Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Jeg ramla av lasset, og trenger motivasjon

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-09-10, 06:29   #1
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Jeg ramla av lasset, og trenger motivasjon

Har vært på lang ferie... De første ukene av ferien gikk strålende i forhold til både kost og trening. Jeg gikk til og med ned 3-4 kilo!!
Så de siste 2 ukene nå har jeg tatt helt av. Jeg har spist massevis av karber, ikke trent noe som helst..bare vært lat.
Kan jo skrive under på at det er en smertefull affære(+ masse diaré) å plutselig fråtse i karbo igjen.
MEN, uansett, på mandag startet jeg på jobb igjen, og falt tilbake til mitt ketogene kosthold. Jeg er neppe i noe ketose enda, men det kommer!
Jeg synes det er tungt å komme tilbake til hverdagen som det er...så det med å tenke på å komme igang med trening er noe jeg virkelig sliter med. Trenger motivasjon!!!!
Synes det er litt tungt med tanke på mat og akkurat nå... Merkelig nok!! Fordi jeg vet at jeg føler meg så mye bedre(og ser bedre ut) når jeg holder meg i ketose...
Er vel generelt litt lite motivert akkurat nå
Tar gjerne imot gode tips og råd... Er bare litt start"vansker".

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30

Sist redigert av Fofa : 15-09-10 kl 09:27.
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 15:04   #2
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg ramla av lasset....trenger motivasjon

Opprinnelig lagt inn av Fofa, her.

Har vært på lang ferie..borte i 7 uker. De første ukene av ferien gikk strålende i forhold til både kost og trening. Jeg gikk til og med ned 3-4 kilo!!
Så de siste 2 ukene nå har jeg tatt helt av. Jeg har spist massevis av karber, ikke trent noe som helst..bare vært lat.
Kan jo skrive under på at det er en smertefull affære(+ masse diaré) å plutselig fråtse i karbo igjen.
MEN, uansett, på mandag startet jeg på jobb igjen, og falt tilbake til mitt ketogene kosthold. Jeg er neppe i noe ketose enda, men det kommer!
Jeg synes det er tungt å komme tilbake til hverdagen som det er...så det med å tenke på å komme igang med trening er noe jeg virkelig sliter med. Trenger motivasjon!!!!
Synes det er litt tungt med tanke på mat og akkurat nå... Merkelig nok!! Fordi jeg vet at jeg føler meg så mye bedre(og ser bedre ut) når jeg holder meg i ketose...
Er vel generelt litt lite motivert akkurat nå
Tar gjerne imot gode tips og råd... Er bare litt start"vansker".

¨

Hva med å tenke at du i første omgang skal komme igang med maten, så får treningen komme når det er på plass. Videre å lage din favorittlavkarbomat. Jeg simpelthen elsker tacosuppe, squashlasagn og diverse gryter med fløte. Da har jeg opplevelse av at jeg storkoser meg med luksusmat, og at det ikke har noe med en kur å gjøre. Velg ut det beste av det beste av mat for en stund, slik at du kan kose deg tilbake til ketose.

Ønsker deg masse lykke til

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 15:09   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Jeg ramla av lasset....trenger motivasjon

Bare stå på, de første ukene er gjerne tunge, men se frem til lysere tider der måltidene og planleggingen går lekende lett og du slipper unna å være sulten og ha lyst på alt.

Jeg gikk opp 10kg på 3 uker i sommer og sliter med å få de av, har fått av 2kg.. Men maten går det fint med nå, de første ukene sprakk jeg dann og vann på småtteri, men nå er jeg igang igjen og er fast bestemt på å ta av alle feriekiloene uten en sprekk( ikke at jeg hverken vil eller har planlagt sprekk).

Stå på, raid oppskriftsforumet for idèer til fristende mat.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 09:29   #4
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Jeg ramla av lasset, og trenger motivasjon

Takk for tilbakemeldinger!
Jeg har det ok med maten nå...men så var det den treninga da
Har aldri vært glad i å trene, så det er vanskelig å legge det inn som første prioritering når jeg planlegger dagen min..hehe

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 09:37   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Jeg ramla av lasset, og trenger motivasjon

Opprinnelig lagt inn av Fofa, her.

Takk for tilbakemeldinger!
Jeg har det ok med maten nå...men så var det den treninga da
Har aldri vært glad i å trene, så det er vanskelig å legge det inn som første prioritering når jeg planlegger dagen min..hehe

Jeg hater trening, t.o.m ordet
Men jeg kaller det å trimme, og kan anbefale at du starter i det små. Gå en tur, husarbeid er god trim.
Det som fikk beg til å begynne å gjøre noe annet enn gåturer var å bruke datterens wii-spill (sportspill), fikk meg wii fit plus, treningsspill og boksespill osv...
Danse er morro. Jeg har fått dilla på Zumba. Sjekk ut youtube, søk på zumba og det kommer opp massevis av filmsnutter på forskjellig varighet. (jeg fantnoen som heter zumba kellogs)
Dette syns jeg faktisk var så morro at jeg investerte i orginal-dvd'ene. Og jeg har drevet nå med dette siden jan/feb. Og det er like morro. Jeg merker forskjell i kondis, musklatur og holdning

Det jeg egentlig ville frem til er at det er viktig å finne en trimme-måte som gir glede og som man ønsker å gjøre

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg trenger motivasjon ... sissa80 Spørsmål og svar 10 21-05-10 13:44
Trenger ny motivasjon! Frk.Sunshine Ketolysekuren 3 11-04-10 22:44
Trenger motivasjon GKS Ketolysekuren 3 25-02-10 12:32
trenger motivasjon!!!! nile75 Åpne dagbøker 5 10-11-09 22:11
Trenger motivasjon ... nita58 Ketolysekuren 22 08-06-08 15:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no