Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 27-06-13, 22:44   #20401
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tror heller jeg tar bussen til Tønsberg gitt.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 28-06-13, 00:16   #20402
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Julie, her.

Jeg har lest at man kan gi katter en eggeplomme en gang i blant for at de skal få fin og blank pels, og jeg fikk lyst til å prøve det av ren nysgjerrighet for å se om kattene liker det. Men er det bare eggeplommen som skal gis eller kan man gi dem hele egget? Bør det vispes noe på forhånd, isåfall?

Og mulig det er et dumt spørsmål, men har de noen enzymer som "forhindrer" at de blir syk av rå mat som eggeplommer? Det vil si, det er vel ikke noen risiko for at de kan bli syke av det?

Det er bare plommen man bør gi med mindre man også sørger for at de får rå innmat. Husker i farten ikke hva det er i eggehvitten som kan forårsake at de ikke klarer og ta opp nok B12, men gir man det en sjelden gang eller supplerer med f.eks kyllinglever så går det helt supert.

Morgan, en katt jeg hadde tidligere før han traff en bil fikk egget med skall og det hele, akkurat som jeg gir til bikkjene og til ilderen guttungen hadde. Det var visst toppen av lykke.

Mine fisefine katter nå elsker egg om jeg steker det litt for dem først; lager ei skikkelig halvstekt eggerøre av egg og fløte og blander inn finhakket rå kyllinglever. Bortskjemte kattedyr
Muffin, vår eldste katt, er også veldig glad i speilegg, men etter han slengte klørne rett oppi et av mine speilegg (jeg liker speileggene med flytende plomme) og sannsynligvis brant seg litt da foten splattet hele plommen, har han iallefall sluttet og stjele speileggene mine

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 28-06-13, 00:30   #20403
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Eneste her som spiser stekt egg, eller rester av omelett er hunden. Har prøvd å gi både rått upisket egg, pisket rått egg og lettkokt egg til kattene. bare unntaksvis spiser kattene litt... hehe

Men, de får godt med avskjær på rå kylling, og det har vi ofte, der holder hunden seg borte. Ellers får nok mine katter mest fòr fra enten Veterinær, eller vanlig butikk. Utvalget her er ganske så dårlig, hvis man regner dyrefòr fra Vet som "dårlig" i forhold til Vom og hva annet som er anbefalt.
Men så fikser begge de voksne kattene påfyll til maten selv da.

Siste fangst fra gutten var to tomme plastikk "pølser" etter noens kos med filet av noe slag! hahaha


Det var en eldre dame som sa at jeg ikke gav nok mat til kattene mine, om de måtte ut og fange maten selv, for "huskatter" var ikke jaktdyr...

og nei jeg lurte ikke på noe... sorry.


Sist redigert av Lava : 28-06-13 kl 00:37.
Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 28-06-13, 00:37   #20404
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har lagd en tråd om dette med dyr og kosthold og sånne ting, her jeg! Kanskje vi kan diskutere videre der? Det hadde vært gøy å høre mer om de til tider fisefine matvanene

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 28-06-13, 01:39   #20405
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk Vaske!

Kanskje mitt spørsmål burde vært der da?

Jeg lurer nå på hvordan min døve katt kommuniserer med andre når han ikke hører dem? Tok ham nettopp nå, med hjelp av hunden, i en krangel med en annen katt.
Min døve katt kan jo lett bli overrasket av andre lettbeinte katter, og han holder seg stort sett rundt huset. Men på kveld og natt regner jeg med han går litt lenger.

Er det nok for ham å SE kroppsspråket, eller mister han mye pga han er døv?

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 28-06-13, 04:29   #20406
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Døve katter skal ikke være utekatter nettopp fordi de ikke kan høre signaler fra andre dyr og ikke minst trafikk.

Katter er verbale dyr, og selv om kroppspråket sier mye, så vil katten være handicappet i forhold til friske katter.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 28-06-13, 08:11   #20407
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Døve katter har absolutt en bakdel i sin kommunikasjon med andre katter, men noe vil også være individuelt og man kan se mye på kroppsspråket. Jeg ser fortsatt mest på kroppsspråket på mine katter som er hverken døve, stumme eller blinde Spørs også litt hvor du har en døv katt, for i mitt byggefelt er det veldig mye katt som er veldig territoriale, men hos min mor hvor jeg hadde en hankatt som var døv, var det ikke et problem.

Han var en svær, hvit katt som var døv og så litt lite (albino), men fader så tøff han var. Han fanga mus og småfugl, som broderen overtok når han var ferdig-lekt med de, han var nabolagets skrekk og jaga nesten alle nabokattene og beskytta broderen. Glemmer aldri den dagen da skjæra fant ut at de skulle plage han, hvit som han var, viste han jo godt igjen ute på jordet. Fuglene surra rundt hodet hans og skreik, du kunne se på ørene at han var litt irritert men gikk videre i velkjent overlegen, stil med halen i været. Så var det en av fuglene som var helt ned i ryggen på han, katten hoppa en meter rett opp og måkte til skjæra så fjøra føyk, etter det fikk han alltid gå i fred og skjære tok heller på andre katter. Han var en flott kosepus av rang

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 28-06-13, 09:25   #20408
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har en haug med pensumbøker fra uni som jeg vil prøve å kvitte meg med, noen som vet hvor det beste stedet for å selge dem er?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 28-06-13, 09:26   #20409
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har en haug med pensumbøker fra uni som jeg vil prøve å kvitte meg med, noen som vet hvor det beste stedet for å selge dem er?

ibok.no!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 28-06-13, 09:32   #20410
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

ibok.no!

Supert! Takker.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 28-06-13, 11:41   #20411
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har kjennskap til trikilogi? Kom over det nå da jeg (for millionte gang) søkte på nettet om hårtap. Sendte en mail til klinikken her i Oslo. Det er jo alltids en usikkerhet om noen kan hjelpe akkurat meg, men om noen har erfaringer å dele så hadde det vært ålreit å høre!
Ikke minst så er det spennende å høre hvor mye de tar for det.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 28-06-13, 21:54   #20412
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg hadde en Iphone4, men kjøpte nettopp en Samsung galaxy S4.
Simkortet ble flyttet over for over en uke siden. Iphonen er altså UTEN simkort.

I går ringte jeg en kar siden jeg ikke fikk tak i ham jeg helst ville snakke med. Men jeg snakker med denne karen hører jeg at det er noen som ringer meg og jeg sier til denne karen at jeg må ta denne telefonen i fall det er ham jeg VILLE ha kontakt med. Det var det. Dette foregår mens jeg er på jobb, ca 12.30.

Når jeg kommer hjem titter jeg på Iphonen og ser at det er kommet inn en melding til meg???
Fra denne karen jeg snakket med for han lurte på om det var rette vedkommede som ringte....
Men hvordan i all verden kan jeg få en sms inn på en telefon som ikke har simkort??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 28-06-13, 22:14   #20413
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

ifølge min ekskjæreste som jobber i et mobiltelefonselskap på driftsiden, skal det ikke være mulig å motta tekstmelding uten simkort..

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 28-06-13, 22:16   #20414
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

ifølge min ekskjæreste som jobber i et mobiltelefonselskap på driftsiden, skal det ikke være mulig å motta tekstmelding uten simkort..

Men jeg gjorde nå det da...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 28-06-13, 22:18   #20415
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

det hadde han ingen forklaring for.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 28-06-13, 22:23   #20416
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

det hadde han ingen forklaring for.

Den kom på iphonen som sagt og jeg så nå at det står Imessage på iphonen min som en slags sendemåte??
Kan det gjøres uten sim? Altså at iphoner kan sende seg i mellom uten sim?

Skal på bytur i morgen og da skal jeg jaggu dra innom apple.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 30-06-13, 11:17   #20417
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvordan er det egentlig mulig å fortsatt på fantomsmerter i en tann som ble rotfylt for over fem år siden, og samtidig erklært fullstendig død og tom for nerver? Arrrg.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 30-06-13, 11:24   #20418
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Apple har sitt eget meldingssystem, iMessage, der man sender gratis meldinger via wifi/3g, og som man ikke trenger sim-kort for å bruke, og som kommer opp som en sms med med blå boble. (Sms'er via telenettet har grønn boble.) Så, når iMessage er aktivert så vil automatisk den sendingsmåten gå fremfor sms når begge er online på et Appleprodukt (iMessage virker også mot f.eks iPad). Det du må gjøre er å gå på instillingene på iPhonen og slå av iMessage, da får du tilsendt meldingene fra iPhonebrukere via sms og til telefonen du har sim-kortet ditt i.

Se i link #2 hvordan man slår det på, så ser du hva du skal gjøre for å slå det av.

http://m.macworld.no/article210418.ece
http://www.apple.com/ios/messages/

__________________




Sist redigert av Lemen : 30-06-13 kl 11:38.
Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 30-06-13, 14:52   #20419
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Apple har sitt eget meldingssystem, iMessage, der man sender gratis meldinger via wifi/3g, og som man ikke trenger sim-kort for å bruke, og som kommer opp som en sms med med blå boble. (Sms'er via telenettet har grønn boble.) Så, når iMessage er aktivert så vil automatisk den sendingsmåten gå fremfor sms når begge er online på et Appleprodukt (iMessage virker også mot f.eks iPad). Det du må gjøre er å gå på instillingene på iPhonen og slå av iMessage, da får du tilsendt meldingene fra iPhonebrukere via sms og til telefonen du har sim-kortet ditt i.

Se i link #2 hvordan man slår det på, så ser du hva du skal gjøre for å slå det av.

http://m.macworld.no/article210418.ece
http://www.apple.com/ios/messages/

Takk skal du ha!! Såpass langt forstår jeg, men siden jeg hadde flyttet simkortet må jo selve iphonen huske nummeret jeg hadde på sim, eller at simkortet husker at den var i en iphone, for jeg brukte aldri iphonen da jeg ringte denne karen.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 30-06-13, 16:13   #20420
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Takk skal du ha!! Såpass langt forstår jeg, men siden jeg hadde flyttet simkortet må jo selve iphonen huske nummeret jeg hadde på sim, eller at simkortet husker at den var i en iphone, for jeg brukte aldri iphonen da jeg ringte denne karen.

Som jeg skrev, og som du ser i link #2, så sendes det ikke nødvendigvis til sim-kortet ditt, men via wifi evt 3g. Den bruker da applekontoen din som mottager enten via mobilnummeret ditt, eller e-post. Du har nå motatt en melding via wifi, fordi du har tatt ut sim-kortet og ikke lenger har 3g på mobilen. Løsningen er fortsatt som jeg skrev i tidligere, slå av iMessage på iPhonen. Evt slå av iPhonen, slik at du ikke er "online" via iMessage.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 30-06-13, 16:16   #20421
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Som jeg skrev, og som du ser i link #2, så sendes det ikke nødvendigvis til sim-kortet ditt, men via wifi evt 3g. Den bruker da applekontoen din som mottager enten via mobilnummeret ditt, eller e-post. Du har nå motatt en melding via wifi, fordi du har tatt ut sim-kortet og ikke lenger har 3g på mobilen. Løsningen er fortsatt som jeg skrev i tidligere, slå av iMessage på iPhonen. Evt slå av iPhonen, slik at du ikke er "online" via iMessage.

Jeg har ikke opprettet applekonto så det må være via mailen. Takk for at du tok deg tid til å svare!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 30-06-13, 16:22   #20422
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg har ikke opprettet applekonto så det må være via mailen. Takk for at du tok deg tid til å svare!!

En eller annen form for applekonto må du nå vel ha for å få åpnet og å bruke mobilen? Samt synkronisering og lagring til iCloud? Trodde ikke det var mulig å bruke den uten applekonto/ login... Bare hyggelig. :-)

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 30-06-13, 16:39   #20423
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

En eller annen form for applekonto må du nå vel ha for å få åpnet og å bruke mobilen? Samt synkronisering og lagring til iCloud? Trodde ikke det var mulig å bruke den uten applekonto/ login... Bare hyggelig. :-)

Jeg har aldri brukt Icloud. Ei heller synkronisert da jeg syntes det ble for mye styr. Hadde en Ipod tidligere som jeg synkroniserte ++. Kan vel hende at det er der forklaringen ligger. Vi har en stasjonær apple som bilde- og lydmaskin. Trenger vi maskin til viktig arbeide har vi en stasjonær pc.

Takk enda en gang.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 30-06-13, 17:34   #20424
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hvordan er det egentlig mulig å fortsatt på fantomsmerter i en tann som ble rotfylt for over fem år siden, og samtidig erklært fullstendig død og tom for nerver? Arrrg.


Jeg har masse fantomsmerter i tenner, å ikke noen tenner igjen
Å på mine fantom smerter så hjelper smertestillende, på en annen
side så er det fascinerende med fantomsmerter

Men jeg vet ikke hvordan det er mullig

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo
Gammel 30-06-13, 17:36   #20425
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av elien, her.

Jeg har masse fantomsmerter i tenner, å ikke noen tenner igjen
Å på mine fantom smerter så hjelper smertestillende, på en annen
side så er det fascinerende med fantomsmerter

Men jeg vet ikke hvordan det er mullig

Nei, det er et mysterium! Gidder ikke å ta smertestillende for det, da. SÅ ille er det ikke. Som lettere tannpine, bare. Mer irriterende enn skikkelig vondt. Det kommer liksom innimellom, noen ganger med nesten et års mellomrom, og det varierer hvor lenge det varer. Nå har det vart i et par dager, og det er ikke mer enn en uke eller to siden sist. Snodig, altså.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no