Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Tror jeg gir opp

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-05-09, 10:33   #1
Sense
Medlem
 
Sense sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 124
Sense er ny på veien

Tror jeg gir opp

Har holdt på med ketolyse i snart to uker (på mandag) og gikk ned 2,2 kg på de 4 første dagene. Etterpå har det stått bom stille. Vekslet opp ned 100 gram hver dag, og i dag som er veiedag opp 200 gram!! Jeg mister motivasjonen totalt kjenner jeg... Sist gang raste jeg ned 10 kg på 10 uker.

Hva gjør jeg feil? Kan plutselig ketosen slutte å fungere på enkelte?

Typisk matdag:

Frokost veksler mellom:

* 2 stekte el. kokte egg og 2 strimler bacon.
* 2-3 polarlapper (de som finnes her inne) med 2 skiver norvegia på og litt oppskåret bogskinke ved siden av.
* Middagsrester fra gårsdagen (enten suppe, eller f.eks gryterett)

Mellommåltid veksler mellom:

* Salat
* En eller annen suppe, enten Ziggys tomatsuppe eller en kyllingsuppe med cf oppi og fløte.

Middag veksler mellom:

* Stekte koteletter med salat, tzansiki
* Gryteretten det finnes oppskift på her inne + salat
* Ovnsbakt laks, brokkoli/blomkål
* Kalkunfileter og salat
* En eller annen kyllingrett med salat

Kveldskos:

* Noen gram hasselnøttkjerner
* Hjemmelaga ostechips
* 1-2 kokte egg
* Polarlapper med norvegia

Drikke:

Går mest i pepsimax til måltidene, vet jeg er dårlig til å drikke vann. Men har ikke stagnert før på maxen, dvs. forrige gang jeg gikk på ketolyse.

Prøver også å ta 3 ss MCT-olje til dagen for å få opp fettet. Jeg har alltid fetaost i salaten.

Blir kjempe glad hvis noen kan gidde å se på dette for meg, og komme med råd. Jeg er nær ved å gi opp nå

__________________

Sist redigert av Sense : 01-05-09 kl 10:40.
Sense er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 10:41   #2
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Tror jeg gir opp :(

Synes ikke du bør gi deg så tidlig - gi kuren minst en mnd eller to før du vurderer å bryte....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 10:44   #3
Stilken
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 89
Stilken er på en erverdig vei

Sv: Tror jeg gir opp :(

Skjønner hva du mener, akkurat det samme her

__________________
7 kg borte,1 kg igjen
Tar vektnedgangen som en BONUS
Stilken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 10:51   #4
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Tror jeg gir opp

sense!!! du kan for alt i verden ikkje gi opp no allerede! du skal jo være her la med meg! eg har heller ikkje gått ned noe.. og eg heller veit ikkje ka eg gjer galt! men eg er sikker på at det vil ta seg til til slutt.. eg begynte vel rundt samme dato som deg, og eg har bare gått ned 2,5 kg. eg og drikker mye max, men er også flink å drikke 2-3 liter vann kvar dag. har store problemer med å få opp fettandelen, men det rekner eg med kjem etterkvart! mosjonerer du noe? de fleste dager går eg tur, jobber i hagen e.l. men ser ikkje ut til at det har store utslag på vekta. har du målt deg med målebånd? eg har mista 5 cm rundt magen på de 2,5 kg eg har gått ned. så noe skjer i kroppen selv om det ikkje alltid er lett å se/merke med det første. vær så snill å fortett kampen sammen med meg!

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 11:06   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Tror jeg gir opp

Hei.

2 uker, 2,2 kilo = FLOTT!!!
Hva forventer dere egentlig at kroppene deres skal klare?

Dere må ha tålmodighet.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 11:13   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Tror jeg gir opp

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Hei.

2 uker, 2,2 kilo = FLOTT!!!
Hva forventer dere egentlig at kroppene deres skal klare?

Dere må ha tålmodighet.

Enig, alle eksperter sier jo at rundt 1 kg i uka er best, og om man går fortere ned enn det går det ofte tapt endel muskelmasse, ergo får man lavere forbrenning. Jeg gikk ned 30 kg på 3 måneder i begynnelsen etter operasjonen, og jeg har nok mistet veldig mye muskler og fått endel løshud også. Så det er ikke bare til det gode.

OG, jeg kan ikke få sagt det nok: IKKE VEI DERE HVER DAG! Altfor mange gjør dette og forventer å se vekttap hver eneste dag. Men det er jo helt poengløst. En gang i uka maks, er det beste. Helst enda sjeldnere om man kan, og bruk målebånd. Altfor mange har gitt opp for fort pga. at vekten ikke viser minus omtrent hver dag og det er jo fullstendig urimelig.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 11:14   #7
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Tror jeg gir opp

det er lett å henge seg opp i andres suksess, men en må tenke på at det er ikkje likt for alle. det er individuelt hvordan og hva... så her er det bare å bruke tiden som hjelp. for tidlig å tenke at dette ikkje går, at dette er håpløst... for det er det nemlig tenk ikkje

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 11:18   #8
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Tror jeg gir opp

Dessuten - ja, det kan faktisk slutte å virke dersom man bruker det som en hurtigkur for å gå ned og så går tilbake til sitt vanlige kosthold. Å være i ketose over lengre tid gjør noe med kroppens evne til å forbrenne karbohydrater, så man skal være obs på at man kan legge raskt på seg igjen hvis man ikke er svært nøye med vedlikeholdet!

Og den første gangen man går ned mye i ketose kan for mange være den eneste gangen ... Toleransen for melkeprodukter etc kan også forandre seg, slik at det man har tålt godt før utmerket godt kan være en partystopper senere *snakker av erfaring*

Men når det er sagt - 2,2 kg på de to første ukene er veldig bra, og lover godt for at dette kommer til å fortsette med litt tålmodighet!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 12:08   #9
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Tror jeg gir opp

Jeg tror noen går ned i etapper. Jeg er en av de. Går opp og ned slik som deg men plutselig så er det et "jump" ned. Jeg veier meg også hver dag, men i hodet mitt så er det kun den ene faste veiedagen i uka som gjelder.

Jeg sender deg massevis med motivasjon slik at du klarer å fortsette. Husk at skal man ha en varig nedgang så må en legge om for bestandig. Så det er vel like greit å bare fortsette.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 13:24   #10
Sense
Medlem
 
Sense sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 124
Sense er ny på veien

Sv: Tror jeg gir opp

Ja jeg har ikke tatt det så hytt med variasjonene fra dag til dag, men det rant litt over i dag morges da jeg hadde gått opp såpass (det er fredagene som gjelder i hodet mitt også selv om jeg veier meg hver dag).

Så da kan det altså være jeg har ødelagt hele forbrenningen siden jeg gikk mye ned på kort tid sist, men nesten har fått på meg alt igjen.... Da er det vel ihvertfall ikke vits å fortsette....? Men hvorfor kan dette skje egentlig....? Hvis kroppen ikke kan forbrenne karbs så MÅ den jo ha noe annet å ta av slik jeg har forstått det... og hva annet har den enn fettet i en slik tilstand da? Jeg er ikke svak i kroppen lengre, så jeg tror ikkje jeg tærer på musklene.

Jeg har eggløsning i disse dager, kan det påvirke vekttapet? Jeg så ikke sammenheng med EL tidligere, kun mensen. Gikk da opp 1 kg de første dagene.

Totalt er det jo 1 kg pr. uke, men syns det er rart de 2 kg forsvant de første 4 dagene, og så har det ikke rikket seg etter dette.... jeg har nesten max utslag på stixene hver gang jeg tester = hver dag *kremt*

Spiser jeg for lite fett? Vann? For få karbs? Så menyen min grei ut?

Jeg trener ikke, annet enn med Bailine. En skal jo bygge muskler med elektrodene, så det kan jo være det er det som skjer. Men likevel så skulle jeg tro jeg ville gå nedover utover dette også...eller?

Jeg har en fast dag i uka som teller (fredag) men synes det er greit å kunne lære kroppen litt å kjenne mtp. syklus, hva jeg spiser og hvordan det påvirker vekten. Men kanskje jeg skal slutte.... skal tenke litt på den...

Tusen takk for all støtten! Dere er så utrolig gode å ha *klem til dere alle*

Monicah: Jeg har ikke gitt meg ennå, prøver litt til Jeg fikk bare aldeles nok i dag morges....

__________________
Sense er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 14:02   #11
tingeling2009
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 8
tingeling2009 er på en erverdig vei

Sv: Tror jeg gir opp

Jeg opplevde selv stagnering på vekten i høst da jeg var i ketose. Skikkelig frustrerende, da jeg gjorde alt riktig når det gjalt matveien..

Jeg ble fortalt at hvis man nådde et punkt på vekta, som kroppen har veid tidligere over lengre tid, så vil kroppen anstrenge seg litt ved å holde seg på det vektnivået, fordi kroppen tror det er på det vektnivået den skal være..

Stå på, og ikke gi opp... som de andre nevnet, 2,2 kg på to uker er faktisk veldig bra )

en hverdag på diett er preget av både oppturer og nedturer.. noen ganger går det bra, noen ganger går det ikke så bra .. Men i det store bildet - så går du jo ned i vekt!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wETrOja/]
tingeling2009 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 14:26   #12
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tror jeg gir opp

Det er ikke slik at alle går ned jevnt alle uker og noen står også stille i mellom. Du har bare stått stille en drøy uke, det er jo ingenting. Husk at kroppen må få tid til å komme inn i fettforbrenningsmodus.
Jeg har vært i ketose i snart 5 uker og stått stille siden uke en, men nå rører det på seg , etter at jeg kutta ut fløte , cottage cheese og søtningsmiddel. Men jeg lot det gå 3 uker før jeg gjorde noe med dette.

Ikke gi opp! Gi kroppen tid! Er det ikke deilig å være mett hele tiden og vite at du kan gå ned på dette kostholdet?
Og ellers om man går ned 1/2kg i uka, så er det jo kjempebra, det blir 25-30kg i løpet av det år det

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 15:14   #13
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Tror jeg gir opp

Nei, du har nok ikke ødelagt forbrenningen. Du går jo ned! Men at det går like fort andre gang er lite trolig. Noen er jo heldige der også. Men ALL jojoslanking er jo skadelig for forbrenningen og jo flere ganger, jo vanskeligere er det ...

Men å gi opp av den grunn er jo å ta nederlaget på forskudd og det er ihvertfall ikke særlig konstruktivt Jeg ville nok jobbet med motivasjonen min og funnet ut hvor mye jeg ville dette, og hva jeg kunne greie av kosthold, og hørt på hva intuisjonen sier - VIL jeg dette, vil jeg spise denne maten, eller vil jeg heller legge meg på noe som er mer tilnærmet "normalt" som Lindberg, men som kanskje har større sjanse for å lykkes på sikt?

Jeg forstår veldig godt at du vil ned NÅ, når det nærmer seg sommeren. Men - man kan ikke tvinge kroppen, gjør man det er det store muligheter for at den vil slå tilbake. Og man skal ha det bra også, selv mens man slanker seg.

Lykke til

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 17:46   #14
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tror jeg gir opp

Det er jo tydelig at du lar deg stresse av vekta. For når du gjør SÅ stort nummer av 100 gram opp og nedog attpåtil veier deg hver dag så kan det nok hende at kroppen jobber MOT deg!

Det har vært nevnt mange ganger her før at stress får kroppen til å motsette seg vektnedgang. Kast vekta du! Eller ta den frem maks en gang i uken! Noen ganger HAR du faktisk mer vann i kroppen enn dagen før. Andre ganger er tarmene mer oppfylte. Du blir bare stressa og oppgitt hvis du fyker på vekta i ett sett. La det være. Dette går bra, men være tåååålmodig!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 11:02   #15
Sense
Medlem
 
Sense sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 124
Sense er ny på veien

Sv: Tror jeg gir opp

Opp 400 gram i dag Er jeg rar når jeg reagerer på dette?

Jeg e så matlei at jeg får nesten ikke i meg noe ting. I går spiste jeg bittelitt middagsresten fra i forgår til frokost, ziggys tomatsuppe til lunsj og ett pizzastykke (oopsieinspirert pizza) + litt salat.

Drakk mye vann og var kjempe aktiv hele dagen (anlegger hage). Har gangsperr i hele kroppen i dag. Men nå har jeg altså gått opp 600 gram på to dager. Jeg kan ikke for det men snakk om demotivasjon

Men tenkte jeg skulle gi det en uke til. Hvis vekten ikke snur da så tror jeg at jeg prøver meg på Lindberg e.l. Kan jo være jeg må ha litt mer karbs for å gå ned, eller er det helt feil tanke?

Tusen takk til dere som gidder å svare og støtte meg! det er jammen ikke lett å sitte i den situasjonen jeg gjør nå.

__________________
Sense er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 11:13   #16
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tror jeg gir opp

Jeg går opp og ned en kilo på bare en dag jeg

IKKE se på vekta hver dag, du bare ødelegger for deg selv. Om du klarer å ta vekta hver dag med knusende ro, så vei deg, men om du blir satt ut fordi du har mere vann i kroppen en dag ( ja det er vann, det går ikke an å legge på seg 600g fett på 2 dager!).
Hold deg unna kunstig søtning om du spiser det. Pepsi maxen kan nok ødelegge. Jeg gikk ned 10kg forrige gang jeg spiste ketont, og spiste masse kunstig søtning hver dag. Denne gangen går ikke det så bra og jeg må holde meg helt unna. Samme med fløte, det ser ut til at creme fraiche går bra, men ikke fløte.

Og ellers du MÅ gi aller nye kostholdsomlegginger mere enn 2 uker, minst 4-6uker.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 11:23   #17
Sense
Medlem
 
Sense sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 124
Sense er ny på veien

Sv: Tror jeg gir opp

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg går opp og ned en kilo på bare en dag jeg

IKKE se på vekta hver dag, du bare ødelegger for deg selv. Om du klarer å ta vekta hver dag med knusende ro, så vei deg, men om du blir satt ut fordi du har mere vann i kroppen en dag ( ja det er vann, det går ikke an å legge på seg 600g fett på 2 dager!).
Hold deg unna kunstig søtning om du spiser det. Pepsi maxen kan nok ødelegge. Jeg gikk ned 10kg forrige gang jeg spiste ketont, og spiste masse kunstig søtning hver dag. Denne gangen går ikke det så bra og jeg må holde meg helt unna. Samme med fløte, det ser ut til at creme fraiche går bra, men ikke fløte.

Og ellers du MÅ gi aller nye kostholdsomlegginger mere enn 2 uker, minst 4-6uker.

Ok, takk! Jeg skal det men skal jeg kutte fløte og slike produkter blir det jo eeenda mindre jeg kan spise.... syns i grunnen det er lite nok som det er. Men det kan jo være at det er jeg som mangler fantasi....

__________________
Sense er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 11:25   #18
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Tror jeg gir opp

Sitat:

Jeg har eggløsning i disse dager, kan det påvirke vekttapet? Jeg så ikke sammenheng med EL tidligere, kun mensen. Gikk da opp 1 kg de første dagene.

Jeg samler på meg litt vann under eggløsningen. Så ja, det kan påvirke vekta. Sett bort vekta nå og vent en ukes tid før du veier deg igjen.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 11:37   #19
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tror jeg gir opp

Opprinnelig lagt inn av Sense, her.

Ok, takk! Jeg skal det men skal jeg kutte fløte og slike produkter blir det jo eeenda mindre jeg kan spise.... syns i grunnen det er lite nok som det er. Men det kan jo være at det er jeg som mangler fantasi....

Prøv å spis deg mett på fett, så får du ikke lyst på å spise sukkerfri sjokolade el.l. og du orker ikke en porsjon kremfløte Eggemjølka har blitt min kos, og jeg føler jeg spiser dessert hver dag når jeg koser meg med den.
Jeg spiser creme fraiche, og bruker den til å koke ut panna når jeg har stekt kjøtt, og får verdens beste brune saus!

Eller prøv å spise en eske extra drops i løpet av en time en til to kvelder på rad, og du er kurert for kunstig søtning på en stund Du vil ikke tilbringe kveldene på do....

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 11:50   #20
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Tror jeg gir opp

Jeg limer inn denne jeg: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23811 som Gerd har skrevet om slankestress. Nyttig påminnelse for oss alle. Så ikke gi opp, Sense!

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 12:00   #21
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Tror jeg gir opp

Opprinnelig lagt inn av Sense, her.


Kan jo være jeg må ha litt mer karbs for å gå ned, eller er det helt feil tanke?

Jeg måtte opp litt karbohydrater for å gå ned.Er ikke helt sikker på hva jeg ligger på, men det er ivertfall litt mere enn hva som er anbefalt på ketolyse.

Jeg må også passe på hvor mye jeg spiser av brøderstatning.


Sist redigert av Photobscura : 03-05-09 kl 12:58. Årsak: Retta opp i quote-klammer
Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 10:46   #22
Sjokoguri
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Molde
Alder: 41
Innlegg: 10
Sjokoguri er på en erverdig vei

Sv: Tror jeg gir opp

Opprinnelig lagt inn av Sense, her.

Opp 400 gram i dag Er jeg rar når jeg reagerer på dette?

Jeg e så matlei at jeg får nesten ikke i meg noe ting. I går spiste jeg bittelitt middagsresten fra i forgår til frokost, ziggys tomatsuppe til lunsj og ett pizzastykke (oopsieinspirert pizza) + litt salat.

Drakk mye vann og var kjempe aktiv hele dagen (anlegger hage). Har gangsperr i hele kroppen i dag. Men nå har jeg altså gått opp 600 gram på to dager. Jeg kan ikke for det men snakk om demotivasjon

Men tenkte jeg skulle gi det en uke til. Hvis vekten ikke snur da så tror jeg at jeg prøver meg på Lindberg e.l. Kan jo være jeg må ha litt mer karbs for å gå ned, eller er det helt feil tanke?

Tusen takk til dere som gidder å svare og støtte meg! det er jammen ikke lett å sitte i den situasjonen jeg gjør nå.


Hei hei!!!
Du må ikke gi opp etter så kort tid.
Jeg tror du kansje spiser for lite mat, slik at kroppen sparer på alt den får i seg. Jeg så det første innlegget ditt, der du skrev litt om hva du spiste til alle måltidene så bra ut, men prøv innimellom alle de måltidene å spis f.eks. noen osteskiver, noen pepperoni biter o.l. for det kan hende du spiser for lite fett.
Jeg har spist og spist mye rare feite ting, og samboeren min har bare sittet å sett rart på meg, for han kan ikke skjønne at dette kan fungere!! Men jeg har nå gått ned 5,5 kg på 11 dager, men en kan ikke forvente at det skal virke på samme måte for alle.
Kansje trenger kroppen din litt tid til å komme seg skikkelig igang

Du må i alle fall ikke gi opp så raskt, bare stå på å hold ut å prøv litt til!! Lykke til!!

Sjokoguri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 13:02   #23
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tror jeg gir opp

Hei Sense. Jeg skjønner du er frustrert, men du har fått mange gode svar her.
Jeg synes du skal stille deg selv noen spørsmål, som Frøy er inne på her.
Hvordan føler du deg på dette kosholdet? Føler du deg bra? Føler du deg bedre enn på det kostholdet du hadde før?
Har du et realistisk bilde av hvor mye du skal ned? Har du mye stress i hverdagen din? Er motivasjonen for å gå ned i vekt likestilt med å ha en god helse?
Du har holdt på i ganske kort tid. Jeg selv sto stille i halvannet år, selv om jeg hadde igjn minst like mye som deg å gå ned, men jeg klarte ikke å gi opp, for helsegevinsten og følelsen i kroppen var noe jeg ikke kunne skille meg ad med. Jeg vil heller føle meg så bra, og være så frisk jeg er nå med femten kg overvekt, enn å være slank og så syk som jeg var før jeg endret kostholdet.
Et nytt kosthold bør minst prøves i tre måneder sies det. Hold ut!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tror jeg på julenissen? Trinelise Ketolysekuren 23 23-02-08 23:15
tror jeg ler meg ihjel... jeef-micro Livets lyse side 8 22-11-06 09:07
Tynnere enn du tror? Dorothy Generell ernæringsdebatt 10 09-07-06 18:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no