Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hei!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-07-09, 23:09   #1
sverrem
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 18
sverrem er på en erverdig vei

Hei!

Er på tredje uka med atkins-etter å ha gått ned 2,5 kilo første uka,gikk jeg opp igjen 1,1 pga jeg spiste mye for mye jordbær (5-6 kurver på en uke) i følge brukere av dette forumet.

Men går på med krum hals.... Denne gangen lurer jeg på om jeg kan bruke kjøttdeig i matlagingen,tenkte bla å lage pizza. I forhold til pizza,er det noen som vet om og hvor jeg kan få kjøpt ferdige pizzabunner som kan passe inn i dette opplegget? Er det evt en spesiell type kjøttdeig jeg skal kjøpe,eksvis "kyllingkjøttdeig"-et raskt svar mottas med takk

sverrem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 09:17   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hei!

Nå har jeg ikke lest atkins-filosofien til punkt og prikke, men går ut fra at du, som på de andre filosofiene, kan spise alle typer kjøttdeig så lenge den ikke er blandet ut med noe som inneholder karbohydrater. Anbefaler forøvrig karbonadedeig, og heller steke i litt ekstra smør, siden den inneholder mer rent kjøtt enn vanlig kjøttdeig.

Pizzabunner finnes nok ikke ferdig som passer til atkins nei På lavkarbo må man lage det meste selv
Forøvrig er jeg veldig fan av denne pizzaen: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22958

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 17:05   #3
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Hei!

Jeg spiser helt vanlig kjøttdeig, karbonadedeig (kjøpt i Sverige) og kyllingkjøttdeig, om hverandre.

Er nok vanskelig å finne ferdig lavkarbopizzabunn, men du kan jo lage flere bunner selv da, og så fryse de ned og ta opp hver gang du vil lage pizza.
Eller du kan lage en stor pizza og fryse ned ferdig pizza...funker fint det :-)

Du er forresten ikke alene om å "synde" med jordbær på denne årstiden

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no