Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Bedre brød enn aldri ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-01-08, 16:41   #1
Equilibrium
Juniormedlem
 
Equilibrium sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: 3rd rock from the sun
Alder: 52
Innlegg: 38
Equilibrium er ny på veien

Bedre brød enn aldri ...

Etter å ha lagt på meg alt for mye; bestemte jeg meg i fjor for å prøve ut en blanding av ketolyse og skaldeman. Jeg gikk på denne dietten i ca. 4 mnd før nyttår og tok av en god del kilo. Fra juleaften og frem til noen dager siden levde jeg på "vanlig" mat med tilhørende brød. Overraskelsen var stor da jeg gikk på vekten og den viste et ytterligere vekttap på 6 kilo i løpet av denne tiden!?! Derfor begynte jeg å fundere over hva som var den store forskjellen på kostholdet mitt før og under/ etter jul. Konklusjonen var at det var brødet som var det faste innlegget i majoriteten av måltidene. Noe som jeg ikke spiste under ketolyse/ skaldeman. Under perioden fra jul til nå ble det innkjøpt kun en type brød. Jeg tok derfor og kontrollerte innholdsdeklarasjonen på dette. I følge denne inneholdt brødet 31,8% karbohydrater hvorav 0,8% var sukkerarter! Etter min viten skulle dette bety at 0,8% av karbohydratene var av den insulinutløsende sorten, mens 31% av disse ikke har noen særlig innvirkning på insulinet. Dette må jo isåfall være det ultimate lavkarbo brødet??? Eller har jeg misforstått det med sukkerarter og karbohydrater?
Forøvrig heter brødet HAVRE Fullkorn og er produsert av Bakers.

Equilibrium er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Skaldeman Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 18:24   #2
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Bedre brød enn aldri...

Uten være helt ekspert i det der har jeg forsått at det eneste du kan trekke fra karbohydratene er sukkeralkoholer. Sukkerarter er noe annet (og spør meg ikke om hva) men hvis det står 30% karber, så ER det 30% karber, og det betyr kun en ting:

EVIL!!!!

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 18:34   #3
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Bedre brød enn aldri...

Det er lavt til å være brød da, så hvis man må så er det ikke noe dårlig valg.
De nye brødene til Fedon har enda litt mindre, men husker ikke tallene nå.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 21:09   #4
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bedre brød enn aldri ...

Tror Fedons fullkornsbrød (?) har 18,2 karber, mens Afrodite-brødet har rundt 20....Sånn ca

__________________
Hilsen Selma
Klar for kamp
Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 22:12   #5
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Bedre brød enn aldri ...

Har du nok rett i. Kjente igjen tallene når jeg så dem på trykk. Disse brødene er veldig gode også, men jeg styrer unna dem for tiden. Gleder meg til å spise et par skiver daglig etter en del kilo.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Brød, brød og atter brød! Valeriana Lavkarbo generelt 23 27-08-07 10:21
1000 tråden!!! HP Livets lyse side 1036 23-05-06 13:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no