Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ekspertens anbefalte dagsmeny

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-02-06, 12:21   #1
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Ekspertens anbefalte dagsmeny

På søndag hørte jeg et program med Trine Grung, der hun hadde besøk av en ernæringsekspert. Det ble prat om kosthold og trening, og hun spurte ham om han kunne gi et eksempel på en fin dagsmeny for en som trengte å gå ned i vekt. Dette er det han sa:

Frokost: Kornblanding med tørket frukt og lettmelk
Mellom: Et eple
Lunsj: 2-3 brødskiver med godt pålegg
Mellom: En appelsin
Middag: Ris, pasta eller 2-3 poteter og litt kjøtt eller fisk. Litt grønnsaker
Kvelds: En skive med noe godt pålegg

Jeg la inn denne menyen i fitday, med pasta, fisk og rå gulrot til middag, pluss at jeg la til margarin på alle brødmåltidene. Da fikk jeg følgende fordeling: 25% fett, 19 % protein og 57% karbohydrater, 1472 kalorier.
Blodsukkeret mitt hadde flaksa som ei kråke med denne maten. Ikke rart heller at man mister muskler med noe sånt!

Hvordan kan folk kalle seg eksperter og anbefale dette?

  Svar med sitat
Gammel 21-02-06, 12:25   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ekspertens anbefalte dagsmeny

Bare sukker i den menyen der. :råll:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 21-02-06, 12:36   #3
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Ekspertens anbefalte dagsmeny

Hm....for noen år siden ville jeg nok sikkert sagt at det så greit ut...bortsett fra potetene da. De hadde jeg ikke noe til overs for....

Kostholdet hun anbefaler er jo fritt for "utenomkarber" da...Ikke godis, brus eller kaker...så i forhold til det var det helt sikkert greit.

I dag ville jeg mene noe annet ja... men det hjelper jo ikke. Går ikke ned av Lavkarbo heller jeg

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 21-02-06, 15:54   #4
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Ekspertens anbefalte dagsmeny

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Hvordan kan folk kalle seg eksperter og anbefale dette?

Fordi det er faktisk noen som opplever vektnedgang på denne kosten. Enten vi syns det er bra eller ikke. Hvis det ikke hadde funka for NOEN så hadde nok ikke disse anbefalingene blitt gitt.

Tror jeg.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 21-02-06, 16:19   #5
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ekspertens anbefalte dagsmeny

Men la oss si at jeg blir anbefalt denne kosten. Tenk så frustrert jeg ville ha blitt!

  Svar med sitat
Gammel 21-02-06, 17:03   #6
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Ekspertens anbefalte dagsmeny

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Hvordan kan folk kalle seg eksperter og anbefale dette?

En blir ekspert som følge av noe en har gjort eller lært. For eksempel tatt en doktorgrad, tatt av mange kilo selv, eller noe annet media finner passende. Ekspert er ikke det samme som kunnskapsrik eller oppdatert.

Ja, kalorirestriksjon fungerer for noen. Men langt i fra alle, - for mangen er jo genetisk disponert for å forbli overvektige må vite...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 21-02-06, 17:14   #7
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ekspertens anbefalte dagsmeny

OK, jeg melder meg ut.

Hilsen Albertine som ikke har peiling på hverken egen eller andres kost.

  Svar med sitat
Gammel 21-02-06, 17:24   #8
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Ekspertens anbefalte dagsmeny

Opprinnelig lagt inn av Albertine

OK, jeg melder meg ut.

Hilsen Albertine som ikke har peiling på hverken egen eller andres kost.

Synes du har god peil jeg. Snart kan du også kalle deg ekspert

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no