Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noe til studeringen?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-10-07, 21:08   #1
michij
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Holmestrand
Alder: 37
Innlegg: 94
michij er på en erverdig vei

Noe til studeringen?

Hei, jeg er ny her, og lurer på noen tips


Det har seg også slik at jeg driver å studerer, og blir sittende mye inne. Pleier alltid å kose meg med klementiner, eller noe annet kalorifattig. Det er så greit å ha noe å spise på, for da holder jeg meg våken (Det blir ganske mange timer som jeg sitter inne i eksamenstiden med hjemmeoppgaver.)
Noen tips om hva jeg kan spise nå? Som jeg kan småspise litt på hele dagen uten at det gjør så mye?

Drevet på side mandag, og pleier å gå/løpe en halvtime før jeg spiser til vanlig. Nå klarer jeg ikke det lenger, hva er galt? Kjenner jeg får krampe i leggene bare jeg anstrenger meg litt. Er det slik det er i begynnelsen? Lønner det seg å vente med å komme seg ut til etter frokost? (Spiser multivitaminer: Bio-Balanse)

Tusen takk


ps. Klarer ikke holde meg unna forumet, det er sååå morro å lese. Spennende å se om jeg klarer å gå ned i vekt. Venter i spenning på boka mi oh johannesbrødkjernemel, så jeg kan lage grøt!

michij er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 07:31   #2
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Noe til studeringen?

Hei og velkommen, og gratulerer med ett flott valg av slankekur og kostomlegging!

Du skriver at du spiser kalorifattige ting når du leser, det skal du slutte med når du går på katolyse, her teller vi karbohydrater. Skjær heller opp litt blomkål og spis det, med en dipp av creme fraiche eller seterrømme. Osteterninger kan du spise osv. Ting med mye fett og proteiner og lite eller ingen karber. Ting du kan spise med hendene er kanskje ikke så hldig med tanke på søl i boka ol, men spise litt kylling med gaffel feks. Da får du både mye fett (hvis du har skinn på da seff) og proteiner på en gang, og ingen karber.

Grunnen til at du får leggkramper kan være at du trenger tilskudd av magnesium. Og på ketolyse SKAL du bruke kosttilsuddet du får kjøpt på www.ketolyse.no, veeeeeldig viktig! Jeg kuttet det nemlig ut i endel uker og fikk problemer pga det. De tablettene er skreddersydd til dette kostholdet.

Følger du boka og er konsekvent og streng går du garanter ned i vekt

Håper svaret mitt ga deg litt ifor i allefall, bare å skrike ut.

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 20:56   #3
michij
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Holmestrand
Alder: 37
Innlegg: 94
michij er på en erverdig vei

Sv: Noe til studeringen?

Tusen takk for koselig meldig!

Det kan vel fort blilitt mye karber av blomkålen vel? Eller om jeg bruker dipp til, blir det kanskje litt annerledes. Det hørtes ut som flere gode tips altså. Ost er jo kjempegodt å maule også


Får nok se å skaffe meg de vitaminene ja, dette blir en dyr omlegging i kostholdet, men det er vel bare i begynnelsen. Skal bli utrolig spennende å se om jeg går ned


Godt jeg har forumet om jeg lurer på noe, eller trenger noen tips!
Tusen takk!

michij er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 13:20   #4
Christin
Nytt Medlem
 
Christin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Mo i Rana
Alder: 37
Innlegg: 9
Christin er på en erverdig vei

Sv: Noe til studeringen?

Hei! Har et lite spørsmå. Er det ikke nok med vanlig multivitaminer? Jeg og min samboer tar daglig collettsvitaminer. Må vi over på noe annet?

__________________


Christin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 12:54   #5
michij
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Holmestrand
Alder: 37
Innlegg: 94
michij er på en erverdig vei

Sv: Noe til studeringen?

Jeg bruker i alle fall mulitivitaminer nå, som er tilsatt antioksidanter.
Hadde krampe fra første dag. Denne uka har det vært umulig å ta den daglige løpe/gåturen før frokost. Men jeg er ny her, så vet ikke så mye

michij er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 14:36   #6
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Noe til studeringen?

Opprinnelig lagt inn av Christin, her.

Hei! Har et lite spørsmå. Er det ikke nok med vanlig multivitaminer? Jeg og min samboer tar daglig collettsvitaminer. Må vi over på noe annet?

Jeg tror ikke mulitvitaminene dekker alt det ketolysetablettene dekker. Det får man alle nødvendige vitaminer, magnesium, krom, kalium, sinkog selen. Jeg vet jo ikke hva de multivitaminene inneholder, men der tar du vel bare en gang om dagen? Disse skal man jo ta hver for seg, 4 ganger om dagen. For de hemmer opptaket av hverandre dersom man tar de samtidig.

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tror du det finnes engler? mofe Generell diskusjon 302 20-08-07 08:09
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no