Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Empanadas

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-01-11, 23:30   #1
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Empanadas

Oppskrift med bilder her

Ingredienser:
Deig:
50 g kaldt smør i terninger
70 g bakemiks
20 g glutenmel
1/2 ts salt
40 g ost
2-3 ss vann

Fyll:
200 g kjøttdeig/karbonadedeig
1/2 finhakket løk
2 fedd hvitløk
1 ss tomatpurè
1 ts cumin
1/2 ts salt
1/4 ts chilipepper

1 egg til pensling

Fremgangsmåte:
Start med deigen; ha smør, bakemiks, glutenmel og salt i en foodprocessor med kniver, og kjør til smøret er findelt. Har du ikke foodprocessor kan du smuldre smøret i melet med hendene. Ha i ost og vann og kjør raskt.
Arbeid massen sammen, dekk til klumpen og legg den i kjøleskapet i ca 30 min.

I mens lager du fyllet; ha kjøttdeig, løk og hvitløk i en panne og stek til kjøttet har smuldret opp og fått fin farge.
Tilsett resten av ingrediensene, rør sammen og kok opp. La putre i noen minutter. Avkjøl litt.

Del deigen i seks og klem eller kjevl hvert emne til en rund, flat leiv på ca 10 cm i diameter. Bruk gjerne plastfolie over og under deigen.
Legg en liten spiseskje med fyll på hver leiv og brett de sammen til små pirogere. Bruk en gaffel til å trykke langs kantene for å lukke dem.

Legg empanadaene på en bakepapirkledd stekeplate og pensle dem med lett sammenpisket egg.

Stekes midt i ovnen ved 220 grader i 8-12 minutter.

Kan spises varm eller kald. Server gjerne en salat ved siden av.

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 23:47   #2
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Empanadas

Den skal prøves, hørtes utrolig godt ut

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 09:42   #3
oNora
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 47
Innlegg: 41
oNora er på en erverdig vei

Sv: Empanadas

Ååå!! Jeg elsker empanadas! Må simpelthen bare skaffe meg bakemix og glutenmel og teste ut denne

Takk for at du deler

__________________


oNora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 09:51   #4
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Empanadas

Nam, nam. Må kjøpe noe bakemix etterhvert ser jeg, men er så usikker på hva jeg trenger, vil ikke ha skapet fult dersom jeg bare ender med å bruke noen av de forskjellige greiene

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 10:37   #5
Starchild
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 1
Starchild er på en erverdig vei

Sv: Empanadas

Snadder! Super blogg også Men jeg er ny i gamet... hvor får man kjøpt bakemix? aldri hørt om det før.

Starchild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke enda... Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 10:51   #6
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Empanadas

Jeg kjøpte min på Sunkost finner du ikke hos deg så kan du sikkert kjøpe her og :

http://ketolyse.no/index.php?side=info&product=3431

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 15:02   #7
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Empanadas

Mmmm i morgon blir det empanadas til middag, ja

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 22:06   #8
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Empanadas

Opprinnelig lagt inn av Mellon, her.

Nam, nam. Må kjøpe noe bakemix etterhvert ser jeg, men er så usikker på hva jeg trenger, vil ikke ha skapet fult dersom jeg bare ender med å bruke noen av de forskjellige greiene

Vanskelig å si hva du trenger, det kommer jo an på hvor mye du kommer til å bake Jeg synes det er veldig greit å ha bakemiks i skapet Det er lang holdbarhet på den, veldig greit hvis du ikke bruker den så mye

Opprinnelig lagt inn av Starchild, her.

Snadder! Super blogg også Men jeg er ny i gamet... hvor får man kjøpt bakemix? aldri hørt om det før.

Bakemiks fåes bl.a kjøpt i enkelte meny-butikker og på ketolyse.no. Der finner du også oversikt over utsalgssteder

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 22:25   #9
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Empanadas

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth, her.

Vanskelig å si hva du trenger, det kommer jo an på hvor mye du kommer til å bake Jeg synes det er veldig greit å ha bakemiks i skapet Det er lang holdbarhet på den, veldig greit hvis du ikke bruker den så mye


Bakemiks fåes bl.a kjøpt i enkelte meny-butikker og på ketolyse.no. Der finner du også oversikt over utsalgssteder

Hei! Noen som har prøvd bakemixen de har på aoteket

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 00:12   #10
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Empanadas

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Hei! Noen som har prøvd bakemixen de har på aoteket

Jeg har aldri sett bakemiks der.. hva er det i den??

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 09:20   #11
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Empanadas

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth, her.

Jeg har aldri sett bakemiks der.. hva er det i den??

Aner ikke, så bare de hadde det på åpotek1

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 18:11   #12
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Empanadas

Smakte godt, men eg klarte ikkje få så veldig mange ut av deigen
Lagde dobbelt porsjon, likevel blei det berre 5 stk.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 18:32   #13
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Empanadas

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Smakte godt, men eg klarte ikkje få så veldig mange ut av deigen
Lagde dobbelt porsjon, likevel blei det berre 5 stk.

Så rart.. jeg delte først deigen i 8, men fant ut at da ble de for små, mens 6 ble passe.. Hvor store var de i diameter, og trykte du de helt flate??

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 18:35   #14
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Empanadas

Trykte dei så flate eg kunne og likevel få dei til å henge saman. Den eine gjorde ikkje det, men eg lappa litt på han. Eg gjorde dei nok litt større enn 10 cm/dia for ellers så hadde eg problem m å få dekt over fyllet. Kanskje det ikkje var finkorna nok.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 20:24   #15
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Empanadas

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Trykte dei så flate eg kunne og likevel få dei til å henge saman. Den eine gjorde ikkje det, men eg lappa litt på han. Eg gjorde dei nok litt større enn 10 cm/dia for ellers så hadde eg problem m å få dekt over fyllet. Kanskje det ikkje var finkorna nok.

Hvis deigen virker for tørr kan du ha i litt mer vann. Jeg synes det var lettest å brette de over fyllet når jeg brukte folien. Hadde også folien over når jeg "lukket dem" med gaffel.

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 23:21   #16
Kremtoppen
Medlem
 
Kremtoppen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Vest-Agder
Innlegg: 52
Kremtoppen er på en erverdig vei

Sv: Empanadas

ÅÅÅÅ, jeg får vann i munnen. Må prøve disse!
Vet du om de kan fryses? Jeg er på jakt etter mat jeg kan lage opp og fryse ned slik at jeg lett har tilgang til mat som er bra for meg!

__________________

Kremtoppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP/maks 60 karber Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 00:18   #17
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Empanadas

Opprinnelig lagt inn av Kremtoppen, her.

ÅÅÅÅ, jeg får vann i munnen. Må prøve disse!
Vet du om de kan fryses? Jeg er på jakt etter mat jeg kan lage opp og fryse ned slik at jeg lett har tilgang til mat som er bra for meg!

De kan fint fryses

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 09:42   #18
PinkDiva
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1
PinkDiva er på en erverdig vei

Sv: Empanadas

Kjenner ei i fra Chile og hun hadde kokt egg sammen kjøttdeigen!
Det var kjempe godt!

PinkDiva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Libra Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 11:06   #19
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Empanadas

Opprinnelig lagt inn av PinkDiva, her.

Kjenner ei i fra Chile og hun hadde kokt egg sammen kjøttdeigen!
Det var kjempe godt!

Ja, det tror jeg sikkert Jeg hadde kjøttet i en salat dagen etter, og da hadde jeg i bl.a kokt egg, og det var ihvertfall godt

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 11:29   #20
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Empanadas

Må alltid ha hakket, kokt egg i piroger Det er kjempegodt!

Spørs om denne oppskriften må prøves i helgen!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 13:12   #21
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Empanadas

Oi, oi, oi! Dette så godt ut!

Forslag til hva jeg kan bytte ut bakemiksen med? Har så lyst til å lage den i helga og ingen i mitt distrikt som selger den.

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 22:07   #22
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Empanadas

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Må alltid ha hakket, kokt egg i piroger Det er kjempegodt!

Spørs om denne oppskriften må prøves i helgen!

Da må jeg nesten prøve med kokt egg neste gang

Opprinnelig lagt inn av Fredrikke07, her.

Oi, oi, oi! Dette så godt ut!

Forslag til hva jeg kan bytte ut bakemiksen med? Har så lyst til å lage den i helga og ingen i mitt distrikt som selger den.

Du kan bytte ut bakemiksen med det meste av melerstatninger, vil jeg tro.. prøv med f.eks soyamel eller soyaprotein

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 16:31   #23
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Empanadas

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth, her.

Da må jeg nesten prøve med kokt egg neste gang


Du kan bytte ut bakemiksen med det meste av melerstatninger, vil jeg tro.. prøv med f.eks soyamel eller soyaprotein

Hurra! Da blir det empanadas i kveld!
Du er helt gull Lisbeth, vanvittig flink!

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 17:47   #24
Klompen84
Nytt Medlem
 
Klompen84 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2
Klompen84 er på en erverdig vei

Sv: Empanadas

Hei,
Har dere noen tips til hva jeg kan bytte du glutenmelet med?

Klompen84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 17:58   #25
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Empanadas

Jeg pleier lage pirog av butterdeig med ost, skinke, paprika og purre til sambo.
Og da lager jeg pirog til meg selv med samme fyllet som til sambo, men med omtrent samme deigen som du har brukt. Jeg har bare enda mer smør i deigen, lik vekt mel og smør, og litt eddik oppi... Uansett, det har endt opp med at sambo vil ha det samme som meg og ikke den tradisjonelle pirogern. Det er forresten utmerket å bruke denne deigen som paibunn!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no