Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Appelsinmarinert kyllingfilet (bilder)

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-03-11, 11:13   #1
Makronella
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 143
Makronella har en fantastisk aura rundt segMakronella har en fantastisk aura rundt seg

Appelsinmarinert kyllingfilet (bilder)

Før helgen kom det inn en stor pose med appelsiner i huset. En på utsent handletur fikk sååå lyst på appelsin og tok med litt for mange -Ikke var de visst spesielt gode heller, så jeg tenkte jeg kanskje skulle prøve bruke de til noe, og første offer ble kyllingfiletene som skulle bli middag.

1/2 dl olje i et beger
Press saften av en appelsin -lurt å vri en gaffel rundt i appelsinkjøttet mens en klemmer halve appelsiner.
1 ss estragon.


Bland dette sammen og hell det i en plastpose med kyllingfiletene, Lukk posen og la det hele ligge 2-3 timer eller lengre.


Jeg vil ha kyllingfiletene i en form med grønnsaker og legger disse i en smurt form - i dag bruker jeg følgende :

Brokkoli (ikke for store biter)
løk
purre
sopppaprika
sukkererter (disse ligger igjen etter sønnen -det er 5-6 gram karbohydrat i disse, så jeg finner ut at jeg overlever de få som ligger i posen. )
Et par gode klatter med smør og inn i ovnen på 175 grader.


Mens dette får begynt å godgjøre seg i ovnen tar jeg kyllingfiletene ut av marinaden, lar det meste av vesken renne av på kjøkken papir før jeg bruner de i en stekepanne med smør. Deretter legges de oppå grønsakene i ovnen. Pannen kokes ut med litt vann og fløte og det hele helles over formen.
La det stå til grønsakene er møre og kyllingen gjennomstekt . 20 -30 min






Litt lite smak av appelsin i kyllingen -mulig jeg skulle droppet oljen -eller hatt lengre tid ...... vel det som er med marinering --skjelden samme resultat to ganger -iallefall ikke her som jeg slumper vel mye med ingrediensene

__________________

Makronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kyllingfilet Gogi Middag 6 06-02-11 22:10
Kyllingfilet med normannasaus Lettliva Middag 0 05-11-10 08:47
Kyllingfilet sjokoman Middag 0 18-10-10 14:43
First price kyllingfilet Benzo Lavkarbo generelt 18 09-08-10 16:51
Pesto- og mozarellafylt kyllingfilet (med bilder) Makronella Middag 3 26-06-10 19:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no