Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Det går oppover og oppover og oppover og....

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-04-06, 07:57   #1
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk
Unhappy

Det går oppover og oppover og oppover og....

Noen som kan gi meg en forklaring på at vekta øker?

Jeg er nå 1,2 kilo tyngre enn da jeg startet på ketolysekuren, stixen er lilla og jeg ligger mellom 15 - 20 karber om dagen..

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 08-04-06, 08:00   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Det går oppover og oppover og oppover og....

Glemte å si at jeg går på Brexidol (betennelsesdempende medisin) og Somadril (muskelavslappende) og skal gjøre det i 3 uker fremover, hvor mye har dette å si??

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 08-04-06, 08:03   #3
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Det går oppover og oppover og oppover og....

Opprinnelig lagt inn av Georgine

Noen som kan gi meg en forklaring på at vekta øker?

Jeg er nå 1,2 kilo tyngre enn da jeg startet på ketolysekuren, stixen er lilla og jeg ligger mellom 15 - 20 karber om dagen..

Kan ikke gi deg noen forklaring - men kanskje jeg kan komme med et par ideer?

Alle typer dietter passer ikke for alle - kanskje Ketolyse ikke er det optimale for deg? Jeg tror det er viktig å kjenne etter hvordan man føler seg og hvordan kroppen oppfører seg - ikke bare se på dette tallet som lyser i mot deg.

Hvordan fungerer mage/tarm etter at du la om kostholdet da? (nå begynner jeg med den tarmen igjen...... )

*lister meg ut - for jeg kan ikke noe om Ketolyse vettu*

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 08-04-06, 08:05   #4
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Det går oppover og oppover og oppover og....

Opprinnelig lagt inn av Georgine

Glemte å si at jeg går på Brexidol (betennelsesdempende medisin) og Somadril (muskelavslappende) og skal gjøre det i 3 uker fremover, hvor mye har dette å si??

Det kan ha MYE å si det!

Viktig å huske at en betennelse i kroppen er en stor stress-faktor for kroppen - og at den da nok kanskje har fokus på litt andre ting enn det hodet ditt har mest fokus på; vektreduksjon.

En annen ting er at enkelte samler vann når de går på sånne medisiner.

Men du? Veier du deg virkelig daglig? Si at du ikke gjør det......

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 08-04-06, 08:20   #5
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Det går oppover og oppover og oppover og....

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Men du? Veier du deg virkelig daglig? Si at du ikke gjør det......

Jammen da lyver jeg om jeg sier det....

Har aldri følt meg bedre enn slik jeg spiser nå, har masse energi og synes til og med det er greit at minsten vekker meg kl 7 på en lørdag fordi jeg er utsovet allikevel. Magen er eksemplarisk og jeg er superfornøyd med alt ved kuren unntatt vekta

Skal hente meg MCT-olje på apoteket i dag.. har vært litt frossen i det siste og tenkte jeg skulle prøve å bokstavlig talt helle i meg olje..

Det er frustrerende å lese om alle som går ned i vekt, når jeg går helt andre veien...

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 08-04-06, 09:17   #6
manikken
Medlem
 
manikken sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: østlandet
Innlegg: 150
manikken er ny på veien

Sv: Det går oppover og oppover og oppover og....

Hei på deg! Jeg skjønner at du er frustrert. Sitter buksene løsere? Har du sett det bildet hvor man ser samme vekt av fett og muskler ved siden av hverandre? Vekta mi har også gått litt opp og ned, men jeg har jo bare holdt i 4 uker så jeg er ingen ekspert. Det snur seg sikkert skal du se!!

__________________

start: 28.nov 2008

manikken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-04-06, 09:35   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Det går oppover og oppover og oppover og....

Flotte tips du har fått her

Kanskje du skal gå litt vekk i fra det å veie seg, til heller å bruke målebånd?

Hilsen trøtt mofe

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 08-04-06, 10:13   #8
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Det går oppover og oppover og oppover og....

Opprinnelig lagt inn av Georgine

Noen som kan gi meg en forklaring på at vekta øker?

Jeg er nå 1,2 kilo tyngre enn da jeg startet på ketolysekuren, stixen er lilla og jeg ligger mellom 15 - 20 karber om dagen..

Jeg har forklart hva som skjedde med meg etter at jeg brukte ketolysekuren i min dagbok, så leser du den finner du kanskje svaret der

Dessuten ville jeg spist olivenbladekstrakt i tabl form med tanke på de tabelettene du spiser, siden all form av kjemisk fremstilt medisin lager "hull" i tarmene.....

Rådet jeg har fått som spiser endel sånne medisiner selv

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 08-04-06, 10:38   #9
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: Det går oppover og oppover og oppover og....

Kjære Georgine, jeg forstår virkelig frustrasjonen din
Men, jeg lurer på om du kanskje får for lite karbohydrater for din kropp?!

Vi snakket jo om det i går, at alle reagerer forskjellig på lavkarbo - vi er alle forskjellige og reagerer på forskjellig på kosthold. Feks jeg har langt i fra lilla ketostick, men jeg går ned for det.

Ellers så syns jeg du får gode råd her inne.

Sender en kjempestor lykke til klem , håper det løsner for deg snart

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-04-06, 11:09   #10
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Det går oppover og oppover og oppover og....

Hei
Hva spiser du? Spiser du rett og slett for mye? Hvor lenge har du vært på ketolysekuren og trimmer du - og er det noe nytt ( da vil du en periode bygge muskler)
Vennlig påskeferiehilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-04-06, 11:49   #11
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Det går oppover og oppover og oppover og....

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Hei
Hva spiser du? Spiser du rett og slett for mye? Hvor lenge har du vært på ketolysekuren og trimmer du - og er det noe nytt ( da vil du en periode bygge muskler)
Vennlig påskeferiehilsen
Torkil

Jeg spiser riktig mat i henhold til boka, bruker mange av oppskriftene derfra, går mye i kyllingfilet, rent kjøtt med mye salat. Tror neppe jeg spiser for mye, en dagsmeny ser gjerne slik ut:

Frokost: en skive nabobrød med enten 2 egg eller gulost
Lunsj: Salat med ost eller kylling
Middag: kjøtt eller kylling og salat
Kvelds: lavkarbopannekake eller ostevaffler

Holder meg alltid mellom 15 og 20 karber. Trener 3 - 4 ganger hver uke, styrketrening i forhold til opptrening av bekkenet og dette startet jeg med i januar slik at jeg holdt på 2 1/2 måned før jeg startet på ketolysekuren. Har ikke bil og bruker beina generelt mye men utover styrketrening og transport fra A til B trimmer jeg ikke, det vil si, jeg har en gutt på 2 år som er et treningsprogram i seg selv om dagen

Det kan ta en atkinsbar eller litt mørk sjokolade, men overstiger ikke 20 karber..

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 08-04-06, 12:04   #12
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Sv: Det går oppover og oppover og oppover og....

Har et spørsmål her,du sier du har gått opp 1.2 kilo. På hvor lang tid.???
Egentlig bør du ikke veie deg mer ennen gang hver 14 dag,til nød en gang i uka,og da på samme tidspunkt som du gjorde forrige gang.
Fredag morgen eller mandag morgen for da er det lettere å sammenlikne vekt.
For helgen er ofte litt annerledes enn uka.
Det er alltid best å veie seg om morgenen for i løpet av dagen kan vekta variere med 2 kilo alt etter inntak av mat og drikke. Dessuten får noen en del veskemengde i kroppen når de skal ha mensen. MEN ELLERS LYKKE TIL:-)

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 08-04-06, 12:20   #13
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Det går oppover og oppover og oppover og....

usj så deprimerende da! Du spiser jo veldig bra...kan du reagere på noe av det læll? Kutt ut nabobrødet en stund feks og spis omelett eller smoothie? Ikke no veing nå 1 uke!! hører du? (Vifter med finger...)Hva med syklus forresten?

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 08-04-06, 13:03   #14
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Det går oppover og oppover og oppover og....

Tusen takk for mange gode råd Jeg må gå i tenkeboksen og gruble på hva jeg skal forsøke..

Vektøkingen har kommet på i løpet av en uke... og jeg veier meg alltid på samme tid og med samme manglende mende klær

Bruker p-stav så jeg har ingen naturlig syklus.. men når jeg tenker etter har det verket i eggstokkene de siste dagene.. kanskje det har noe å si...

Hmmm, nå fikk jeg mye å tenke på i grunn.. Det er så flott med tilbakemeldinger fra dere, både som trøst, inspirasjon og ikke minst motivsjon!!

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 08-04-06, 16:54   #15
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Det går oppover og oppover og oppover og....

Prøv å kutte ut melkeprodukter først. Jeg gjorde det, men det gav ikke utslag for min del. Men kanskje for deg. En annen ting er de derre barene og de dropsene du stapper i deg. Kutt de ut. Det og alt med kunstig søtning. Kan være det som stopper vekttapet hos deg. Kunstig søtning har dessverre ingen effekt hos meg. Tåler alt jeg ser det ut som, men står likevel stille. Og en annen ting. Teller du karber riktig? Teller du 0,99 g karber i 100 gr ost og i søtningsmiddel og i såkalte sukkerfire varer? Drikker du lettbrus blir det 2 karber pr glass. 1 liter gi 10 karber. Og veier du maten din nøyaktig og fører nøyaktig karberegnskap? Øyemål er ikke pålitelig, husken ei heller. Så bruk matvekt og karboteller flittig. I allefall for en stund slik at du får et innblikk i hva du faktisk spiser av karber hver dag.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 08-04-06, 18:03   #16
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Det går oppover og oppover og oppover og....

Hmmm, du er kanskje inne på noe der Fjonken.. Det står 0 karbo i ost.. men da skal man telle 1 per 100 gram?

Drikker sjelden brus og lover på tro og ære at jeg ikke har mere drops og slikt i kjøleskapet Min eneste svakhet er disse barene.. Er 85% og 99% sjokkis ok?

Veier og regner ut all mat, men har nok bomma på ost..

Men når det står 0 karber i en vare, hvorfor skal man telle en? Er det slik at om det er mindre enn 1 karbe så slipper man å fortelle om den? Det er jo snik-karbing!!!

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 08-04-06, 20:25   #17
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Det går oppover og oppover og oppover og....

Akkurat. 0 karbs er egentlig 0,99 karbs eller mindre og det har ikke produsentene krav om å oppgi. Siden 0 karbs ser bedre ut på lista så skriver de det og tenker overhodet ikke på alle oss som teller karber. Ja, så det er snikkarbing ja. Og en delikat sak vi lavkarbere bør sloss for å få fjerna. Tross alt feilinformering om næringsinnhold og det kan vi vel ikke godta. Legg merke til på lettbrusen. Der står det at den har et viss antall kalorier, men det er 0 karber, 0 protein og 0 fett. Rart at det da skulle blir kalorier ut av det ikke sant?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 08-04-06, 21:58   #18
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Det går oppover og oppover og oppover og....

Opprinnelig lagt inn av Georgine

Hmmm, du er kanskje inne på noe der Fjonken.. Det står 0 karbo i ost.. men da skal man telle 1 per 100 gram?

Drikker sjelden brus og lover på tro og ære at jeg ikke har mere drops og slikt i kjøleskapet Min eneste svakhet er disse barene.. Er 85% og 99% sjokkis ok?

Veier og regner ut all mat, men har nok bomma på ost..

Men når det står 0 karber i en vare, hvorfor skal man telle en? Er det slik at om det er mindre enn 1 karbe så slipper man å fortelle om den? Det er jo snik-karbing!!!


Ett godt råd LIGG UNNA ALLE BARER!!!!!! Sukkeralkoholene i dem er gift!!!!!

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 08-04-06, 22:09   #19
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Det går oppover og oppover og oppover og....

Opprinnelig lagt inn av Georgine

Vektøkingen har kommet på i løpet av en uke... og jeg veier meg alltid på samme tid og med samme manglende mende klær

Hvis vektøkningen har kommet bare iløpet av en uke, så må du ta det litt rolig i svingene her og ikke stresse med det. Sannsynligvis er det bare vann.

Ta en tur inn i journalen til millah å se på kroppssammensetningen hennes sist gang hun la på seg. Bare vann og muskler

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-04-06, 08:33   #20
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Det går oppover og oppover og oppover og....

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta

Hvis vektøkningen har kommet bare iløpet av en uke, så må du ta det litt rolig i svingene her og ikke stresse med det. Sannsynligvis er det bare vann.

Ta en tur inn i journalen til millah å se på kroppssammensetningen hennes sist gang hun la på seg. Bare vann og muskler

Det skal jeg gjøre

Har vridd hodet mitt mye i natt (jadda drømmer om at en kopp te har 6 karber) og tror jeg skal starte med å prøve 2 ting samtidig: få i meg mct-olje (har vært slapp der, men har nå en ny flaske i hus) fordi man skal jo ikke fryse når man er i ketose og så må jeg ligge unna kunstige sukkererstatninger.... Se får jeg se hva som skjer..

Det er supert å ha dere å kaste ball med når man sliter og alt går feil vei

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 10-04-06, 15:45   #21
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Det går oppover og oppover og oppover og....

Hei
her får du mange råd. Jeg mistenker at du spiser for lite fett i forhold til mengden av protein.

"Frokost: en skive nabobrød med enten 2 egg eller gulost
Lunsj: Salat med ost eller kylling
Middag: kjøtt eller kylling og salat
Kvelds: lavkarbopannekake eller ostevaffler"

Spis de feteste ostene "ridder 60" etc. Ta gjerne MCT og få en fet rømmedressing på salaten.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-04-06, 17:30   #22
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Det går oppover og oppover og oppover og....

Har ingen tro for at det er den halve karben i osten som gjør utslaget. Da er det nok heller styrketrening og sukkeralkoholene. Alt som du spiser mellom måltidene går du opp i vekt av selv om de ikke inneholder kalorier.
Men først bør du prøve med olje. ta en skje rett før hvert måltid. Da øker du fettforbrenningen og blir tidligere mett.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 10-04-06, 17:49   #23
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Det går oppover og oppover og oppover og....

Tusen takk for tilbakemeldinger... jeg har nå skaffet meg mct-olje så får jeg se om det hjelper.. Har hele tiden brukt rømme, smør og oljer til matlaging, men det er kanskje ikke nok for meg...

Holder meg unna barer og maltitol-godis, men en liten rute 86% eller 99% sjokkis må jeg liksom ha hver dag.. men bare en rute altså

Da bør jeg kunne se resultater etterhvert

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 10-04-06, 19:15   #24
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Det går oppover og oppover og oppover og....

Fjonken slenger seg med på Georgines opplegg. Vel og merke etter påske. For jeg får ikke mct'en før da. Men enn så lenge heller jeg på ekstra store dæsjer med olivenolje og rapsolje på så si alt jeg eter.. Føler meg som et velfylt oljefat fra Nordsjøen..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-04-06, 19:26   #25
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Det går oppover og oppover og oppover og....

ja ser det for meg. Fjonken oljefatet- thihi, er du 98 eller 95?

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-) Caxa Åpne dagbøker 257 31-08-06 14:00
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no