Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Den store håndarbeidstråden!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-11-11, 07:28   #801
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Synest også at den pingvindrakta var råstilig!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 07:38   #802
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Pingviner er kule dyr
Hvis du bare vil ha pingvinmønster foran på genseren og ikke mønster bak, går det an å strikke ensfarget hele veien rundt, og brodere mønstere på med maskesting etterpå. Jeg gjorde det med et Snowboard-mønster på en genser til junior, og det ble veldig bra.
Da slipper du stramming av tråden rundt hele, og det går mye kjappere å strikke selve genseren

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 15:47   #803
Unnbjorg
Juniormedlem
 
Unnbjorg sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Frankrike
Innlegg: 12
Unnbjorg er på en erverdig vei
Smile

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Ja her gaar det i julestrikking om dagen. Er ferdig med et skjerf i flettemönster til min datter, og naa skal det bli tre par sokker. Har bestilt garn paa Garnstudio (fabel) og er ferdig med det förste paret. Det ble kjempefint.

Unnbjorg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg-inspirert LCHF Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 16:18   #804
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg vil ha sånn pingvindrakt!

Det tror jeg ikke skal være noe problem, 157cm! Men hvor mye av mønsteret skal du ha med? Bare haien eller de andre fargene på genseren også? Om du bare skal ha haien, så er det vel egentlig bare å blåse opp bildet litt og telle maskene og overføre til et ruteark, finne en genseroppskrift du liker, og sette i gang med strikkinga! Eller er det prinsippet mønster du lurer på? Det vanskeligste med å strikke mønster på en genser på den måten, altså ikke mønster helt rundt, er å ikke stramme trådene for mye, for du må ta dem tilbake til utgangspunktet for hver runde når du skrifter farge, ellers blir det lett klumpete.


Takk takk. Jeg har aldri strikket akkurat den typen mønster før, bare typ space invaders-luer og sånt. Skal undersøke nærmere når jeg er ferdig med gensern jeg allerede holder på med!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 15:30   #805
aatinka
Medlem
 
aatinka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 60
Innlegg: 349
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Jeg tror den haigenseren er strikket frem og tilbake. Da kan man bytte farge sånn som det er gjort på den med å tvinne garnet rundt hverandre når man bytter, det kalles vel Intarsia-strikking på norsk? Her er en liten beskrivelse om hvordan man gjør det: Intarsia-strikking

Det ser ut for meg som noe kan være sydd på med maskesting etterpå - som gjellene og tennene kanskje?

Det er nok ikke umulig å lage en sånn genser til en voksen, men det krever nok litt tenking og tegning. Jeg ville funnet et greit mønster til en genser til voksen, og så tegnet av mønsteret til barnegenseren og forstørret det slik at det passet voksengenseren - klønete forklart, men jeg skjønte det

__________________
-aatinka
Journalen min
Bloggen min


Sist redigert av aatinka : 01-12-11 kl 15:32. Årsak: Endret litt på ordlyden
aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 11:12   #806
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av sistegang, her.

Twist-nisser, kan sikkert ha noe annet inne i seg og. Her er mønster om noen vil.

Forelsket meg helt i disse nissene, men garnet hadde de ikke i noen av butikkene jeg var i.
Endte opp med å bestille fra Sparkjøp. Der fører de Cortina garn!
Og leveringen er ganske kjapp!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 19:55   #807
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Forelsket meg helt i disse nissene, men garnet hadde de ikke i noen av butikkene jeg var i.
Endte opp med å bestille fra Sparkjøp. Der fører de Cortina garn!
Og leveringen er ganske kjapp!

Sitter å strikker i cortina nå jeg xD syns det var veldig godt å strikke med jeg en av mine tusen prosjekter da hehe

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 22:10   #808
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Strikka denne genseren øverst i innlegget i Cortina. Liker garnet veldig veldig godt! For de som bor i Oslo, så har de det på Bogerud.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 22:14   #809
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Ahh, supert! Vi har Bogerud her ute også. Må bare rett over grensen til Slemmestad!

Gleder meg masse til å strikke nisser! Flotte julepresanger med innhold tilpasset mottaker!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 20:40   #810
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Eg held ikkje akkurat på med dei største handarbeidprosjekta for tida, tida strekk ikkje heilt til. Men etter å ha måtta kjøpt ny mobiltelefon, fordi den gamle gjekk hen og døde etter eit 30cm fall frå eine hylla i sengegavlen ned til den neste, så måtte eg lage ny mobilsokk, fordi den gamle vart for stor for den nye mobilen. Fancy, ikkje sant? Den er for øvrig strikka med heilpatentteknikk, på strømpepinnar, så den vart vridd/snurra. Om ein har litt fantasi kan den likne på ein ispinne med pistasjis og sjokoladetrekk! (Eg hadde ikkje nok brun bomullstråd, så då vart det litt irrgrønt i tillegg.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg mobilsokk.jpg (242,7 KB, 16 visninger)
Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 20:54   #811
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Den var tøff

Så du fant ut av det å strikke rundt med patent da Husker du at vi snakket om det i fjor? Fant en lueoppskrift med patent en dag på Drops, kan finne den igjen hvis du er interessert

Jeg er sørgelig lite strikkemotivert for tida, kunne godt strikket, men orker ikke tenke på å skaffe garn og sette i gang med noe Vet jeg skal strikke en hals til lillesøstra mi i julegave (når jeg kan få tak i garn), men utover det blir det nok ikke noen strikkejulegaver fra meg i år. Får heller begynne å tenke på babysett til den nye niesen min som kommer i slutten av januar, Nøstebarnboka ligger og venter på meg på biblioteket


Sist redigert av Huldr : 05-12-11 kl 21:10.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 22:05   #812
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Det går heilt fint å strikke med den teknikken på rundpinne, men resultatet blir annleis enn vanleg fram og tilbake patent, altså vridd i staden. Ganske stilig eigentleg. Baksida får eit anna mønster. Ja, vil gjerne ha oppskrift!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 22:07   #813
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Denne holder jeg på med om dagen, julegave til min lille niese på 1 år i hvitt og rosa

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 22:20   #814
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Det går heilt fint å strikke med den teknikken på rundpinne, men resultatet blir annleis enn vanleg fram og tilbake patent, altså vridd i staden. Ganske stilig eigentleg. Baksida får eit anna mønster. Ja, vil gjerne ha oppskrift!

Åh, jeg lot meg lure av første linje i oppskriften jeg ... denne er også strikket frem og tilbake. Men veldig fint sett, synes jeg. Kan sikkert tilpasses annet garn (mer mandig kanskje ) om man vil

Opprinnelig lagt inn av TigerTove, her.

Denne holder jeg på med om dagen, julegave til min lille niese på 1 år i hvitt og rosa

Så søt


Sist redigert av Huldr : 05-12-11 kl 22:32.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 10:31   #815
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Finnes det noen alternativ/lur måte å felle av på hvor det blir mer elastisk? Har nettopp lært meg å strikke raglan fra halslinninga, og synes det var genialt, men litt kjedelig at det blir såpass stramt nederst ... (Ikke veldig stramt, men stramt nok).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 10:41   #816
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Finnes det noen alternativ/lur måte å felle av på hvor det blir mer elastisk? Har nettopp lært meg å strikke raglan fra halslinninga, og synes det var genialt, men litt kjedelig at det blir såpass stramt nederst ... (Ikke veldig stramt, men stramt nok).

Bare en tanke. Jeg legger alltid opp på tykkere (eller doble) pinner. Om du feller av med en tykkere pinne vil det trolig gi litt løsere kant

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 10:49   #817
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Finnes det noen alternativ/lur måte å felle av på hvor det blir mer elastisk? Har nettopp lært meg å strikke raglan fra halslinninga, og synes det var genialt, men litt kjedelig at det blir såpass stramt nederst ... (Ikke veldig stramt, men stramt nok).

Husker jeg fant en youtube-sak når jeg søkte på bind-off (tror det var når jeg skulle lære meg i-cord-fellingen) - kanskje verdt å prøve? Sitter på jobb, så jeg kan ikke søke nå

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 10:50   #818
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Bare en tanke. Jeg legger alltid opp på tykkere (eller doble) pinner. Om du feller av med en tykkere pinne vil det trolig gi litt løsere kant

Ja, tenkte også på det. Jeg så også en oppskrift, som forsåvidt er vanlig -der man begynner nederst, der vrangborden nederst hadde flere masker. Altså eksempel vis 3 r 3vr, og så feller man av etter noen runder til 3 r 2vr. Det kan jo også funke.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 10:53   #819
Krøllerellerei
Seniormedlem
 
Krøllerellerei sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 635
Krøllerellerei er ny på veien

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Finnes det noen alternativ/lur måte å felle av på hvor det blir mer elastisk? Har nettopp lært meg å strikke raglan fra halslinninga, og synes det var genialt, men litt kjedelig at det blir såpass stramt nederst ... (Ikke veldig stramt, men stramt nok).

Jepp, du kan felle av på dette viset:

http://www.youtube.com/watch?v=tYMFEYvCBRE

__________________
Journalen min



Krøllerellerei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 10:53   #820
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Jeg fant denne som påstår å bli elastisk

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 11:17   #821
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Ah, takk for tips, begge to! Skal sjekkes ut!.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 12:26   #822
Trolltika
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 47
Innlegg: 192
Trolltika har en fantastisk aura rundt segTrolltika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg vil ha sånn pingvindrakt!

Ikke noe problem, det:
http://todamer.wordpress.com/2010/03...-har-det-godt/

Trolltika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En kombinasjon av Lindberg og Hexeberg tenker jeg Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 12:56   #823
aatinka
Medlem
 
aatinka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 60
Innlegg: 349
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Finnes det noen alternativ/lur måte å felle av på hvor det blir mer elastisk? Har nettopp lært meg å strikke raglan fra halslinninga, og synes det var genialt, men litt kjedelig at det blir såpass stramt nederst ... (Ikke veldig stramt, men stramt nok).

Jeg har prøvd noen forskjellige sånne for å felle av øverst på sokker (ja, jeg strikker sokkene fra tåa og opp). Den jeg er mest fornøyd med er denne:

Jeny's surprisingly stretchy bind off

Den er enkel og blir pen. Hvis noen vil ha den oversatt så kan jeg sikkert forklare med norske strikkeuttrykk

__________________
-aatinka
Journalen min
Bloggen min

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 16:31   #824
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Trolltika, her.

Ikke noe problem, det:
http://todamer.wordpress.com/2010/03...-har-det-godt/

Hahaha! SÅ søt! Men det blir nok med tanken. Jeg er muligens hakket litt for selhøytidelig til å rusle rundt på Løkka i en sånn en.

Opprinnelig lagt inn av aatinka, her.

Jeg har prøvd noen forskjellige sånne for å felle av øverst på sokker (ja, jeg strikker sokkene fra tåa og opp). Den jeg er mest fornøyd med er denne:

Jeny's surprisingly stretchy bind off

Den er enkel og blir pen. Hvis noen vil ha den oversatt så kan jeg sikkert forklare med norske strikkeuttrykk

Flott! Jeg må bare begynne på den genseren først (og det blir først etter ferdigstilling av alle julegaver), men da har jeg flere metoder å gå etter!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 17:28   #825
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av aatinka, her.

Jeg har prøvd noen forskjellige sånne for å felle av øverst på sokker (ja, jeg strikker sokkene fra tåa og opp). Den jeg er mest fornøyd med er denne:

Jeny's surprisingly stretchy bind off

Den er enkel og blir pen. Hvis noen vil ha den oversatt så kan jeg sikkert forklare med norske strikkeuttrykk

Jeg strikker og sokker fra tåa og opp, og bruker den avfellinga.

Er snart ferdig med lua og skjegget til svigersønnen. Da er jeg i mål med alle julegavene i år.
Mest fornøyd blei jeg med juletreteppet til oss sjøl.PS det er reinsdyr med horn, sjøl om det ikke ligner.PS

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
hobby, håndarbeid


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noe godt for store og små? Cammis Spørsmål og svar 7 26-01-09 12:29
Store Ifa MokkMokk Lavkarbo generelt 2 23-03-08 14:20
Store IFA Angar Ketolysekuren 6 15-01-08 09:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no