeg satt med nøyaktig samme følelse første gang jeg var der. Vel ett hederlig, STORT unntak....jeg møtte en gammel venn jeg ikke hadde sett på hauger av år, fordi han hadde jobbet i oljeindustrien i araber-verdenen nesten like lenge.
Jeg handler der rundt åpningstid, da slipper man å skumpe borti uhøflige folk.

Titt deg, Ryli......ser du lurer på hvor bole-butikken ligger. Heter det ikke "veteranen" der du tar til venstre i rundkjøringa? Slit deg forbi forurensinga av svensk-topp-volum på sitt værste, så ligger den på høyre hånd....mot slutten av sjappene.

aveline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-11-04, 02:50   #36
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk
Talking

Mere svensk-info

(må ha tittel, for ellers står det "standard" øverst - gjør det det hos dere??)

Chark er forkortelse for charcuterie som er fransk og betyr det Nille sier...

(Nå skal jeg IHVERTFALL legge meg... )

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 22-11-04, 02:57   #37
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofedilla

Står Standard hos meg også.. gjort de siste dagene.. Nå har jeg ikke noen overskrift, så da skal det stå det.

Nå jeg også sove..

Trodde jeg var alene her så seint jeg... Natta Mofedilla!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 26-02-05, 19:15   #38
Elisabet
Medlem
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Østfold
Alder: 53
Innlegg: 199
Elisabet har en fantastisk aura rundt segElisabet har en fantastisk aura rundt seg

Handleliste. Noen tips?

På tirsdag starter jeg opp m Ketolysekuren og tenkte meg en tur til Sverige i morgen for forbedredelse.
Jeg har nå lest boken godt og har iallefall fått en viss forståelse. Så flott at man kan drikke lightbrus. DA kommer jeg langt

Men så har du dette med tyggis da, å dette med kunstig sukker som blir omgjort til vanlig sukker. Slike ting er litt vrient å få inn.. Hva med dere som allerede har startet.. noen tips om sukkertøy, tyggis el lignende man kan spise innimellom?

Så langt noterer jeg ned på huskelisten:

MASSER av egg
fløte
lovlige oster
smør
brokkoli
salat
blomkål
agurk
bacom
skinke
kalkunbryst
kylling

Ellers så jeg si at boken inneholder maange fine oppskrifter, men alltid kjekt å høre litt fra dem som allerede er i gang

Elisabet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-02-05, 19:23   #39
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Husk bare å se etter om det er Druesukker i Baconet....Det finnes både med og uten...... Ellers vil jeg anbefale
Kjøttdeig
Karbonade
Svinefilet (dansk)
Frosne grønnsaker:
Spinat
Blomkålbuketter
Hel kylling og kyllingfilet...så du hadde skrevet kylling....
Kan koke nydelig kyllingsuppe på hel kylling...

God tur

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 26-02-05, 19:54   #40
Elisabet
Medlem
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Østfold
Alder: 53
Innlegg: 199
Elisabet har en fantastisk aura rundt segElisabet har en fantastisk aura rundt seg

Tuusen takk Anne. Jeg skal notere ned. Å ettersom jeg finner ting og tang, skal jeg gi dere tilbakemelding

Elisabet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-02-05, 19:58   #41
LilNoor
Medlem
 
LilNoor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Ulvik
Alder: 45
Innlegg: 168
LilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snill

Her er noen ting jeg har i skapene mine:

Tunfisk i olje / gele
Asparges på boks
Makrell i tomat (litt karbo, men godt alikevel)
Varm eller kaldrøkt makrell
Røkt laks
Reker i lake
Masserav laksekoteletter i frysen (var på tilbud denne uken )
Seifilet
Tomater

Jeg har også kjøpt sylte agurker, slik at jeg kan ha 1 i litt remulade eller noe lignende.

Som kos bruker jeg Freia Dark sjokolade, ca. 10 gram gangen. Ikke mye, men nok for meg. Det står noen oppskrifter i ketolyse boken, men jeg har litt problemer med søtningstoff i melkeprodukter. Ellers så drikker jeg te med suketter, disse er lovlige.

Når det gjelder lettbrus, så husk at ikke alle er "tillatt". Sjekk karbohydratene bakpå flasken. Jeg holder meg til 7up Light, Sprite Zero og Cola Light. (I den rekkefølgen, har ikke begynt på Cola Light enda... Ick! )

__________________
LilNoor
Min dagbok
LilNoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-02-05, 20:49   #42
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Lindt sjokolade er også billigere i Sverige, hvis du har lov å spise det på Ketosedietten....

og ost...

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 27-02-05, 09:02   #43
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Se i denne tråden:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2503&highlight=Sverige


Forresten - kan du slå sammen disse trådene nille? Lage EN svenskehandel-tråd som kanskje ikke ligger under ketolysekuren?

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!

Sist redigert av Marianne : 27-02-05 kl 09:49.
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 27-02-05, 13:15   #44
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Trådene om handling i Sverige er flyttet til Lavkarbo generelt - Handling i Sverige - Tips

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-02-05, 13:19   #45
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Trådene om handling i Sverige er flyttet til Lavkarbo generelt - Handling i Sverige - Tips

"smask"

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 27-02-05, 13:23   #46
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Når skal vi få en egen tråd om handling i Finland da?

  Svar med sitat
Gammel 27-02-05, 13:37   #47
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Kalkunkjøttpålegg
Jeg var på matbutikken på Nordby kjøpesenter og der syntes jeg kalkunfilet-pålegget var kjempedyrt!

Cappuccino
Nescafe Cappuccino er veldig mye billigere enn i Norge for de som drikker det.
Kjøpte Gevalia Cappuccino uten sukker fordi det var uten sukker, men karbohydratinnholdet er allikevel høyt. Men man bruker ikke mange gram i en kopp, så jeg nyter det!

Frosne bær
Kjøpte 1 kg frosne bringebær for 39,- og 1 kg blåbær for samme pris.
Her koster det 23 kroner for 250 g på Kiwi.
De hadde også skogsbær, bringebær og multer (men de var vel dyrere)

Atkins Morning Shine frokostbar med sjokolade
Kostet 69,- SEK og her koster den 75,-. (Valutaen var 0,90)

Lindt Excellence 70% (vet ikke prisen)
Dietorelle sugar free lakris-karameller (vet ikke prisen) men de hadde enormt utvalg av sukkerfritt godteri på Gottebiten på Nordby kjøpesenter

Atkins Advantage hazelnut crunch bar
Tror den kostet noen kroner mindre enn her ja

Matvarer jeg ikke har fått tak i her i Norge:

Ferdig hakket løk, frossen
Utrolig kjekt når man plutselig mangler den uunværlige løken (eller når den er råtten)

Soja-yoghurt naturell 1/2 liter (har jeg ikke sett her)

Yoggi blåbæryoghurt uten sukker men med sukralose!

Små trepakninger med hermetiske erter (bare jeg er glad i erter her i familien)

Lav-laktose fløte

Fant ikke Cottage Cheese , men tror det lønner seg å dra på den andre gamle matbutikken ved McDonalds: Maxi-mat. Tror de har endel ting der som de ikke har i den andre matbutikken.

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 17-08-05, 13:07   #48
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Cottage cheese er veldig billig i Sverige, 5 dl for 18 SEK såvidt jeg husker. Heter KESO naturell tror jeg

Denne sjokoladen er fantastisk god, den er litt crispy men inneholder 72% sjokolade. 19.90 SEK på godtebutikken på REMA senteret!
Anbefales for sverige-farere

For Lindt elskere så koster Lindtsjokoladene (mange ulike) fra 15 SEK til 19.90 avhengig hvor du handler

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 16-11-05, 15:25   #49
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Handling i Sverige - tips

Om billig varer:

http://forbruker.no/pengenedine/dine...cle1157807.ece

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 21-11-05, 15:10   #50
leenam
Medlem
 
leenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Innlegg: 69
leenam er ny på veien

Sv: Handling i Sverige - tips

chark er etter hva jeg skjønner en forkortelse for charkuterier, hvilket betyr alt det du kjøper i påleggsdisken .... "oppskåret" kanskje på norsk?

leenam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rob Faigin, Enig - Fallon, Skaldeman Svar med sitat
Svar

Emneord
sverige


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
Trenger noen tips! Madonna Lavkarbo generelt 3 28-04-04 22:53
Kan noen gi meg tips Belle Kosttilskudd 1 04-03-04 11:31
Noen tips om Atkins-isen? Får det ikke til! donjuanwannabe Kake/dessert og snacks 4 27-02-04 14:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no