Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-07-10, 09:15   #1551
Nefertari
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: I nærheten av Bergen
Alder: 56
Innlegg: 7
Nefertari er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei!

Nå er det fredag og ferie!!

Ser frem til det selv om været ikke er det mest stabile på min kant av landet.
Jeg er nå på dag 9. De første 3-4 dagene var helt forferdelige, så bedret det seg en del. Da jeg rundet første uken synes jeg det begynte å gå enda bedre, så jeg holder motet oppe. Etter en uke viste vekten -5,1, det meste er vann såklart, men det er likevel ganske så motiverende.

Er ikke noe sulten egentlig, men blir fort veldig matt dersom jeg ikke er flink å drikke.
Ønsker å gå litt tur i skogen, men har ikke orket det etter jobb, derfor ser jeg frem til ferie nå.

Håper det går bra med dere andre!

God helg.

__________________
a
Nefertari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 15:53   #1552
Sola 55
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lier
Innlegg: 68
Sola 55 er på en erverdig vei
Smile

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Nefertari, her.

Hei!

Nå er det fredag og ferie!!

Ser frem til det selv om været ikke er det mest stabile på min kant av landet.
Jeg er nå på dag 9. De første 3-4 dagene var helt forferdelige, så bedret det seg en del. Da jeg rundet første uken synes jeg det begynte å gå enda bedre, så jeg holder motet oppe. Etter en uke viste vekten -5,1, det meste er vann såklart, men det er likevel ganske så motiverende.

Er ikke noe sulten egentlig, men blir fort veldig matt dersom jeg ikke er flink å drikke.
Ønsker å gå litt tur i skogen, men har ikke orket det etter jobb, derfor ser jeg frem til ferie nå.

Håper det går bra med dere andre!

God helg.

Hei Det er ikke mange som er aktive her inne nå i ferien. Selv er jeg borte å ferierer, men er innom her å ser. Du er jo kommet godt i gang. Og som du sier, greit det er vann det første, og vekta beveger seg i riktig retning.Og det er motiverende,.
God helg til deg og og stå på

__________________


Sola 55 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 10:48   #1553
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Lurt å få tatt seg noen gåturer om man får til det. Det er utrolig deilig å kunne få rørt litt på seg. Men nå i sommerferien må jeg innrømme at det blir ikke mer enn å gå til stranden, gå litt i by'en og kjøre fra sted til sted. Men det er utrolig deilig det også! Gratulerer med fantastisk bra nedgang Stå på videre!

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 21:15   #1554
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Da er jeg tilbake i Fase 1. Men ikke mer enn 10 dager, og nå er jeg snart ferdig med dag nr. 1. Dette blir et litt deppeinnlegg. Savner allerede epler, nøtter (fikk dilla på paranøtter), mais og litt vin. Måltidene er trist uten disse tingene og jeg lengter tilbake igjen allerede. Hvor lenge må jeg gå før jeg kommer i ketose igjen og ikke savner disse tingene?

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 21:21   #1555
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hvis du er über streng i 1-3 dager nå i starten, så bør du være i ketose innen fredag.
Men dette er jo veldig individuelt, så kanskje allerede i morgen

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 11:15   #1556
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Da er jeg på dag 3 i Fase 1 og har ikke opplevd den store hodepinen enda. Mener å huske at den kom på dag 3 forrige gang. Men jeg har hatt litt tendenser men det har heldigvis gitt seg. Jeg har vært uber streng, men merker at jeg savner både nøtter og epler som tillegg til måltidene mine. Men dette skal jeg klare.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 11:21   #1557
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Da er jeg tilbake i Fase 1. Men ikke mer enn 10 dager, og nå er jeg snart ferdig med dag nr. 1. Dette blir et litt deppeinnlegg. Savner allerede epler, nøtter (fikk dilla på paranøtter), mais og litt vin. Måltidene er trist uten disse tingene og jeg lengter tilbake igjen allerede. Hvor lenge må jeg gå før jeg kommer i ketose igjen og ikke savner disse tingene?

Mitt liv var fullt av sukker og karbs - jeg elsker de! Men jeg begynte man 12/7 og var i ketose neste dag...jeg tar de 3 tablettene som kommer med ketolysekuren og etter 3 dager hadde jeg gått ned 2.5 kg og sukkersuget hadde gitt seg...det går bra, bare holde ut

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 09:56   #1558
studine:)
Medlem
 
studine:) sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 35
Innlegg: 306
studine:) er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hehe popp har nok vært i ketose før hun lurer vel mer på hvordan andre runde med fase 1 blir! JEG HEIER PÅ DEG POPP! DU ER SÅ FLINK! Husk at det er ikke lenge i fase 1 denne gangen! Det er kanskje trist og surt nå, men over korte perioder overlever man alt!

__________________
velkommen til min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32289


[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzgIBt2/]
studine:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 10:03   #1559
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av studine:), her.

Hehe popp har nok vært i ketose før hun lurer vel mer på hvordan andre runde med fase 1 blir! JEG HEIER PÅ DEG POPP! DU ER SÅ FLINK! Husk at det er ikke lenge i fase 1 denne gangen! Det er kanskje trist og surt nå, men over korte perioder overlever man alt!

Neste runde: Ja
Jeg jobber meg gjennom fase 1 og tenker på at det er få dager igjen. Er idag på dag 5 og kommet meg gjennom halve tiden. Det skal bli deilig med en rekesalat i fase 2 . Gleder meg allerede.

Leste forresten på SATS sine hjemmesider at de skulle starte opp med Zumba som så mange anbefaler her inne. Men de starter bare på noen utvalgte steder og ikke før 1. september. Det er lenge til....

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 10:15   #1560
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Halvferdig.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 19:10   #1561
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Halvferdig.

Og nå er det bare 3 dager igjen + resten av dagen idag som snart er over. Dette gikk veldig fort men jeg må si at det har krevd sin kvinne til å komme gjennom dem. Ingen dans på roser når svigers disker opp med deilige kaker, deilig kyllinggryte, deilig iskrem etc. Men jeg holdt meg helt unna. Klarer ikke å lure meg til slikt nå som jeg nærmer meg slutten av fase 1.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 22:43   #1562
Kikkin
Medlem
 
Kikkin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bærum
Alder: 43
Innlegg: 196
Kikkin er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Da var jeg over i fase 1 igjen... rart, men litt godt også. Lettere å bare spise produktene og grønnsaker synes jeg! Er vanskeligere når jeg går i butikken og ser etter godt kjøtt e.l., for da er det så mye annet som frister!

__________________


Min Journal
Kikkin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet - Fase 1 Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 18:36   #1563
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei,
er ny her på forumet og må bare si tusen takk til all oppmuntring og inspirasjon gjennom denne tråden!! Dere har hjulpet meg gjennom uken, da jeg idag har vært èn uke på Eurodiett. Det har vært på både godt og vondt.

Men jeg er ved godt mot, første uke ble totalt - 3,1 kg for min del. Tar nå fatt på min andre av totalt tre uker i fase1. Lykke til alle sammen!

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 23:23   #1564
Tutte
Medlem
 
Tutte sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 420
Tutte er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av tuddelu, her.

Hei,
er ny her på forumet og må bare si tusen takk til all oppmuntring og inspirasjon gjennom denne tråden!! Dere har hjulpet meg gjennom uken, da jeg idag har vært èn uke på Eurodiett. Det har vært på både godt og vondt.

Men jeg er ved godt mot, første uke ble totalt - 3,1 kg for min del. Tar nå fatt på min andre av totalt tre uker i fase1. Lykke til alle sammen!

Gratulerer med flott start ! Og masse lykke til videre

__________________


Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 23:51   #1565
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Tutte, her.

Gratulerer med flott start ! Og masse lykke til videre

Takk for det Ser av tickeren din at du har gjort en kjempebra jobb selv

Lurer litt på når folk spiser siste måltidet for dagen? For min del blir det ofte sene middager og gjerne også sen kvelds, noe jeg vil tro ikke er så gunstig? Har mer appetitt på kveldstid ..

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 15:56   #1566
Tutte
Medlem
 
Tutte sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 420
Tutte er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av tuddelu, her.

Takk for det Ser av tickeren din at du har gjort en kjempebra jobb selv

Lurer litt på når folk spiser siste måltidet for dagen? For min del blir det ofte sene middager og gjerne også sen kvelds, noe jeg vil tro ikke er så gunstig? Har mer appetitt på kveldstid ..

Takk for det Jeg spiser det siste måltidet til litt forskjellige tider egentlig, alt ettersom når jeg er sulten ! Tror ikke det er så viktig hva klokken er, spis når du er sulten du

__________________


Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 23:40   #1567
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Tutte, her.

Takk for det Jeg spiser det siste måltidet til litt forskjellige tider egentlig, alt ettersom når jeg er sulten ! Tror ikke det er så viktig hva klokken er, spis når du er sulten du

Godt å høre, var redd jeg ødela noe ved å spise sent på kvelden. Men det er vel viktigere å spise når man er sulten ja

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 09:15   #1568
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Kikkin, her.

Da var jeg over i fase 1 igjen... rart, men litt godt også. Lettere å bare spise produktene og grønnsaker synes jeg! Er vanskeligere når jeg går i butikken og ser etter godt kjøtt e.l., for da er det så mye annet som frister!

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver, og må da minne meg selv på at det ikke inngår i dietten min akkurat nå.

Velkommen, tuddelu og vil ellers bare signere tutte når det gjelder måltidene. Jeg ser ikke på hvor sent det er, men jeg hvis det er rett før jeg skal legge meg så spiser jeg ikke det siste måltidet.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 13:36   #1569
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver, og må da minne meg selv på at det ikke inngår i dietten min akkurat nå.

Velkommen, tuddelu og vil ellers bare signere tutte når det gjelder måltidene. Jeg ser ikke på hvor sent det er, men jeg hvis det er rett før jeg skal legge meg så spiser jeg ikke det siste måltidet.

Det tipset som Popp gir her støtter jeg fullt!! Det hjalp veldig på å si dette til meg selv når lysten etter "vanlig mat" var stor den første uken i fase1 Akkurat nå betyr ikke aldri (heldigvis), så det er mulig å smake senere. Hadde jeg tenkt at aldri kunne jeg smake det og det igjen, så ville det vært lettere å sprekke kjenner jeg ..

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 13:46   #1570
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver, og må da minne meg selv på at det ikke inngår i dietten min akkurat nå.

Velkommen, tuddelu og vil ellers bare signere tutte når det gjelder måltidene. Jeg ser ikke på hvor sent det er, men jeg hvis det er rett før jeg skal legge meg så spiser jeg ikke det siste måltidet.

Takk Godt å vite at jeg kan spise når jeg er sulten Sultfølelsen har merkelig nok avtatt ganske mye den andre uken. Første uken var tøff å komme gjennom, trodde jeg måtte gå sulten gjennom hele fase1 Men nå går det veldig bra, kroppen min brukte vel litt tid på å venne seg til det nye kostholdet.

Av alle ting har jeg nå fått dilla på å bake!!! Alle mulige søte bakverk, som jeg selvsagt ikke smaker på selv .. men de rundt meg synes det er bare stas, da får dem masse nytt å smake på! Har unngått å bake tidligere da det ofte endte med at jeg spiste altfor mye selv! Fint å bedrive tiden med baking nå som energien er tilbake (jiippii for eurodietten ).

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 09:05   #1571
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av tuddelu, her.

Takk Godt å vite at jeg kan spise når jeg er sulten Sultfølelsen har merkelig nok avtatt ganske mye den andre uken. Første uken var tøff å komme gjennom, trodde jeg måtte gå sulten gjennom hele fase1 Men nå går det veldig bra, kroppen min brukte vel litt tid på å venne seg til det nye kostholdet.

Av alle ting har jeg nå fått dilla på å bake!!! Alle mulige søte bakverk, som jeg selvsagt ikke smaker på selv .. men de rundt meg synes det er bare stas, da får dem masse nytt å smake på! Har unngått å bake tidligere da det ofte endte med at jeg spiste altfor mye selv! Fint å bedrive tiden med baking nå som energien er tilbake (jiippii for eurodietten ).

Det skyldes nok at du er i ketose og da mister man sultfølelsen.
dilla på å bake? og akkurat nå, da Veldig glad det ikke er meg.

Igår skeiet jeg ut med et planlagt måltid. Bursdagsfest med spekemat og eggerøre. Brød og flatbrød rørte jeg ikke, og selv om kakene skrek etter meg så tok jeg heller en sjokoladebar senere og den smakte helt nydelig . Har dere sett talkshowet til Eddie Murphy som heter RAW? Han har en scene der om en som ikke har spist Ritz på kjempelenge. Akkurat som min sjokoladebar så var denne kjeksen det beste han hadde smakt.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 23:25   #1572
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Det skyldes nok at du er i ketose og da mister man sultfølelsen.
dilla på å bake? og akkurat nå, da Veldig glad det ikke er meg.

Igår skeiet jeg ut med et planlagt måltid. Bursdagsfest med spekemat og eggerøre. Brød og flatbrød rørte jeg ikke, og selv om kakene skrek etter meg så tok jeg heller en sjokoladebar senere og den smakte helt nydelig . Har dere sett talkshowet til Eddie Murphy som heter RAW? Han har en scene der om en som ikke har spist Ritz på kjempelenge. Akkurat som min sjokoladebar så var denne kjeksen det beste han hadde smakt.

Ketose ja, tok kanskje litt lenger tid enn tre dager å komme i det. Men .. er det vanlig å kjenne sult etter fire timer når man er i ketose? Hvis jeg er i aktivitet, så merker jeg sulten kommer når det nærmer seg neste måltid .. er dette vanlig?
Vekten har også stått stille de siste dagene .. (har veiedag mandag, men må sniktitte litt gjennom uken for å holde motivasjonen ) .. er redd jeg er ute av ketose! Leser at det for enkelte her har stoppet opp med vektnedgang i perioder. Håper det kun er det!! Noen innspill?

Spekemat hørtes NYDELIG ut, kan tenke meg det smakte!! Du er flink som valgte sjokoladebaren istedet for de skrikende kakene

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 09:10   #1573
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av tuddelu, her.

Ketose ja, tok kanskje litt lenger tid enn tre dager å komme i det. Men .. er det vanlig å kjenne sult etter fire timer når man er i ketose? Hvis jeg er i aktivitet, så merker jeg sulten kommer når det nærmer seg neste måltid .. er dette vanlig?
Vekten har også stått stille de siste dagene .. (har veiedag mandag, men må sniktitte litt gjennom uken for å holde motivasjonen ) .. er redd jeg er ute av ketose! Leser at det for enkelte her har stoppet opp med vektnedgang i perioder. Håper det kun er det!! Noen innspill?

Vanlig er at det tar 3-4dager før man kommer i ketose. Sult etter 4 timer er normalt og det er anbefalt at man spiser hver 3dje time og ikke lar det gå mer enn 4 timer. Jeg har 5 måltider i løpet av en dag så det er ofte at jeg glemmer et måltid, ikke bra. Når kroppen er i fysisk aktivitet så bruker du mer energi og det merker kroppen. Det er anbefalt å ikke trene hardt i de to første fasene pga du ikke spiser så mye mat som tilfører energi.

Når det gjelder veiing hver dag så regner jeg med at det er som det vanligvis er, kroppen er full av hormoner, vann etc. som påvirker vekten. Selv veide jeg meg bare en gang i mnd de 4 første mnd. Deretter har jeg veid meg hver uke. Nå er jeg selvfølgelig veldig spent på vekten men jeg ønsker ikke å stresse med det så jeg må si til meg selv at jeg ikke skal fristes til å gå på vekten. Tøff jobb! Du kan se litt i journalen min når det gjelder nedgang i de forskjellige fasene mine.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 13:24   #1574
Sola 55
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lier
Innlegg: 68
Sola 55 er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Neste runde: Ja
Jeg jobber meg gjennom fase 1 og tenker på at det er få dager igjen. Er idag på dag 5 og kommet meg gjennom halve tiden. Det skal bli deilig med en rekesalat i fase 2 . Gleder meg allerede.

Leste forresten på SATS sine hjemmesider at de skulle starte opp med Zumba som så mange anbefaler her inne. Men de starter bare på noen utvalgte steder og ikke før 1. september. Det er lenge til....

Hei Popp
Hører mye om denne Zumba, du vet den ligger på You tub? Eller du kan kjøpe dvd. Dattern min tar det 3 ganger i uka fremfor tv. Hun sier det er topp
Jeg anbefaler sirkeltrening, utrolig god og motiverende. Går på noe som heter Innersvingen. Men om du søker opp sirkeltrening/innersvingen vil du se hvor dette er. Dette er trening bare for damer, og det finner jeg greit, er lei disse "gutta som pumper jern"

__________________


Sola 55 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 09:22   #1575
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Sola 55, her.

Hei Popp
Hører mye om denne Zumba, du vet den ligger på You tub? Eller du kan kjøpe dvd. Dattern min tar det 3 ganger i uka fremfor tv. Hun sier det er topp
Jeg anbefaler sirkeltrening, utrolig god og motiverende. Går på noe som heter Innersvingen. Men om du søker opp sirkeltrening/innersvingen vil du se hvor dette er. Dette er trening bare for damer, og det finner jeg greit, er lei disse "gutta som pumper jern"

Takk for tips!

Og nå er jeg ferdig med Fase 1 og hopper over til Fase 2. Spiste deilig laks og kylling i helgen :nam:

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst Mrs. Big Eurodiett 806 22-10-10 11:30
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 09:20
Hjelp..er bedt bort i kveld og er i fase 1 Atkins Felix Induksjonen 10 09-11-04 21:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no