Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Oslo

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-05-08, 18:22   #1
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Oslo

Hei! Skal til Oslo neste måned,hotell og billetter er bestilt!
Er det noe man absolutt burde få med seg når man først er der?Har bare vært der en gang tidligere og det er for 11 år siden! Skal reise med kjæresten,helt uten barn.Så bare det ER uvant...Har aldri reist fra minste og han er to år,eldste er snart 8,og han har vi vært borte fra en helg,nettopp for og dra bort for og ha litt kvalitetstid sammen.

Har fått tips fra annet forum om frogneparken(har forøvrig vært der),slottsparken,utepils på aker brygge,shopping(er ikke det en selvfølge?)munch museet. Er ennå noen uker fram i tid,og jeg har reisefeber

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 18:49   #2
Bamsen
Juniormedlem
 
Bamsen sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 14
Bamsen er på en erverdig vei

Sv: Oslo

Er det noe spesielt du/dere er interrisert i? Musikk, teater osv.? Frognerparken er veldig fin. Frognerseteren (restaurant) oppe ved Holmenkollen er også et fint sted med utsikt over hele Oslo. Man kan ta t-bane nr 1 opp dit. Ellers så kan man dra til Ekeberg restauranten for å spise kanskje...også veldig bra utsikt over byen.
Vikingskipene og Fram ligger på Bygdøy samt Gol stavkirke (de har visst flyttet den ned fra Gol...). Masse muséer i gangavstand fra hverandre. Buss 30 går dit fra sentrum eller man kan ta båt dit fra Aker brygge som sikkert er litt koseligere nå mot sommeren.

Akershus Festning er også noe å få med seg. Den ligger nede like ved Aker Brygge.

Du kan kikke litt på http://www.visitoslo.com/. Der er det noe gode tips.

Kose deg i Oslo når du kommer og får håpe på sol!

Bamsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på testnivå Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 19:09   #3
Pinklady
Nytt Medlem
 
Pinklady sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 9
Pinklady er på en erverdig vei

Sv: Oslo

operaen er jo et must da! ellers er sult på lilleherberen et kjempe sted for å spise reker eller blåskjell! (uten brød så klart ) det ligger like vet Fram og Kontiki museet på bygdøy. veldig fin fjordutsikt. kan ta båten dit fra akerbrygge. er det sol og fin vær er det veldig koselig å tusle på grunerløkka, ta en kaffe og bare litte på menneskene. Det er mye morsomt å se der hehe
Hold dere mest mulig unna nederste delen av karljohan og oslo s. det er skittent og kryr av narkomane.
Tekninisk museeum er også kjempe morsomt m man liker den slags. mye intresant å se. de har sikkert en hjemmeside.. derifra kan man gå ned til toppen av akserselva og rusle nedover. Det er den fine delen av akerselva. den nderste er ikke mye å se på..

Håper dere får en flott tur.

__________________


Pinklady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 19:05   #4
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Oslo

Har tydeligvis nok og se der ja! Vi skal nok på teknisk museum,akershus festning,og den reptilutstillingen,eller hva de nå kaller den.Jeg hater slike kryp,men tror det går greit,så lenge de er bak glass...
Er det noen butikker som anbefales,klesbutikker? Klarer helt fint og styre meg unna H&M og andre slike kjeder som finnes i storbyer,da jeg skal inn på slike i ferien i august uansett.Men er det noen andre som selger litt mer..annerledes klær som man ikke finner i disse store kjedene?Enn undertøy? Her oppe får man jo ikke noe til litt store pupper,heeelt håpløst!Skal ha med meg en stor koffert!

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 19:10   #5
isola
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 42
Innlegg: 112
isola er ny på veien

Sv: Oslo

Reptilparken heter det.

Store pupper sa du? Ikke langt fra Reptilparken ligger undertøysbutikken LaLina!
Der har de undertøy og badetøy for "oss som ikke kan bruke sånne trekantgreier fra H&M"
for å si det sånn.. De som jobber der vet hva de driver med, men ikke få sjokk når
de omtrent blir med deg inn i prøverommet..

isola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 19:14   #6
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Oslo

Og huff..Jeg liker ikke innpåslitne folk og ansatte i butikk,og hvertfall ikke når jeg prøver klær.Men det er godt de vet hva de jobber med

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 19:19   #7
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Sv: Oslo

LaLina er en fantatisk butikk. Du kommer ut med puppene ti centimeter høyere enn når du gikk inn, og holdningen er bedre i hvert fall resten av den dagen... Hun som har ekspedert meg hver gang (jobber sikkert flere der?) tror jeg har operert puppene (slik som meg), og vet hvordan det er å ha store. Og ja, de er med inn på prøverommet nesten...

Teknisk museum er bra, og nabo til Akerselva. Gå derifra ned til lunsj på Grünerløkka f.eks., og så sveipe med Lalina og Reptilparken - en genial plan.

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 19:36   #8
isola
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 42
Innlegg: 112
isola er ny på veien

Sv: Oslo

De er ikke innpåslitne altså, men de vet hva de skal se etter.
Du får såklart skifte i fred, men så vil de gjerne se hvordan den sitter.

isola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som kan anbefale et flyttebyrå i Oslo ? Nille Generell diskusjon 5 02-04-06 22:21
Lavkarbopølser i Oslo? Feline Spørsmål og svar 5 11-03-06 19:42
Atkinsprodukter i Oslo Emmelin Atkins kosthold 2 28-02-05 18:46
Fins Atkins Bakemix å få kjøpt i Oslo? finna Lavkarbo generelt 2 08-02-05 22:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no