Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Godteri i Sverige ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-11-06, 12:52   #1
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Godteri i Sverige ...

Vi skal tilbringe hele jula i Sverige, og siden vi har tenkt til å holde oss på matta, og ikke skeie ut, så lurer jeg på om noen har noen tips om sukkerfritt godteri med lite netto karbohydrater? Gjerne smågodt eller marsipan? Tenkte jeg skulle kjøpe med cavalier sjokolade hjemmefra.
Hadde vært fint å ha litt på julaften hvertfall

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 13:01   #2
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Godteri i Sverige..

Nei nei nei, ikke kjøpe med cavalier sjokolade hjemmefra!! De har MYE bedre sukkerfri sjokolade på Gottebiten på Nordby og Svinesund ihvertfall, Valor heter den, spansk merke. Finnes både i mørk, melk og med nøtter. Alle er gode, den mørke (puro dark) har minst net carbs.

Der har de også mye forskjellig sukkerfritt smågodt i løsvekt.. Jeg kan anbefale gelèskumfiskene.. (små, ikke gjennomsiktige, "pastell"farger)

Har også sett sukkerfri marsipan der, men mener det var ganske mye karber i den, men det er kanskje pga mandlene.. Har aldri kjøpt eller smakt, så jeg vet ikke om den er god...

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 13:07   #3
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Godteri i Sverige..

Er den bedre enn cavalier, da?? For jeg bare eeeeelsker den med sånn nougataktig inni, smaker som cuba...mmmm...Og den med vanilje inni!! Er jo så god!

Men inneholder all sukkerfri smågodt lite karbo? Har de egen "avdeling" for det ved smågodten?
Har jo sukkerfri smågodt her i Norge også, er det ok å spise hvis man ikke reagerer på kunstig søtningsstoff?

Og takk LilleVille, for at du er her når jeg lurer på noe

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 13:25   #4
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Godteri i Sverige..

Smaken er jo forskjellig, ikke så glad i de cavalier med sånn gugge inni jeg, liker ren sjokolade hvis det først skal være noe Det er egen avdeling for sukkerfritt ja, både smågodt og "storgodt"... Ulempen med smågodtet er såklart at det ikke er noe innholdsfortegnelse. Men en del av det har de i poser også, og på alle står det at 99% av karbohydratene er fra sukkeralkoholer, så da har jeg regnet det som "trygt". Jeg reagerer ikke på søtstoff med stopp i vektnedgang har jeg lært meg etter 3 mnd både med og uten, så jeg drikker cola zero med god samvittighet, og spiser litt sukkerfritt godis innimellom. Men magen tåler ikke alt like bra. Sjokolade går fint, men de har også noen sukkerfrie fruktkarameller i Sverige.. og de er kjempegode.. Men hvis jeg spiser mer enn 3-4 av dem, blir jeg skikkelig romlete i magen, det er direkte VONDT! Så det har jeg slutta med

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 13:25   #5
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Godteri i Sverige..

du kan også bestille på sukkerfritt.com personlig liker jeg de bron produktene best,sjokkoladen deres smaker nøyaktig som kvikk lunsj..cavalier er også yumm yumm =) sukkerfri marsipan får du på helsekost butikker her hjemme også..sukkerfritt.com er foresten norsk og kommer raskt i posten..

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 13:30   #6
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Godteri i Sverige..

Takk for svar begge 2
Jeg reagerer heller ikke noe særlig på kunstig søtningsstoff, tror jeg, drikker endel pepsi max hver dag..

*sjekker ut sukkerfritt.com*

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 13:42   #7
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Godteri i Sverige..

Alt på den siden har litte netto carbs, ikkesant? Er søtet med maltitol..

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 13:47   #8
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Godteri i Sverige..

ja det står desverre ikke hvor mye netto karber men alt er søtet kun med maltitol og jeg har spist masse derfra og går ned uansett..jeg spiser jo kjeks sjokko snop osv alt som er søtet med maltitol og tåler det kjempebra,får ikke vondt i magen og har gått ned i vekt hver enste gang jeg har spist noe sånt..

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 13:49   #9
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Godteri i Sverige..

Ok, det er bra
Det eneste som er utfordinga når man kjøper endel av gangen, er jo å la være å spise det hele tiden...

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 14:07   #10
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Godteri i Sverige..

ja jeg har en hel svær skuff her hjemme med godsaker jeg har komt over men spiser kun i helgene tenker at selv om jeg går ned (når jeg spiser) så er det jo kansje ikke så bra å hive så mye innpå alikevell..

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 14:19   #11
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Godteri i Sverige..

Nei, også er jo meningen at man skal få bedre vaner. og det er det jo ikke noen vits i å bare erstatte det med sukkerfritt
Men lørdagene er det kos å ha litt, syns jeg. Skal ikke så mye til, holder med f.eks en liten sjokolade

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 15:42   #12
ELLINOR
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Alder: 52
Innlegg: 65
ELLINOR er ny på veien

Sv: Godteri i Sverige..

Opprinnelig lagt inn av stinasol, her.

du kan også bestille på sukkerfritt.com personlig liker jeg de bron produktene best,sjokkoladen deres smaker nøyaktig som kvikk lunsj..cavalier er også yumm yumm =) sukkerfri marsipan får du på helsekost butikker her hjemme også..sukkerfritt.com er foresten norsk og kommer raskt i posten..

Var inne på den siden og kikket, der hadde de mye rart. Produktene hadde maltitol som søtningsmiddel. Mener du at det er et `lovlig` søtningsmiddel. Det står karnsje i boka. Men har den ikke for hånden nå. Det hadde jo vært en ide å bestilt litt til jul.

ELLINOR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSEKUREN Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 15:47   #13
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Godteri i Sverige..

Opprinnelig lagt inn av ELLINOR, her.

Produktene hadde maltitol som søtningsmiddel. Mener du at det er et `lovlig` søtningsmiddel. Det står karnsje i boka. Men har den ikke for hånden nå. Det hadde jo vært en ide å bestilt litt til jul.

Det er vel ikke ulovlig, men å spise mye av det er ikke lurt. Når det kommer ned i tykktarmen koser bakteriene seg med sukkeralkoholene og nedbryter dem. Litt opptas og omtales som "netto karber" f.eks i sukkerfrie karameller, drops og atkinsbarer. Resten nedbrytes av bakteriene, det medfører produksjon av gass
(magesmerter og luftplager) samt tiltrekker væske (diarre).

Hvor har har jeg nå lest om dette før ??

ÅÅÅÅÅja, det var visst jeg selv som skrev det

Når det er sagt så er jeg helt enig med Monen. Masse godterier med kusntig søtstoff er å erstatte en avhengighet med en annen. Men en gang i blant er det jo OK....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 16:02   #14
ELLINOR
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Alder: 52
Innlegg: 65
ELLINOR er ny på veien

Sv: Godteri i Sverige..

Ja det er klart, veien fra sukkerfri snop til annet snop er lett å ta etter endt slankekur hvis man har laget seg et behov. Jeg er veldig ømfindtlig for xylitol, men det sto på de sukkerfritt.com sidene at maltitol skulle være bedre. Det jeg tenker på er jula når godteri skålene bugner og ungene har godteristrømpene sine, da hadde det vært bra med noe man kunne kose seg med, så ikke veien til deres blir så kort.

ELLINOR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSEKUREN Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 16:32   #15
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Godteri i Sverige..

yes for min del har jeg funnet ut at ting søtet med maltitol ikke har innvirkning på vekt tapet..men husk det er mange som får kjempe vondt i magen..typen blandt annet prøvde seg på snopet mitt i helgen og gikk med mage smerter en god stund...

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 21:54   #16
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Godteri i Sverige..

Det er verdt et forsøk. Men kanskje ikke i bilen på vei ned til Skåne (8 timers reisevei)

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 09:14   #17
ELLINOR
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Alder: 52
Innlegg: 65
ELLINOR er ny på veien
Red face

Sv: Godteri i Sverige..

Opprinnelig lagt inn av Monen, her.

Det er verdt et forsøk. Men kanskje ikke i bilen på vei ned til Skåne (8 timers reisevei)

uff ja det hørtes heftig ut.

ELLINOR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSEKUREN Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 10:34   #18
lillemor meg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: sverige
Alder: 50
Innlegg: 11
lillemor meg er på en erverdig vei
Smile

Sv: Godteri i Sverige..

hei hei. så koselig att du skal hit til sverige i julen. Vi har kjempe masse godt her, å jeg er sikker på att du vil finne ting du liker Du kan også se etter klistremerke på varene, som sier anbefalt av gi viktkoll. da treffer du midt i blinken ellers har jeg mange deilige oppskrifter på gode kaker å annet mums med minimal gi, som kan nytes i alle steg i en gi livstil fra "rivstart" til " vedlikehold" (heter det på gi viktkoll.se) si i fra bare, så skal jeg gi dere oppskrifter Ha en fantastisk ferie!!
Lillemor meg

lillemor meg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: gi viktkoll Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 11:06   #19
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Godteri i Sverige..

Opprinnelig lagt inn av lillemor meg, her.

hei hei. så koselig att du skal hit til sverige i julen. Vi har kjempe masse godt her, å jeg er sikker på att du vil finne ting du liker Du kan også se etter klistremerke på varene, som sier anbefalt av gi viktkoll. da treffer du midt i blinken ellers har jeg mange deilige oppskrifter på gode kaker å annet mums med minimal gi, som kan nytes i alle steg i en gi livstil fra "rivstart" til " vedlikehold" (heter det på gi viktkoll.se) si i fra bare, så skal jeg gi dere oppskrifter Ha en fantastisk ferie!!
Lillemor meg

Tar gjerne noen oppskrifter jeg

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 11:09   #20
Lille trille
Gjest
 
Innlegg: n/a
Thumbs up

Sv: Godteri i Sverige..

Hei.
Det hørtes veldig spennende ut med oppskrifter. Kan du maile noen til meg???

Ha en flott dag

  Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 11:12   #21
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Godteri i Sverige..

meg og!!!

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 11:15   #22
lillemor meg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: sverige
Alder: 50
Innlegg: 11
lillemor meg er på en erverdig vei

Sv: Godteri i Sverige..

Sjokolademusse med nötter og bringebär.


Moussen ska stelna i kyl i 4-5 timmar, så planera i god tid. Tycker du att det är besvärligt att smälta choklad i vattenbad, kan du använda mikrougn. Då smälter du chokladen på full effekt utan lock i ca 1 minut eller tills den har smält. Det krävs ingen professionell kock för skapa vackra chokladgaller att dekorera chokladmoussen med. Det ordnar du själv efter vårt recept.


Ingredienser:
Till 4 personer behöver du:
150 g mörk choklad, 70%
4 stora apelsiner
2 äggulor
3 dl kesella gourmet
20 hallon
Till dekoration:
2 msk pistasch- eller hasselnötter
färsk mynta
Chokladgaller:
50 g mörk choklad, 70%
smörpapper

Så här gör du:
1.
Skölj apelsinerna väl och skala dem med en potatisskalare. Skär skalen i tunna strimlor.
Skär sedan bort allt skal, även det vita skalet som är bittert, från apelsinerna. Skär sedan med en vass kniv ut filéerna, mellan varje nerv. Håll dig över en skål och ta tillvara apelsinsaften. Pressa även ut saften ur resten av apelsinen. Häll apelsinsaften i en kastrull och koka upp. Lägg i strimlorna och låt sjuda under lock i 15 min eller tills det blir en simmig konsistens. Ta upp skalen och spar den koncentrerade apelsinsaften.
2.
Bryt chokladen till moussen mindre i bitar och smält den i vattenbad i en bunke ovanpå en kastrull med kokande vatten. Knäck äggen och lägg gulorna i en skål. Rör ner äggulorna i chokladen, låt kallna och blanda sedan ner kesellan. Smaksätt med 2 msk av apelsinsaften. Fyll upp i portionsskålar eller en form och låt stelna i kyl i 4-5 timmar.
3.
Chokladgaller: Rita några enkla mönster på ett ark smörgåspapper. Vänd papperet upp och ner. Smält chokladen och låt den svalna. Den ska bli trögflytande innan det går att spritsa med den. Gör då en liten sprits av smörpapper, fyll på med choklad och klipp av spetsen. Spritsa ut på smörpapperet. När sedan chokladgallret stelnat är det bara att lyfta av den från papperet. Så här långt kan rätten förberedas.
4.
Servering: Hacka pistaschnötterna grovt. Ta ut moussen med en het sked ur formen och lägg upp vackert på en tallrik med apelsinfiléerna, strimlorna av skal och hallonen. Strö över nötterna och dekorera med myntablad och chokladgaller.

Värden:
GI värde: Lågt
GB värde: Lågt
Fakta:
Dessert, nyårsmeny
Rivstart, Nystart och Balans

lillemor meg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: gi viktkoll Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 11:19   #23
lillemor meg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: sverige
Alder: 50
Innlegg: 11
lillemor meg er på en erverdig vei

Sv: Godteri i Sverige..

Mandelsjokolade

De salta mandlarna skapar en härlig smakbrytning tillsammans med chokladen.


Ingredienser:


Till ca 20 bitar behöver du:
500 g mörk choklad (70 %)
200 g rostade salta mandlar

Du behöver också:
smörpapper



Så här gör du:

1.
Smält chokladen i vattenbad. Det gör du enklast genom att ställa en djup tallrik ovanpå en kastrull med hett vatten. Se till att vattnet inte kokar, då kan chokladen bli grynig.

2.
Rör ner mandlarna i den smälta chokladen. Bre ut smeten på smörpapper och låt stelna i kylskåp.

3.
Bryt chokladen i bitar före servering.

Värden:
GI värde: Lågt
GB värde: Lågt
Fakta:
Rivstart, Nystart och Balans

lillemor meg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: gi viktkoll Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 11:24   #24
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Godteri i Sverige..

hva er smørpapper?
bakepapir?...

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 11:27   #25
lillemor meg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: sverige
Alder: 50
Innlegg: 11
lillemor meg er på en erverdig vei

Sv: Godteri i Sverige..

Hollywoods favoritter , tryffel

De här goda tryfflarna njuter Hollywood-stjärnorna gärna, eftersom de är noga med sin kost. Vanliga tryfflar brukar innehålla betydligt fler kalorier. Servera en tryffel till en kopp starkt kaffe eller som avslutning på en god middag. Lägg dem gärna i små, fina bakformar, det ser proffsigt ut vid servering.


Ingredienser:
Till 40 små tryfflar behöver du:


1 dl vispgrädde

200 g mörk choklad 70%

2 msk smör

kakaopulver

Så här gör du:
1.
Koka upp grädden. Bryt ner chokladen i grädden. Sänk värmen till svag värme och smält chokladen i grädden.
2.
Rör ner smöret. Ställ tryffelsmeten kallt i ca en timme.
3.
Forma bollar av den svala smeten med hjälp av två teskedar. Låt tryfflarna stå svalt igen en stund och rulla dem sedan i kakao.


Värden:
GI värde: Lågt
GB värde: Lågt

lillemor meg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: gi viktkoll Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Handling i Sverige - tips Marianne Lavkarbo generelt 57 18-04-11 21:38
Sukkerfritt godteri? Matilde Ketolysekuren 33 09-01-11 11:20
Må-ha-produkter i Sverige og USA? Bridget Lavkarbo generelt 7 20-02-06 18:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no