Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Generell Eurodiett-tråd!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-10-08, 11:54   #76
Tomine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 35
Tomine er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Forslag til tomatsaus:

Siden tomater er på liste 2 ville jeg brukt ca 100 g ferske tomater.( Så er det litt å gå på av de øvrige grønnsakene på liste 2 )
Iallefall: tomat, fersk basilikum, hvitløk, salt og pepper og bitte litt ( 1 ts ordentlig olivenolje)- moser du den = saus, har du den i biter er det mer som en tomatsalat. Begge deler funker på pasta. Salatvarianten er også bra til biff når på fase 2- 3- 4
Denne kan du lage varm, men du kan også lage den kald.
Og smaker veldig veldig godt

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpNnQvQ/]

[/url]
Tomine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 11:59   #77
Tomine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 35
Tomine er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Hvor mange av dere som er på ED trener, og hvor mye trener dere ?
Jeg trener styrke og kondisjon 3-4 ganger i uka, 1 -1 1/2 time hver gang.
Er på fase 2 ( har gjort unna 17 dager der - har mange igjen).
Og for tiden virker det som at vekta har stoppet opp
Jeg håper forklaringen ligger i at jeg har drukket for lite vann, og/eller har fått litt muskelmasse siden sist.....

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpNnQvQ/]

[/url]
Tomine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 13:01   #78
kikja
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Skjetten (Nedre Romerike)
Innlegg: 193
kikja er ny på veien

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Jeg har fått beskjed om å ikke trene noe særlig før fase 3, iom jeg ikke var trent da jeg begynte... Men begynner å kjenne at kondisen daler her, så gleder meg til å komme i gang i fase 3 og begynne med svømming igjen!
Har egentlig noen styrkeøvelser for rygg/mage jeg skal gjøre daglig, som jeg har fått av fysioterapeuten min, men jeg finner de ikke igjen.. Har litt rot i systemet for tida.. :s

__________________
~ Kikja ~
... har pause ...


kikja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen for øyeblikket... Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 13:09   #79
kikja
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Skjetten (Nedre Romerike)
Innlegg: 193
kikja er ny på veien

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Forresten, en kollega av meg som skal starte på lavkarbo-diett nå, kom borti en nettbutikk; www.lavkarbopikene.no - er dette produkter vi kan bruke? Hva skal jeg i tilfelle se etter for å se det?

__________________
~ Kikja ~
... har pause ...


kikja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen for øyeblikket... Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 15:09   #80
Tomine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 35
Tomine er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Opprinnelig lagt inn av kikja, her.

Jeg har fått beskjed om å ikke trene noe særlig før fase 3, iom jeg ikke var trent da jeg begynte... Men begynner å kjenne at kondisen daler her, så gleder meg til å komme i gang i fase 3 og begynne med svømming igjen!
Har egentlig noen styrkeøvelser for rygg/mage jeg skal gjøre daglig, som jeg har fått av fysioterapeuten min, men jeg finner de ikke igjen.. Har litt rot i systemet for tida.. :s

Hmm, jeg har ikke fått så mye info ang trening , og jeg lurer på om jeg kanskje trener for mye ?? Men så lenge jeg ikke erknekt i etterkant av treing har jeg tenkt at dte er greit nok. Får høre med legen når jeg skal dit neste gang.

Opprinnelig lagt inn av kikja, her.

Forresten, en kollega av meg som skal starte på lavkarbo-diett nå, kom borti en nettbutikk; www.lavkarbopikene.no - er dette produkter vi kan bruke? Hva skal jeg i tilfelle se etter for å se det?

Jeg har vært innom for en liten stund siden og konkludert med at dette kan være mer aktuelt når jeg kan begynne med brød. Ser de bl.a har noe mandelmel som jeg forestiller meg det skal kunne lages mye godt bakverk av som kroppen vil tåle. Har sett diverse sjokolade og slikt der også - men siden en bar fra ED er definert ( av meg ) som gotteri ( gotteri hver dag-tanke) har jeg bestemt meg for å holde meg til det til fase 4.
Vet også at det finnes peanøttsmør uten kalorier, karbogydrater osv, men jeg holder meg unna det også. For min egen del vil jeg fullføre ED så strikt jeg kan. men det holder hardt noen ganger

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpNnQvQ/]

[/url]
Tomine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 18:59   #81
Thereseh
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Bergen
Alder: 41
Innlegg: 12
Thereseh er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Laget den tomatsausen idag jeg.... Tok egentlig bare det på sånn ca.... Stekte hvitløk og litt løk i en panne.... så hadde jeg oppi litt champignong, paprika og blomkål. Tilslutt hadde jeg oppi litt ferdig moste tomater på boks og litt tomatpure uten noen tilsetningsstoffer.... og vann til den ble passelig.... Hadde en del pepper oppi også. Den smakte ganske godt på pastaen, og datteren min likte den veldig godt Tror jeg må lage noe slikt skal jeg ¨få spist opp pastaen.... Luktet veldig som omelett denne pastaen, og den likte jeg ikke i det hele tatt.... og det var dessuten meget mektig.... ble skikkelig mett

__________________


Gleder meg virkelig
Thereseh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 19:39   #82
kikja
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Skjetten (Nedre Romerike)
Innlegg: 193
kikja er ny på veien

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Opprinnelig lagt inn av Tomine, her.

Hmm, jeg har ikke fått så mye info ang trening , og jeg lurer på om jeg kanskje trener for mye ?? Men så lenge jeg ikke erknekt i etterkant av treing har jeg tenkt at dte er greit nok. Får høre med legen når jeg skal dit neste gang.

Sikkert greit å høre med legen ja, ellers er det nok som du sier, så lenge du ikke er knekt er det greit

Opprinnelig lagt inn av Tomine, her.

For min egen del vil jeg fullføre ED så strikt jeg kan. men det holder hardt noen ganger

Den er jeg enig i Men jeg er fortsatt nysgjerrig på de produktene... Får se an litt etterhvert..

__________________
~ Kikja ~
... har pause ...


kikja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen for øyeblikket... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dere som spiser generell lavkarbomat mariusmor Spørsmål og svar 7 31-07-08 10:03
Ketolyse vs. generell lavkarbo Sense Ketolysekuren 2 14-07-08 18:43
Vurderer å snart gå over på generell lavkarbo nattinatt Ketolysekuren 16 30-04-08 00:30
HJELP! Sp.mål ang generell lavkarbo lily Lavkarbo generelt 8 06-04-08 19:29
Bøker om generell ernæring.. Fjonken Bøker om ernæring og helse 2 12-04-06 11:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no