Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Beste trening for en nybegynner?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-08-08, 17:50   #1
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Beste trening for en nybegynner?

Noen som har noen treningstips å komme med? Jeg har aldri, ever, noensinne trent, med mindre man regner de korte periodene i mitt liv da jeg har fått ånden over meg og svømt litt hist og her.

Siden jeg begynte på Ketolyse for snart 2 måneder siden har jeg gått tur hver dag, og merket formstigning bare av det. Har planer om å svømme igjen (og på mer fast basis) når Tøyenbadet åpner igjen om en drøy måned, men tar gjerne imot tips om andre ting. Løping/tredemølle/spinning er veldig uaktuelt. Det virker så ubegripelig kjedelig at jeg ikke kan samle motivasjon til å prøve engang (selv om jeg vet det er mange som liker dette, men jeg kjenner meg selv godt nok til å vite med ganske stor sikkerhet hva jeg ikke kommer til å like).

Jeg har prøvd tai-chi en gang for noen år siden. Det var gøyalt, men dessverre var det bare et begrenset kurs over 8 uker uten mulighet for fortsettelse (det var en jobb-greie). Trenger vel noe som gir både kondis og styrke, egentlig. Jeg hadde en leddsykdom som barn som dessverre fører til at jeg har veldig svake hender og håndledd med dårlig leddbevegelighet, så jeg kan for eksempel ikke gjøre push-ups eller lignende. Er dog ellers frisk, bare for tung

Også er jeg redd for supersprekinger. De er skumle I oppsummering trenger jeg altså tips om noe som er morsomt og kanskje litt ukonvensjonelt, men som ikke belaster hendene noe særlig eller er tungt representert blant folk som ser ut som levende reklamer for bønnespire-juice og rå fisk (Ingen sa det skulle være lett, vel...)

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 18:17   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Beste trening for en nybegynner?

Svømming stemmer jeg iallefall for, er så utrolig digg
Men kanskje det kunne være noe i sal som aerobic, step, eller mage/rompe/lår. Starte med de treningene som ikke er så harde og så øke etterhvert

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 18:27   #3
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Beste trening for en nybegynner?

Styrketrening. Gir deg mest oppstramming på kortest tid, og lengst virkning/økt forbrenning etter trening.
Det finnes treningshansker for å avlaste hender.

Du kan gjøre en hel del med et manualsett på 20Kg (G-sport)
Du øker med et manualsett til om 6-12 mnd.
Manualsettet koster ca 300,-

Uten anna enn manualene, en bra TV (Hotel Cesar er bra til trening) og to kjøkkenstoler. Du kan trent skuldre, biceps, triceps, delta, skuldre og øvre del av rygg.

I tillegg kan du trene Mage med Situps/Situpchrunch.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 10:30   #4
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Beste trening for en nybegynner?

Er hendene/håndleddene dine svake muskulært, eller er det en svekkelse i beinet? Hvis førstnevnte så bør det kunne gå an å trene dem opp til hvertfall tilnærmet normalt nivå.

Ellers støtter jeg svømming som treningsform; bedre kombinasjon av styrke og utholdenhetstrening uten negativ effekt på ledd og slikt tror jeg ikke finnes.

Sitat:

Det virker så ubegripelig kjedelig at jeg ikke kan samle motivasjon til å prøve engang

Helt enig!

  Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 10:43   #5
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Beste trening for en nybegynner?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Er hendene/håndleddene dine svake muskulært, eller er det en svekkelse i beinet? Hvis førstnevnte så bør det kunne gå an å trene dem opp til hvertfall tilnærmet normalt nivå.

Det er litt en kombo. Det vil si - den ene håndleddet og noen av fingerleddene er litt derformerte på grunn av betennelse og operasjoner, og til tider stive og vonde (typisk i årstidsskifter og på dager med mye vind eller temperaturomslag), noe som fører til at jeg har dårlig grep, og derfor har brukt håndmuskulaturen ganske lite de siste 15-20 årene.

Svømming blir det i alle fall. Knall for kroppen og topp for hjernen, ingenting klarner hodet så godt som en 2000-meter

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 11:22   #6
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Beste trening for en nybegynner?

Mine tips til en nybegynner, for minimal slitasje på utrente muskler og ledd, må bli svømming, gåturer (med gode joggesko) og rolige sykkelturer (med riktig innstilt sykkel)

Så er det bare å øke gradvis :-)

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 12:12   #7
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Beste trening for en nybegynner?

Nattfrue: Etter å ha lest spørsmålet ditt en gang til, skjønner jeg at svaret mitt var feil.
Start med å gå. Gå minimum 20 minutter sammenhengende hver dag, 7 dager i uka.
En partner å gå med er kjempeviktig. Har litt lett for at man ikke gidder pissværdager ellers. Gode sko, veeeldig gode sko. De skal være for å gå. Titt innom en sportsbutikk å få hjelp til dette. Noen av dem er ihvertfall flinke med veiledning.

Jeg starta kun med gåing sjøl i november i fjor. Må da si at jeg var så dårlig, at doktern mente det kunne bli alt for tøft.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 21:04   #8
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Beste trening for en nybegynner?

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Nattfrue: Etter å ha lest spørsmålet ditt en gang til, skjønner jeg at svaret mitt var feil.
Start med å gå. Gå minimum 20 minutter sammenhengende hver dag, 7 dager i uka.
En partner å gå med er kjempeviktig. Har litt lett for at man ikke gidder pissværdager ellers. Gode sko, veeeldig gode sko. De skal være for å gå. Titt innom en sportsbutikk å få hjelp til dette. Noen av dem er ihvertfall flinke med veiledning.

Jeg starta kun med gåing sjøl i november i fjor. Må da si at jeg var så dårlig, at doktern mente det kunne bli alt for tøft.

Jeg går hver dag og har gjort det siden starten. Minimum 30 minutter, og noen ganger i uka rundt en time. Har lagt opp en reiserute hjem fra jobb som gjør at det blir et stykke å gå, men regner med at jeg kommer til å "jukse" når det blir dårligere vær, så da overtar nok svømming en del. Liker best å gå alene - har jeg med meg noen, blir det bare rusletur - og det er jo trivelig, men det gjør ikke all verden for formen

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 00:53   #9
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Beste trening for en nybegynner?

Sper du på med littegranne styrke på den gåinga, sånn når du føler du trenger litt mere variasjon, blir det bra

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 10:22   #10
linnkri
Juniormedlem
 
linnkri sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Asker
Alder: 43
Innlegg: 35
linnkri er på en erverdig vei

Sv: Beste trening for en nybegynner?

SATS har noen fine timer som heter flyt og pilates. Disse er inspirert av yoga, tai chi og pilates. God styretrening og god stretching av musklene - veldig behaglig trening, jeg er blitt avhengig

__________________

Linnkri
linnkri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nybegynner Jordbæret Dr Lindbergs 1 07-05-08 16:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no