Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Stinker jeg virkelig SÅ ille?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-12-11, 17:00   #26
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Stinker jeg virkelig SÅ ille?

ok, jeg tror deg.

  Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 18:25   #27
Krøllerellerei
Seniormedlem
 
Krøllerellerei sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 635
Krøllerellerei er ny på veien

Sv: Stinker jeg virkelig SÅ ille?

Jeg synes det var litt greitt å lese denne tråden, følte meg plutselig ikke så alene. Alle sier lukten er ikke så ille og den går over. Min erfaring er at det er helt fryktelig og at det går ikke over. Og jeg kjenner den ikke.

__________________
Journalen min



Krøllerellerei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 19:06   #28
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Stinker jeg virkelig SÅ ille?

Utrolig frekk fyr. Man kan si ting på en penere måte .

Trodde jeg var ferdig med ketoseånden, men i forbindelse med halsvonde spurte jeg mannen min om jeg hadde dårlig ånde. Han sa at jeg hadde ikke direkte dårlig ånde, men luktet mere maling........og det skyldes nok ketose og ikke en sår hals
Men tror ikke kroppen stinker....håper ikke det i hvertfall....

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 20:34   #29
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Stinker jeg virkelig SÅ ille?

Hva med å spise "Frisk"? Kan da umulig være så mange kh i de små der??

Bruker du tanntråd hver dag? Jeg har funnet ut at jeg har mer mellom tennene nå enn før... (deiiiilig ja?) hehe... Sikkert pga mer kjøtt-spising som setter seg der. Og DET lukter, det vet jeg! Så ta iallefall alle forhåndsregler med tannpuss, tråd og munnskyll morgen og kveld. Samt bruke en god parfyme som lukter litt nydusjet kanskje fremfor krydderlukt? Bare tips

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 20:41   #30
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Stinker jeg virkelig SÅ ille?

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Jeg har funnet ut at jeg har mer mellom tennene nå enn før... (deiiiilig ja?)

Uuuæh....haha, fikk noen morsomme bilder på netthinna nå gitt!

  Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 20:52   #31
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Stinker jeg virkelig SÅ ille?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Uuuæh....haha, fikk noen morsomme bilder på netthinna nå gitt!

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 21:07   #32
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Stinker jeg virkelig SÅ ille?

Jeg har til en hver tid friboldrops med meg,jeg er livredd for og lukte vondt

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 23:24   #33
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: Stinker jeg virkelig SÅ ille?

Blir det sånn som det her for alle?? alle lukter vel ikke vondt?
Jeg har holdt på siden august, og vært i ketose hele veien. Men ikke merket snev av dårlig ånde på meg selv, og har sakt til mine medmennesker at de må si i fra om jeg lukter, men da har de bare sakt at det gjør jeg ikke..

Begynner neste å lure på om jeg bør spørre på nytt etter at jeg har lest denne tråden her..

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 23:38   #34
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Stinker jeg virkelig SÅ ille?

Det er STOR forskjell på om folk lukter og hvor mye. Stort sett bare fra munnen det kommer lukt, i mitt tilfelle og de jeg kjenner.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 01:51   #35
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Stinker jeg virkelig SÅ ille?

Opprinnelig lagt inn av lizliz, her.

Blir det sånn som det her for alle?? alle lukter vel ikke vondt?
Jeg har holdt på siden august, og vært i ketose hele veien. Men ikke merket snev av dårlig ånde på meg selv, og har sakt til mine medmennesker at de må si i fra om jeg lukter, men da har de bare sakt at det gjør jeg ikke..

Begynner neste å lure på om jeg bør spørre på nytt etter at jeg har lest denne tråden her..

Hvis du har lest tråden her nå, så skjønner du vel at du ikke vil ha et direkte og ærlig svar? De av oss som gir direkte og ærlige svar blir liksom ikke sett opp til her. Men jeg ser jo at flere av dere egentlig innerst inne vil ha det.....hehe. Men folk er jo stort sett høflige og jeg ville nok ikke sagt hele sannheten om en kollega hadde spurt. Noe må da han/hun forstå selv også når hun ser at folk griner litt på nesen under samtalen.... 2 pluss 2 er fremdeles 4 og ikke 5...haha

  Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 02:02   #36
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Stinker jeg virkelig SÅ ille?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Hvis du har lest tråden her nå, så skjønner du vel at du ikke vil ha et direkte og ærlig svar? De av oss som gir direkte og ærlige svar blir liksom ikke sett opp til her. Men jeg ser jo at flere av dere egentlig innerst inne vil ha det.....hehe. Men folk er jo stort sett høflige og jeg ville nok ikke sagt hele sannheten om en kollega hadde spurt. Noe må da han/hun forstå selv også når hun ser at folk griner litt på nesen under samtalen.... 2 pluss 2 er fremdeles 4 og ikke 5...haha

Blir jo noe annet når man selv spør.

Skjønner ikke hva som driver noen til å gå opp til en fremmed person en ikke engang trenger å prate med bare for å fortelle dem at de regelrett stinker, da mangler man noen antenner syns jeg. Hvis noen lukter så ille at folk prater og det er sjenerende for mange er det jo såklart bedre å si fra på en grei måte da.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 02:21   #37
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Stinker jeg virkelig SÅ ille?

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Blir jo noe annet når man selv spør.

Skjønner ikke hva som driver noen til å gå opp til en fremmed person en ikke engang trenger å prate med bare for å fortelle dem at de regelrett stinker, da mangler man noen antenner syns jeg. Hvis noen lukter så ille at folk prater og det er sjenerende for mange er det jo såklart bedre å si fra på en grei måte da.

En fremmed hvorfor ikke? Er verre å gjøre det samme med en arbeidskollega, han/hun må du jo forholde deg til etterpå også....det slipper du med en fremmed.

Men når en dame spør om hva jeg synes så sier jeg ikke alltid hva jeg mener fordi jeg vurderer alltid om hun vil tåle det. Er hun/han en skjør person med litt lavt selvbilde og selvtillit, så sier jeg ikke alltid at han/hun så absolutt burde gjøre noe med ånden, klærne, håret, sminken osv....men pakker det inn litt så han/hun ikke bryter sammen på do. Opplevd det et par ganger med jenter og de hater meg enda tror jeg. Med menn er det enklere, vi klinker til hverandre, blør litt og så drikker vi en øl siden. hehe. det siste var en spøk ok?

  Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 02:27   #38
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Stinker jeg virkelig SÅ ille?

Opprinnelig lagt inn av lizliz, her.

Men ikke merket snev av dårlig ånde på meg selv, og har sakt til mine medmennesker at de må si i fra om jeg lukter, men da har de bare sakt at det gjør jeg ikke..

Vanskelig å lukte egen ånde av naturlige årsaker. I prinsipp samme årsak som sørger for at klærne dine ikke irriterer huden din. Nervereseptorene "ignorerer" rutinemessige kjente ting.

Et ekte medmenneske sier jo det du vil høre i lille naive Norge, han er jo et medmenneske må vite....

Skal du vite sannheten så spør du en unge på 12 år evt mannen din.

  Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 02:59   #39
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Stinker jeg virkelig SÅ ille?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

En fremmed hvorfor ikke? Er verre å gjøre det samme med en arbeidskollega, han/hun må du jo forholde deg til etterpå også....det slipper du med en fremmed.

Ja, men hvorfor bry seg om andres ånde/kroppslukt i det hele tatt da med mindre det er en venn eller noen du behøver å omgås tett? Virket ikke akkurat som karen i dette tilfellet sa ifra av ren medmenneskelighet iallefall, isåfall burde han ordlagt seg bedre. Har aldri opplevd at noen stinker så ille at jeg føler behov for å skjelle ut personen omtrent, var det jeg stusset på..

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 08:58   #40
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Stinker jeg virkelig SÅ ille?

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Ja, men hvorfor bry seg om andres ånde/kroppslukt i det hele tatt da med mindre det er en venn eller noen du behøver å omgås tett? Virket ikke akkurat som karen i dette tilfellet sa ifra av ren medmenneskelighet iallefall, isåfall burde han ordlagt seg bedre. Har aldri opplevd at noen stinker så ille at jeg føler behov for å skjelle ut personen omtrent, var det jeg stusset på..

Jeg har mange arbeidskollegaer som jeg må omgås daglig, ca 250 stk på bygget. Daglige møter, arbeidsgrupper osv hvor jeg må forholde meg til de (og motsatt) på en eller annen måte i form av interaksjon. Det er kun et fåtall av de jeg kjenner, eller som kjenner meg personlig.
Hvis kravet er at man må "kjenne" en kollega personlig på det private nære plan så har jeg antakelig 250 stk på jobben som jeg anser som fremmede...
selv om jeg ser de, treffer de, jobber med de og spiser lunsj med de ca hver dag

De som jobber i serviceyrker møter jo fremmede hele tiden og trenger egentlig ikke forholde seg til de i det hele tatt, men deres kunder må forholde seg til de og snakke med de....er jo greit om en kollega sier fra da kanskje?

Her er hva TS sier:

Sitat:

Kom på jobb i dag tidlig og til min store forundring sier en kollega (som jeg ikke kjenner) "hørt at du går på lavkarbo. Lenge har du gått på det nå da?" Jeg svarer at jeg har gått på det i 2 mndr nå..Så ler han bare litt å sier "ja det kjennes. Når du kom inn hit nå så stinket det. Jeg ble kvalm. Det luktet en blanding av søtt og neglelakkfjerner"

Nå legger jo forkjellige folk i betydningen "det å bli skjelt ut", men dette kan vel ikke kalles å bli skjelt ut akkurat etter hva jeg legger i ordet "å bli skjelt" ut i jobbsammenheng og privat. Jeg vil vel knapt kalle det en korreksjon, men nå jobber kanskje jeg med mennesker i et miljø hvor det å gi og ta tilbakemelding er en viktig del av jobben.

Å snakke til er oftest en bedre løsning enn å snakke om, men som jeg sa tidligere, så var ikke jeg i situasjonen og vet lite om selve settingen, tonefall, kroppsspråk (den non-verbale kommunikasjonen) i dette tilfellet. Jeg prøver bare å vinkle ts og svarene mange gir her inne 2 sider.

Er litt vel ofte at man får ensidig støtte her inne (og bra det), men en sak har som regel minst 3 sider og det er jo lov å diskutere alle sidene og ikke bare ts sin fremstilling?

Men for å spore tilbake, hva mener du ville vært en god måte å presentere problemet på da, vi kan jo ikke sitte her å dømme hvorvidt kollegaen burde si fra eller ikke ut fra antakelsen at en fremmed ikke bør bry seg med hvordan hans arbeidskollega lukter? Hvis han føler at lukten er sjenerende, ja så er det kanskje andre som også synes det.

I den situasjonen, hva burde han sagt for at du ikke ville følt det som å bli skjelt ut?

  Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 09:11   #41
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Stinker jeg virkelig SÅ ille?

Jeg har ikke lest hele tråden, men herregud for en DUST han var da. Det var jo mildt sagt en lite fin måte å si i fra på :trøsteklem

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 11:14   #42
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Stinker jeg virkelig SÅ ille?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Jeg har mange arbeidskollegaer som jeg må omgås daglig, ca 250 stk på bygget. Daglige møter, arbeidsgrupper osv hvor jeg må forholde meg til de (og motsatt) på en eller annen måte i form av interaksjon. Det er kun et fåtall av de jeg kjenner, eller som kjenner meg personlig.
Hvis kravet er at man må "kjenne" en kollega personlig på det private nære plan så har jeg antakelig 250 stk på jobben som jeg anser som fremmede...
selv om jeg ser de, treffer de, jobber med de og spiser lunsj med de ca hver dag

De som jobber i serviceyrker møter jo fremmede hele tiden og trenger egentlig ikke forholde seg til de i det hele tatt, men deres kunder må forholde seg til de og snakke med de....er jo greit om en kollega sier fra da kanskje?

Her er hva TS sier:

Nå legger jo forkjellige folk i betydningen "det å bli skjelt ut", men dette kan vel ikke kalles å bli skjelt ut akkurat etter hva jeg legger i ordet "å bli skjelt" ut i jobbsammenheng og privat. Jeg vil vel knapt kalle det en korreksjon, men nå jobber kanskje jeg med mennesker i et miljø hvor det å gi og ta tilbakemelding er en viktig del av jobben.

Å snakke til er oftest en bedre løsning enn å snakke om, men som jeg sa tidligere, så var ikke jeg i situasjonen og vet lite om selve settingen, tonefall, kroppsspråk (den non-verbale kommunikasjonen) i dette tilfellet. Jeg prøver bare å vinkle ts og svarene mange gir her inne 2 sider.

Er litt vel ofte at man får ensidig støtte her inne (og bra det), men en sak har som regel minst 3 sider og det er jo lov å diskutere alle sidene og ikke bare ts sin fremstilling?

Men for å spore tilbake, hva mener du ville vært en god måte å presentere problemet på da, vi kan jo ikke sitte her å dømme hvorvidt kollegaen burde si fra eller ikke ut fra antakelsen at en fremmed ikke bør bry seg med hvordan hans arbeidskollega lukter? Hvis han føler at lukten er sjenerende, ja så er det kanskje andre som også synes det.

I den situasjonen, hva burde han sagt for at du ikke ville følt det som å bli skjelt ut?

Jeg mente jo "fremmed" i denne sammenhengen som i kollega du ikke kjenner på noe personlig plan.. Jeg føler iallefall ikke noe overveldende behov for å slenge ut frekke og sårende kommentarer hver gang jeg må være i samme rom som noen jeg ikke liker kroppslukten, ånden, parfymen, eller hårsveisen på for den saks skyld. Men hvis du gjør det, for all del, fyr løs. Blir nok populært

Med "skjelt ut" mener jeg å ordlegge seg på en unødvendig frekk og sårende måte. Er ikke nødvendig å si enhver negative tanke som inntreffer deg når det kommer til personer du ikke vet hvordan kommer til å ta det, med mindre du faktisk liker å rakke ned på folk.. At enkelte karer er så gjennomherda at de ser på drittslenging seg imellom som koseprat omtrent blir vel en annen sak.

Sier ikke at det ikke er lov å si ifra om ting som går utover ren personlig preferanse, men føler man det er nødvendig går det jo an å si ifra på en litt grei måte også. De fleste oppegående mennesker klarer faktisk å ta et hint. Karen i dette tilfellet f.eks. hadde nok fint greid å gjøre TS obs på ketoseånden uten å bokstavelig talt si at hun stinker og gjør han kvalm, hvis han føler det så plagsomt.. Håper igrunn ikke jeg trenger å gi deg eksempler på normal høflighet for å få deg til å skjønne poenget her.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 12:52   #43
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Stinker jeg virkelig SÅ ille?

Shailene: Jo faktisk så er jeg oppriktig interessert i å høre hvordan du ville sagt til meg (eller ts) de ord du ville valgt for å gjøre meg oppmerksom på at: "kjære kollega, din ånde og lukt, gjør at jeg blir kvalm og ikke klarer fokusere på jobben"

hvordan på en diplomatisk måte melder du noe slikt? Vi er alle flinke her inne på å gi forslag på pittesmå kostholdsendringer, så hvorfor ikke et konkret råd nå også?

Må vel være en forutsetning at når man først gir en tilbakemelding så ønsker du jo oppnå noe med den, eksvis en endring hos den annen person.

Tror ikke mennesker gir tilbakemeldinger bare for å spre kvalm, med unntak av baksnakking da. Men her var jo personen direkte.

istedetfor å fokusere på hvor ille det var å plumpe ut med noe, kom med egne forslag på hvordan så er vi løsningsorienterte og vi blir alle mer opplyst.

  Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 13:39   #44
Bokhylle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Stinker jeg virkelig SÅ ille?

Kan man luke slik selv om man ikke er i ketose? Nå blir jeg paranoid her, men igjen, jeg går jo ikke på ketolysedietten da...

  Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 13:59   #45
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Stinker jeg virkelig SÅ ille?

Opprinnelig lagt inn av Tonje!, her.

Kan man luke slik selv om man ikke er i ketose? Nå blir jeg paranoid her, men igjen, jeg går jo ikke på ketolysedietten da...

Det er nok ketose som gir denne spesielle lukta, men noen kan nok komme i ketose uten at de bevisst prøver på det. Mannen min f.eks. spiser det mattilsynet vel vil kalle en normalsammensetning av karb, protein og fett, men han spiser bare to ganger om dagen, og når det er lenge siden han har spist, så får han denne karakteristiske dårlige ånden.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 14:06   #46
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Stinker jeg virkelig SÅ ille?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Shailene: Jo faktisk så er jeg oppriktig interessert i å høre hvordan du ville sagt til meg (eller ts) de ord du ville valgt for å gjøre meg oppmerksom på at: "kjære kollega, din ånde og lukt, gjør at jeg blir kvalm og ikke klarer fokusere på jobben"

hvordan på en diplomatisk måte melder du noe slikt? Vi er alle flinke her inne på å gi forslag på pittesmå kostholdsendringer, så hvorfor ikke et konkret råd nå også?

Må vel være en forutsetning at når man først gir en tilbakemelding så ønsker du jo oppnå noe med den, eksvis en endring hos den annen person.

Tror ikke mennesker gir tilbakemeldinger bare for å spre kvalm, med unntak av baksnakking da. Men her var jo personen direkte.

istedetfor å fokusere på hvor ille det var å plumpe ut med noe, kom med egne forslag på hvordan så er vi løsningsorienterte og vi blir alle mer opplyst.

Greit. En kommentar som er direkte nok til at tilogmed mannfolk burde skjønt greia, uten at den trenger å være direkte slem kunne jo f.eks. gått sånn som dette.. "Hører du går på lavkarbo.. Jeg mener ikke å være frekk nå, men det kjennes godt på ånden din altså. Tenkte det var greit å si ifra, visste ikke om du var klar over det selv." Enkelt og greit, og man får fram meningen bak kommentaren, uten at man trenger å kalle noen kvalmende og stinkende. Det er unødvendig etter man har gått ut av barneskolen, syns jeg

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 14:35   #47
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Stinker jeg virkelig SÅ ille?

1. Hun hadde nettopp kommet på jobb (ingen ketoseånde i rommet ennå)

2. Kollegaen måtte ha stått en stund og snust på henne ganske nær om han skulle ha rukket å kjent ketoseånden i slik detalj, og det kunne han ikke på de få sekundene det tar å si de ordene som ble sagt.Han hadde planlagt å si dette uansett ketoseånde eller ikke.

3. Kollegaen kjente henne ikke, men hadde hørt at hun gikk på lavkarbo. Det kan virke som at vi har med en person som missliker Lavkarbo og nyttet høvet til å få sagt sitt på en ufin måte for å hevde seg og TA en lavkarboperson.....

4. Han kan ha fått i oppdrag fra andre å si dette til henne fordi han ikke er redd for å såre andre.......Dette kalles mobbing.......

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 14:50   #48
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Stinker jeg virkelig SÅ ille?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

1. Hun hadde nettopp kommet på jobb (ingen ketoseånde i rommet ennå)

2. Kollegaen måtte ha stått en stund og snust på henne ganske nær om han skulle ha rukket å kjent ketoseånden i slik detalj, og det kunne han ikke på de få sekundene det tar å si de ordene som ble sagt.Han hadde planlagt å si dette uansett ketoseånde eller ikke.

3. Kollegaen kjente henne ikke, men hadde hørt at hun gikk på lavkarbo. Det kan virke som at vi har med en person som missliker Lavkarbo og nyttet høvet til å få sagt sitt på en ufin måte for å hevde seg og TA en lavkarboperson.....

4. Han kan ha fått i oppdrag fra andre å si dette til henne fordi han ikke er redd for å såre andre.......Dette kalles mobbing.......



Det som var inntrykket mitt også..

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 14:51   #49
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Stinker jeg virkelig SÅ ille?

Jeg står aldri så nære kollegaer at jeg merker deres dårlige ånde og hvis noen kommer for nære meg så kan de da ta et skritt bakover hvis ketose/hvitløk ikke tiltaler dem.

Hverken kone eller barn har klaget så jeg ser ingen grunn til at andre skal det heller.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 15:02   #50
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Stinker jeg virkelig SÅ ille?

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

Jeg står aldri så nære kollegaer at jeg merker deres dårlige ånde og hvis noen kommer for nære meg så kan de da ta et skritt bakover hvis ketose/hvitløk ikke tiltaler dem.

Hverken kone eller barn har klaget så jeg ser ingen grunn til at andre skal det heller.

Er ikke sikkert du har ketoseånde, sylwester.....
Gammel hvitløkslukt er jo helt grusomt...da foretrekker jeg faktisk ketoseånde

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp ... Jeg stinker minna Spørsmål og svar 0 05-05-11 23:59
Hjelp, jeg STINKER! u-no-hoo Ketolysekuren 17 15-06-10 22:11
Jeg stinker. Hjelp Poteta Spørsmål og svar 2 18-09-09 13:32
Stinker tynner ... søt uten sukker Trening 13 29-05-08 08:02
Jeg stinker! annemerete Ketolysekuren 2 19-03-07 19:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no