Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hei! Start 20. april

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-04-09, 21:01   #126
MariS
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 2
MariS er på en erverdig vei
Smile

Sv: Hei! Start 20. april

Heisann. Hopper på sammen med dere jeg. Startet opp med lavkarbo onsdag og skal ned 15 - 20 kg! Startvekt var 88,3 og idag var den 85,4!!! Er 43 år og bosatt utenfor Bergen.

MariS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 21:08   #127
birk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 36
birk er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Takk for god forklaring monicah.
Har hatt kveldsmiddag nå og kan ikke klage over smaken. Er jo ikke fælt når man får lov å bruke smør og fløte. Spiste løvstek med salat, sopp og en herlig pure av brokkoli, blomkål, fløte, smør og en dæsj salt og pepper
Gleder meg til jeg snart kan prøve buksa jeg nylig kjøpte og som jeg måtte innse var for liten. Hvor ofte gjør man ikke sånn i håp om at den skal passe..?

__________________


birk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert, minimalt med stivelseprodukter Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 21:26   #128
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

eg har faktisk ei bukse i skapet som eg kjøpte for ihvertfall 1 år sida, og den har ikkje vært i nærheten å passe engang! så kjenner meg igjen der ja
håper du ikkje bruker vanlig bordsalt birk?

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 21:38   #129
kelin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 38
kelin er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Opprinnelig lagt inn av MariS, her.

Heisann. Hopper på sammen med dere jeg. Startet opp med lavkarbo onsdag og skal ned 15 - 20 kg! Startvekt var 88,3 og idag var den 85,4!!! Er 43 år og bosatt utenfor Bergen.

Så herlig med en god start! Vi får oppmuntre hverandre her inne :-)Velkommen!

__________________
kelin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 21:40   #130
kelin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 38
kelin er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Opprinnelig lagt inn av Sunfrid, her.

Hei, jeg ønsker å henge meg med dere, jeg har vært innom og hentet inspirasjon men har vegret meg for å registrere meg... Men nå er den barrieren brutt Jeg skal ned 10-15 kg til 4 juli, for da skal jeg i bryllup hvor jeg har tenkt til å bruke bunad. Og det hadde vært fint å kunne sitte og puste samtidig Totalt kunne jeg ha behov for å gå ned 25-30 kg...

Hei!
Bunaden min kan jeg bare glemme å komme meg inn i hehe - får den sikkert ikke over rompa engang. MEN om et år så ...:-) Stå på!!

__________________
kelin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 21:49   #131
kelin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 38
kelin er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

I kveld har jeg sittet og regnet litt mer nøyaktig alt......

Karb: 11 g
Protein: 97 g
Fett: 106 g

Jeg føler dette blir feil da det sies at en skal spise protein som tilsvarer min vekt (vekt uten fett). Dengang jeg var 61 kg og slank så hadde jeg ikke så mye fett. Vil det si at jeg skal spise 61 g protein i døgnet?

Jeg vet jeg har lite karbo. Jeg trodde det var mye høyere.... Jeg sliter da med at jeg ikke liker kokte grønnsaker. Jeg har faktisk greid å spise brokkoli nå og er veldig stolt av det. Blomkål holdt jeg på å kaste opp av pga helt forferdelig smak. Det eneste jeg har spist disse dagene av salat/grønnsaker er isbergsalat, agurk, paprika og brokkoli. Gruer meg fryktelig til å prøve mer, men jeg skal!! Er det for lite variasjon eller holder det med det jeg har spist av grønnsaker/salat (sett i forhold til en lengre periode).

Hvor mye fett bør jeg innta????

Lettere frustrert nå hehe

__________________
kelin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 22:22   #132
kelin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 38
kelin er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

OISANN! stjernebacon inneholder glukose jo! Får kjøpe ny i morgen. Må tydeligvis være enda mer obs på ting. Jeg trodde virkelig ikke at bacon inneholdt sukker (enda godt at jeg har fått utslag på stix'n disse få dagene samt tatt av 1,5 kg )

__________________
kelin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 22:43   #133
sisinsto
Gjest
 
Innlegg: n/a
Smile

Sv: Hei! Start 20. april

Hei, vil gjerne være med dere jeg også, første må er 17 kg ned innen august- og så 10 til i løpet av året - høres det brukbart ut?
Jeg strever litt med å velge kost, men håper på hjelp her. Stor fordel å være sammen med noen i allefall

  Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 22:50   #134
Hapylady
Medlem
 
Hapylady sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 137
Hapylady er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Kjempeartig at det er så mange som starter på samme tid. Mye enklere å finne ut av ting sammen, gi hverandre litt støtte, og evt advarsler hvis det er noe galt. Jeg har fått med meg kjæresten min på dette også, så nå er vi to. Mye enklere da når man kan gjøre det sammen.

__________________



Hapylady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 23:01   #135
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

eg blir snart gal! eg veit ikkje korti eg ska spise, kor mykje eg ska spise, ka eg ska spise og eg veit ikkje kordan eg skal holde ut! eg har skikkeli leidebye no så bær over med meg! men seriøst.. eg blir gal av den jungelen av informasjon som er her på forumet og i boka! skal en hoppe over frokosten eller ikkje? skal en spise uante mengder fett? gi meg motivasjon en eller anna!? (unnskyld sytinga mi, men steik kor deili det var å få ut!!!)

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 23:11   #136
Cherie
Medlem
 
Cherie sin avatar
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: Lørenskog
Alder: 41
Innlegg: 77
Cherie er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Opprinnelig lagt inn av Monicah, her.

eg blir snart gal! eg veit ikkje korti eg ska spise, kor mykje eg ska spise, ka eg ska spise og eg veit ikkje kordan eg skal holde ut! eg har skikkeli leidebye no så bær over med meg! men seriøst.. eg blir gal av den jungelen av informasjon som er her på forumet og i boka! skal en hoppe over frokosten eller ikkje? skal en spise uante mengder fett? gi meg motivasjon en eller anna!? (unnskyld sytinga mi, men steik kor deili det var å få ut!!!)

Heisann!
Vet det er mye å sette seg inn i, så det er nok best å velge en av diettene og lese om den. Da får du vite alt, men som hjelp på veien kan jeg si at du skal spise når du er sulten, uavhengig av når på døgnet, og du skal spise til du blir forskynt (ikke stappmett), og pass på å få i deg en del fett til HVERT måltid. Og drikk masse vann!!
Håper det hjalp litt..

__________________
http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wCok8FH/

Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17493
Bare død fisk følger strømmen...
Cherie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse++ Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 23:48   #137
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

tusen takk! eg veit jo egentli alt det der fra før, men hjelper å "høre" det fra andre men eg føler at eg er sulten heile tida... blir like for sulten så eg blir mett... sikkert for lite fett?

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 07:43   #138
birk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 36
birk er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Er det feil å bruke vanlig bordsalt? Nå bruker jeg sånn flak av havsalt (fingersalt).
Jeg føler jeg blir bra mett av maten jeg spiser, kanskje jeg bruker nok fett da.
Begynner å lure på om det er dumt av meg å ikke ha lest noen bok om hvordan dietten skal gjennomføres. At det blir for slurvent opplegg og bare tenke på å holde karboinnholdet lavt og i tillegg ha variert kost som skal dekke næringsbehovet. Er kanskje mye mer å tenke på enn det:S

__________________


birk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert, minimalt med stivelseprodukter Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 09:38   #139
Sunfrid
Medlem
 
Sunfrid sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 124
Sunfrid er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

Jeg startet på torsdag, men vil bruke mandager som veiedag for å tilpasse meg dere andre... Ned 2,1 kg siden torsdag

Sunfrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 10:00   #140
mossa
Medlem
 
mossa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Jessheim
Alder: 56
Innlegg: 118
mossa er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Velkommen og gratulerer :-)

__________________



Den eneste nedgangen jeg gleder meg over, er vekt nedgangen
mossa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vandlig mat! Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 11:02   #141
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

hei birk! en bør passe på for vanlig bordsalt binder vann i kroppen og det er ikkje bra. står i boka at en skal bruke seltin/LO-salt og ikkje vanlig bordsalt.
og ja, det er mye å ta hensyn til, en bør absolutt lese boka!

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 11:04   #142
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

når en skal sjekke næringsinnholdet i maten er det forskjellige tall/verdier i kildene. vet noen om hvilken som er mest korrekt? hvilken tabell følger dere?

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 12:04   #143
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Hmmm, det er jo glukose i "alle" kjøttpåleggene.

Med unntak av det har dagen gått temmelig greit, jeg spiste noen ostestrimler mens jeg smurte matpakke til barna i dag tidlig, og nå har jeg spist eggerøre med fløte i, og med litt raspet ost på toppen. Og fire skiver med kokt skinke - som det altså er glukose i.
Nå skal jeg ta tablettene som hører til.

Jeg er strålende fornøyd. Har kommet meg helskinnet gjennom den vanskelige morgenen og formiddagen, og da burde resten av dagen være enklere.

Har funnet frem en motivasjonsbukse, og håper at den kan passe snart.

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 15:55   #144
sisinsto
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hei! Start 20. april

I dag laget jeg en deilig middag
200 g strimlet svinekjøtt
1 boks sopp
halv boks hakkede tomater med hvitløk
50 gram purre
100 g rømme

Stekte kjøttet først og puttet så i det andre en del karbo, men jeg spiser lite av det resten av dagen

  Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 18:00   #145
Linn64
Juniormedlem
 
Linn64 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sørlandet
Alder: 60
Innlegg: 15
Linn64 er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Opprinnelig lagt inn av kelin, her.

OISANN! stjernebacon inneholder glukose jo! Får kjøpe ny i morgen. Må tydeligvis være enda mer obs på ting. Jeg trodde virkelig ikke at bacon inneholdt sukker (enda godt at jeg har fått utslag på stix'n disse få dagene samt tatt av 1,5 kg )


Har også sett at bacon inneholder sukker, men klarer ikke å finne ut av hvilken som ikke er tilsatt sukker. De som ikke det står sukker på, står det glukose. Noen gode forslag?

__________________
1/4/09: 88,8 kg 1/6/09: 85,2 kg Mål: 75 kg
Minus: 3,6 kg

Tålmodighet er (visstnok) en dyd.....må nok jobbe litt med det
Linn64 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 19:20   #146
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

eg har lettsalta sideflesk, er jammen glukose der og! men det kan vel ikkje være så mykje at det gjer noke? eg bøtta innpå med cola zero og fun light saft, men det må eg vist slutte med og...

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 20:02   #147
Sense
Medlem
 
Sense sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 124
Sense er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

GRRRR....... forbaska altså!! Opp 300 g i dag morges

Jeg fatter ikke hvorfor...? Spiser både grønt og fett jevnt og trutt gjennom dagen. I dag (og litt i går) har jeg vært drittlei hele opplegget, er mye sulten. Går litt bedre akkurat nå, for selv om jeg blir lei til tider og får en nedtur i ny og ne så SKAL jeg klare dette!

__________________
Sense er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 20:11   #148
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

eg føle med deg sense! eg og har mange leidebyer no om dagene... føler at vekta står stillle og at eg gjer mykje feil. etter kvart som eg leser her inne på forumet til mindre føler eg gjer rett.. gikk ned 2 kg dei første dagane og sida har det stått stille... men no har eg kutta ned på søtningsstoff og håper det hjelper. prøver å spise mer salat og grønnsaker,men er ikkje så lett det heller... men det gode er at vi har kvarandre å syte og klage til

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 23:21   #149
kelin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 38
kelin er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Det er et uendelig virrvarr spør du meg. Jeg oppdager nye ting som jeg burde gjort annerledes etterhvert som jeg leser her inne på forumet. Men da gjør jeg det bedre i morgen.

Margarinet er kastet i søppeldunken. Kyllingen og karbonadedeigen byttes herved ut med mer proteinfattige og fettrike produkter - familiedeig f.eks. Gleder meg sånn til fortsettelsen :-)

__________________
kelin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 09:40   #150
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hei! Start 20. april

Til dere som tror dere gjør alt galt og ingenting rett og at det stagnerer:

De første kiloene som man opplever "raser av" er kun en endring i væskebalansen. Deretter svinger vekten veldig fra dag til dag, også på grunn av endringer i væskebalansen. Man kan dermed være både ett og to kilo tyngre på en veiedag selv om man i realiteten har mistet fett. Hvis man er aktiv vil man også få noe mer muskler i stedet for fett hvis man spiser bra med proteiner og dermed vil man bli slankere men ikke så mye lettere en periode. (Bruk målebånd i stedet for å la deg lure av en svingende vekt)

Dette skriver jeg for at en del har urealistiske forventninger til hvor fort vekten skal gå ned, dvs at man tror vekten går så mye fortere ned for "alle andre". Det stemmer ikke.

Og som en trøst så går det nesten ikke an å gjøre noe galt hvis man kun passer på å spise mindre av karbohydratene. Det eneste gale man kan gjøre er å bli for utålmodig og psyke seg selv ut fordi man ikke innfrir sine egne urealistiske forventninger. Noen få går ned relativt mye hver uke, men hvis du sjekker menyene deres så har de stort sett drevet med kalorirestriksjon i tillegg til karborestriksjon.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som starter/restarter 1. april? NÅ! Lavkarbo generelt 11 03-04-09 13:28
1 april - veldig morsom... HP Generell diskusjon 10 02-04-06 12:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no