Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hei hei ny her

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-06-09, 23:23   #1
Lillenurka
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3
Lillenurka er på en erverdig vei

Hei hei ny her

Hei alle sammen

Jeg har lest og hørt veldig mye bra om lavkarbokuren, men jeg trenger litt råd og tips.

Jeg fikk mitt 4 barn for 5 mnd siden,og sliter med dem siste 8 kg.
Kan fortelle hva jeg spiser på en dag.Av og til spiser jeg frokost og av og til ikke. Dagen begynner med kaffe(Avhengig)
Dem dagene jeg spiser frokost består den av 2 fine knekkebrød og et glass med sjokomelk. Andre ganger spiser jeg ikke før til middag, men da tar jeg gjerne ett knekkebrød til kvelds med sjokomelk.

Jeg kan faktisk legge på meg av dette, og nå vurder jeg sterkt å begynne forsiktig på en lavkarbokur, da jeg fortsatt ammer.Jeg har enormt mye melk og spiser vitaminer hver dag. Men kan jeg begynne på en slik kur når jeg ammer?

Og hva anbefaler dere at jeg spiser.Jeg vet veldig lite om dette, så jeg trenger sårt hjelp.Jeg har aldri slitt med å gå ned før, men nå legger jeg på meg bare jeg skeier ut en dag. I tillegg så har jeg begynt så vidt med noen pilates øvelser, men kan vel ikke skryte på meg at jeg trener hver dag. Jeg orker rett og slett ikke ha det slik lenger.Men siden jeg spiser såpass lite fra før, hva skjer om jeg begynner på dette, vil jeg legge på meg? Må man spise ofte eller kun når man er sulten?

Håper dere kan hjelpe meg


Sist redigert av Lillenurka : 30-06-09 kl 23:31.
Lillenurka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-06-09, 23:45   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hei hei ny her

Vel hva slags lavkarbodiett har du tenkt å følge da? Lavkarbo er ikke bare lavkarbo altså... Det er stor forskjell på Skaldeman ekstrem til Fedon Lindberg....

Jeg ville nok satset på å ikke gå for fort ned i vekt når jeg ammer i allefall. Ellers er jeg ikke noen ekspert på vekttap og amming, jeg har bare gått masse opp i mine 3 år med amming..

Sjokomjølk legger man på seg av ja, det er ikke noe man burde drikke daglig i allefall og absolutt ikke på lavkarbo.

Prøv i allefall og begynn med å spise litt mere regelmessig, man har vel neppe så godt av å spise så lite at man klusser til forbrenningen.

Generell regel er grønnsaker, kjøtt/fisk/egg el.l. og fett til hvert måltid og matvarer som inneholder 5g karbo pr 100g eller mindre, da er du godt på vei.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 00:06   #3
Lillenurka
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3
Lillenurka er på en erverdig vei

Sv: Hei hei ny her

Tusen takk.Nei skal kutte ut alt av søtt fra nå av.

5 gram pr hundre.Ok.Tusen takk for råd.Hvilken av dem to anbefaler du da?

Lillenurka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 00:23   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hei hei ny her

Hei,
Som Imse er inne på – det er flere retninger innen lavkarbo. Snok rundt på forumet her finner du masse informasjon om de ulike retningene, finn deg en kostholdsfilosofi du kan leve med og les deg opp på den og sett i gang. Les også bøkene vedrørende filosofien du velger, de kan lånes på biblioteket.
Les gjerne denne kortfattede brosjyren vedrørende LCHF,
http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf

Masse oppskrifter og forslag til alle mulige måltider her inne, så jeg regner med at du finner masse annet godt som kan erstatte knekkebrød og sjokomelk.
Lavkarbo burde vel være helt greit når man ammer, mener å huske at du ikke bør gå i ketose.

Lykke til!

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 00:35   #5
Lillenurka
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3
Lillenurka er på en erverdig vei

Sv: Hei hei ny her

Tusen takk for svar.

Ja jeg har brukt å drikke 2 glass for dag.Drakk det hele svangerskapet og var avhengig, og har bare fortsatt med det.Men nå er det slutt!!!

Skal snoke rundt og se.

Igjen tusen takk

Lillenurka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no