Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kutte ut melkeprodukter?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-04-10, 00:39   #1
Rebecca_Malin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 36
Innlegg: 38
Rebecca_Malin er på en erverdig vei

Kutte ut melkeprodukter?

Jeg spekulerer... Jeg kan godt se for meg at jeg vil kutte ut melkeprodukter så godt det lar seg gjøre...

Men hvor skal jeg så få i meg fett fra? Noen gode tips der ute? Jeg vil gjerne ha fettkilder som ikke er melkerelatert. Jeg er ganske flink til å spise bacon

__________________


Startdato: 30.mars 2010
Rebecca_Malin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo livsstil Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 00:42   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kutte ut melkeprodukter?

Da må du spise kjøtt med synlig fett og masse fet fisk.
i tillegg kan du ha cocosa i kaffen/teen din og/eller shote MCT- olje.
Olje over salaten er også et fint tilskudd!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 00:48   #3
Rebecca_Malin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 36
Innlegg: 38
Rebecca_Malin er på en erverdig vei

Sv: Kutte ut melkeprodukter?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Da må du spise kjøtt med synlig fett og masse fet fisk.
i tillegg kan du ha cocosa i kaffen/teen din og/eller shote MCT- olje.
Olje over salaten er også et fint tilskudd!

takk for svar nå er jeg den typen som ikke spiser svoren på ribba en gang, så det med fett ja... Men hva er eksempler på fet fisk og kjøtt med synlig fett? og hvor får jeg fåt på cocosa og hva er det?

__________________


Startdato: 30.mars 2010
Rebecca_Malin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo livsstil Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 00:55   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kutte ut melkeprodukter?

Du har ikke satt deg så godt inn i dette, har du? Jeg skjønner ikke helt at man velger et kosthold basert på fett når man ikke er vant til/ikke klarer å spise fett på ribbe/koteletter etc! Men det er meg, da!

Fet fisk er feks laks og ørret i stede for hvit fisk!
Enterecote i stede for biff!
Kjøttdeig i sted for karbonadedeig!

Cocosa kan du lese om her. Finnes i 2 varianter, grønn som smaker kokos og brun som er helt smaksnøytral til steking feks. Det får du kjøp i alle helsekostbutikker!
MCT- olje får du på apoteket!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 01:00   #5
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Kutte ut melkeprodukter?

Opprinnelig lagt inn av Rebecca_Malin, her.

takk for svar nå er jeg den typen som ikke spiser svoren på ribba en gang, så det med fett ja... Men hva er eksempler på fet fisk og kjøtt med synlig fett? og hvor får jeg fåt på cocosa og hva er det?

Entrecote, nakkekoteletter og andre koteletter, kjøttdeig, ribbe, medisterdeig, ekte pølser (altså pølser som stort sett bare består av kjøtt, fett og krydder). Om du sliter med synlig fett, så gjelder det å gå for kjøtt som har fettet skjult i seg, og det kan vel sies om alle alternativene jeg nevner. Som et lite tips så bør du kanskje prøve å venne deg til å spise de litt fetere alternativene, smaksmessig er det verdt det.

Selv om smør kan kalles et melkeprodukt, inneholder det så og si ikke melkeprotein eller laktose, og bør i så måte ikke være noe problem. Med det kan du lage deilig kryddersmør og alskens gode sauser.

Cocosa er kokosolje. Dette får du kjøpt på helsekost eller hos eksotiske grønnsakshandlere. På helsekost er det veldig dyrt (100-180,-), og hos de eksotiske grønnsakshandlerne er det billig(30,-). Sannsynligvis er kvaliteten bedre på helsekost (de er blant annet kaldpresset, noe som de rimeligere sannsynligvis ikke er), men siden fettet i kokosolje for det meste uansett er mettet, holder selve fettkvaliteten bra uansett hvilke du velger. Kokosolje inneholder blant annet en mettet fettsyre som heter Laurinsyre, som sies å ha en del gode egenskaper (styrker immunforsvaret, betennelshemmende etc).


Sist redigert av Alkazelters : 03-04-10 kl 01:02. Årsak: Redigering og struktur
Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 01:03   #6
Rebecca_Malin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 36
Innlegg: 38
Rebecca_Malin er på en erverdig vei

Sv: Kutte ut melkeprodukter?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du har ikke satt deg så godt inn i dette, har du? Jeg skjønner ikke helt at man velger et kosthold basert på fett når man ikke er vant til/ikke klarer å spise fett på ribbe/koteletter etc! Men det er meg, da!

Fet fisk er feks laks og ørret i stede for hvit fisk!
Enterecote i stede for biff!
Kjøttdeig i sted for karbonadedeig!

Cocosa kan du lese om her. Finnes i 2 varianter, grønn som smaker kokos og brun som er helt smaksnøytral til steking feks. Det får du kjøp i alle helsekostbutikker!
MCT- olje får du på apoteket!

Takk for svar
Tja, jeg er mer en som lærer mens veien blir lagd.. Og som de fleste andre her inne så har jeg skydd fett og kalorier før jeg begynte med det her så det er kanskje ikke så rart. Jeg har villet prøve med meieriprodukentene, men ser nå at det ikke funker for meg og vil derfor eliminere det.

Har valgt kostholdet fordi jeg vil gjerne gå ned i vekt samtidig som jeg ikke sulter og sikler.. Hittils er jeg ikke sulten og føler jeg har gått ned, så da er det grunn nok for meg å gå på dette kostholdet. Og det handler jo om hva som er rett for meg, ikke hva andre folk måtte mene

Grunnen til at jeg er her inner jo for å sette meg inn i dette...

__________________


Startdato: 30.mars 2010
Rebecca_Malin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo livsstil Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 01:05   #7
Rebecca_Malin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 36
Innlegg: 38
Rebecca_Malin er på en erverdig vei

Sv: Kutte ut melkeprodukter?

Opprinnelig lagt inn av Alkazelters, her.

Entrecote, nakkekoteletter og andre koteletter, kjøttdeig, ribbe, medisterdeig, ekte pølser (altså pølser som stort sett bare består av kjøtt, fett og krydder). Om du sliter med synlig fett, så gjelder det å gå for kjøtt som har fettet skjult i seg, og det kan vel sies om alle alternativene jeg nevner. Som et lite tips så bør du kanskje prøve å venne deg til å spise de litt fetere alternativene, smaksmessig er det verdt det.

Selv om smør kan kalles et melkeprodukt, inneholder det så og si ikke melkeprotein eller laktose, og bør i så måte ikke være noe problem. Med det kan du lage deilig kryddersmør og alskens gode sauser.

Cocosa er kokosolje. Dette får du kjøpt på helsekost eller hos eksotiske grønnsakshandlere. På helsekost er det veldig dyrt (100-180,-), og hos de eksotiske grønnsakshandlerne er det billig(30,-). Sannsynligvis er kvaliteten bedre på helsekost (de er blant annet kaldpresset, noe som de rimeligere sannsynligvis ikke er), men siden fettet i kokosolje for det meste uansett er mettet, holder selve fettkvaliteten bra uansett hvilke du velger. Kokosolje inneholder blant annet en mettet fettsyre som heter Laurinsyre, som sies å ha en del gode egenskaper (styrker immunforsvaret, betennelshemmende etc).

Jeg noterer ivrig tusen takk

__________________


Startdato: 30.mars 2010
Rebecca_Malin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo livsstil Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
MÅ man kutte fettet? Bee Vedlikeholdsdietten 20 21-12-11 09:36
Å kutte meieriprodukter klompenmio Ketolysekuren 4 07-10-09 21:09
Ang melkeprodukter Isemor Ketolysekuren 9 21-02-08 23:53
Hva bør jeg kutte ut? Romle Ketolysekuren 9 15-02-08 09:24
Melkeprodukter? Pedro Spørsmål og svar 12 03-04-06 12:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no