Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Vaniljemuffins

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-11-10, 03:33   #26
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Vaniljemuffins

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth, her.

Disse har konsistens og smak som vanlige muffins, men dessverre hever de ikke så mye.. men for meg er smak og konsistens viktigere enn om de har topp eller ikke

"Ja takk, begge deler" som Ole Brumm sa

Biggie

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 21:26   #27
Havfrua
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 1
Havfrua er på en erverdig vei

Sv: Vaniljemuffins

Ser kokosmel ut som mel?
Jeg kjøpte kokosmel på helsekost (økologisk kokosmel fra Urtekram AS), men det ligner misstenkelig på kokosmasse!! Kanskje danskene kaller mel for masse?
Røra ble veldig flytende. Det ble ikke vellykket :-(

Havfrua er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 21:38   #28
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Vaniljemuffins

Ja, den ser ut som mel og jeg får den ikke på sunkost, som vi har her. Merket heter aman prana.. Fåes på flere butikker på nett, blant annet helios.no, kinsarvik.no

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 19:45   #29
kaffekari
Juniormedlem
 
kaffekari sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 28
kaffekari er på en erverdig vei

Sv: Vaniljemuffins

Laget disse i går og på nytt i dag( forsvant fort, gitt!) ,de falt i smak av alle i huset! Men måtte forandre litt på oppskrifta. da jeg ikke har og ikke tåler kokosmel, brukte jeg 1/2 dl soyamel og 1/2dl wheyprotein med vaniljesmak istedenfor, og reduserte til 1 dl fløte, og tok bittelitt mer bakepulver. fikk 16 stk. nam-nam! i går måtte jeg nemlig bruke mer soya/whey og litt jbk, da røra ble tynn med 1 1/2dlfløte.men de ble også gode!

kaffekari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach... Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 23:16   #30
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Vaniljemuffins

Opprinnelig lagt inn av kaffekari, her.

Laget disse i går og på nytt i dag( forsvant fort, gitt!) ,de falt i smak av alle i huset! Men måtte forandre litt på oppskrifta. da jeg ikke har og ikke tåler kokosmel, brukte jeg 1/2 dl soyamel og 1/2dl wheyprotein med vaniljesmak istedenfor, og reduserte til 1 dl fløte, og tok bittelitt mer bakepulver. fikk 16 stk. nam-nam! i går måtte jeg nemlig bruke mer soya/whey og litt jbk, da røra ble tynn med 1 1/2dlfløte.men de ble også gode!

Kokosmel trekker veldig mye væske, så bruker man noe annet istedet må man gjøre som deg ja.. enten bruke mer "mel" eller mindre væske

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 09:42   #31
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Vaniljemuffins

En oppskrift jeg skal prøve. Og bloggen din så veldig fin ut. Skal også lese mer der.

Regner med at vaniljesauspulveret inneholder kunstig søtning? Vet du hva slags? Er det vaniljesauspulveret som "gjør" oppskriften eller kan noe annet brukes? Det er ikke så lett å få tak i dette på små steder....

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no