Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Er det karbohydrater i kanel?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-07-11, 17:27   #26
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Er det karbohydrater i kanel?

Jeg har spist ketogent i over et år nå, og jeg har ikke giddet telle hverken krydder eller kaffe i denne tiden. Har holdt meg i ketose likevel, og jeg får i meg forholdsvis STORE mengder av begge deler, spesielt pulverkaffe. Tror dermed ikke det er veldig nødvendig å telle med disse, og om man skal så burde det holde å bare telle et eller to gram ekstra kh om dagen, så man har en viss margin å gå på.

Skal sies at jeg er en av dem som fort faller ut av ketose, men det skjer alltid etter inntak av sukkeralkoholer. Så lenge jeg holder meg under 20g kh om dagen som kommer fra grønnsaker o.l., så har jeg holdt meg i ketose uansett hvor mye jeg krydrer ting eller hvor mange kanner kaffe jeg drikker. XD

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 00:12   #27
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det karbohydrater i kanel?

Men kaffe inneholder svært lite i forhold til krydder som paprika, kanel og karri. Jeg har pøst på med karri, dill, timian og paprikapulver uten å regne på karbene fordi det smaker sterkt og godt. Dumme meg. Min fråtser-side stikker ut der den får sjansen.No more karri og paprika pulver fra nå. Kun LITT dill og timian fordi det er så sunt.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 00:22   #28
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Er det karbohydrater i kanel?

Jeg kommer aldri til å kutte ut krydder fordi det inneholder karber......bruker jo ikke rare mengden allikevel.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 00:05   #29
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er det karbohydrater i kanel?

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Jeg kommer aldri til å kutte ut krydder fordi det inneholder karber......bruker jo ikke rare mengden allikevel.....



Det er forskjell på å barbere seg og å skjære av seg huet som det heter. Å kutte ut alt krydder er i overkant hysterisk. Men om man er redd for det bør man først begynne å veie det man bruker for å se hvor lite det utgjør.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 15:52   #30
slankepia
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 69
slankepia er på en erverdig vei

Sv: Er det karbohydrater i kanel?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.



Det er forskjell på å barbere seg og å skjære av seg huet som det heter. Å kutte ut alt krydder er i overkant hysterisk. Men om man er redd for det bør man først begynne å veie det man bruker for å se hvor lite det utgjør.


Syntes egentlig det utgjor en ganske stor del jeg :-( Bare en teskjei med karri kom jo på 5karb eller noe.. husker ikke helt da det er lenge siden jeg veide og telte.. men husker at jeg fikk karasjokk da jeg fint klarer å bruke mer enn en teskjei med karri når jeg lager karrisaus.. :-(

slankepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - forløbli på induksjonen :-) Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 20:17   #31
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Er det karbohydrater i kanel?

Opprinnelig lagt inn av slankepia, her.

Syntes egentlig det utgjor en ganske stor del jeg :-( Bare en teskjei med karri kom jo på 5karb eller noe.. husker ikke helt da det er lenge siden jeg veide og telte.. men husker at jeg fikk karasjokk da jeg fint klarer å bruke mer enn en teskjei med karri når jeg lager karrisaus.. :-(

Vil gjerne at du viser hvor en ts karri er fem karber.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 20:30   #32
slankepia
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 69
slankepia er på en erverdig vei

Sv: Er det karbohydrater i kanel?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Vil gjerne at du viser hvor en ts karri er fem karber.

Måtte ut å veie og regne.. ser at det er 1 gram som er 5,8. bruker ihvertfall 0,5g når jeg lager karrisaus så blir jo litt. Ihvertfall når en for eksempel har krydret omeletten til frokost, og krydrer mellommåltid og kvelds. Men ja, er enig at det blir litt hysterisk. Kommer sikkert til å slutte å telle det etter hvert. Maten blir jo mye bedre om en krydrer den litt.

slankepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - forløbli på induksjonen :-) Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 20:45   #33
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Er det karbohydrater i kanel?

Opprinnelig lagt inn av slankepia, her.

Måtte ut å veie og regne.. ser at det er 1 gram som er 5,8. bruker ihvertfall 0,5g når jeg lager karrisaus så blir jo litt. Ihvertfall når en for eksempel har krydret omeletten til frokost, og krydrer mellommåltid og kvelds. Men ja, er enig at det blir litt hysterisk. Kommer sikkert til å slutte å telle det etter hvert. Maten blir jo mye bedre om en krydrer den litt.

1 gram karri kan ikke bli 5.8 gram karber. Ett gram kan ikke plutselig bli over fem gram tyngere!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 20:58   #34
slankepia
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 69
slankepia er på en erverdig vei

Sv: Er det karbohydrater i kanel?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

1 gram karri kan ikke bli 5.8 gram karber. Ett gram kan ikke plutselig bli over fem gram tyngere!


Hahah ja der sa du noe :-p Altså mitt regne stykke er 0,1 * 58 som blir 5,8 :-S Hvordan blir da regnestykke? Er sånn jeg regner ut all maten :-p haha

slankepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - forløbli på induksjonen :-) Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 21:00   #35
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Er det karbohydrater i kanel?

Opprinnelig lagt inn av slankepia, her.

Hahah ja der sa du noe :-p Altså mitt regne stykke er 0,1 * 58 som blir 5,8 :-S Hvordan blir da regnestykke? Er sånn jeg regner ut all maten :-p haha


Det er vel 0,58 det skal bli...?

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 21:01   #36
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det karbohydrater i kanel?

Ville ikke stressa så mye med den kanelen om jeg var deg. Kanelen i seg selv bidrar jo til økt forbrenning, ergo er karbohydratene i kanelen type "nullkarbs" siden den forbrenne seg selv, på en måte, om dere forstår

Æsj, jeg kjøpte sånn annen kanel på helsekosten. Den smaker pyton! Pyton sier jeg! Neeei den lille halve tskjeia kanel jeg har på havregrøten min kan sikkert være vanlig blackboy altså.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 21:02   #37
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det karbohydrater i kanel?

Opprinnelig lagt inn av slankepia, her.

Hahah ja der sa du noe :-p Altså mitt regne stykke er 0,1 * 58 som blir 5,8 :-S Hvordan blir da regnestykke? Er sånn jeg regner ut all maten :-p haha

0,1 tilsvarer ti gram. Skal du finne ett gram må du bruke 0,01

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 21:39   #38
slankepia
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 69
slankepia er på en erverdig vei

Sv: Er det karbohydrater i kanel?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

0,1 tilsvarer ti gram. Skal du finne ett gram må du bruke 0,01

Ja visst fanken!! Hahahaha jeg må le godt av meg selv!! Fra og med i dag sier jeg hadebra krydder telling!!! Er sikkert verre med alle de atkins sjokoladene jeg har bøttet nedpå i dag!! Går man lett ut av ketose med å spise overdrevent mange av disse? Men ikke utover de 20 gramene altså. Når dette er skrevet må jeg legge til at jeg ikke har som vane å spise de.. Var bare i dag jeg hadde meg en liten "bar-fest" som ikke tok slutt :-(

slankepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - forløbli på induksjonen :-) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kanel Myrull PCOS og karbohydratkontroll 2 13-05-10 22:51
Kanel Sanko Ketolysekuren 2 29-01-08 23:13
kanel girl Lavkarbo generelt 1 18-06-05 17:10
Kanel mofe Kosttilskudd 24 10-01-05 07:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no