Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva gjør jeg med den fæle ånden min?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-02-06, 22:16   #1
lindaalv
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 19
lindaalv er ny på veien

Hva gjør jeg med den fæle ånden min?

Jeg har mer eller mindre ufrivillig havnet i ketose. Jeg startet med å legge om kostholdet mitt for ca 1 1/2 uke siden.
Nå har jeg bestemt meg for å kutte ut gjær (noe så ekkelt), hvitt mel, sukker, meieriprodukter og redusere korninntak. Og svisj så lukter ånden min forferdelig! Jeg skjemmes virkelig! Hva gjør man med dette problemet? Det går jo utover det sosiale liv!
Jeg synes det er så ekkelt at i sted spiste jeg masse karbo med vilje! Synes ikke det var godt engang! Men, jeg har ingen annen løsning...tenker bare at jeg må få tilbake min vanlige nøytrale ånde igjen, slik at jeg kan gå på jobb på mandag .

Hva gjør dere når dette skjer a?

lindaalv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadiett/ syre-base balanse Svar med sitat
Gammel 25-02-06, 08:44   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva gjør jeg med den fæle ånden min?

Det eneste rådet jeg kan gi hvis du fortsatt er i ketose er å pusse tennene ofte og tygge tyggegummi eller sukkerfrie drops.

  Svar med sitat
Gammel 25-02-06, 10:13   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg med den fæle ånden min?

Og drikke mye vann, - dess mer vann du drikker dess bedre blir det !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-02-06, 18:25   #4
lindaalv
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 19
lindaalv er ny på veien

Sv: Hva gjør jeg med den fæle ånden min?

Men, altså, går dere rundt sånn hele tiden da? Går det over med tiden eller må jeg bare begynne å spise karbohydrater igjen?

lindaalv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadiett/ syre-base balanse Svar med sitat
Gammel 25-02-06, 20:02   #5
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Hva gjør jeg med den fæle ånden min?

Opprinnelig lagt inn av lindaalv

Men, altså, går dere rundt sånn hele tiden da?...

Jeg har på merkelig vis sluppet den der ånden, har forespurt kollegaer, men ingen har merket noe. Til gjengeld har min urin luktet grusomt. Jeg har drukket ca 3 l vann og ca 1/2-3/4 l urtete så det er kanskje derfor. Ellers er zinktabletter og klorofyltabletter (helsekost) jo kjent for å ta dårlige ånde. Å knaske på en dusk persille skal også være effektivt.

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 25-02-06, 21:08   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg med den fæle ånden min?

Opprinnelig lagt inn av lindaalv

Men, altså, går dere rundt sånn hele tiden da? Går det over med tiden eller må jeg bare begynne å spise karbohydrater igjen?

Det går over etterhvert, noen har dårlig ånde bare de første ukene, andre har det så lenge de er i ketose. Du MÅ jo ikke være i ketose for å leve lavkarbo da. Du kan godt øke karbene litt for å se om det hjelper. Men øk de gode karbene, med grønnsaker, frukt og nøtter - og ikke med brød, pasta og poteter.

Jeg forstår det slik at du går på en candida diett som gjør at du kommer i ketose. Utenom det er jeg ikke sikker på om du spiser lavkarbo fordi du i tillegg ønsker en sunnere livsstil eller ønsker å gå ned noen kilo. Men uansett må du jo nesten gjøre et valg. Hvor viktig er det for deg ? Kan du klare å leve med litt dårlig ånde en periode får å få det bedre, - og evt. gå ned de ekstra kiloene...

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-02-06, 11:03   #7
lindaalv
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 19
lindaalv er ny på veien

Sv: Hva gjør jeg med den fæle ånden min?

Som sagt skjedde dette med ketosen uten min vilje. Det var bare et resultat som kom av at jeg "droppet spaghettien til grønnsakene" og spiste speltknekkebrød fremfor brød. Så merket jeg at jeg fikk denne vonde smaken i munnen og ringte homeopaten min og spurte hva dette betød ? Da nevnte hun dannelsen av ketonlegemer og jeg gikk inn på nettet for å lese mer om det, og vips så fant jeg dette forumet som var åpent for spørsmål.

Jeg er i første rekke ikke opptatt av å gå ned i vekt, men dersom det skjer som et resultat av et sunnere kosthold, så er det hyggelig , fordi jeg ser det som et sunnhetstegn å være slank. Men først og fremst er jeg opptatt av å få bukt med gjentatte soppinfeksjoner og fem år med svie i magen. Jeg ønsker å bli et sunt og sterkt menneske!
Jeg har alltid vært opptatt av hva "jeg dytter i meg", og jeg har vært vegetarianer i 15 år, av mange grunner (jeg kunne skrevet en bok om det, så jeg skal ikke ta det her)....Nå ønsker jeg å kutte ut meieriprodukter (da kuene blir oppfostret på hormoner (!), antibiotika (!) og gress med muggsopp), hvitt mel, alt med gjær og sukker, da alt dette gir næring til soppvekst i kroppen.

Jeg har ingen tro på slankekurer, men tror på å gi seg selv valg mellom å spise dødgivende mat og livgivende mat. Valg anser jeg som positivt, mens å fornekte seg selv noe på en streng/kritisk måte anser jeg som lite inspirerende og jeg blir deprimert av å tenke på en slik måte. Jeg vil ikke fornekte meg selv noen ting, men gi meg selv valg. Dermed blir det en positiv opplevelse å velge det gode/sunne. Jeg tror at dersom man blir sunn, vil man automatisk finne sin idealvekt, som er å være "sånn passe slank".

Det var litt om meg.

lindaalv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadiett/ syre-base balanse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no