Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Macadamianøtter?

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-06-05, 17:45   #1
Agurk
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Innlegg: 126
Agurk er på en erverdig vei

Macadamianøtter?

Jeg lurer på om man kan spise macadamianøtter under Atkins introduksjonsfase? Hva med Atkinsbar - eller Atkinssjokoladen? Holder meg unna til jeg får svar. Tror bare jeg kommer tilo å få lyst på noe "snacks", og lurer på hva jeg kan spise for å døyve "snopsuget".

Hjelp!

Agurk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-06-05, 18:29   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Engentlig skal du ikke spise nøtter på Atkins Induksjon de første 14 dagene. Men når du kommer på vedvarende er Macadamia nøtter en av sortene som anbefales. Jeg syns de er de beste nøttene som fins !!

Noen av Atkins-barene som selges i Norge er "godkjent" for fase 1 - Induksjon. Men jeg anbefaler det absolutt ikke !! Meningen med induksjonen er at man skal rense kroppen for karber - stabilisere blodsukkeret og få vekk søtsuget. Og å spise sjokolade er ikke måten å gjøre det på. Men det er min mening. I tillegg oppdager mange at vekttapet stanser opp ved inntak av baren'e . Søtstoffet muligens..... Se hva du tåler. Noen takler det fint, andre ikke ! Atkins Advantage Bar skal være OK, mens småsjokoladene er merket med fase 2 (iallefall de jeg har).

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-06-05, 18:49   #3
Agurk
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Innlegg: 126
Agurk er på en erverdig vei

Takk snille Nille! Jeg elsker også de rå macadamianøttene. Hvor mye kan man spise etter man er ferdig meg fase 1?

Den atkinsbaren jeg lurte mest på er den frokostbaren - men jeg tror jeg skal prøve å følge rådet ditt - og holde meg unna. Trist! Sliter ofte med et ENORMT søtbehov, og er redd for at jeg skal bli gal av å ikke kunne "snackse". Kanskje jeg skal spise ost som snacks.....

Agurk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-06-05, 19:41   #4
lillajay
Medlem
 
lillajay sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: London, England
Alder: 67
Innlegg: 199
lillajay har en fantastisk aura rundt seglillajay har en fantastisk aura rundt seg
Thumbs up

Hei

Sitat:

Den atkinsbaren jeg lurte mest på er den frokostbaren - men jeg tror jeg skal prøve å følge rådet ditt - og holde meg unna. Trist! Sliter ofte med et ENORMT søtbehov, og er redd for at jeg skal bli gal av å ikke kunne "snackse". Kanskje jeg skal spise ost som snacks.....

Hei Agurk.

Sist jeg var på kuren brukte jeg å spise ost som snacks. Det var veldig godt. Varier litt med slaget så blir det ikke kjedelig. Det er også godt med reddik til osten. Lykke til.

lillajay er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 29-06-05, 19:46   #5
Agurk
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Innlegg: 126
Agurk er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av lillajay

Hei Agurk.

Sist jeg var på kuren brukte jeg å spise ost som snacks. Det var veldig godt. Varier litt med slaget så blir det ikke kjedelig. Det er også godt med reddik til osten. Lykke til.

Godt tips. Reddik har jeg ikke tenkt på en gang. Kan man spise det i introduksjonsfasen?
Kan man spise moreller?

Agurk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-06-05, 21:26   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Agurk

Takk snille Nille! Jeg elsker også de rå macadamianøttene. Hvor mye kan man spise etter man er ferdig meg fase 1?

Du kan spise så mye som du tåler og som karbegrensen din tåler. Ville ikke anbefale å spise så mye mer enn 50-100 gram til dagen. 100 gram råe nøtter har ca 5 netto karber. Vær obs på at mange ikke tåler for mye nøtter heller - uten at vekttapet stanser opp.

Opprinnelig lagt inn av Agurk

Den atkinsbaren jeg lurte mest på er den frokostbaren

Hvis du først skal spise bars er faktisk frokostbaren den beste. Den inneholder mer "næring" enn de andre. En frokostbar av typen Morning Shine Chocolate Crisp har 137 kalorier, 11.6 gr protein, 2 netto karber. Og det er bedre å spise en sånn enn ikke noe i det hele tatt. Men ta gjerne en tomat eller en nepe eller noe annet før/etterpå. (åååå der kom jeg på nepene jeg har i kjøleskapet !! )

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-06-05, 22:28   #7
Agurk
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Innlegg: 126
Agurk er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Nille

Hvis du først skal spise bars er faktisk frokostbaren den beste. Den inneholder mer "næring" enn de andre. En frokostbar av typen Morning Shine Chocolate Crisp har 137 kalorier, 11.6 gr protein, 2 netto karber. Og det er bedre å spise en sånn enn ikke noe i det hele tatt. Men ta gjerne en tomat eller en nepe eller noe annet før/etterpå. (åååå der kom jeg på nepene jeg har i kjøleskapet !! )

Takk!! Du kan helt vanvittig mye, Nille! Imponerende. Var innom helsekostbutikken, og der så jeg at på morningbar står det:"good for all Atkins phases". Det betyr kanskje at jeg kan kose meg litt med denne når nøden blir for stor..?

Agurk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-06-05, 00:10   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Agurk

Var innom helsekostbutikken, og der så jeg at på morningbar står det:"good for all Atkins phases". Det betyr kanskje at jeg kan kose meg litt med denne når nøden blir for stor..?

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-06-05, 09:12   #9
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Agurk

Takk snille Nille! Jeg elsker også de rå macadamianøttene. Hvor mye kan man spise etter man er ferdig meg fase 1?

Den atkinsbaren jeg lurte mest på er den frokostbaren - men jeg tror jeg skal prøve å følge rådet ditt - og holde meg unna. Trist! Sliter ofte med et ENORMT søtbehov, og er redd for at jeg skal bli gal av å ikke kunne "snackse". Kanskje jeg skal spise ost som snacks.....

Har du prøvd krom? Etter å ha spist bio-krom siden slutten av januar har jeg nesten ikke søtbehov lengre

__________________
Nooria






Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 30-06-05, 10:25   #10
Agurk
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Innlegg: 126
Agurk er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Nooria

Har du prøvd krom? Etter å ha spist bio-krom siden slutten av januar har jeg nesten ikke søtbehov lengre

Høres nesten for godt ut til å være sant. Løp og kjøp!!
Takk!!

Agurk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-05, 15:00   #11
Sturemmt
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Fyllingsdalen
Alder: 38
Innlegg: 166
Sturemmt er ny på veien

Sv: Macadamianøtter?

Damn! 36 kroner for 90 gram er jammen dyrt... Men gode var de i hvert fall. Hehe...

__________________

Sturemmt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-11-05, 18:12   #12
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Macadamianøtter?

macadamianøtter er knallgodt , det er fort gjort å spise for mye av den sorten.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 22-11-05, 13:58   #13
Sturemmt
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Fyllingsdalen
Alder: 38
Innlegg: 166
Sturemmt er ny på veien

Sv: Macadamianøtter?

Er det andre nøtter dere kan anbefale? Jeg har nå spist både hasselnøtter og macadamianøtter, men finnes det andre typer som inneholder "lite" karber?

__________________

Sturemmt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-11-05, 19:48   #14
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Macadamianøtter?

Paranøtter!

(og walnøtter)

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no