Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolysetabletter! INFO

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-08-08, 21:25   #1
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Ketolysetabletter! INFO

Tenkte jeg skulle legge ut litt info fra boken "slank med ketolysekuren" om kosttilskuddet vi spiser,slik at alle vet hvor viktig dem er.
"Ketolyse tabletter er spesiallaget for deg som ønsker å benytte ketolyse kuren som veien til et slankere og bedre liv.Tablettene inneholder mineraler og vitaminer som har effekt på fettforbrenningen og stoffskiftet.Det er tatt høyde for hvilke vitaminer og mineraler som forekommer i kuren og hvilke det er vanskelig å dekke behovet for!
Tablettene tas som angitt på pakkene.De vil kunne kombineres med vanlig vitamin tilskudd.Som suplement til tablettene bør du dessuten ta en spise skje tran eller tilsvarende antall tran kapsler hver dag.Fet fisk vil også gi et godt tilskudd av omega 3 fettsyrer."

Krom:
Krom har forsterket effekt på insulinhormonet.Har kroppen lite krom,må det frigis mer insulin til blodet etter et måltid enn når kroppen har tilstrekkelig tilgang på krom.Krom hemmer svigninger i blodsukkeret,og vil for mange kunne redusere det plagsommet suget etter noe søt (søthunger),som ofte oppstår når blodsukkeret hos personer med insulin resistens blir for lavt noen timer etter måltid.
Krom forekommer normalt i tilstrekkelig mengde sunt og variert kosthold.Krom finnes i ølgjær,men det er ikke noe vi nordmenn spiser.Noen skalldyr,visse krydderier,nøtter,sopp og aspargies inneholder krom.Men er du på ketolyse kuren ,er krom tablettene kanskje den viktigste du tar.Men ikke glem at samspillet mellom vitaminer og mineraler gjør det vanskleig å fremheve et vitamin eller mineral som viktigere enn di øvrige.Det blir som å utpeke førstefiolinene som viktigst i symfoni orkesteret,og se bort fra di øvrige instrumentene.

Kalsium:
Kalsium (og magnesium) finnes i bundet form i skjelletet,hvorfra mineralene frigis til blodet ved behov.Ved mangel på magnesium vil dette bli tilført blodet fra skjellet sammen med kalsium.Langvarig magnesium mangel vil føre til avkalking av skjelettet.Paradoksalt nok vil blodverdiene av kalsium i slike tilfeller være høye og ikke gi mistanke om relativ kalsiummangel.Jeg nevner dette bare som et eksempel på hvor komplisert det er å vurdere behovet for forskjellige vitaminer og mineraler fra enkle blodprøver,og det viser hvor komplekst forholdet er mellom mineralene og vitaminene.
Kalsium er viktig for normal funksjon av muskler og nerver.Ketolysekuren gjør at det utskilles litt mer kalsium i urinen enn det som er vanlig.Det er en av grunnene til at ketolyse tablettene er tilsatt kalsium.Kalsium finnes forøvrig i blant annet i meieri produkter,eggeplommer,salater,tomat og løk.

Selen:
Selen er et viktig mineral i metallfamilien.Det har kraftige antioksidantegenskaper og antas å kunne forebygge krefy og hjerte-og karsykdommer.Selen beskytter kroppen mot frie radikaler (harskning) og dermed aldring.Selen har også positiv effekt på kolestrolinnholdet i blodet.Eksperimentelle studier tyder på at selen kan forebyggende på utviklingen av diabetes.I ketolyse tablettene brukes organisk bundet selen som opptas bedre enn metallisk.Selen virker best når di kombineres med andre antioksidanter,hvilket er tilfelle med ketolyse tablettene.
Selen forekommer i skalldyr,fisk,kjøtt,nøtter og i en del krydder,forutsatt de er dyrket et sted der jordsmonnet inneholder mye selen.( forekommer ikke i norge )

Kalium:
Kalium et viktig mineral,som er av stor betydning for di kjemiske reaksjonene inne i cellene.Det har betydning for muskelveksten,hjerte og muskelsystemet.Ettersom det meste av kroppens kalium er inne i kroppens celler,vil en blodprøve kunne vise normale verdier,selv om det er underskudd forøvrig.Først når kaliummangelen er uttalt,vil det vise seg lave i verdiene i blodet.
I forbindelse med ketolyse kuren,og spesielt i de første ukene av kuren,mister kroppen en del kalium,som erstattes med natrium ( fra koksalt ). Kalsium mangel viser seg i hjertebank,svakheter i muskler og forstoppelse.Kalium kan i samarbeid med kalsium og magnesium forhindre eller avhjelpe leggkramper.Ketolyse tablettene er tilsatt kalium (samt kalsium og magnesium),men likevel anbefaler jeg bruk av seltin/LO-salt i maten.Dette saltet inneholder en blanding av natriumklorid i motsetning til koksalt,som bare inneholder natriumklorid.
Kalium finnes forøvrig i kjøtt,meieriprodukter,nøtter,aspargies,avokado,tom at,squash,spinat og oliven.

Magnesium:
Magnesium er et viktig mineral,som er av stor betydning for energiomsetningen i kroppen.Det er viktig for optimal funksjon av over 300 kjente enzymer,hvorav mange er direkte involvert i forbrenningen av karbohydrater og fettstoffer.Magnesium er sannsynligvis det viktigste mineralet når det gjelder kroppens evne til å skaffe energi.
I starten av ketolyse kuren kan man oppleve slapphet og leggkramper.Disse ubehagene kan for en stor del tilskrive tap av magnesium.I forbinnelse med lanseringen av di nye ketolysetablettene,tidlig i 2006,er det dedikert 1 tablett bare til magnesium.Den biologiske variasjonen hos mennesker gjør at folk opptar magnesiumsalter i varierende grad.
Ketolysetabletten med magnesium inneholder av denne grunn 3 forskjellige typer magnesium salter og sikrer derfor et godt opptak.Det er viktig for overføringen av nerveinpulser fra nervene i musklene.Virkningen er den motsatte effekten av kalium .Kalsium gir muskelsammentrekninger og magnesium muskelavslappning.Magnesium mangel derfor gi kramper i leggmusklene.
Magnesium finnes i nøtter,grønne grønsaker,spinat,biff og kylling.Magnesium utskilles hovedsakelig via nyrene.Ved nedsatt nyrefunksjon skal man ikke ta magnesium-eller andre mineral tilskudd uten avtale med sin lege!!

Dette er da det Torkil skriver om disse tablette vi tar på ketolyse kuren.Jeg vil tørre å påsta at di er veldig viktige for kroppen når man er på ketolyse kuren....

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 21:59   #2
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Ketolyse tabletter! INFO

Opprinnelig lagt inn av Ista, her.

Jeg vil tørre å påsta at di er veldig viktige for kroppen når man er på ketolyse kuren....

Helt enig med deg Ista!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 22:02   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse tabletter! INFO

Opprinnelig lagt inn av Gamla, her.

Helt enig med deg Ista!

Jeg også !

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 22:28   #4
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Sv: Ketolyse tabletter! INFO

Synes nesten denne skulle vært klistret,ser det er mange nybegynnere som stiller spørsmål om disse tablettene.Greit å ha et innlegg å henvise til slik at di skjønner hva di ulike tilskuddene jobber i kroppen og forstår hvorfor di er så viktige på denne kuren.
Tok litt tid å skrive dette her da,så det blir nok ikke skrevet så grundig en gang til fra min side.Hehe!:P
Hva mener dere?

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 22:29   #5
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Sv: Ketolyse tabletter! INFO

hva di ulike tilskuddene jobber i kroppen og forstår hvorfor di er så viktige på denne kuren.


HVORDAN skulle det stå..Ikke hva...

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 21:45   #6
mini me
Medlem
 
mini me sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 52
Innlegg: 63
mini me er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse tabletter! INFO

Hei! Jeg har et spørsmål ang. tablettene. Jeg har tatt de nesten fra dag en, og er fornøyd på alle måter sånn. Så står det i "den store ketolyseboka" at det ikke gjør noe om man dropper et måltid når man ikke føler seg sulten eller har lyst på mat. Leser her inne også råd om å ta tablettene med mat. Så nå lurer jeg på følgende: Hvis jeg hopper over et måltid, bør jeg da også hoppe over tabletten til det måltidet, eller skal jeg ta tablettene uten maten? Eller skal jeg forskyve tablettinntaket til neste måltid, og droppe så de tablettene jeg ikke har tatt når jeg legger meg? Kan jo ikke heller ta to av gangen da ikke alle tablettene bør taes sammen da de motvirker hverandre (står i boka).Håper noen her har nok medisinske kunnskaper til å kunne svare på dette.

__________________
Startdato: 03.07.2009



All is well and getting weller.
mini me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 23:09   #7
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Ketolyse tabletter! INFO

Kjempefint at du la inn denne viktige informasjonen, Ista! Enig i at den bør klistres!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 20:20   #8
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Sv: Ketolyse tabletter! INFO

Opprinnelig lagt inn av mini me, her.

Hei! Jeg har et spørsmål ang. tablettene. Jeg har tatt de nesten fra dag en, og er fornøyd på alle måter sånn. Så står det i "den store ketolyseboka" at det ikke gjør noe om man dropper et måltid når man ikke føler seg sulten eller har lyst på mat. Leser her inne også råd om å ta tablettene med mat. Så nå lurer jeg på følgende: Hvis jeg hopper over et måltid, bør jeg da også hoppe over tabletten til det måltidet, eller skal jeg ta tablettene uten maten? Eller skal jeg forskyve tablettinntaket til neste måltid, og droppe så de tablettene jeg ikke har tatt når jeg legger meg? Kan jo ikke heller ta to av gangen da ikke alle tablettene bør taes sammen da de motvirker hverandre (står i boka).Håper noen her har nok medisinske kunnskaper til å kunne svare på dette.


Selv om du ikke spiser et måltid,feks lunsj,så skal du ta tablettene UANNSETT...

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 00:45   #9
mini me
Medlem
 
mini me sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 52
Innlegg: 63
mini me er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse tabletter! INFO

Takk for svaret

__________________
Startdato: 03.07.2009



All is well and getting weller.
mini me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 09:09   #10
Cherie
Medlem
 
Cherie sin avatar
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: Lørenskog
Alder: 41
Innlegg: 77
Cherie er på en erverdig vei

Sv: Ketolysetabletter! INFO

Jeg tar kun magnesiumtabelettene for tiden, for jeg har opplevd å bli veldig kvalm og uvel i magen av de andre tabelettene.. Spesiellt den til morgen/middag.. Er det flere her som har opplevd det? Tenkte jeg skulle prøve å starte på dem igjen nå som jeg er lengere inn i kuren og mer balansert. (Blir litt kvalm og rar i starten av dietten..)

__________________
http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wCok8FH/

Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17493
Bare død fisk følger strømmen...
Cherie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse++ Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 09:42   #11
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Ketolysetabletter! INFO

Sitat:

(Blir litt kvalm og rar i starten av dietten..)

Det gjør de fleste, men dette er ikke pga tablettene Men pga alt fettet Du burde ta pillene selv om, kvalmen er bare midlertidig

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 09:53   #12
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Ketolysetabletter! INFO

Flott oversikt!
Jeg har akkurat gått tom, også er det så langt å få kjøt ketolysetablettene herfra. Men nå ser jeg at jeg har alle de tilskuddene der i skapet - da kan jeg bruke opp dem først før jeg finner veien til Oslo :-)

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 21:52   #13
karbofix
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7
karbofix er på en erverdig vei

Sv: Ketolysetabletter! INFO

Okey, nå ble jeg litt usikker...
Jeg kjøpte idag Nycoplus Multi på apoteket og tenkte at det
inneholdt Selen, Magnesium, Krom og en del andre vitaminer og mineraler så det var det jeg trengte.... Men nå leser jeg her at man må ta de hver for seg...?? Så det finnes ingen mulighet for å ta de jeg ha kjøpt da....? Ell er jeg på jordet nå...?
Jeg er ganske ny når det gjelder ketolysekuren og prøver å lese frem til hvordan den virker....

__________________


karbofix er avlogget   Min kostholdsfilosofi: satser på ketolysekuren. Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 11:24   #14
Cherie
Medlem
 
Cherie sin avatar
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: Lørenskog
Alder: 41
Innlegg: 77
Cherie er på en erverdig vei

Sv: Ketolysetabletter! INFO

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn, her.

Det gjør de fleste, men dette er ikke pga tablettene Men pga alt fettet Du burde ta pillene selv om, kvalmen er bare midlertidig

Ja, men når jeg er på det stadiet i dietten at jeg ikke lenger er kvalm og rar, så blir jeg det ca 20 min etter å ha tatt tabelettene, HVER GANG! Og det varer i over en time. Jeg vet magen min er litt sensitiv og blir fort kvalm, men ikke av kostholdet.. Det er nesten så pillene eser ut i magen og lager luft eller noe, for føler jeg blir oppblåst og vil rape (noe som betyr for meg at jeg blir kvalm og må spy.. Rare meg kan ikke å rape, da bare kaster jeg opp..) Det værste jeg vet er faktisk å kaste opp, og det å gå kvalm er heller ikke morro.. Nå tok jeg piller i går og opplevde å bli dårlig og kvalm igjen.. Uffe..

__________________
http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wCok8FH/

Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17493
Bare død fisk følger strømmen...
Cherie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse++ Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 18:47   #15
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Sv: Ketolysetabletter! INFO

Flott at dere fikk noe ut av denne tråden Greit med en oversikt...

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 19:09   #16
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Ketolysetabletter! INFO

Jeg blir kvalm og uvel av krom/kalium tablettene,de som taes frokost og middag. Hjelper litt på og ta det med mat som det også anbefales,men uvelheten blir ikke helt borte selv da.Varer en times tid...

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 20:40   #17
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Ketolysetabletter! INFO

Jeg blir kvalm og uvel, samt får halsbrann av morgen/middagtablettene og vet ikke om jeg orker å fortsette å ta de. Ubehaget er sinsykt sterkt, og halsbrann er så vondt at det kjennes ut som jeg får hjerteinfarkt. Ok, så syter jeg kanskje litt nå da..men det er vondt altså. Får det selv om jeg tar de med mat, riktignok litt mildere da..men..

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolysetabletter? Tussi jenta Ketolysekuren 12 26-09-07 21:31
Ketolysetabletter og mat Tittentei Ketolysekuren 3 23-09-07 21:52
Ketolysetabletter Tittentei Ketolysekuren 6 09-09-07 13:27
Ketolysetabletter Bell Ketolysekuren 2 15-08-07 19:33
ketolysetabletter nøtta Generell ernæringsdebatt 8 26-10-05 13:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no