Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Julegaveideer!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-10-07, 22:56   #26
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Julegave ideer!

Dere med små barn kan jo få barna til å lage fingermalerier som dere rammer inn å gir f.eks besteforeldre. Morro for barna og verdifullt for dem som får det!

.

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 10:49   #27
Pipp
Seniormedlem
 
Pipp sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 51
Innlegg: 13.866
Pipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastisk

Sv: Julegave ideer!

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Dere med små barn kan jo få barna til å lage fingermalerier som dere rammer inn å gir f.eks besteforeldre. Morro for barna og verdifullt for dem som får det!

.

God ide...
Vi pleier å lage nisser eller så ruller vi marsipan og gir til besteforeldrene og tantene....

Pipp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Holdt vekten i 2 år snart Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 11:44   #28
Stinen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.055
Stinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlys

Sv: Julegaveideer!

Jeg skal lage filt-tøfler til alle. Det er bilde og mønster av de i KK sitt julemagasin som nå er i salg =) Kjøpte det i går. Koselig!!
Farmor skal få min versjon av nabo-brødet. Hun liker alt som er korn og frø i. Også skal jeg skrive oppskriften pent på hjemmelaget papir og ramme inn.
Og med idè her inne fra så skal venninnen min få kurv med te og kaffe og sjokolade og to kopper og stearinlys og en flaske vin.
Svigers skal få førjulskurv med fyrstikker, tennbriketter, pølser fra slakteren, termos, to kopper og sjokolade. De elsker å gå tur i skogen å lage bål. Da kan de ta den med når vi skal ut i skogen å høgge juletrerne vi skal ha!! Ja.. god ide.
Ja.., kurv på alle denne julen! Takk for tanken!! Det er jo helt supert =) Selv de som har ALT trenger en kurv med hyggelige saker.

Å.. nå gleder jeg meg enda mer. Vil gi oktoberkurv!

Stinen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarb Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 13:58   #29
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Julegaveideer!

Jeg har begynt med gaver:jippi:

Jeg har brodert slike juleforkær til å henge på vinflaske, så får de gamle i familien en flaske vin med forkle, vinåpner fra Tupperware og en Twistpose el konfekt.
Ellers er det praktisk å drive med Tupperware, for jammen er det mange gaver som er av plast fra oss i år. Mange som har sagt ting de kunne tenke seg å bestille men ikke tatt seg råd til. Dette har jeg notert meg bak øret, så få de til jul...
Planene er klare for de aller fleste. Alle 5 gutta jeg deler hus med er klare, de 3 eldste får noe til PS2ene sine. Og slalåmutstyr til de to eldste guttene, de små får langrennski.

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 14:41   #30
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julegaveideer!

Da er de første julegavene i hus, takket være tips herfra
Har vært på kremmerhuset i dag og kjøpt kurver til halv pris som jeg skal fylle meg litt av hvert. Er såååå utrolig fornøyd med meg selv
Eggelikør skal jeg også lage og putte oppi, så jeg har kjøpt noen fine flasker til å ha det i. Lagde eggelikør i fjor med hjemmelagde etiketter, og det var stor suksess

__________________
Hilsen Selma
Klar for kamp
Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 17:14   #31
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Julegaveideer!

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Da er de første julegavene i hus, takket være tips herfra
Har vært på kremmerhuset i dag og kjøpt kurver til halv pris som jeg skal fylle meg litt av hvert. Er såååå utrolig fornøyd med meg selv
Eggelikør skal jeg også lage og putte oppi, så jeg har kjøpt noen fine flasker til å ha det i. Lagde eggelikør i fjor med hjemmelagde etiketter, og det var stor suksess

Aldri smakt eggelikør... Er det godt? Oppskrift anyone? Det har for meg vært en sånn amerikansk julegreie...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 17:23   #32
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julegaveideer!

Eggelikør er farlig godt Husker ikke helt hvordan jeg lagde det, annet enn at jeg hadde egg og sprit i . Men det anbefales å prøve. Det ble myyyyye smaking mens jeg holdt på i fjor. Det var sjeldent morsomt å stå på kjøkkenet

__________________
Hilsen Selma
Klar for kamp
Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 18:30   #33
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Julegaveideer!

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Eggelikør er farlig godt Husker ikke helt hvordan jeg lagde det, annet enn at jeg hadde egg og sprit i . Men det anbefales å prøve. Det ble myyyyye smaking mens jeg holdt på i fjor. Det var sjeldent morsomt å stå på kjøkkenet

Men er det sukker i? For da er det jo ikke så bra for meg.

Synes jeg ser deg stå der å finjustere eggenodden ja

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 18:37   #34
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julegaveideer!

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Men er det sukker i? For da er det jo ikke så bra for meg.

Synes jeg ser deg stå der å finjustere eggenodden ja

Sånn i dag er det nok ikke lurt å drikke den selv nei, for det er en god del sukker i det Desverre. Så i år blir det dårlig med prøvesmakingen for min del, får nøye meg med å lukte.
Hihi...ja, det er utrolig hvor gøy det kan bli på kjøkkenet...sånn midt på formiddagen

__________________
Hilsen Selma
Klar for kamp
Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 21:31   #35
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Julegaveideer!

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Sånn i dag er det nok ikke lurt å drikke den selv nei, for det er en god del sukker i det Desverre. Så i år blir det dårlig med prøvesmakingen for min del, får nøye meg med å lukte.
Hihi...ja, det er utrolig hvor gøy det kan bli på kjøkkenet...sånn midt på formiddagen

Hva med eggeplommer, sprit, splenda og johannes???

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 21:50   #36
Mila
:)
 
Mila sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 4.592
Mila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastisk

Sv: Julegaveideer!

Til besteforeldre har jeg de siste årene gitt kurv med div matvarer, dem har jo ALT.. så er så vanskelig.. men mat, kaffe osv har en alltids brukt for

Kjæreste, mamma og pappa og lillebror har jeg ikke NOE peiling på enda..

Til de veninnene jeg kjøper til blir det nok stearinlys, pyntefat ol.. slår godt ann dersom en treffer riktig stil personen har fra før..

__________________
Hilsen Mila
Mila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 22:42   #37
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julegaveideer!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hva med eggeplommer, sprit, splenda og johannes???

Jeg har ingen aning om det vil funke.....det skal koke en stund da (hvis jeg ikke husker helt feil). Vet ikke hvordan splenda fungerer mtp varmebehandling. Har ikke oppskriften her jeg bor nå, men kan lete den frem når jeg drar hjem. Hvis det er noen som er interessert da
Forresten, hva er johannes???

__________________
Hilsen Selma
Klar for kamp
Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 22:45   #38
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julegaveideer!

Har forresten strikket et par tovede tøffler ferdig i dag. De skal puttes i kurven sammen med andre småting, og gis i julegave
Så gøy det er å være igang med juleforberedelser....SNART JUL Ihvertfall advent

__________________
Hilsen Selma
Klar for kamp
Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 23:15   #39
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Julegaveideer!

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Forresten, hva er johannes???

Johannesbrødmel

Men skal det koke? trodde det bare ble tull med eggplommer som koker lenge?
Inte vet jag inte...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 23:40   #40
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julegaveideer!

Ahhh....burde kanskje skjønt at det var sånn mel-greier
Mener helt bestemt at jeg kokte det....husker at jeg står med visp å rører i en gryte....når jeg kaller tilbake minnene Men som sagt tidligere, så er jeg ikke 100 % sikker på oppskriften. Uff, nå blir jeg utålmodig etter å sjekke....må knø meg til å finne den så snart som fy

__________________
Hilsen Selma
Klar for kamp
Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 19:24   #41
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Julegaveideer!

Angående eggeplommer er det riktig at det ikke skal koke, men man skal varme det opp til kokepunktet og ta det av varmen før det koker...
også er det eggeplommene det blir tykt av, tror nok ikke man trenger noe mel av noen slag....

jeg tror jeg bare hadde h-melk, vaniljestang,sukker og eggeplommer også avkjølte det og når det var kaldt så hadde jeg sprit i........men er så lenge siden jeg lagde det at jeg er ikke 100%sikker på ingred.

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 19:51   #42
Dadda
Medlem
 
Dadda sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 370
Dadda har en fantastisk aura rundt segDadda har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julegaveideer!

Henger meg på denne tråden og innspillet om gavekort Limer inn min kommentar fra en annen tråd om julegaver:
"Jeg har selv fått slike gavekort og jeg ble utrolig glad! jeg hadde et rom som desperat trengte å få malt vegger og tak, men jeg manglet energi til å gjøre det. Fikk et gavekort fra mine barn hvor de hadde notert hva de skulle gjøre for meg og når og nå er det gjort tenker på gaven hver gang jeg går inn i rommet De har vært snille og gitt meg slike gaver før også "
__________________

__________________




Andre mål: -25cm rundt mage 30 minutters aktivitet hver dag -1,5cm nå
Dadda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Aktivitet, Gabriel method Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 19:58   #43
Dadda
Medlem
 
Dadda sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 370
Dadda har en fantastisk aura rundt segDadda har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julegaveideer!


I år skal jeg lage noen fotobøker som julegaver

__________________




Andre mål: -25cm rundt mage 30 minutters aktivitet hver dag -1,5cm nå
Dadda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Aktivitet, Gabriel method Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no